Spis treści
Czytasz teraz:
Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku?
Zamknij
Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku?
SEM (Search Engine Marketing), to dziedzina marketingu zajmująca się promowaniem usług i produktów w wyszukiwarkach internetowych. Dla rynku polskiego możemy założyć, że dotyczy to w zasadzie wyszukiwarki Google (i Youtube), która jest zdecydowanym liderem na naszym podwórku. Specjalista SEM to kluczowa postać, jeżeli tylko myślisz o poprawie swojej widoczności w internecie. Kampania SEM to pierwszy i zarazem strategiczny krok w Twoich działaniach. To szczególnie ważne, ponieważ wyszukiwarka jest miejscem, gdzie w pierwszej kolejności szukamy informacji o produkcie, rekomendacji od innych użytkowników oraz zwykłych sposobów na to jak coś wykonać (począwszy od przepisów na potrawy kulinarne, a skończywszy na wymianie opon). Tym samym jest mnóstwo punktów zaczepienia dla Twojego marketingu w wyszukiwarce, a doświadczony specjalista SEM podpowie Ci, jakie obszary będą najkorzystniejsze do wykorzystania, biorąc pod uwagę specyfikę Twojego biznesu.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Kampania SEM i jej dwa filary
Na SEM składają się w zasadzie dwa główne obszary. Reklamy płatne, którymi możemy zarządzać w systemie Google AdWords, oraz SEO – czyli wszystkie działania optymalizujące naszą witrynę internetową, by znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania dla danego słowa czy frazy.
Zalety obu rozwiązań przedstawiliśmy w tym wpisie. Wybrane działania zależą głównie od posiadanych zasobów i celów, jakie stawiasz sobie zarówno krótko, jak i długoterminowo. Zachęcamy zatem do lektury!
Specjalista SEM – kim zatem powinien być?
Specjalista SEM, lub Agencja SEM, powinni w pierwszej kolejności wytłumaczyć Ci różnicę i strategię dwóch osi kampanii SEM. Powinna być bowiem skrojona pod Twój biznes i pod Twoje oczekiwania. Najlepiej zatem, by była to osoba lub agencja SEM swobodnie operujący w obu środowiskach. Oczywiście rzadko zdarza się, że jedna osoba łączy obie te dziedziny. Zdecydowanie częściej spotykamy się ze specjalistami SEO lub Specjalistami Google AdWords i można zakładać, że każdy z nich będzie przekonywał do obszarów, w których jest dobry. I może się okazać, że – przynajmniej pod pewnymi względami – oboje będą mieli rację! 🙂
Zdecydowanie łatwiej zweryfikować umiejętności osób odpowiedzialnych za Google AdWords. Jest to związane z systemem certyfikacji Google, który dba o wiedzę osób odpowiedzialnych za kampanie reklamowe SEM w swoim środowisku. Oczywiście, każdy może prowadzić Google AdWords, ale już nie każdy może pochwalić się certyfikatami Google w tym zakresie. Dotyczy to zarówno freelancerów, jak i całych agencji. Szerzej opisujemy system certyfikacji w tym wpisie.
Oczywiście nie mniej ważne, jest doświadczenie specjalisty SEM w obszarze Google AdWords. Poznamy je chociażby poprzez weryfikację rekomendacji od klientów, którymi agencja bądź konkretna osoba mogą się pochwalić, jak również sprawdzając opinie w Google, na Facebook`u czy na forach i grupach branżowych.
A co z SEO?
O wiele trudniej natomiast wybrać specjalistę SEO. Jest to związane ze specyfiką działania, która zazwyczaj jest ukryta “na zapleczu”. Specjalista SEM w zakresie SEO, nie zawsze chętnie dzieli się swoim know-how, a na efekty jego pracy trzeba czekać przeważnie dłużej niż krócej. Dlatego rekomendujemy, by szczególnie w kontekście SEO powierzać kampanie SEM agencjom, które w swoim portfolio usług mają działania pozycjonerskie i optymalizacyjne. Firmie zdecydowanie łatwiej “udowodnić” swoje sukcesy w obszarze SEO. Zespoły SEO mają też po prostu skumulowaną wiedzę, w tym bardzo szerokim obszarze tematycznym.
W Verseo posiadamy zarówno dział odpowiedzialny za Google AdWords, jak również pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki temu, badając potrzeby klienta i specyfikę branży, potrafimy każdorazowo spojrzeć na temat z góry i dobrać odpowiednie narzędzia rozwoju danego biznesu i odpowiednio zaprojektować ścieżki kampanii SEM.
W kontekście dynamicznych zmian w zachowaniach konsumentów i trendów zachodzących w ich wyszukiwaniach, uważamy zatem, że specjalista SEM to jedna z kluczowych postaci, które mają wpływ na rozwój Twojego biznesu. Dlatego przed wyborem wnikliwie zapoznaj się z profilem osoby lub agencji, którym zamierzasz powierzyć obowiązki w tym obszarze.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.