Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Reklama graficzna w Google

Reklama graficzna w Google - zdjęcie nr 1

Reklama graficzna w Google - zdjęcie nr 2

Reklama graficzna w Google - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Reklama graficzna w Google

Zamknij

Temat reklamy graficznej pojawiał się już przy wpisach na temat remarketingu, ograniczając się jednak do stwierdzenia, że reklama graficzna – czyli baner – jest jego ważną i w praktyce nieodzowną częścią. Teraz poświęcimy jej jednak więcej uwagi i pokażemy jaka powinna być reklama graficzna w Google.

Gdzie się wyświetla?

W przypadku kampanii reklamowych Google AdWords podział jest prosty: reklama tekstowa trafia do sieci wyszukiwania, a reklama graficzna do sieci reklamowej. Sieć reklamową tworzą strony internetowe, które zostały partnerami w Google. Tworzą ją w przypadku Google.pl np. pudelek.pl tvnplayer.pl, demotywatory.pl, youtube.pl, pogoda.onet.pl i inne popularne serwisy i strony internetowe.

Reklamy tego typu są wtopione w układ graficzny strony internetowej. Często umieszczone są w kolumnie z prawej strony witryny czy pod właściwym artykułem . Nie są to jednak reklamy agresywne, gwałtownie wyskakujące w okienku, których zamknięcie sprawia czasem kłopot. Internauci klikają w reklamę wtedy gdy są zainteresowani treściami i ofertami, jakie zawiera. Jeśli dana oferta ich nie interesuje – nie są w żaden sposób zmuszani do interakcji z nią.

Uwaga! Obecność reklam na portalach internetowych sprawia, że zamieszczane na nich treści mogą być powszechnie i bezpłatnie dostępne.

Kiedy reklama kosztuje?

W przypadku reklamy graficznej stosuje się dwa modele rozliczeń:

  • płatność za kliknięcie w baner reklamowy,
  • płatność za 1000 wyświetleń reklamy (bez wymogu kliknięcia).

W praktyce zdecydowanie częściej wykorzystywany jest pierwszy model rozliczania. Model płatności za 1000 wyświetleń stosowany jest raczej w przypadku położenia nacisku na promocję marki, a nie prezentacji konkretnej oferty.

Ze względu na wielkość list remarketingowych i możliwość docierania do zdecydowanie większej grupy odbiorców niż w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania należy zarezerwować odpowiedni budżet. W praktyce kampania w sieci reklamowej Google wymaga większych nakładów finansowych w celu osiągnięcia najlepszych efektów – ze względu na wielkość grupy docelowej, a nie cenę kliknięć.

Przygotowanie banerów reklamowych

Reklamy graficzne animowane można stworzyć za pomocą Narzędzia Google znajdującego się w panelu AdWords, dedykowanego do tworzenia reklam. To narzędzie jest darmowe. Przygotowuje ono banery w oparciu o grafiki znajdujące się na stronie i logo firmy. Efekt końcowy, a więc jakość reklam, w dużej mierze zależy od treści zamieszczonych na stronie. Jeśli mamy na niej np. grafiki o małej rozdzielczości, to znajdzie to odzwierciedlenie w wyglądzie banerów.

Oprócz reklam statycznych pojawiają się też banery z animacją. Są one przygotowywane przez grafików.

Zestawy banerów składają się nawet z kilkunastu grafik o określonych parametrach, by zwiększyć szanse na ich wyświetlenie. Zależy zauważyć, że nie jest to kilkanaście różnych grafik, ale jeden projekt w kilkunastu wariantach (zmienia się wielkość, układ pionowy lub poziomy itp.).

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany