Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Marketing narracyjny – co to jest?

Marketing narracyjny, co to jest?

Marketing narracyjny (ang. Storytelling) to oddziaływanie oparte na opowieści, jest to sztuka wzbudzenia emocji oraz wyobraźni u słuchacza przy pomocy opowieści, która porusza.

Każdy z nas lubi słuchać opowieści, interesujemy się otaczającym nas światem, historiami, które przydarzyły się innym i możemy się z nimi identyfikować bo doświadczaliśmy podobnych emocji. Uwielbiamy słuchać porywających historii, mamy wobec nich bardzo pozytywne odczucia i świetnie je odbieramy.

Na czym polega siła marketingu narracyjnego?

Marketing narracyjny jest nazywany, także sprzedażą bez sprzedaży. W dzisiejszych czasach jesteśmy atakowani z każdej strony ofertami sprzedażowymi, reklamy docierają do nas z każdej strony, z telewizji, radia, prasy czy z internetu. Każdego dnia skrzynka mailowa aż kipi od reklam i musimy sobie radzić z telemarketerami. Na oferty sprzedażowe często reagujemy wręcz alergicznie. W czasach kiedy dominują szybkie i powierzchowne przekazy nie jest łatwo się przebić i dokonać sprzedaży. Musimy się czymś wyróżnić, zainteresować klienta przebić się przez mur niechęci. Właśnie tu przychodzi z pomocą marketing narracyjny. Spróbujmy zachęcić klienta do kupna produktu lub usługi ciekawą opowieścią. Przykładowo sprzedawca, który chce sprzedaż walizkę może odwołać się do jakości produktu, do tego że marka jest sprawdzona i uznana, a może także opowiedzieć ciekawą opowieść jak odbywa od kilku lat interesujące podróże i zawsze z tą samą walizką zakupioną dużo wcześniej, o perypetiach jakie go spotkały w czasie podróży. Jest to także forma sprzedaży, ale nie jest techniką oddziałującą bezpośrednio i nachalnie. Wzbudza pozytywne emocje u odbiorcy i powoduje zaangażowanie. Można także wykorzystać opozycyjnie opowieść negatywną, jak podróżowaliśmy wcześniej z walizkami innej firmy i w czasie podróży zepsuło się zapięcie i ile było z tego tytułu problemów.

Budowanie zaufania do sprzedawcy.

Opowiadając historie ze swojego życia, o swoich doświadczeniach wzbudzasz zaufanie do siebie, a jesteś przedstawicielem danej marki i produktu. Jeżeli klient zaufa tobie to istnieje duże prawdopodobieństwo, ze dokona zakupu. Powiązanie sprzedawcy z konkretnym produktem, przykładowo z walizką do podróży, pomaga klientowi podjąć decyzję. Zacznie się zastanawiać jak to będzie w podróży z taką walizką, zacznie sobie wyobrażać co będzie jak zakupi produkt innej firmy i może stać się coś niepożądanego np. zepsucie się zapięcia. Pozwoli mu na samodzielne wyciągnięcie wniosków z opowieści, które usłyszał, zainspiruje do podjęcia decyzji o kupnie walizki.

Korzyści płynące z kontekstu.

Dzisiejszy klient nie chce słyszeć o tym, że produkt jest najlepszy, najwspanialszy, ponieważ wszędzie słyszy takie zapewnienia od konkurencji. Należy przedstawić korzyści w konkretnym kontekście, jeżeli kupisz walizkę u mnie będziesz mieć komfort podróży przez wiele lat i bez nieprzyjemnych niespodzianek, które są zbędne w podróży w obcym kraju. Korzyść zostaje ożywiona, nie jest pustym frazesem, klient może sobie wyobrazić korzyści z zakupu walizki na podstawie przedstawionej opowieści. Dobra historia potrafi zmienić nastawienie i bez konieczności nachalnego wciskania produktu pozwoli sprzedać produkt.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Co każda firma powinna wiedzieć o Google Analytics?
Krzysztof Masłowski

W dużym skrócie Google Analytics to darmowy program Google, który mierzy i zbiera dane o zachowaniu użytkowników odwiedzających stronę internetową. […]

kampania reklamowa w internecie
Kampania reklamowa w internecie – jaka cena?
Maciej Popiołek

Promowanie się w internecie to dziś podstawa strategii marketingowej w zdecydowanej większości branż. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: ponieważ większość konsumentów […]

co to jest hosting
Co to jest hosting?
Maciej Popiołek

Hosting to pojęcie dość tajemnicze – osoby niezwiązane w żaden sposób z informatyką czy prowadzeniem stron internetowych rzadko wiedzą, co […]

25 darmowych narzędzi dla marketingowca
Dominika Słomka

Chcesz jeszcze efektywniej prowadzić działania marketingowe? Pomogą Ci w tym odpowiednie narzędzia, które nie tylko usprawniają pracę, ale również pozwalają […]

Marketing referencyjny – jak wykorzystać?
Redakcja

Marketing referencyjny – wykorzystaj potęgę rekomendacji Tradycyjne metody marketingowe, polegające na bombardowaniu klienta perswazyjnymi przekazami, już nie zawsze się sprawdzają. […]

reklama sklepu z grami
Reklama sklepu z grami
Maciej Popiołek

Granie w planszówki, układanie puzzli – te formy aktywności przeżywają w ostatnich latach prawdziwy renesans. Nie sposób się nie uśmiechnąć, […]