Spis treści
Czytasz teraz:
Google AdWords i produkty finansowe – case study kampanii
Zamknij
Google AdWords i produkty finansowe – połączenie idealne?
Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji kampanii może być zmniejszenie ilości wyświetleń i kliknięć, zwiększenie kosztów prowadzenia kampanii przy jednoczesnym wzroście ilości konwersji o 70%. Ten case study wskazuje, że działania związane z optymalizacją kampanii podporządkowane powinny być właśnie zwiększeniu ilości konwersji. Jak się okazuje, reklama Google AdWords i produkty finansowe wspaniale się uzupełniają!
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Rezultaty poprowadzenia Kampanii Google AdWords dla produktów finansowych!
Omawiany przypadek dotyczy kampanii prowadzonej dla firmy oferującej produkty finansowe. Informacja ta ma znaczenie ze względu na to, że reklamy w tej branży nie należą do tanich, a konkurencja jest znaczna. Przygotowana kampania kierowana była na sieć wyszukiwania i sieć reklamową. Początkowy jej budżet wynosił 12,5 tysiąca złotych, po optymalizacji wzrósł do 15 tysięcy. Na optymalizację kampanii składały się następujące działania: selekcja i dobór najbardziej efektywnych treści reklam, słów kluczowych i dokonywania wykluczeń, testowanie rozmaitych ustawień kampanii (wyświetlanie na urządzenia mobilne, a także pora dnia i tygodnia wzmożonych lub ograniczonych wyświetleń). Osobna optymalizacja została przeprowadzona także dla kampanii w sieci reklamowej. Dotyczyła ona przede wszystkim wyboru najlepszych miejsc docelowych oraz odpowiedniego kierowania na zainteresowania i tematy. Celem tak przeprowadzonej było dotarcie do osób zainteresowanych usługami klienta.
Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji, Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji.
Efekty widać jak na dłoni!
Kampanię sprzed optymalizacji określić można jako mającą dużą ilość wyświetleń (wskaźnik impr) i kliknięć (clicks). Oba wskaźniki zostały obniżone o kilkadziesiąt procent. Było to efektem „przeglądu” słów kluczowych dla kampanii i wprowadzenia wykluczeń. Wyraźne obniżenie ilości wyświetleń (impr) wskazuje na to, że reklama w bardziej precyzyjny sposób została dopasowana do konkretnych zapytań internautów. Przełożyło się to na eliminację wyświetleń na nieprecyzyjne lub niezwiązane z ofertą firmy hasła, owocujące przypadkowymi kliknięciami, nieprowadzącymi do dokonania transakcji, lecz generującymi wydatki. Optymalizacja treści reklam sprzyja eliminacji niekonwertujących kliknięć w reklamy. Efektem optymalizacji stał się wzrost wskaźnika CTR – relacji wyświetleń reklamy i kliknięć na nią. Wzrósł on o 100% (wskaźnik CTR). Wcześniej reklamy były często wyświetlane (nawet w relatywnie przypadkowych kontekstach), nie były jednak na tyle interesujące, by zachęcać do kliknięć (biorąc pod uwagę jak bardzo były widoczne).
Porównując średni koszt za kliknięcie sprzed i po przeprowadzeniu optymalizacji można dostrzec, że wzrósł on. Jest to także efekt rezygnacji z reklam na wyrażenia o znikomej ilości wyszukiwania i bardzo niedużej konkurencyjności (lub praktycznie jej braku). Eliminacja takich nieprzydatnych z promocyjnego punktu widzenia reklam przełożyła się na statystyki dotyczące ceny za kliknięcie. W tym przypadku kampania Google AdWords i produkty finansowe zagrały ze sobą doskonale!
Celem przeprowadzonej optymalizacji kampanii stało się zwiększenie ilości konwersji. Przed jej dokonaniem wskaźnik konwersji wynosił 0,5%, po optymalizacji wzrósł do ok. 2,4% – oznaczało to zmianę parametru conv rate o 374%. Sama ilość konwersji wzrosła o 70%. Mnożąc ilość konwersji i średnią wartość transakcji uzyskuje się informację o tym, jaką korzyść przyniosła optymalizacja kampanii dla klienta.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.