Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku?

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku? - zdjęcie nr 1

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku? - zdjęcie nr 2

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku?

SEM (Search Engine Marketing), to dziedzina marketingu zajmująca się promowaniem usług i produktów w wyszukiwarkach internetowych. Dla rynku polskiego możemy założyć, że dotyczy to w zasadzie wyszukiwarki Google (i Youtube), która jest zdecydowanym liderem na naszym podwórku. Specjalista SEM to kluczowa postać, jeżeli tylko myślisz o poprawie swojej widoczności w internecie. Kampania SEM to pierwszy i zarazem strategiczny krok w Twoich działaniach. To szczególnie ważne, ponieważ wyszukiwarka jest miejscem, gdzie w pierwszej kolejności szukamy informacji o produkcie, rekomendacji od innych użytkowników oraz zwykłych sposobów na to jak coś wykonać (począwszy od przepisów na potrawy kulinarne, a skończywszy na wymianie opon). Tym samym jest mnóstwo punktów zaczepienia dla Twojego marketingu w wyszukiwarce, a doświadczony specjalista SEM podpowie Ci, jakie obszary będą najkorzystniejsze do wykorzystania, biorąc pod uwagę specyfikę Twojego biznesu.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Kampania SEM i jej dwa filary

Na SEM składają się w zasadzie dwa główne obszary. Reklamy płatne, którymi możemy zarządzać w systemie Google AdWords, oraz SEO – czyli wszystkie działania optymalizujące naszą witrynę internetową, by znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania dla danego słowa czy frazy. 

Zalety obu rozwiązań przedstawiliśmy w tym wpisie. Wybrane działania zależą głównie od posiadanych zasobów i celów, jakie stawiasz sobie zarówno krótko, jak i długoterminowo. Zachęcamy zatem do lektury!

Specjalista SEM – kim zatem powinien być?

Specjalista SEM, lub Agencja SEM, powinni w pierwszej kolejności wytłumaczyć Ci różnicę i strategię dwóch osi kampanii SEM. Powinna być bowiem skrojona pod Twój biznes i pod Twoje oczekiwania. Najlepiej zatem, by była to osoba lub agencja SEM swobodnie operujący w obu środowiskach. Oczywiście rzadko zdarza się, że jedna osoba łączy obie te dziedziny. Zdecydowanie częściej spotykamy się ze specjalistami SEO lub Specjalistami Google AdWords i można zakładać, że każdy z nich będzie przekonywał do obszarów, w których jest dobry. I może się okazać, że – przynajmniej pod pewnymi względami – oboje będą mieli rację! 🙂

Zdecydowanie łatwiej zweryfikować umiejętności osób odpowiedzialnych za Google AdWords. Jest to związane z systemem certyfikacji Google, który dba o wiedzę osób odpowiedzialnych za kampanie reklamowe SEM w swoim środowisku. Oczywiście, każdy może prowadzić Google AdWords, ale już nie każdy może pochwalić się certyfikatami Google w tym zakresie. Dotyczy to zarówno freelancerów, jak i całych agencji. Szerzej opisujemy system certyfikacji w tym wpisie.

Oczywiście nie mniej ważne, jest doświadczenie specjalisty SEM w obszarze Google AdWords. Poznamy je chociażby poprzez weryfikację rekomendacji od klientów, którymi agencja bądź konkretna osoba mogą się pochwalić, jak również sprawdzając opinie w Google, na Facebook`u czy na forach i grupach branżowych.

A co z SEO?

O wiele trudniej natomiast wybrać specjalistę SEO. Jest to związane ze specyfiką działania, która zazwyczaj jest ukryta “na zapleczu”. Specjalista SEM w zakresie SEO, nie zawsze chętnie dzieli się swoim know-how, a na efekty jego pracy trzeba czekać przeważnie dłużej niż krócej. Dlatego rekomendujemy, by szczególnie w kontekście SEO powierzać kampanie SEM agencjom, które w swoim portfolio usług mają działania pozycjonerskie i optymalizacyjne. Firmie zdecydowanie łatwiej “udowodnić” swoje sukcesy w obszarze SEO. Zespoły SEO mają też po prostu skumulowaną wiedzę, w tym bardzo szerokim obszarze tematycznym.

W Verseo posiadamy zarówno dział odpowiedzialny za Google AdWords, jak również pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki temu, badając potrzeby klienta i specyfikę branży, potrafimy każdorazowo spojrzeć na temat z góry i dobrać odpowiednie narzędzia rozwoju danego biznesu i odpowiednio zaprojektować ścieżki kampanii SEM.

W kontekście dynamicznych zmian w zachowaniach konsumentów i trendów zachodzących w ich wyszukiwaniach, uważamy zatem, że specjalista SEM to jedna z kluczowych postaci, które mają wpływ na rozwój Twojego biznesu. Dlatego przed wyborem wnikliwie zapoznaj się z profilem osoby lub agencji, którym zamierzasz powierzyć obowiązki w tym obszarze.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany