Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Rozwój biznesu dzięki Google Ads – przykład kampanii Verseo

Rozwój biznesu a Google Ads (stare Google AdWords) – statystyki dla niedowiarków.

Cyklicznie udostępniamy Państwu materiały od naszych klientów, w których rekomendują Oni obsługę kampanii Google Ads (stare Google AdWords) przez naszą agencję. Najnowsze tego typu materiały znajdą Państwo w tym wpisie. Rozwój biznesu jest szczególnie ważny, kiedy uzyskujemy już pewien stopień zaawansowania i pojawia się konieczność wprowadzania procesów i procedur. Niemniej skalowanie biznesu to także uruchomienie nowych kanałów sprzedażowych i reklamowych w celu pozyskania większej ilości klientów. Google AdWords jest doskonałe zarówno na etapie rozkręcania firmy – kiedy szukamy pierwszych klientów, jak i później, jeżeli możemy wydatkować więcej pieniędzy. Google AdWords pozwala bowiem na ścisłą kontrolę budżetu i skala działania (w wielu, ale nie wszystkich branżach) nie jest kluczowa. Oznacza to, że tak przy tysiącu złotych, jak i 10.000, nasza kampania – przy poprawnej architekturze – będzie odnosić sukcesy.

Ale…

Czasami rekomendacje klientów to za mało. Klienci naturalnie nie chcą opowiadać o konkretnych liczbach i nie wiemy do końca jakiej relacji kosztów do przychodów możemy się spodziewać. Zatem w dzisiejszym wpisie prezentujemy wyniki, jakie zapewniła nam kampania Google AdWords wykonana przez nas i jednocześnie dla nas. 🙂

rozwój biznesu google adwords

> 1.000.000 PLN wydanych
> 15.000.000 PLN przychodów
> 7500 konwersji (wybrana forma kontaktu -np. telefon lub wypełnienie formularza)
> średni koszt kliknięcia: 21,43 PLN
> średni koszt konwersji: 160 PLN
> Najdroższy klik w historii kampanii: 132 PLN (i się opłacał!)
> Najtańszy klik w historii kampanii: 3 gr
> 1.000.000 obejrzeń na YT (Dowód, że YT również sprzedaje – koszt konwersji w tym kanale był średnio 50% tańszy!)
> 5 krotny wzrost zapytań brandowych w trakcie trwania kampanii

Zastosowanie naszej platformy VCM i strategii:
> maksymalizacja ruchu
> utrzymanie pozycji najniższym możliwym kosztem
> maksymalizacja konwersji przy określonym CPA
> maksymalizacja konwersji w ramach określonego budżetu

Najpopularniejsza fraza? Pozycjonowanie stron

Naszą kampanią przetestowaliśmy w zasadzie wszystkie rozwiązania, które następnie zaoferowaliśmy naszym klientom. Należy również podkreślić, że przy kampaniach korzystamy z zaawansowanej platformy optymalizacyjnej Verseo Campaign Manager, która zbierając dane rynkowe sprawia, że budżety reklamowe w środowisku Google Ads (stare Google AdWords), wydają się maksymalnie efektywnie.

W przypadku naszej kampanii należy pamiętać, że prowadzimy ją w bardzo konkurencyjnym środowisku. Po pierwsze, inni reklamodawcy również prowadzą zawodowo różne kampanie w środowisku Google Ads (Adwords) co sprawia, ze ich wiedza na temat tego systemu reklamowego jest większa od przeciętnego użytkownika. Po drugie, pozyskanie klienta na tym rynku usług marketingu internetowego, zwyczajowo kosztuje więcej, ponieważ i współpraca może trwać dłużej. Stawki zatem są wyższe niż w przypadku większości biznesów z branż b2c. Generalnie bowiem zasada jest jasna – kliki w B2B są zdecydowanie droższe niż w przypadku B2C. Oczywiście nie zawsze, ale taką zasadę można przyjąć.

Dlatego prezentowane wskaźniki – dla akurat naszej branży – są bardzo satysfakcjonujące i świadczą o tym, że znamy się na swojej pracy. 🙂

Rozwój biznesu – podsumowanie

By Twój interes mógł stale rosnąć należy mu zapewnić ciągły dopływ klientów – zarówno tych powracających, jak i zupełnie nowych. Google Ads (stare Google AdWords) pozwalają na precyzyjne określenie grupy, do której chcesz dotrzeć, a także estymować optymalny budżet by to zrobić.

 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. Kamil

    Maciej – za jaki okres to są dane?

    • Maciej Popiołek

      O czasie akurat nie chcielibyśmy mówić – z naszej perspektywy będą to już dane wrażliwe. Liczymy na zrozumienie w tej materii. 🙂

Powiązane artykuły

Reklama dynamiczna w wyszukiwarce (DSA) – pytania i odpowiedzi
Joanna Michalska

W przypadku kampanii Google AdWords promujących sklepy internetowe o bardzo rozbudowanym asortymencie czy strony prezentujące usługi problemem może być stworzenie […]

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku?
Maciej Popiołek

Specjalista SEM – kluczowa postać w marketingu XXI wieku? SEM (Search Engine Marketing), to dziedzina marketingu zajmująca się promowaniem usług […]

Marketing – co to jest i podstawowe typy
Maciej Popiołek

Marketing to nieodłączny element funkcjonowania firmy na rynku. Bez względu na to, w jakiej branży działasz, nie istniejesz w próżni. […]

Specjalista Google AdWords – kto to i jak wybrać?
Martyna Mikołajczak

Certyfikowany Specjalista Google AdWords – jak wybrać tego jedynego? 🙂 W dobie tak ogromnej popularności Internetu – z którego korzysta […]

Reklama sklepu internetowego – koszty i czas
Maciej Popiołek

Zakupów on-line dokonuje już ponad 56% Polaków, którzy korzystają z Internetu, a ten odsetek rośnie z roku na rok. Dlatego […]

Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy
Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?
Dominika Słomka

Pomysł na sklep internetowy jest. Platforma e-commerce wybrana. Produkty wprowadzone do systemu. Wszystko działa, tylko… klientów brak? Aby w e-sklepie […]