Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Status Produktu GMC teraz widoczny w Google AdWords

Kolejna funkcjonalność w panelu AdWords!

Na początku bieżącego roku Google dodało kolumnę w panelu AdWords, która pozwala określić informacje o stanach produktów na karcie Produkty w kampaniach produktowych.

W ostatnim czasie dodano kolejną funkcjonalność do karty Produkty, z możliwością wyświetlania szczegółów dotyczących zasad, dlaczego produkty są odrzucone lub nieaktywne.
Po dodaniu kolumny „stan produktu” na karcie Produkty na pasku stanu tekstu pojawi się ikona. Kliknij ikonę, aby znaleźć przyczyny, dla których określony produkt nie jest w stanie się wyświetlać w kampanii.
Odrzucenia mogą mieć wpływ na sukces kampanii. Istnieje możliwość określenia które z produktów są odrzucone lub nieaktywne.
W takim przypadku trzeba dokładnie sprawdzić przyczynę i jak najszybciej rozwiązać problem:

  • Dodaj kolumnę Zakupy „Stan produktu” i kolumnę „Konwersje” na karcie Produkty w kampanii produktowej.
  • Zobacz najlepsze produkty, sortując według kolumny konwersji.
  • Zobacz, które produkty najczęściej sprzedawane są odrzucone lub nieprawidłowe, a następnie użyj szczegółów zasad, aby zobaczyć przyczynę i jak rozwiązać problem.

Fot. 1 Przykład poprawnego stanu produktu.
poprawny stan produktu google adwords

 

Fot.2 Przykład odrzuconego produktu oraz przyczyna odrzucenia.
przyczyna odrzucenia produktu google adwords

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Marketing internetowy a tradycyjny – wady i zalety
Redakcja

Czym jest marketing tradycyjny? Mówi się, że marketing istnieje od zawsze. Pierwsza wymiana handlowa między ludźmi była już wynikiem wykorzystania […]

case study seo + google ads
Case Study SEO + Google Ads
Izabela Pirańska

Ludzi czy firmy, poznaje się po owocach ich pracy. Słowa, papier, internet – wszystkie są cierpliwie i pojemne, a my […]

A Ty ile masz certyfikatów Google AdWords?
Redakcja

Google ostatnio zaskoczyło zdających egzaminy Google AdWords 😉 Zresztą zobaczcie sami! Nie, to nie jest efekt interwencji grafika.

Ile kosztuje jedno kliknięcie w AdWords?
Krzysztof Masłowski

Choć w odniesieniu do kampanii AdWords często mówi się o licytacji stawek, to na końcowy koszt za kliknięcie wpływa nie […]

Customer Match – wykorzystanie list adresów e-mail w kampaniach Google AdWords.
Artur Kwieciński

Customer Match – klucz do targetowanych kampanii! E-mail marketing jest powszechnie stosowany przez wiele firm, które posiadają bazy adresów mailowych […]

Google Partner Premium – najlepsi wśród najlepszych
Joanna Michalska

Google zdecydowało się w szczególny sposób oznaczyć najlepsze agencje przyznając im status Google Partner Premium. Verseo znalazło się w tym […]