Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Co to jest re-marketing dynamiczny w Google AdWords?

    Co to jest remarketing dynamiczny i czym różni się od remarketingu w standardowej wersji? Dlaczego warto z niego korzystać? Co jest potrzebne, by remarketing dynamiczny zadziałał?

    Re-marketing dynamiczny jest rozwinięciem re-marketing’u standardowego.
    obraz1.jpg
    Narzędzie Google AdWords umożliwia wyświetlanie reklamy konkretnego produktu lub produktów, które dany użytkownik zainteresował się wcześniej odwiedzając Twoją stronę. Dzięki temu, że użytkownik widzi dokładnie to co oglądał, remarketing dynamiczny pozwala budować potencjalną i rzeczywistą sprzedaż, nakłaniając użytkowników odwiedzających witrynę w przeszłości do powrotu i dokończenia zakupów. Bardzo często zdarza się tak, że podczas rozpoczynania zakupów musimy je nagle przerwać. Wychodzimy i zajmujemy się inną czynnością zapominając o procesie zakupowym. Dzięki funkcjonowaniu remarketingu dynamicznego możemy bardzo szybko wrócić do produktu, którym byliśmy zainteresowani w sklepie, gdzie rozpoczęliśmy zakupy.
    obraz2.jpg
    Przed utworzeniem kampanii Re-Marketingu Dynamicznego, bardzo istotnym elementem jest umieszczenie tag’u remarketingowego AdWords na wszystkich stronach witryny. Strona musi przekazywać odpowiednie wartości, które będą wskazywały na konkretne produkty lub usługi. Dodanie tag’u możne odbyć się poprzez Menadżera tagów lub za pomocą wklejenia konkretnego poleceń do kodu strony. Istnieje również możliwość dodania tagu za pomocą połączonego Google Analytics z naszym kontem Google AdWords. Robiąc to przez Google Analytics, poprzedzających kroków nie musimy wykonywać.
    Krokiem bardzo istotnym w kampanii Re-Marketingu Dynamicznego jest określenie działalności jaką reprezentuje Twoja witryna. Określony typ wybranej działalności rzutuje na parametry niestandardowe oraz układ reklam.
    obraz3.jpgobraaz4.jpgobraz5.jpgobraz6.jpg
    obraz7.jpgobraz8.jpgobraz9.jpgobraz10.jpg

    Narzędziem bez, którego re-marketing dynamiczny nie będzie działał jest Google Merchant Center. Usługa Google Merchant Center jest dostępna w Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Czechach, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indiach, Japonii, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Norwegii, Polsce, Rosji, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, USA, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
    obraz11.jpgobraz12.jpg
    Aby uwieńczyć sukcesem tworzenie kampanii re-marketingu dynamicznego musisz połączyć konto Google AdWords z kontem Google Merchant Center oraz utworzyć plik obejmujący produkty lub usługi, które chcesz reklamować. Plik w formacie .csv, .tsv, .xls lub .xlsx przesyłasz korzystając z Google Merchant Center.
    Google AdWords dysponuje bardzo bogatym suportem, z którego warto korzystać. Teksty oraz filmy umożliwiają każdemu przyswajanie wiedzy w przystępny sposób.

    Poniżej znajduje się link do filmu obrazujący działanie re-marketingu dynamicznego:
    https://www.youtube.com/watch?v=Qk_o83GMcQU

    W re-marketingu dynamicznym wykorzystywane są dynamiczne reklamy display’owe. Istotnym elementem tworzenia reklam w Google AdWords jest zapoznanie się z zasadami reklamowymi, aby treść i formatowanie było odpowiednie.
    Tworząc reklamę dynamiczną warto pamiętać, że również ona poza prezentowaniem produktu powinna swoją treścią przyciągać potencjalnego klienta. Google Merchant Center nagłówki oraz opisy produktów, które wyświetlane są w re-marketingu dynamicznym, automatycznie pobierane są z witryny. Dlatego bardzo ważne jest, aby nasza strona, która będzie prezentowała Twoje produkty lub usługi została w odpowiedni sposób przygotowana do korzystania z narzędzi Google. Jeżeli chcesz aby klienci poświecili czas na zakupy w twojej witrynie, przygotuj wszystko dokładnie.

    Przykłady reklam re-marketingu dynamicznego:
    obraz13.jpgobraz14.jpg

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    reklama sklepu internetowego z ubraniami
    Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów?
    Izabela Pirańska

    Reklama sklepu internetowego z ubraniami – jak dotrzeć do klientów? Prowadzisz e-sklep z ubraniami? To może być dobry pomysł na […]

    Kampanie internetowe – na co postawić?
    Maciej Popiołek

    Marketing internetowy to narzędzie, dzięki któremu można poszerzyć grono potencjalnych klientów z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów komunikacji. Jeśli chcesz zaistnieć w […]

    Marketing internetowy w wyszukiwarkach
    Maksymilian Melion

    Marketing internetowy w wyszukiwarkach (czyli SEM) – co to jest? Marketing w wyszukiwarkach internetowych czyli Search Engine Marketing (magiczny skrót […]

    AdWords API Workshop
    Michał Lipiński

    Spotkanie z osobami odpowiedzialnymi za tworzenie oraz utrzymanie API w Londynie cieszyło się dużym zainteresowaniem o czym świadczyła pełna sala […]

    Marketing FMCG – jak kupujemy dobra szybkozbywalne w sieci?
    Maciej Popiołek

    Marketing FMCG – jak klienci podejmują decyzję? Google zapytało 1800 kupujących towary konsumpcyjne o to co ich motywuje, co przeszkadza, […]

    Reklama dynamiczna w wyszukiwarce (DSA) – pytania i odpowiedzi
    Joanna Michalska

    W przypadku kampanii Google AdWords promujących sklepy internetowe o bardzo rozbudowanym asortymencie czy strony prezentujące usługi problemem może być stworzenie […]