Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Marketing internetowy – pdf poradnik AdBook 2018

Marketing internetowy – pdf poradnik AdBook 2018 - zdjęcie nr 1

Marketing internetowy – pdf poradnik AdBook 2018 - zdjęcie nr 2

Marketing internetowy – pdf poradnik od Verseo! 

Problematyka marketingu internetowego jest dość szeroka, dlatego dobrze jest postarać się o przegląd i usystematyzowanie wiedzy z tego zakresu. Publikacja VERSEO ADBOOK 2018 to poradnik marketingu internetowego w formacie PDF, bezpłatny e-book zawierający kompendium wiedzy przedstawionej w przystępnej formie. Publikacja jest przeznaczona zarówno dla osób mających już wiedzę w temacie i tylko pragnących ją zweryfikować, jak również  dla tych, którzy dopiero zaczynają się rozglądać w tematyce marketingu.

Jaki jest cel publikacji

Celem publikacji VERSEO jest zaprezentowanie szerokiego spektrum możliwości i narzędzi marketingu internetowego w jego aktualnej odsłonie. Profesjonalny zespół VERSEO zdaje sobie sprawę z szybkich przemian zachodzących w obszarze marketingu internetowego, stąd ambitny cel przygotowywania aktualnej wersji poradnika prezentującego marketing internetowy – w PDF  – i to corocznie. Pierwszy egzemplarz e-booka można bezpłatnie pobrać ze strony VERSEO.

Czemu ma służyć poradnik? Przede wszystkim ma być swoistym podsumowaniem możliwości oferowanych przez internetowy marketing w roku 2018. Zrozumienie narzędzi, ich możliwości oraz sposobów zastosowania w trakcie kampanii reklamowej konkretnej firmy, powoduje, ze wybór sposobu prowadzenia kampanii będzie nieco łatwiejszy.

Oczywiście – najbezpieczniej zlecić przygotowanie całej kampanii wyspecjalizowanej firmie takiej jak VERSEO – wysoka klasa specjalistów, o doświadczeniu popartym licznymi certyfikatami branżowymi pozwala mieć pewność, że reklamowa przyszłość naszej firmy znajduje się w dobrych rękach. Jednak nim zdecydujemy się wydać pieniądze, dobrze byłoby zrozumieć co mówią o kampanii fachowcy – ciężko zdecydować o akceptacji propozycji strategii, jeśli poszczególne jej elementy i ich działanie nie będą nam znane.

Reklamy w wyszukiwarkach

Obecnie najczęściej używaną w Polsce przeglądarką jest GOOGLE, stąd działania reklamowe w Internecie są z nią ściśle związane. Google Ads (Google AdWords) wyświetla promowane strony nad organicznymi wynikami wyszukiwania – prezentowane są w takiej samej formie graficznej tylko z zielonym dopiskiem „reklama”. Wyszukiwarka Google wyświetla także reklamy z usługi Google Merchant Center – pokazując kampanię z listą produktów czy Google Hotel Ads. Wizytówki umieszczone na mapie Google nie maja powiązania z usługą Google Ads, a ich implementacja jest darmowa.

Reklamy w sieciach reklamowych

Sieć reklamowa jest ogromnym narzędziem wyświetlania reklam Google AdWords – dociera ona do ponad 90% internautów w Polsce, a składają się na nią ponad dwa miliony witryn, filmów i aplikacji. W Polsce reklamy Google AdWords wyświetlają się w witrynach partnerskich Googla np. YouTube, Onet.pl, wp.pl, wizaz.pl, demotywatory.pl, Interia.pl, goldenline.pl. Tak szeroki zasięg prezentowania reklam pozwala na dotarcie także do osób nie korzystających z przeglądarki Google. Szeroko pojęta sieć reklamowa działa także w wersji mobilnej. Działanie sieci reklamowej zostało przystępnie przedstawione w Adbook’u VERSEO – marketing internetowy PDF.

Reklama na YouTube

YouTube jest największą platformą wideo na świecie – liczba osób korzystających z jej zasobów przekracza już miliard. Potencjał reklamowy YouTube jest ogromny, z ponadto mamy do wyboru wiele rodzajów kierowania: według demografii, według indywidualnych zainteresowań odbiorców, na słowa kluczowe związane z danych filmem i wiele innych. Marketing internetowy PDF VERSEO omawia zarówno rodzaje kierowania reklam jak i sposób ich prezentacji  oraz poszczególne formy reklam na YouTube.

Reklama w Gmail

Gmail Sponsored Promotions (GSP) to typ reklamy adresowanej do użytkowników poczty Gmail. Reklama ma formę maila – przypomina typowe reklamowe newslettery i tak jak one prezentowana jest w kategorii „oferty”. Reklamy GSP wyróżniają się skutecznością kierowania (na skrzynkę trafiają reklamy będące wynikiem analizy przychodzących maili, a jeśli jakiś temat zostanie przez użytkownika oznaczony jako spam – nie będzie on otrzymywał również reklam z tego zakresu.

Remarketing

Remarketing ma na celu umożliwienie wyświetlania reklam użytkownikom, którzy odwiedzili już daną stronę internetową albo skorzystali wcześniej z wybranej aplikacji. Taka forma promocji pozwala na nawiązanie ponownego kontaktu poprzez wyświetlanie im odpowiednich reklam. Użytkowników, którzy odwiedzili daną stronę można ponadto podzielić na grupy pod kątem zachowań prezentowanych podczas przeglądania strony. System w praktyce wyodrębnia listy remarketingowe (listy osób, które zainteresowały się daną stroną i np. oglądały dany asortyment) i dopasowuje reklamy dla każdej z list.

Strategie marketingu online

Każdy klient staje przed dylematem gdzie umieszczać swoje reklamy – korzystać z Google Ads (stare Google AdWords), reklamować się na konkretnych kanałach jak YouTube, Facebook czy Twitter? A może efektywniej będzie dbać o pozycję witryny w wynikach naturalnych Google? Odpowiedź nigdy nie jest jednoznaczna – należy najpierw określić firmowe priorytety, a następnie testować różne kanały, żeby w końcu wybrać najlepsze rozwiązanie dla danego przedsiębiorstwa.

Verseo w swoim Adbook’u 2018 wskazuje zalety poszczególnych typów reklamy, ich wpływ na realizację kluczowych dla firmy wskaźników produktywności (zwiększenie ruchu, obrotu, przychodu, przychodu na użytkownika itp.). Prezentuje efekty synergii między poszczególnymi kanałami oraz efekt wzmacniania procesu decyzji, poprzez kilkukrotny kontakt z daną reklamą w rożnych miejscach. Szeroki wachlarz dostępnych kanałów wynika przede wszystkim z tego, że obecnie 79% czasu internauci spędzają poza wyszukiwarkami  – na portalach, oglądając firmy lub korzystając z aplikacji na urządzenia mobilne.

Zawsze musimy mieć świadomość, że wprawdzie można – dzięki wskaźnikom efektywności (KPI) – zmierzyć bieżący wpływ kampanii na określone wcześniej wskaźniki, jednak faktycznie rezultaty i efekty kampanii mogą wspierać wyniki firmy jeszcze przez długi czas po jej zakończeniu.

VERSEO Adbook 2018 – marketing internetowy – poradnik PDF – jest obecnie jedyną na rynku tak kompleksową – i jednocześnie bezpłatną – publikacją, mająca na celu edukowanie właścicieli firm i pokazywanie im aktualnych możliwości oferowanych przez reklamę internetową.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany