Spis treści
Czytasz teraz:
Historia etykiety reklamy Google AdWords
Zamknij
Archeologia w Google – jak zmienia się wyszukiwarka i jak my razem z nią!
Wygląd reklam Google AdWords podlega stałej ewolucji – Google dba o to byśmy systematycznie byli zaskakiwani czymś nowym. Zapraszamy więc na małą podróż w czasie – przypomnijmy sobie jak kiedyś wyglądały reklamy Google Adwords.
W lutym Google wyrzuciło etykietę „Reklama” na zielonym tle na rzecz wersji z cienką zieloną ramką na białym tle. Zmienia to zupełnie nasze spojrzenie na sposób, w jaki Google traktuje etykietowanie reklam w swoich wynikach wyszukiwania, opublikowanych po raz pierwszy w dniu 25 lipca 2016 r.
Debiut krótkotrwałej, zielonej etykiety „Reklama” Google dotyczącej reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania oznaczył się przede wszystkim tym, że kolory były takie same, zarówno w reklamach i wynikach organicznych przy wyświetlanym adresie URL. Zielona granica i czcionka używana w najnowszej odmianie są również tego samego koloru co wyświetlane adresy URL.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze aktualizacje dotyczące obsługi reklam tekstowych Google.
W 2007 r. Nastąpiło przesunięcie z długotrwałego niebieskiego na żółty. W 2008 roku Google krótko przetestowano kolor zielony, a następnie cofnięto się na żółty. W 2010 roku Google testowało różne odmiany, w tym jasnoniebieski i jasnoróżowo-fioletowy, te natomiast zastąpił żółty. Trwało to około roku, zanim żółty pojawił się ponownie w 2011 roku. W 2013 r. Google poprawił kolor żółty na bledszy odcień. Pod koniec 2013 r. Firma Google zaczęła testować etykietę z żółtą etykietą obok każdej reklamy tekstowej i usunęła tło. Żółta etykieta „Reklamy” wyskoczyła globalnie w 2014 roku w znacznie mniejszym rozmiarze niż po raz pierwszy pojawiła się podczas wstępnych testów. Ten rozmiar etykiety nie zmienił się aż do dzisiaj, pomimo zmian kolorów.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.