Spis treści
Czytasz teraz:
SEO w e-commerce: Jak tworzyć opisy produktów? PORADNIK
Zamknij
Postpandemiczna rzeczywistość i zmiany nawyków zakupowych sprawiają, że branża e-commerce rośnie w niesamowitym tempie. Za 5 lat wartość tego rynku w Polsce ma wynieść 187 miliardów złotych! Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem działań biznesowych w wirtualnej przestrzeni, to zdecydowanie ten moment. Na wstępie zadbaj o podstawy, na których zbudujesz solidną firmę. Jednym z filarów e-sukcesu jest SEO.
Jeżeli chcesz zaistnieć w sieci, musisz mieć nie tylko dobry produkt, ale także równie odpowiedni sposób na jego właściwą promocję. Pamiętając, że kupujemy oczami, zadbaj o zdjęcia. Istotne jest jednak także… słowo. Właściwy opis może zdziałać cuda – nie tylko pobudzić wyobraźnie, ale także rozbudzić pragnienie posiadania. Mało tego, SEO w e-commerce sprawia, że Twoja oferta jest widoczna w sieci. A to niezbędny element w grze o pozyskanie klienta.
>> 7 zasad copywritingu SEO – jak pisać dobre teksty? <<
SEO w e-commerce – jak tworzyć opisy?
Poniżej przedstawiamy podstawy tworzenia opisów dla produktów lub usług, które będziesz oferować. Weź je sobie do serca (choć może właściwiej byłoby napiać – na palce ;)), bo od nich zależy wiele.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Opisuj korzyści, serwuj emocje
Twórz proste opisy, które będą sprzedawać nie sam produkt, a plusy wynikające z jego zastosowania.
Pisz językiem swojego odbiorcy
Kupujemy od tych, których lubimy. Na sympatię mogą liczyć zwłaszcza ci, którzy są do nas podobni. W sprzedaży bezpośredniej możesz wykorzystać tę wiedzę, na przykład dopasowując formę komunikatu do odbiorcy. Chodzi zarówno o tempo mówienia, jak i dobór właściwego słownictwa. Co zrobić w przypadku komunikatu pisanego? To samo. Pisz słowami swoich klientów – pytaj ich o opinie i na ich bazie twórz historie produktów.
Wychodź przed szereg
W opisach zawieraj informacje, które mogą rozwiewać wątpliwości odnośnie usługi, towaru czy samej przesyłki. To może być ujęty w opisie model, wymagane kody, cena (niby oczywiste, a jednak ;)), typ opakowania (jeśli pochodzi z recyklingu – daj znać, a zyskasz uznanie), dostępność, czy czas realizacji zamówienia (szczególnie ważny w pandemicznej i postpandemicznej rzeczywistości).
>> Darmowe banki zdjęć. Lista 25 najciekawszych stron <<
Stosuj społeczny dowód słuszności
W podjęciu decyzji zakupowej pomaga świadomość, że spora grupa osób już przetestowała to rozwiązanie, może polecić je swoim bliskim i pozostałym użytkownikom sieci. Bo skoro 93% twierdzi, że ten produkt uczynił jego życie lepszym, dlaczego w Twoim przypadku miałoby być inaczej?
Czy wiesz, że…
W raporcie „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przeczytamy, że w procesie zakupowym konsumenci poszukują informacji w wielu miejscach, najczęściej są to jednak ponownie wyszukiwarki (20%) oraz opinie znajomych (38%), z dużym wskazaniem na to drugie źródło.
Powyższe rady odnoszą się do tworzenia opisów z myślą o odbiorcach. Pamiętaj jednak, że obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwań Google jest możliwa tylko wtedy, gdy właściwie zadbasz także o crawlery. Co to oznacza w praktyce? O tym przeczytasz w…
Poradnik “E-commerce od podstaw” – POBIERZ


Na stronach wydawnictwa BaseLinker, znajdziesz między innymi rady od Verseo, jak nie zgubić się w „dżungli e-commerce”.
Przewertuj wirtualne strony poradnika i dowiedz się, jak:
- Tworzyć opisy dla wyszukiwarki?
- Mierzyć efektywność działań?
- Optymalizować e-sklep?
Mając na uwadze nadchodzące trudne czasy w sprzedaży, zaimplementowanie opisywanych rozwiązań w e-sklepie może mieć kluczowe znaczenie w walce o konsumentów. Konkurencja jest spora, a będzie jeszcze większa.
Z tarczą wrócą tylko najlepsi. Wyszlifuj swój e-commerce i zarezerwuj miejsce w tym zaszczytnym gronie.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.