Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek!

Reklama firmy – 5 podstawowych sposobów!

Na początku swojej działalności małe i średnie firmy zawsze powinny zainwestować w marketing, tak aby ich marka stała się rozpoznawalna, a przede wszystkim, aby dało się ją odnaleźć w gąszczu ogromnej konkurencji. Firmy te często mogą przeznaczyć na reklamę niewielką część swojego budżetu, zatem należy go dobrze rozdysponować. Jednym z najlepszych sposobów na to jest reklama firmy w Internecie. Jest to o tyle dobre medium, że poza płatnymi kanałami, mamy również możliwość promocji naszej firmy bezpłatnie, poświęcając jedynie na to własny czas. Poniżej przedstawiamy 5 wskazówek jak reklamować mniejsze firmy:

1. Różne rodzaje kampanii Google AdWords

Bezsprzecznie skutecznymi reklamami w Internecie są reklamy Google AdWords. Reklama firmy tego typu, może być stosowana w różnych sieciach internetowych, które wybiera się adekwatnie do rodzaju naszej działalności. Sieć wyszukiwania, czyli reklamy w przeglądarce Google ponad wynikami organicznymi, są odpowiednią formą reklamy dla większości rodzajów firm. Niskim nakładem kosztów, możemy wyświetlać naszą reklamę na górze wyników wyszukiwania adekwatnie do słów kluczowych wpisywanych przez potencjalnych klientów. Skoro w Internecie szuka się wszystkiego, to również reklamować można prawie wszystko – usługi, sklepy, blogi itd. W przypadku gdy chcemy przedstawiać odbiorcom naszą markę, bądź przypomnieć im o swoim istnieniu, powinniśmy skorzystać wtedy z sieci reklamowej z wyświetlaniem reklamy graficznej.

Możemy korzystać także z innych rodzajów reklam. Mamy reklamy produktowe, które stosuje się zazwyczaj w przypadku większych sklepów, gdzie wykorzystujemy do tego Google Merchant Center, dodatkowo możemy skorzystać z reklamy na YouTubie, a także z reklam dynamicznych. Korzystając z pomocy agencji przy prowadzeniu tego rodzaju kampanii możemy liczyć na dobranie kampanii odpowiednio do specyfiki prowadzonego biznesu.

2. Remarketing

Remarketing jest częścią AdWords jednak zajmuje osobną pozycję, ze względu na to, jak ważne jest to narzędzie. Dzięki Google Analytics, możemy dowiedzieć się jak często jeden użytkownik (a dokładniej plik cookie) odwiedził naszą stronę w wybranym zakresie dat i jaka była jego ścieżka. Czasami zdarza się, że odwiedzającemu podobają się produkty na stronie, jednak coś odwraca jego uwagę i rezygnuje z zakupu. Wtedy z pomocą przychodzi remarketing, który przypomni klientowi, że warto zajrzeć na naszą stronę. Jest to jeden ze skuteczniejszych kanałów, który generuje dużo konwersji. W Google mamy do wyboru kilka rodzajów remarketingu – remarketing standardowy, dynamiczny, listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, wideo oraz kierowany na listę klientów.

3. Media społecznościowe

Mało jest branż, które obejdą się bez profilu w mediach społecznościowych. Dla większości firm jest to jedna z ważniejszych form komunikacji z potencjalnym klientem. W kanałach społecznościowych można zdobywać klientów poprzez tworzenie angażujących treści. Tam warto też budować swoją markę publikując wartościowe i unikalne wpisy z dużą częstotliwością. Poza tym, że portale społecznościowe umożliwiają darmową reklamę, pozwalają także zainwestować środki w płatne reklamy. Dzięki temu trafimy do szerszej grupy odbiorców, którzy dostrzegą naszą markę, ponieważ w mediach społecznościowych możemy tak samo wybierać docelowe grupy odbiorców. 

