Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Why not make your campaign smart? – inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google

Smart Display Campaigns – nowa funkcjonalność, by lepiej projektować kampanie w sieci reklamowej Google!

Niezależnie od tego, jaką strategię marketingową planujesz: pozyskanie klienta, poinformowanie go o nowym produkcie bądź usłudze czy nakłonienie go do zakupu twojego produktu, kampania w sieci reklamowej może być bardzo pomocna w osiągnięciu tych celów. Obecnie sieć reklamowa Google umożliwia reklamodawcom dotarcie do milionów witryn, a także aplikacji mobilnych, stwarzając nieograniczone możliwości targetowania przekazu reklamowego. Niestety przygotowanie odpowiednich banerów reklamowych, dobór odpowiednich odbiorców czy ustalenie optymalnej stawki, może przysporzyć wielu problemów, nawet doświadczonych użytkownikom AdWords.

W celu ułatwienia zarządzania tak wieloma zmiennymi, Google wprowadziło smart display campaigns. Bazując na zupełnie nowym typie automatycznego kierowania oraz łączący kierowanie kontekstowe z kierowaniem do odbiorców, umożliwiają pozyskanie większej ilości użytkowników, w zdecydowanie łatwiejszy sposób. Inteligentne kampanie w sieci reklamowej, wykorzystując algorytmy samouczące się, automatycznie dostosowują:

  • kierowanie – łącząc Twoją działalność z potencjalnymi klientami, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem bądź usługą,
  • reklamy – które są generowane z elementów wcześniej dodanych przez Ciebie, takich jak: teksty reklam, nagłówki, logo czy grafiki. Dodatkowo dostosowują rozmiar baneru reklamowego do dostępnej przestrzeni reklamowej,
  • stawki – w oparciu o docelowy CPA (koszt pozyskania klienta). Stawki dobierane są automatycznie w oparciu o prawdopodobieństwo uzyskania konwersji.

W jaki sposób są tworzone reklamy?

W przypadku kampanii smart nie dodaje się konkretnych banerów reklamowych, tylko zasoby takie jak: nagłówki, teksty reklam, obrazy czy loga, z których generowane są reklamy. Stanowią one zupełnie nowy format reklamy elastycznej. Całą pracę wykonuje system, wybierając najlepsze elementy pod kątem każdego wyświetlenia. Dodatkowo rozmiar reklamy jest dostosowywany do dostępnej przestrzeni reklamowej. Twoim zadaniem pozostaje przejrzeć raporty skuteczności i wyeliminować elementy, które są najsłabsze.

Smart Display Campaigns

 

Smart Display Campaigns

Smart Display Campaigns

Jakie korzyści z tego płyną?

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej, już w ciągu kilku dni ich trwania, ulegają automatycznej optymalizacji, dobierając odpowiednie reklamy, stawki oraz kierowania, w taki sposób, aby pozyskać jak największą liczbę klientów. W rezultacie, przyczyniają się do szybszego osiągnięcia założonych przez Ciebie celów marketingowych, przy mniejszym nakładzie pracy.

Na ten moment, tylko Google udostępnia automatyzację na tym poziomie i zapewnia, że reklamodawcy stosujący to rozwiązanie, obserwują średni wzrost konwersji nawet o 20% w porównaniu do wcześniej prowadzonych kampanii w sieci reklamowej.

Jako przykład może tu posłużyć Trivago – metawyszukiwarka, umożliwiająca porównanie cen hoteli z różnych stron rezerwacyjnych. Po zastosowaniu smart display campaigns, Trivago zaobserwowało wzrost liczby konwersji o 36%, przy zachowaniu tego samego kosztu pozyskania klienta (CPA), w porównaniu do wcześniej prowadzonych kampanii.

Za kolejne przykłady mogą posłużyć portale takie jak: Credit Karma czy Hulu Japan. Pierwszy z nich po wdrożeniu kampanii „smart” zaobserwowało wzrost liczby konwersji o 37%, przy zachowaniu podobnej stawki CPA. Natomiast Hulu Japan zanotowało wzrost współczynnika konwersji o 37%. Jednocześnie firma ta uznała, że inteligentne kampanie w sieci reklamowej są łatwiejsze we wdrożeniu oraz obsłudze. Ponadto, są na prawdę efektywne w promowaniu serwisu potencjalnym użytkownikom.

Smart Display Campaigns są doskonałym rozwiązaniem dla mało doświadczonych użytkowników AdWords, bądź dla tych bardziej zaawansowanych, poszukujących nowych rozwiązań. Zastosowanie tej kampanii pozwala również rozszerzyć kampanie bazujące stricte na listach remarketingowych, o dotarcie do użytkowników, na wcześniejszych etapach ścieżki zakupowej. Warunkiem koniecznym do skonfigurowania inteligentnej kampanii w sieci reklamowej jest uzyskanie co najmniej 50 konwersji w sieci reklamowej, bądź 100 w sieci wyszukiwania, w ciągu ostatnich 30 dni.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Wyniki wyszukiwania – rodzaje
Joanna Michalska

Wyniki wyszukiwania – płatne, bezpłatne, lokalne zakupy, hotele, loty… czyli co widać w wyszukiwarce Google.  Wyniki wyszukiwania widoczne w wyszukiwarce […]

Opinie Google Ads? Sprawdź teraz filmy z rekomendacjami klientów!
Dominika Słomka

Opinie Google Ads – czyli co o tej formie reklamy sądzą sami klienci? Jedną z wielu zalet jakie należy przypisać […]

Performance marketing – przykłady i zalety
Dominika Słomka

Performance marketing – czyli kliknięcie to nie wszystko Performance marketing ma jasno określony cel – generowanie jak największej sprzedaży. W […]

Reklama w Google czy pozycjonowanie – co wybrać?
Redakcja

Reklama w Google czy pozycjonowanie – co wybrać, by zwiększyć przychody?  Odwieczne pytanie! Reklama w Google czy pozycjonowanie strony? Którą […]

Firma sprzątająca jak pozyskać klientów?
Redakcja

Firma sprzątająca jak pozyskać klientów? Rynek profesjonalnych usług sprzątających jest dość młodą, ale szybko rozwijającą się branżą w Polsce. Jednak […]

Słowo kluczowe ma siłę!
Redakcja

Opublikowana na blogu Verseo.pl notka poświęcona wykluczającym słowom kluczowym powinna mieć swoje uzupełnienie we wpisie o tym jak dobierać słowa […]