Spis treści
Czytasz teraz:
Nowa wersja panelu Google AdWords
Zamknij
Panel Google AdWords i jego dotychczasowe zmiany!
W 2016 roku Google przedstawiło nową wersję panelu AdWords, która w 2017 została poddana testom. Aktualnie możemy korzystać z wersji Beta, użytkownicy Google AdWords przez cały czas mogą zgłaszać swoje opinie na temat nowego panelu tak aby usprawnić działania związane z poprawkami i dopracować nową odsłonę. Czym zatem różni się nowy panel Google AdWords od starego? Dlaczego Google wprowadza takie zmiany?
Zacznijmy od zmian, które możemy zaobserwować na kontach:
Strona Główna Panelu Google AdWords
Po pierwsze w nowej wersji kolumny takie jak: kampania, grupy reklam znajdują się nie u góry ale po lewej stronie.
Na stronie głównej konta i panelu Google AdWords widzimy wygenerowane przez Google statystyki dotyczące każdego poziomu konkretnego konta. Od informacji ogólnych kampanii po konkretne grupy reklam. Można też zapoznać się z dokładniejszymi statystyki, aby to zrobić wystarczy zmienić zakres dat oraz wybrać określoną kampanię lub kliknąć konkretną kartę.
Stary widok panelu Google AdWords:

Raporty i korzystanie z raportów z panelu Google AdWords:
Aby wyświetlić teraz raporty skuteczności, należy kliknąć ikonę raportów znajduję się ona w prawym górnym rogu konta dalej wybrać Raporty lub Panele.
Ustawienia, Dostęp do konta czy płatności w starej wersji należało kliknąć u góry po prawej stronie na koło zębate w nowej wersji klikamy w klucz. Google przeniosło również tutaj również zasoby wspólne, które wcześniej znajdowały się na dole panelu po lewej stronie.
Wyodrębniono także do oddzielnej kategorii Pomoc:
Karta Możliwości: narzędzie dostępne na poziomie konta menedżera, tutaj reklamodawca można zaleźć wskazówki do kampanii, co warto poprawić aby działania reklamowe były jeszcze efektywniejsze i zgodne z aktualnymi zaleceniami Google.
Nowa kampania
Zmienia się także widok tworzenia nowej kampanii Google AdWords:
Nowy panel Google AdWords, jak zawsze ma swoich zwolenników i przeciwników. Google jednak podaje że stworzył widok AdWords, który ma posłużyć zmieniającym się potrzebom reklamodawców przez najbliższe 15 lat.
Co ma na celu wprowadzenie nowej wersji panelu Google AdWords?
- priorytetem w AdWords na pierwszym miejscu jest Twoja firma, więc dzięki przeprowadzonym zmianom reklamowanie ma być prostsze, bardziej mierzalne i skuteczniejsze i przynosić korzyści Twojemu biznesowi,
- oszczędność czasu i większą skuteczność – poruszanie się po panelu jest szybsze niż w starej wersji, poszczególne kolumny ładują się także zdecydowanie szybciej,
- wprowadzenie statystyk, które mają być teraz czytelniejsze, co najważniejsze istotne dane muszą znajdować się w zasięgu ręki,
- wprowadzenie karty możliwości, która ma pomóc jeszcze w ulepszeniu działań reklamowych,
- usprawnienie nawigacji,
- nowe wyzwanie dla reklamodawców, przestawienie się z starej wersji na nową,
Zespół Verseo lubi wyzwania więc z niecierpliwością czeka na aż nowa wersja zagości na stałe na kontach AdWords 🙂
Bądź pierwszym który napisze komentarz.