Spis treści
Czytasz teraz:
Reklama graficzna w Google
Zamknij
Temat reklamy graficznej pojawiał się już przy wpisach na temat remarketingu, ograniczając się jednak do stwierdzenia, że reklama graficzna – czyli baner – jest jego ważną i w praktyce nieodzowną częścią. Teraz poświęcimy jej jednak więcej uwagi i pokażemy jaka powinna być reklama graficzna w Google.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Gdzie się wyświetla?
W przypadku kampanii reklamowych Google AdWords podział jest prosty: reklama tekstowa trafia do sieci wyszukiwania, a reklama graficzna do sieci reklamowej. Sieć reklamową tworzą strony internetowe, które zostały partnerami w Google. Tworzą ją w przypadku Google.pl np. pudelek.pl tvnplayer.pl, demotywatory.pl, youtube.pl, pogoda.onet.pl i inne popularne serwisy i strony internetowe.
Reklamy tego typu są wtopione w układ graficzny strony internetowej. Często umieszczone są w kolumnie z prawej strony witryny czy pod właściwym artykułem . Nie są to jednak reklamy agresywne, gwałtownie wyskakujące w okienku, których zamknięcie sprawia czasem kłopot. Internauci klikają w reklamę wtedy gdy są zainteresowani treściami i ofertami, jakie zawiera. Jeśli dana oferta ich nie interesuje – nie są w żaden sposób zmuszani do interakcji z nią.
Uwaga! Obecność reklam na portalach internetowych sprawia, że zamieszczane na nich treści mogą być powszechnie i bezpłatnie dostępne.
Kiedy reklama kosztuje?
W przypadku reklamy graficznej stosuje się dwa modele rozliczeń:
- płatność za kliknięcie w baner reklamowy,
- płatność za 1000 wyświetleń reklamy (bez wymogu kliknięcia).
W praktyce zdecydowanie częściej wykorzystywany jest pierwszy model rozliczania. Model płatności za 1000 wyświetleń stosowany jest raczej w przypadku położenia nacisku na promocję marki, a nie prezentacji konkretnej oferty.
Ze względu na wielkość list remarketingowych i możliwość docierania do zdecydowanie większej grupy odbiorców niż w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania należy zarezerwować odpowiedni budżet. W praktyce kampania w sieci reklamowej Google wymaga większych nakładów finansowych w celu osiągnięcia najlepszych efektów – ze względu na wielkość grupy docelowej, a nie cenę kliknięć.
Przygotowanie banerów reklamowych
Reklamy graficzne animowane można stworzyć za pomocą Narzędzia Google znajdującego się w panelu AdWords, dedykowanego do tworzenia reklam. To narzędzie jest darmowe. Przygotowuje ono banery w oparciu o grafiki znajdujące się na stronie i logo firmy. Efekt końcowy, a więc jakość reklam, w dużej mierze zależy od treści zamieszczonych na stronie. Jeśli mamy na niej np. grafiki o małej rozdzielczości, to znajdzie to odzwierciedlenie w wyglądzie banerów.
Oprócz reklam statycznych pojawiają się też banery z animacją. Są one przygotowywane przez grafików.
Zestawy banerów składają się nawet z kilkunastu grafik o określonych parametrach, by zwiększyć szanse na ich wyświetlenie. Zależy zauważyć, że nie jest to kilkanaście różnych grafik, ale jeden projekt w kilkunastu wariantach (zmienia się wielkość, układ pionowy lub poziomy itp.).
Bądź pierwszym który napisze komentarz.