Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

SEO w e-commerce: Jak tworzyć opisy produktów? PORADNIK

Opisy produktów

Postpandemiczna rzeczywistość i zmiany nawyków zakupowych sprawiają, że branża e-commerce rośnie w niesamowitym tempie. Za 5 lat wartość tego rynku w Polsce ma wynieść 187 miliardów złotych! Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem działań biznesowych w wirtualnej przestrzeni, to zdecydowanie ten moment. Na wstępie zadbaj o podstawy, na których zbudujesz solidną firmę. Jednym z filarów e-sukcesu jest SEO. 

Jeżeli chcesz zaistnieć w sieci, musisz mieć nie tylko dobry produkt, ale także równie odpowiedni sposób na jego właściwą promocję. Pamiętając, że kupujemy oczami, zadbaj o zdjęcia. Istotne jest jednak także… słowo. Właściwy opis może zdziałać cuda – nie tylko pobudzić wyobraźnie, ale także rozbudzić pragnienie posiadania. Mało tego, SEO w e-commerce sprawia, że Twoja oferta jest widoczna w sieci. A to niezbędny element w grze o pozyskanie klienta.

>> 7 zasad copywritingu SEO – jak pisać dobre teksty? <<

SEO w e-commerce – jak tworzyć opisy?

Poniżej przedstawiamy podstawy tworzenia opisów dla produktów lub usług, które będziesz oferować. Weź je sobie do serca (choć może właściwiej byłoby napiać – na palce ;)), bo od nich zależy wiele.

Opisuj korzyści, serwuj emocje

Twórz proste opisy, które będą sprzedawać nie sam produkt, a plusy wynikające z jego zastosowania.

New call-to-action
New call-to-action

Pisz językiem swojego odbiorcy

Kupujemy od tych, których lubimy. Na sympatię mogą liczyć zwłaszcza ci, którzy są do nas podobni. W sprzedaży bezpośredniej możesz wykorzystać tę wiedzę, na przykład dopasowując formę komunikatu do odbiorcy. Chodzi zarówno o tempo mówienia, jak i dobór właściwego słownictwa. Co zrobić w przypadku komunikatu pisanego? To samo. Pisz słowami swoich klientów – pytaj ich o opinie i na ich bazie twórz historie produktów. 

Wychodź przed szereg

W opisach zawieraj informacje, które mogą rozwiewać wątpliwości odnośnie usługi, towaru czy samej przesyłki. To może być ujęty w opisie model, wymagane kody, cena (niby oczywiste, a jednak ;)), typ opakowania (jeśli pochodzi z recyklingu – daj znać, a zyskasz uznanie), dostępność, czy czas realizacji zamówienia (szczególnie ważny w pandemicznej i postpandemicznej rzeczywistości).

>> Darmowe banki zdjęć. Lista 25 najciekawszych stron <<

Stosuj społeczny dowód słuszności

W podjęciu decyzji zakupowej pomaga świadomość, że spora grupa osób już przetestowała to rozwiązanie, może polecić je swoim bliskim i pozostałym użytkownikom sieci. Bo skoro 93% twierdzi, że ten produkt uczynił jego życie lepszym, dlaczego w Twoim przypadku miałoby być inaczej?

Czy wiesz, że…

New call-to-action
New call-to-action

W raporcie „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przeczytamy, że w procesie zakupowym konsumenci poszukują informacji w wielu miejscach, najczęściej są to jednak ponownie wyszukiwarki (20%) oraz opinie znajomych (38%), z dużym wskazaniem na to drugie źródło.

Powyższe rady odnoszą się do tworzenia opisów z myślą o odbiorcach. Pamiętaj jednak, że obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwań Google jest możliwa tylko wtedy, gdy właściwie zadbasz także o crawlery. Co to oznacza w praktyce? O tym przeczytasz w…

Poradnik “E-commerce od podstaw” – POBIERZ

Na stronach wydawnictwa BaseLinker, znajdziesz między innymi rady od Verseo, jak nie zgubić się w „dżungli e-commerce”. 

Przewertuj wirtualne strony poradnika i dowiedz się, jak:

  • Tworzyć opisy dla wyszukiwarki?
  • Mierzyć efektywność działań?
  • Optymalizować e-sklep?

Mając na uwadze nadchodzące trudne czasy w sprzedaży, zaimplementowanie opisywanych rozwiązań w e-sklepie może mieć kluczowe znaczenie w walce o konsumentów. Konkurencja jest spora, a będzie jeszcze większa. 

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Z tarczą wrócą tylko najlepsi. Wyszlifuj swój e-commerce i zarezerwuj miejsce w tym zaszczytnym gronie. 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany