Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Marketing internetowy: SEO i Google Ads to nie wszystko

Marketing internetowy: SEO i Google Ads to nie wszystko - zdjęcie nr 1

Marketing internetowy to nie tylko SEO i Google Ads

Twój główny cel to pozycja lidera w wyszukiwarce? Koncentruj się na SEO i Google Ads, jednak wiedz, że kawa nie wyklucza herbaty. Inwestuj czas i środki także w inne kanały, by wykorzystać pełną moc marketingu internetowego i każdego dnia wracać z tarczą, nie na tarczy.

Google jest potężną wyszukiwarką, dzięki której można dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów. Korzysta z niej aż 98,6% polskich użytkowników (źródło: gs.statcounter.com), dlatego priorytetem właściwie każdej firmy jest uplasowanie się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Od dawna wiadomo, że użytkownicy wybierają głównie linki znajdujące się na pierwszej stronie wyników, zupełnie pomijając kolejne. Stąd tak duże zainteresowanie działaniami SEO wspieranymi kampaniami Google Ads. Jeśli chcesz prowadzić skuteczny marketing internetowy, nie możesz jednak na tym poprzestać. Potencjalni kupujący lub zainteresowani świadczonymi przez Ciebie usługami mogą być wszędzie, dlatego musisz działać wielopłaszczyznowo.

>> Pozycjonowanie stron <<

Marketing internetowy: SEO i Google Ads to nie wszystko - zdjęcie nr 4
Skuteczny marketing internetowy a social media

Zaznacz swoją obecność w social media

Portale społecznościowe już dawno przestały kojarzyć się wyłącznie ze sposobem komunikacji z ludźmi z całego świata. Obecnie jest to jedno z potężnych narzędzi marketingowych, dzięki któremu dotrzesz do szerokiego grona odbiorców i pozyskasz klientów.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Zastanawiasz się, dlaczego warto stworzyć profile firmowe w mediach społecznościowych? To przede wszystkim:

Wzmacnianie świadomości marki

Obecność w portalach społecznościowych umożliwia budowanie wizerunku oraz wzmacnia świadomość marki. Poprzez profil firmowy użytkownicy – wśród których znajdują się Twoi potencjalni klienci – dowiadują się o istnieniu firmy. W ten sposób zwiększasz też zaufanie – szczególnie jeśli jesteś nową marką w branży.

>> Baner Cookie zgodny z RODO. Ważne informacje! <<

Możliwość prowadzenia interakcji z klientami

Z portali społecznościowych korzysta mnóstwo osób w różnym wieku. Jak wynika z raportu „Digital 2019” opublikowanego przez We Are Social, w serwisach typu social media, zarejestrowanych jest niemal 3,5 mld użytkowników.

Profil firmowy staje się więc doskonałą przestrzenią do zdobywania kontaktów z potencjalnymi klientami. Tutaj też możesz prowadzić dyskusje, dzięki czemu poznajesz potrzeby i oczekiwania odbiorców. Mając taką wiedzę, możesz prowadzić działania zmierzające ku rozwojowi w kierunku, jakiego oczekują klienci. To się opłaca 🙂

Budowanie wizerunku eksperta

Obecność w social mediach możesz wykorzystać do budowania wizerunku eksperta. Wystarczy, że będziesz aktywnie udzielać się w serwisie, publikując istotne informacje, odpowiadając na komentarze itp.

Warto przy tym dołączyć do grup tematycznie powiązanych z Twoją branżą. Zamieszczane tam posty także pomogą kształtować Twój wizerunek jako specjalisty. To z kolei zwiększy zaufanie i sprawi, że więcej osób zacznie interesować się firmą.

Płatne możliwości reklamy

Facebook to portal społecznościowy, za pośrednictwem którego możesz rozpocząć kampanię reklamową. To świetne uzupełnienie reklamy Google Ads pozwalające z jeszcze większą precyzją dotrzeć do grupy docelowej. Atutem takiego rozwiązania jest możliwość przeznaczenia na reklamę dowolnych środków – wystarczy określić swój budżet bez obaw, że zostanie przekroczony.

Marketing internetowy: SEO i Google Ads to nie wszystko - zdjęcie nr 5
Digital marketing a kampanie e-mail marketingowe

Rozpocznij kampanię e-mail marketingową

Jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych odbiorców i jednocześnie zwiększyć lojalność obecnych klientów, wykorzystaj siłę e-mail marketingu. To dodatkowy kanał, dzięki któremu z większym prawdopodobieństwem osiągniesz założone cele biznesowe.

Kampanie e-mail marketingowe prowadzi wiele przedsiębiorstw. Dlaczego? Bo każdy 1$ zainwestowany w e-mail marketing przekłada się na zysk na poziomie 43$ (źródło: Direct Marketing Association). Wzrost przychodów to jednak nie wszystko.

Realizując kampanię e-mail marketingową:

  • nawiązujesz relacje z odbiorcami,
  • wzmacniasz świadomość marki,
  • budujesz lojalność klientów.

Inwestycja w takie działania ma wiele zalet. Przede wszystkim możesz docierać do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów – możliwa jest bowiem jednorazowa wysyłka nawet setek wiadomości. Dodatkowym atutem jest sprawna realizacja kampanii – maile trafiają do odbiorców bardzo szybko, co pozwala m.in. na natychmiastową analizę prowadzonych działań, np. w kontekście tego, ile osób przeczytało wiadomość, ile osób kliknęło linki itp.

Tworząc kampanię e-mail marketingową, należy pamiętać o jakości treści. Tylko wartościowe i ciekawe informacje podane w przystępnej formie mają szansę na lepszą klikalność. Poświęć więc czas na przygotowanie wiadomości – po to, aby nie wylądowały w koszu.

Marketing internetowy: SEO i Google Ads to nie wszystko - zdjęcie nr 6
Skuteczny marketing w sieci a content marketing

>> Dawid Didiuk: Łatwa sprzedaż w trudnych czasach? <<

Postaw na content marketing

Działania SEO oraz płatne reklamy w wyszukiwarce warto uzupełnić o działania z zakresu content marketingu. Ich istotą jest dostarczanie wartościowej treści – takiej, która z jednej strony jest przydatna użytkownikom, a z drugiej – jest mile widziana przez Google.

Działania content marketingowe stanowią skuteczną alternatywę dla typowych działań reklamowych. Publikowane treści nie nakłaniają nachalnie do skorzystania z oferty, lecz delikatnie sugerują taką możliwość. Prezentują bowiem gotowe propozycje będące rozwiązaniem problemów potencjalnych klientów.

Content marketing to między innymi:

  • wpisy na blogu,
  • artykuły tematyczne,
  • e-booki,
  • raporty.

Chociaż każdy z elementów ma znaczenie, szczególną rolę przypisuje się artykułom tematycznym. Publikowane w serwisach zewnętrznych wspierają SEO (w ten sposób można pozyskać wartościowe linki kierujące do strony firmowej) i jednocześnie pomagają budować wizerunek eksperta.

>> Gdzie linkować stronę? <<

Dobrze wiedzieć…

Dobrze poprowadzony content marketing pozwala uzyskać nawet 3-krotnie więcej potencjalnych klientów niż płatna reklama w wyszukiwarce (źródło: Content Marketing Institute).

Podsumowanie

Internet to potężne medium, które warto wykorzystać do osiągnięcia wytyczonych celów biznesowych. Prowadząc równoległe działania w wielu kanałach jednocześnie, zwiększasz szanse na pozyskanie klientów. Chociaż SEO i Google Ads są kluczowe, przyniosą znacznie więcej korzyści w połączeniu z innymi elementami. Zacznij wdrażać je krok po kroku, by stopniowo odnotowywać zwiększone zainteresowanie Twoją ofertą.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany