Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku?

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku? - zdjęcie nr 1

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku? - zdjęcie nr 2

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku?

Zamknij

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku?

SEM (Search Engine Marketing), to dziedzina marketingu zajmująca się promowaniem usług i produktów w wyszukiwarkach internetowych. Dla rynku polskiego możemy założyć, że dotyczy to w zasadzie wyszukiwarki Google (i Youtube), która jest zdecydowanym liderem na naszym podwórku. Specjalista SEM to kluczowa postać, jeżeli tylko myślisz o poprawie swojej widoczności w internecie. Kampania SEM to pierwszy i zarazem strategiczny krok w Twoich działaniach. To szczególnie ważne, ponieważ wyszukiwarka jest miejscem, gdzie w pierwszej kolejności szukamy informacji o produkcie, rekomendacji od innych użytkowników oraz zwykłych sposobów na to jak coś wykonać (począwszy od przepisów na potrawy kulinarne, a skończywszy na wymianie opon). Tym samym jest mnóstwo punktów zaczepienia dla Twojego marketingu w wyszukiwarce, a doświadczony specjalista SEM podpowie Ci, jakie obszary będą najkorzystniejsze do wykorzystania, biorąc pod uwagę specyfikę Twojego biznesu.

Kampania SEM i jej dwa filary

Na SEM składają się w zasadzie dwa główne obszary. Reklamy płatne, którymi możemy zarządzać w systemie Google AdWords, oraz SEO – czyli wszystkie działania optymalizujące naszą witrynę internetową, by znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania dla danego słowa czy frazy. 

Zalety obu rozwiązań przedstawiliśmy w tym wpisie. Wybrane działania zależą głównie od posiadanych zasobów i celów, jakie stawiasz sobie zarówno krótko, jak i długoterminowo. Zachęcamy zatem do lektury!

Specjalista SEM – kim zatem powinien być?

Specjalista SEM, lub Agencja SEM, powinni w pierwszej kolejności wytłumaczyć Ci różnicę i strategię dwóch osi kampanii SEM. Powinna być bowiem skrojona pod Twój biznes i pod Twoje oczekiwania. Najlepiej zatem, by była to osoba lub agencja SEM swobodnie operujący w obu środowiskach. Oczywiście rzadko zdarza się, że jedna osoba łączy obie te dziedziny. Zdecydowanie częściej spotykamy się ze specjalistami SEO lub Specjalistami Google AdWords i można zakładać, że każdy z nich będzie przekonywał do obszarów, w których jest dobry. I może się okazać, że – przynajmniej pod pewnymi względami – oboje będą mieli rację! 🙂

Zdecydowanie łatwiej zweryfikować umiejętności osób odpowiedzialnych za Google AdWords. Jest to związane z systemem certyfikacji Google, który dba o wiedzę osób odpowiedzialnych za kampanie reklamowe SEM w swoim środowisku. Oczywiście, każdy może prowadzić Google AdWords, ale już nie każdy może pochwalić się certyfikatami Google w tym zakresie. Dotyczy to zarówno freelancerów, jak i całych agencji. Szerzej opisujemy system certyfikacji w tym wpisie.

Oczywiście nie mniej ważne, jest doświadczenie specjalisty SEM w obszarze Google AdWords. Poznamy je chociażby poprzez weryfikację rekomendacji od klientów, którymi agencja bądź konkretna osoba mogą się pochwalić, jak również sprawdzając opinie w Google, na Facebook`u czy na forach i grupach branżowych.

A co z SEO?

O wiele trudniej natomiast wybrać specjalistę SEO. Jest to związane ze specyfiką działania, która zazwyczaj jest ukryta “na zapleczu”. Specjalista SEM w zakresie SEO, nie zawsze chętnie dzieli się swoim know-how, a na efekty jego pracy trzeba czekać przeważnie dłużej niż krócej. Dlatego rekomendujemy, by szczególnie w kontekście SEO powierzać kampanie SEM agencjom, które w swoim portfolio usług mają działania pozycjonerskie i optymalizacyjne. Firmie zdecydowanie łatwiej “udowodnić” swoje sukcesy w obszarze SEO. Zespoły SEO mają też po prostu skumulowaną wiedzę, w tym bardzo szerokim obszarze tematycznym.

W Verseo posiadamy zarówno dział odpowiedzialny za Google AdWords, jak również pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki temu, badając potrzeby klienta i specyfikę branży, potrafimy każdorazowo spojrzeć na temat z góry i dobrać odpowiednie narzędzia rozwoju danego biznesu i odpowiednio zaprojektować ścieżki kampanii SEM.

W kontekście dynamicznych zmian w zachowaniach konsumentów i trendów zachodzących w ich wyszukiwaniach, uważamy zatem, że specjalista SEM to jedna z kluczowych postaci, które mają wpływ na rozwój Twojego biznesu. Dlatego przed wyborem wnikliwie zapoznaj się z profilem osoby lub agencji, którym zamierzasz powierzyć obowiązki w tym obszarze.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany