Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Nowa wersja panelu Google AdWords

Nowa wersja panelu Google AdWords - zdjęcie nr 1

Nowa wersja panelu Google AdWords - zdjęcie nr 2

Panel Google AdWords i jego dotychczasowe zmiany!

W 2016 roku Google przedstawiło nową wersję panelu AdWords, która w 2017 została poddana testom. Aktualnie możemy korzystać z wersji Beta, użytkownicy Google AdWords przez cały czas mogą zgłaszać swoje opinie na temat nowego panelu tak aby usprawnić działania związane z poprawkami i dopracować nową odsłonę. Czym zatem różni się nowy panel Google AdWords od starego? Dlaczego Google wprowadza takie zmiany?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Zacznijmy od zmian, które możemy zaobserwować na kontach:

Strona Główna Panelu Google AdWords

panel google adwords widok
Po pierwsze w nowej wersji kolumny takie jak: kampania, grupy reklam znajdują się nie u góry ale po lewej stronie.
Na stronie głównej konta i panelu Google AdWords widzimy wygenerowane przez Google statystyki dotyczące każdego poziomu konkretnego konta. Od informacji ogólnych kampanii po konkretne grupy reklam. Można też zapoznać się z dokładniejszymi statystyki, aby to zrobić wystarczy zmienić zakres dat oraz wybrać określoną kampanię lub kliknąć konkretną kartę.

Stary widok panelu Google AdWords:
stary panel google adwords widok

Raporty i korzystanie z raportów z panelu Google AdWords:

Aby wyświetlić teraz raporty skuteczności, należy kliknąć ikonę raportów  znajduję się ona w prawym górnym rogu konta dalej  wybrać Raporty lub Panele.
panel google adwords widok

Ustawienia, Dostęp do konta czy płatności w starej wersji należało kliknąć u góry po prawej stronie na koło zębate w nowej wersji klikamy w klucz. Google przeniosło również tutaj również zasoby wspólne, które wcześniej znajdowały się na dole panelu po lewej stronie.
Nowa wersja panelu Google AdWords - zdjęcie nr 7
Nowa wersja panelu Google AdWords - zdjęcie nr 8

Wyodrębniono także do oddzielnej kategorii Pomoc:
Nowa wersja panelu Google AdWords - zdjęcie nr 9
Karta Możliwości: narzędzie dostępne na poziomie konta menedżera, tutaj reklamodawca można zaleźć wskazówki do kampanii, co warto poprawić aby działania reklamowe były jeszcze efektywniejsze i zgodne z aktualnymi zaleceniami Google.
karta możliwości panel google adwords widok

Nowa kampania
Zmienia się także widok tworzenia nowej kampanii Google AdWords:
Nowa wersja panelu Google AdWords - zdjęcie nr 11

Nowy panel Google AdWords, jak zawsze ma swoich zwolenników i przeciwników. Google jednak podaje że stworzył widok AdWords, który ma posłużyć zmieniającym się potrzebom reklamodawców przez najbliższe 15 lat.

Co ma na celu wprowadzenie nowej wersji panelu Google AdWords?

  • priorytetem w AdWords na pierwszym miejscu jest Twoja firma, więc dzięki przeprowadzonym zmianom reklamowanie ma być prostsze, bardziej mierzalne i skuteczniejsze i przynosić korzyści Twojemu biznesowi,
  • oszczędność czasu i większą skuteczność – poruszanie się po panelu jest szybsze niż w starej wersji, poszczególne kolumny ładują się także zdecydowanie szybciej,
  • wprowadzenie statystyk, które mają być teraz czytelniejsze, co najważniejsze istotne dane muszą znajdować się w zasięgu ręki,
  • wprowadzenie karty możliwości, która ma pomóc jeszcze w ulepszeniu działań reklamowych,
  • usprawnienie nawigacji,
  • nowe wyzwanie dla reklamodawców, przestawienie się z starej wersji na nową,

Zespół Verseo lubi wyzwania więc z niecierpliwością czeka na aż nowa wersja zagości na stałe na kontach AdWords 🙂

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany