Spis treści
Czytasz teraz:
Historia etykiety reklamy Google AdWords
Zamknij
Archeologia w Google – jak zmienia się wyszukiwarka i jak my razem z nią!
Wygląd reklam Google AdWords podlega stałej ewolucji – Google dba o to byśmy systematycznie byli zaskakiwani czymś nowym. Zapraszamy więc na małą podróż w czasie – przypomnijmy sobie jak kiedyś wyglądały reklamy Google Adwords.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
W lutym Google wyrzuciło etykietę „Reklama” na zielonym tle na rzecz wersji z cienką zieloną ramką na białym tle. Zmienia to zupełnie nasze spojrzenie na sposób, w jaki Google traktuje etykietowanie reklam w swoich wynikach wyszukiwania, opublikowanych po raz pierwszy w dniu 25 lipca 2016 r.
Debiut krótkotrwałej, zielonej etykiety „Reklama” Google dotyczącej reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania oznaczył się przede wszystkim tym, że kolory były takie same, zarówno w reklamach i wynikach organicznych przy wyświetlanym adresie URL. Zielona granica i czcionka używana w najnowszej odmianie są również tego samego koloru co wyświetlane adresy URL.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze aktualizacje dotyczące obsługi reklam tekstowych Google.
W 2007 r. Nastąpiło przesunięcie z długotrwałego niebieskiego na żółty. W 2008 roku Google krótko przetestowano kolor zielony, a następnie cofnięto się na żółty. W 2010 roku Google testowało różne odmiany, w tym jasnoniebieski i jasnoróżowo-fioletowy, te natomiast zastąpił żółty. Trwało to około roku, zanim żółty pojawił się ponownie w 2011 roku. W 2013 r. Google poprawił kolor żółty na bledszy odcień. Pod koniec 2013 r. Firma Google zaczęła testować etykietę z żółtą etykietą obok każdej reklamy tekstowej i usunęła tło. Żółta etykieta „Reklamy” wyskoczyła globalnie w 2014 roku w znacznie mniejszym rozmiarze niż po raz pierwszy pojawiła się podczas wstępnych testów. Ten rozmiar etykiety nie zmienił się aż do dzisiaj, pomimo zmian kolorów.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.