Spis treści
Czytasz teraz:
Rodzaje remarketingu Google Adwords
Zamknij
Remarketing z Google AdWords
Re-Marketing jest to narzędzie Google Adwords, które umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej były na Twojej stronie internetowej. Mogły również korzystać z aplikacji mobilnej lub podały Ci swój adres e-mail. W zależności od zawartości Twojej witryny, czy jest to strona poświęcona informacją o Twoich usługach, czy jest to sklep internetowy, gdzie klient oglądał produkty, a nie dokonał zakupu, możesz skorzystać z innego rodzaju Re-Marketingu w Google AdWords.
Re-Marketing ze względu na swoje bardzo szerokie zastosowanie posiada wiele zalet. Główną zaletą jest fakt, że umożliwia zwiększenie zwrotu z inwestycji. Dzięki niemu masz możliwość wejść w interakcje oraz nawiązać więź z użytkownikami internetu, którzy wcześniej mieli kontakt z Twoją stroną internetową. Najistotniejszym elementem kontaktu z klientem jest fakt, że możesz docierać do niego na każdym urządzeniu z jakiego on właśnie korzysta. Większość użytkowników jest zalogowany do tej samej przeglądarki na telefonie, tablecie oraz na komputerze, a dzięki temu ktoś wchodząc na telefonie na Twoją stronę wracając np. z pracy, przypomnisz mu się, że miał dokończyć robić zakupy na komputerze.
Podstawy Google AdWords remarketingu
Bardzo istotną zaletą Re-Marketingu jest to, że ponad dwa miliony witryn na całym świecie korzysta z sieci reklamowej Google, co daje praktycznie nieograniczone możliwości w docieraniu do klienta.
Dzięki możliwości ustawienia odpowiednich list do Twoich celów reklamowych możesz dostosować listy Re-Marketingowe pod konkretne cele. Możesz utworzyć listę dla wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę w przeciągu ostatnich 30 dni lub w przypadku sklepu, gdy ktoś nie dokończył zakupów, a dodał produkty do koszyka, może znaleźć się w liście ‘opuszczony koszyk’.
Bardzo dużą zaletą Re-Marketingu jest ich format. Szeroki wachlarz Galerii reklam daje możliwość tworzenia samodzielnego tworzenia banerów reklamowych.
Osoby, które chcą się jeszcze bardziej wyróżniać z tłumu mogą samodzielnie stworzyć grafiki i dodać do kampanii Re-Marketingowej. Verseo dla swoich klientów proponuje banery reklamowe projektowane przez grafika, ponieważ jeżeli inwestujemy w reklamę i chcemy tworzyć wizerunek naszej firmy warto myśleć na wielką skalę.
Rozpoczynając działania Re-Marketingowe warto wziąć pod uwagę to, że nie każda strona może korzystać z takich działań. Bardzo szeroko omówiono ten temat w Pomocy AdWords, z którą warto się zapoznać przed rozpoczęciem przygody z Google AdWords – https://support.google.com/adwordspolicy/topic/1626336?hl=pl&ref_topic=2996750
Uwaga! Do tworzenia list Re-Marketingowych nie możesz używać informacji poufnych o użytkownikach.
Posiadamy różne rodzaje Re-Marketingu :
Re-Marketing Standardowy: wyświetlanie reklam dla osób, które już odwiedziły Twoją stronę internetową, a obecnie poruszają się po sieci reklamowej.
Re-Marketing Dynamiczny: bardziej zaawansowana reklama, która pozwala na pokazanie konkretnych produktów, które wcześniej dana osoba oglądała w Twoim sklepie.
Re-Marketing w aplikacjach mobilnych: wyświetlanie reklam osobom, które korzystały z Twojej aplikacji mobilnej lub witryny komórkowej, w czasie, gdy używają innych aplikacji mobilnych lub przeglądają inne witryny komórkowe.
Listy Re-Marketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA): polega na pokazaniu reklam osobom, które odwiedziły Twoją stronę, opuściły ją, a następnie w Sieci Wyszukiwania Google ponownie wyszukują produktów z Twojej branży.
Re-Marketing video: wyświetlanie reklam osobom, które obejrzały Twój film lub były na kanale w YouTube, w czasie, gdy korzystają z YouTube oraz przeglądają filmy, witryny lub aplikacje w sieci reklamowej.
Remarketingowe listy adresów e-mail: dzięki funkcji kierowania na listę klientów możesz przesłać listę adresów e-mail otrzymanych od klientów. Kiedy osoby te zalogują się w wyszukiwarce Google, YouTube czy Gmailu, możesz wyświetlić im reklamy.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.