Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Reklama graficzna w Google

Reklama graficzna w Google - zdjęcie nr 1

Reklama graficzna w Google - zdjęcie nr 2

Reklama graficzna w Google - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Reklama graficzna w Google

Zamknij

Temat reklamy graficznej pojawiał się już przy wpisach na temat remarketingu, ograniczając się jednak do stwierdzenia, że reklama graficzna – czyli baner – jest jego ważną i w praktyce nieodzowną częścią. Teraz poświęcimy jej jednak więcej uwagi i pokażemy jaka powinna być reklama graficzna w Google.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Gdzie się wyświetla?

W przypadku kampanii reklamowych Google AdWords podział jest prosty: reklama tekstowa trafia do sieci wyszukiwania, a reklama graficzna do sieci reklamowej. Sieć reklamową tworzą strony internetowe, które zostały partnerami w Google. Tworzą ją w przypadku Google.pl np. pudelek.pl tvnplayer.pl, demotywatory.pl, youtube.pl, pogoda.onet.pl i inne popularne serwisy i strony internetowe.

Reklamy tego typu są wtopione w układ graficzny strony internetowej. Często umieszczone są w kolumnie z prawej strony witryny czy pod właściwym artykułem . Nie są to jednak reklamy agresywne, gwałtownie wyskakujące w okienku, których zamknięcie sprawia czasem kłopot. Internauci klikają w reklamę wtedy gdy są zainteresowani treściami i ofertami, jakie zawiera. Jeśli dana oferta ich nie interesuje – nie są w żaden sposób zmuszani do interakcji z nią.

Uwaga! Obecność reklam na portalach internetowych sprawia, że zamieszczane na nich treści mogą być powszechnie i bezpłatnie dostępne.

Kiedy reklama kosztuje?

W przypadku reklamy graficznej stosuje się dwa modele rozliczeń:

  • płatność za kliknięcie w baner reklamowy,
  • płatność za 1000 wyświetleń reklamy (bez wymogu kliknięcia).

W praktyce zdecydowanie częściej wykorzystywany jest pierwszy model rozliczania. Model płatności za 1000 wyświetleń stosowany jest raczej w przypadku położenia nacisku na promocję marki, a nie prezentacji konkretnej oferty.

Ze względu na wielkość list remarketingowych i możliwość docierania do zdecydowanie większej grupy odbiorców niż w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania należy zarezerwować odpowiedni budżet. W praktyce kampania w sieci reklamowej Google wymaga większych nakładów finansowych w celu osiągnięcia najlepszych efektów – ze względu na wielkość grupy docelowej, a nie cenę kliknięć.

Przygotowanie banerów reklamowych

Reklamy graficzne animowane można stworzyć za pomocą Narzędzia Google znajdującego się w panelu AdWords, dedykowanego do tworzenia reklam. To narzędzie jest darmowe. Przygotowuje ono banery w oparciu o grafiki znajdujące się na stronie i logo firmy. Efekt końcowy, a więc jakość reklam, w dużej mierze zależy od treści zamieszczonych na stronie. Jeśli mamy na niej np. grafiki o małej rozdzielczości, to znajdzie to odzwierciedlenie w wyglądzie banerów.

Oprócz reklam statycznych pojawiają się też banery z animacją. Są one przygotowywane przez grafików.

Zestawy banerów składają się nawet z kilkunastu grafik o określonych parametrach, by zwiększyć szanse na ich wyświetlenie. Zależy zauważyć, że nie jest to kilkanaście różnych grafik, ale jeden projekt w kilkunastu wariantach (zmienia się wielkość, układ pionowy lub poziomy itp.).

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany