Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Marketing narracyjny – co to jest?

Marketing narracyjny, co to jest?

Marketing narracyjny (ang. Storytelling) to oddziaływanie oparte na opowieści, jest to sztuka wzbudzenia emocji oraz wyobraźni u słuchacza przy pomocy opowieści, która porusza.

Każdy z nas lubi słuchać opowieści, interesujemy się otaczającym nas światem, historiami, które przydarzyły się innym i możemy się z nimi identyfikować bo doświadczaliśmy podobnych emocji. Uwielbiamy słuchać porywających historii, mamy wobec nich bardzo pozytywne odczucia i świetnie je odbieramy.

Na czym polega siła marketingu narracyjnego?

Marketing narracyjny jest nazywany, także sprzedażą bez sprzedaży. W dzisiejszych czasach jesteśmy atakowani z każdej strony ofertami sprzedażowymi, reklamy docierają do nas z każdej strony, z telewizji, radia, prasy czy z internetu. Każdego dnia skrzynka mailowa aż kipi od reklam i musimy sobie radzić z telemarketerami. Na oferty sprzedażowe często reagujemy wręcz alergicznie. W czasach kiedy dominują szybkie i powierzchowne przekazy nie jest łatwo się przebić i dokonać sprzedaży. Musimy się czymś wyróżnić, zainteresować klienta przebić się przez mur niechęci. Właśnie tu przychodzi z pomocą marketing narracyjny. Spróbujmy zachęcić klienta do kupna produktu lub usługi ciekawą opowieścią. Przykładowo sprzedawca, który chce sprzedaż walizkę może odwołać się do jakości produktu, do tego że marka jest sprawdzona i uznana, a może także opowiedzieć ciekawą opowieść jak odbywa od kilku lat interesujące podróże i zawsze z tą samą walizką zakupioną dużo wcześniej, o perypetiach jakie go spotkały w czasie podróży. Jest to także forma sprzedaży, ale nie jest techniką oddziałującą bezpośrednio i nachalnie. Wzbudza pozytywne emocje u odbiorcy i powoduje zaangażowanie. Można także wykorzystać opozycyjnie opowieść negatywną, jak podróżowaliśmy wcześniej z walizkami innej firmy i w czasie podróży zepsuło się zapięcie i ile było z tego tytułu problemów.

Budowanie zaufania do sprzedawcy.

Opowiadając historie ze swojego życia, o swoich doświadczeniach wzbudzasz zaufanie do siebie, a jesteś przedstawicielem danej marki i produktu. Jeżeli klient zaufa tobie to istnieje duże prawdopodobieństwo, ze dokona zakupu. Powiązanie sprzedawcy z konkretnym produktem, przykładowo z walizką do podróży, pomaga klientowi podjąć decyzję. Zacznie się zastanawiać jak to będzie w podróży z taką walizką, zacznie sobie wyobrażać co będzie jak zakupi produkt innej firmy i może stać się coś niepożądanego np. zepsucie się zapięcia. Pozwoli mu na samodzielne wyciągnięcie wniosków z opowieści, które usłyszał, zainspiruje do podjęcia decyzji o kupnie walizki.

Korzyści płynące z kontekstu.

Dzisiejszy klient nie chce słyszeć o tym, że produkt jest najlepszy, najwspanialszy, ponieważ wszędzie słyszy takie zapewnienia od konkurencji. Należy przedstawić korzyści w konkretnym kontekście, jeżeli kupisz walizkę u mnie będziesz mieć komfort podróży przez wiele lat i bez nieprzyjemnych niespodzianek, które są zbędne w podróży w obcym kraju. Korzyść zostaje ożywiona, nie jest pustym frazesem, klient może sobie wyobrazić korzyści z zakupu walizki na podstawie przedstawionej opowieści. Dobra historia potrafi zmienić nastawienie i bez konieczności nachalnego wciskania produktu pozwoli sprzedać produkt.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

ścieżka zakupowa klienta
Ścieżka zakupowa klienta – jak zmapować w sklepie internetowym?
Adam Kubaszewski

Choć wydaje nam się, że ekonomia, a wraz z nią cały proces sprzedaży opiera się wyłącznie na rachunku zysków i […]

Meta I/O: zarządzanie metawyszukiwarkami jeszcze nigdy nie było tak proste
Krystian Kubiak

Reklamy w metawyszukiwarkach Verseo łączy siły z Wihphotels wprowadzając na polski rynek platformę Meta I/O. Dla hotelarzy oznacza to szerszą […]

Okna pop-up – co to jest i czy to działa?
Maciej Popiołek

Okna pop-up – renesans formy? Jeszcze kilka lat temu okna pop-up były zupełnie passé. Kojarzyły się nam raczej z kiczowatymi […]

audyt sxo
Audyt SXO
Adam Kubaszewski

SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych, to termin znany od wielu lat. Organiczne pozyskiwanie użytkowników z wyszukiwarek jest kluczowe w zasadzie […]

Galeria Raportów Google Analytics: co to jest i jak wykorzystać?
Paweł Dalecki

Dostosuj wygląd Google Analytics do swoich potrzeb! Google Analytics to potężne narzędzie, które pozwala modyfikować kwestie raportowania w niemalże nieograniczony […]

Raport IDG eCOMMERCE STANDARD 2017: zapraszamy do lektury!
Artykuł gościnny

Coś dla fanów branży e-commerce! Jeśli interesuje Cię branża e-commerce i chcesz być zawsze na bieżąco z branżowymi newsami, zestawieniami […]