4. Pozycjonowanie

Pozycjonowanie, czyli SEO to podnoszenie pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Istnieją minimalne zasady, których trzeba przestrzegać aby strona była dobrze pozycjonowana. Możemy wśród nich wymienić unikalność treści i częstotliwość jej dodawania, szybkość ładowania strony, wersja mobilna, słowa kluczowe w tekście, ilość stron zamieszczających linki do naszej strony i ich jakość. Dzięki tym zabiegom z czasem nasza strona będzie wyświetlać się coraz wyżej w rankingu. Jednak jest to długotrwały proces, który trwa kilka miesięcy i wymaga sporo pracy. Można zająć się tym samodzielnie jak i powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji, która będzie systematycznie dbała o pozycję naszej strony.

5. Reklama firmy a blog

Blog to forma reklamy, która angażuje swoich użytkowników i pomaga im identyfikować się z marką. Jest to również forma reklamy, która potrafi generować sprzedaż z wpisu. Zasada jest prosta. Piszesz wartościowe i unikalne treści, a Twój czytelnik widzi, że znasz się na rzeczy lepiej niż on. W końcu czytelnik stwierdza, że może warto zainwestować i kupuje Twój produkt bądź zamawia usługę. Dobrą praktyką jest także pokazywanie zastosowania swoich produktów lub usług z bezpośrednim odnośnikiem do naszego sklepu, w którym klient może kupić przydatne produkty. By blog był skuteczny i przynosił efekty powinien być prowadzony regularnie wraz z interakcją z użytkownikami. Najważniejsze jednak, by dostarczać mocnych merytorycznie treści, które w pierwszej kolejności będą czytelników edukować. 

Podsumowanie

Należy pamiętać, że najbardziej skuteczne kampanie marketingowe prowadzone są w wielu kanałach internetowych. Dzięki temu, potencjalnemu klientowi będą się wyświetlały informacje o naszej firmie w różnych miejscach w Internecie, w efekcie czego nasza marka utknie mu w pamięci i w przypadku gdy będzie szukał produktu związanego z naszą działalnością przypomni sobie o naszej firmie. Chcesz wiedzieć więcej? Ściągnij za darmo nasz poradnik z marketingu online! To 50 stron konkretnej dawki wiedzy i to całkowicie za darmo! 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Komentarze

  1. premiumdigital

    Najskuteczniejszą formą reklamy dla małej i dużej firmy jest reklama w internecie. Strona internetowa czy też sklep internetowy w połączeniu z profesjonalnym pozycjonowaniem to obecnie filary najlepiej umacniające pozycję firmy na rynku, które pozwalają pozyskiwać nowych klientów i zacieśniać relacje z obecnymi klientami.

  2. Inatka93

    Prawdę mówiąc, chociaż napisałeś o wielu zależnościach, reklama w biznesie jest o wiele bardziej złożona i zależy od bardzo wielu czynników. Musimy na przykład pamiętać o tym, jak zmienia się świat, jak i sam konsument. Wcześniej na przykład dotarcie przez SMS przynosiło korzyść, teraz mamy maile.

Listy remarketingowe Google Analytics – krok po kroku
Tomek Łuczak

Listy remarketingowe Google Analytics – coś dla zwiększenia konwersji! Użytkownicy bardzo często poszukują różnych usług wchodząc na kilka, a nawet […]

Google AdWords za 500 zł dla małej firmy?
Krzysztof Masłowski

W sieci niejednokrotnie natknąłem się na komentarze o Google AdWords – że jest drogie, że nie działa, że lepiej się […]

Zmierzch reklam flashowych
Joanna Michalska

Przed 1 września 2015 firmy prowadzące kampanie AdWords w sieci reklamowej czeka wielki przegląd swoich reklam. Google zapowiedziało, że od […]

Reklama szkoły i uczelni
Artykuł gościnny

Promocja szkoły i uczelni w czasach rosnącej konkurencji Od lat w Polsce zmagamy się z niżem demograficznym, a jednocześnie rozrostem […]

Reklama sklepu w internecie – dlaczego warto?
Maciej Popiołek

Prowadzisz sklep i ofertą chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona klientów? W dobie ogromnej konkurencji nie jest to łatwe, ale […]

Nowości w Google AdWords Editor
Artykuł gościnny

Google AdWords Editor w najnowszej wersji 11.2 przyniósł kilka nowości. Dotyczą one przede wszystkim prowadzenia kampanii dla Google Zakupy, połączeń telefonicznych, […]