Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Why not make your campaign smart? – inteligentne kampanie w sieci reklamowej Google

Smart Display Campaigns – nowa funkcjonalność, by lepiej projektować kampanie w sieci reklamowej Google!

Niezależnie od tego, jaką strategię marketingową planujesz: pozyskanie klienta, poinformowanie go o nowym produkcie bądź usłudze czy nakłonienie go do zakupu twojego produktu, kampania w sieci reklamowej może być bardzo pomocna w osiągnięciu tych celów. Obecnie sieć reklamowa Google umożliwia reklamodawcom dotarcie do milionów witryn, a także aplikacji mobilnych, stwarzając nieograniczone możliwości targetowania przekazu reklamowego. Niestety przygotowanie odpowiednich banerów reklamowych, dobór odpowiednich odbiorców czy ustalenie optymalnej stawki, może przysporzyć wielu problemów, nawet doświadczonych użytkownikom AdWords.

W celu ułatwienia zarządzania tak wieloma zmiennymi, Google wprowadziło smart display campaigns. Bazując na zupełnie nowym typie automatycznego kierowania oraz łączący kierowanie kontekstowe z kierowaniem do odbiorców, umożliwiają pozyskanie większej ilości użytkowników, w zdecydowanie łatwiejszy sposób. Inteligentne kampanie w sieci reklamowej, wykorzystując algorytmy samouczące się, automatycznie dostosowują:

  • kierowanie – łącząc Twoją działalność z potencjalnymi klientami, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem bądź usługą,
  • reklamy – które są generowane z elementów wcześniej dodanych przez Ciebie, takich jak: teksty reklam, nagłówki, logo czy grafiki. Dodatkowo dostosowują rozmiar baneru reklamowego do dostępnej przestrzeni reklamowej,
  • stawki – w oparciu o docelowy CPA (koszt pozyskania klienta). Stawki dobierane są automatycznie w oparciu o prawdopodobieństwo uzyskania konwersji.

W jaki sposób są tworzone reklamy?

W przypadku kampanii smart nie dodaje się konkretnych banerów reklamowych, tylko zasoby takie jak: nagłówki, teksty reklam, obrazy czy loga, z których generowane są reklamy. Stanowią one zupełnie nowy format reklamy elastycznej. Całą pracę wykonuje system, wybierając najlepsze elementy pod kątem każdego wyświetlenia. Dodatkowo rozmiar reklamy jest dostosowywany do dostępnej przestrzeni reklamowej. Twoim zadaniem pozostaje przejrzeć raporty skuteczności i wyeliminować elementy, które są najsłabsze.

Smart Display Campaigns

 

Smart Display Campaigns

Smart Display Campaigns

Jakie korzyści z tego płyną?

Inteligentne kampanie w sieci reklamowej, już w ciągu kilku dni ich trwania, ulegają automatycznej optymalizacji, dobierając odpowiednie reklamy, stawki oraz kierowania, w taki sposób, aby pozyskać jak największą liczbę klientów. W rezultacie, przyczyniają się do szybszego osiągnięcia założonych przez Ciebie celów marketingowych, przy mniejszym nakładzie pracy.

Na ten moment, tylko Google udostępnia automatyzację na tym poziomie i zapewnia, że reklamodawcy stosujący to rozwiązanie, obserwują średni wzrost konwersji nawet o 20% w porównaniu do wcześniej prowadzonych kampanii w sieci reklamowej.

Jako przykład może tu posłużyć Trivago – metawyszukiwarka, umożliwiająca porównanie cen hoteli z różnych stron rezerwacyjnych. Po zastosowaniu smart display campaigns, Trivago zaobserwowało wzrost liczby konwersji o 36%, przy zachowaniu tego samego kosztu pozyskania klienta (CPA), w porównaniu do wcześniej prowadzonych kampanii.

Za kolejne przykłady mogą posłużyć portale takie jak: Credit Karma czy Hulu Japan. Pierwszy z nich po wdrożeniu kampanii „smart” zaobserwowało wzrost liczby konwersji o 37%, przy zachowaniu podobnej stawki CPA. Natomiast Hulu Japan zanotowało wzrost współczynnika konwersji o 37%. Jednocześnie firma ta uznała, że inteligentne kampanie w sieci reklamowej są łatwiejsze we wdrożeniu oraz obsłudze. Ponadto, są na prawdę efektywne w promowaniu serwisu potencjalnym użytkownikom.

Smart Display Campaigns są doskonałym rozwiązaniem dla mało doświadczonych użytkowników AdWords, bądź dla tych bardziej zaawansowanych, poszukujących nowych rozwiązań. Zastosowanie tej kampanii pozwala również rozszerzyć kampanie bazujące stricte na listach remarketingowych, o dotarcie do użytkowników, na wcześniejszych etapach ścieżki zakupowej. Warunkiem koniecznym do skonfigurowania inteligentnej kampanii w sieci reklamowej jest uzyskanie co najmniej 50 konwersji w sieci reklamowej, bądź 100 w sieci wyszukiwania, w ciągu ostatnich 30 dni.

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Ile kosztuje reklama w Google?
Monika Dudek

Dowiedz się ile kosztuje reklama w Google! Kampania Google AdWords jest narzędziem, dzięki któremu dotarcie do potencjalnego klienta jest natychmiastowe. […]

5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords
Redakcja

Czy moja kampania Google AdWords może przynieść jeszcze więcej korzyści? Odpowiedź na to pytanie może dać przetestowanie jej pod kątem […]

Kampanie internetowe – na co postawić?
Maciej Popiołek

Marketing internetowy to narzędzie, dzięki któremu można poszerzyć grono potencjalnych klientów z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów komunikacji. Jeśli chcesz zaistnieć w […]

Nowy wygląd reklam tekstowych
Agnieszka Talarska

Reklamy tekstowe Google – nowy wygląd! Wygląd reklam tekstowych zmieniał się już kilkakrotnie. Wszystko wskazuje na to że będą one […]

reklama sklepu online
Reklama sklepu online – omówienie zalet
Dominika Słomka

Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz – w tym często powtarzanym powiedzeniu jest sporo prawdy. Jeżeli więc prowadzisz […]

Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy
Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?
Dominika Słomka

Pomysł na sklep internetowy jest. Platforma e-commerce wybrana. Produkty wprowadzone do systemu. Wszystko działa, tylko… klientów brak? Aby w e-sklepie […]