Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Google AdWords i produkty finansowe – case study kampanii

Google AdWords i produkty finansowe – połączenie idealne?

Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji kampanii może być zmniejszenie ilości wyświetleń i kliknięć, zwiększenie kosztów prowadzenia kampanii przy jednoczesnym wzroście ilości konwersji o 70%. Ten case study wskazuje, że działania związane z optymalizacją kampanii podporządkowane powinny być właśnie zwiększeniu ilości konwersji. Jak się okazuje, reklama Google AdWords i produkty finansowe wspaniale się uzupełniają!

Rezultaty poprowadzenia Kampanii Google AdWords dla produktów finansowych!

Omawiany przypadek dotyczy kampanii prowadzonej dla firmy oferującej produkty finansowe. Informacja ta ma znaczenie ze względu na to, że reklamy w tej branży nie należą do tanich, a konkurencja jest znaczna. Przygotowana kampania kierowana była na sieć wyszukiwania i sieć reklamową. Początkowy jej budżet wynosił 12,5 tysiąca złotych, po optymalizacji wzrósł do 15 tysięcy. Na optymalizację kampanii składały się następujące działania: selekcja i dobór najbardziej efektywnych treści reklam, słów kluczowych i dokonywania wykluczeń, testowanie rozmaitych ustawień kampanii (wyświetlanie na urządzenia mobilne, a także pora dnia i tygodnia wzmożonych lub ograniczonych wyświetleń). Osobna optymalizacja została przeprowadzona także dla kampanii w sieci reklamowej. Dotyczyła ona przede wszystkim wyboru najlepszych miejsc docelowych oraz odpowiedniego kierowania na zainteresowania i tematy. Celem tak przeprowadzonej było dotarcie do osób zainteresowanych usługami klienta.

Rezultat przeprowadzonych zmian optymalizacyjnych widoczny jest na poniższym zestawieniu. Selection 1 przedstawia dane dla kampanii sprzed optymalizacji, Selection 2 to wyniki osiągane przez kampanię po przeprowadzeniu optymalizacji.
AdWords i produkty finansowe

Efekty widać jak na dłoni!

Kampanię sprzed optymalizacji określić można jako mającą dużą ilość wyświetleń (wskaźnik impr) i kliknięć (clicks). Oba wskaźniki zostały obniżone o kilkadziesiąt procent. Było to efektem „przeglądu” słów kluczowych dla kampanii i wprowadzenia wykluczeń. Wyraźne obniżenie ilości wyświetleń (impr) wskazuje na to, że reklama w bardziej precyzyjny sposób została dopasowana do konkretnych zapytań internautów. Przełożyło się to na eliminację wyświetleń na nieprecyzyjne lub niezwiązane z ofertą firmy hasła, owocujące przypadkowymi kliknięciami, nieprowadzącymi do dokonania transakcji, lecz generującymi wydatki. Optymalizacja treści reklam sprzyja eliminacji niekonwertujących kliknięć w reklamy. Efektem optymalizacji stał się wzrost wskaźnika CTR – relacji wyświetleń reklamy i kliknięć na nią. Wzrósł on o 100% (wskaźnik CTR). Wcześniej reklamy były często wyświetlane (nawet w relatywnie przypadkowych kontekstach), nie były jednak na tyle interesujące, by zachęcać do kliknięć (biorąc pod uwagę jak bardzo były widoczne).
Porównując średni koszt za kliknięcie sprzed i po przeprowadzeniu optymalizacji można dostrzec, że wzrósł on. Jest to także efekt rezygnacji z reklam na wyrażenia o znikomej ilości wyszukiwania i bardzo niedużej konkurencyjności (lub praktycznie jej braku). Eliminacja takich nieprzydatnych z promocyjnego punktu widzenia reklam przełożyła się na statystyki dotyczące ceny za kliknięcie. W tym przypadku kampania Google AdWords i produkty finansowe zagrały ze sobą doskonale!

Celem przeprowadzonej optymalizacji kampanii stało się zwiększenie ilości konwersji. Przed jej dokonaniem wskaźnik konwersji wynosił 0,5%, po optymalizacji wzrósł do ok. 2,4% – oznaczało to zmianę parametru conv rate o 374%. Sama ilość konwersji wzrosła o 70%. Mnożąc ilość konwersji i średnią wartość transakcji uzyskuje się informację o tym, jaką korzyść przyniosła optymalizacja kampanii dla klienta.

Audyt Google Ads

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Verseo na XI Targach eHandlu – zapraszamy!
Joanna Michalska

9 listopada 2016 w Warszawie odbędzie się XI edycja Targów eHandlu. Oczywiście nie może zabraknąć tam Verseo. Zapraszamy do odwiedzania […]

Wyścig do Barcelony rozstrzygnięty!
Joanna Michalska

Wizja nagrody to często najlepsza zachęta do działania, a jako że w tym przypadku nagrodą był wyjazd do Barcelony z […]

5 kluczowych zasad tworzenia kampanii Google AdWords
Redakcja

Czy moja kampania Google AdWords może przynieść jeszcze więcej korzyści? Odpowiedź na to pytanie może dać przetestowanie jej pod kątem […]

Reklama biura rachunkowego w wyszukiwarce Google
Jakub Nowak

Reklama biura rachunkowego – przykład kampanii Google AdWords Reklama Google AdWords umożliwia promocję produktów oraz usług firmom z prawie każdej […]

Reklama Google – dlaczego to dobry pomysł?
Redakcja

Reklama Google to zawsze dobry pomysł – sprawdź dlaczego! Reklama internetowa i same kampanie reklamowe w Internecie najczęściej kojarzą się […]

Reklama szkoły i uczelni
Redakcja

Promocja szkoły i uczelni w czasach rosnącej konkurencji Od lat w Polsce zmagamy się z niżem demograficznym, a jednocześnie rozrostem […]