Spis treści
Czytasz teraz:
Rozszerzone reklamy tekstowe Google Ads – nowe możliwości
Zamknij
Reklamy tekstowe Google AdWords (teraz Google Ads) dawniej i dziś
Przez ostatnie lata Google znacznie poszerzyło objętość reklam tekstowych w sieci wyszukiwania. Na samym początku reklamy AdWords (teraz Google Ads) składały się z zaledwie jednego nagłówka, linku do strony oraz krótkiego tekstu. W trakcie rozwoju systemu reklamowego Google reklamy zostały wyposażone w nowe przydatne funkcjonalności, a ich rozmiar znacznie zwiększył się. Aktualnie z wykorzystaniem wszystkich rozszerzeń, reklama może zająć nawet cały ekran telefonu komórkowego!
Nowość! Dodatkowy nagłówek i drugi tekst reklamy – co się zmieniło?
Od kilku tygodniu została zwiększona ilość znaków, jaką możemy wykorzystać w rozszerzonych reklamach tekstowych Google Ads w Sieci Wyszukiwania. Został dodany trzeci nagłówek, na który możemy przeznaczyć do 30 znaków oraz pole na drugi tekst reklamy o długości do 90 znaków. Wcześniej tekst reklamy składał się z 80 znaków. Wychodzi na to, że nasze reklamy uwzględniając ścieżki wyświetlanego adresu URL mogą zawierać aż do 300 znaków!
Co z moimi starymi reklamami i jak będą wyglądać nowe rozszerzone reklamy tekstowe?
Reklamy, które zostały wcześniej ustawione w kampanii NIE znikną. Nie ma też konieczności dodawania wszędzie trzeciego nagłówka i dodania drugiego opisu. Najlepiej po prostu uruchomić dodatkową reklamę zawierającą nowe funkcjonalności i sprawdzić jaki będzie miała CTR w zestawieniu z pozostałymi.
Co w sytuacji, jeśli nowa rozszerzona reklama tekstowa zostanie wyświetlona na małym ekranie niepozwalającym na poprawne wyświetlenie 3 nagłówków i 2 długich opisów? Reklama zostanie okrojona. Wyświetli się wówczas jeden opis reklamy i 2 nagłówki – jak poprzednio.
Responsive Search Ads – czym się różnią?
Google w ostatnim czasie ogłosiło, że niedługo ruszą testy beta nowych reklam – Responsive Search Ads. Od rozszerzonych reklam tekstowych mają się różnić tym, iż będą umożliwiać dodanie aż do 15 nagłówków oraz 4ech opisów reklamy. Algorytm będzie łączył je ze sobą pod kątem jak największej efektywności dla kampanii. Niestety jeszcze nie wiemy kiedy nowy format reklam pojawi się w polskiej wersji Google Ads.
Adrian Radziszewski
10 wrz 2018, 12:28
Testowałem te nowe reklamy i nie widziałem jeszcze tego trzeciego nagłówka. Drugi opis czasami się pojawiał, można tam zamieścić dodatkowe, mniej istotne informacje na temat firmy lub produktu.
Maksymilian Melion
12 wrz 2018, 11:04
Trzeci nagłówek pojawia się głównie w reklamach na urządzeniach desktop(choć nie jest to regułą, że każdorazowo pojawi się). Na urządzeniach mobilnych 3 nagłówki będą wyświetlać się zdecydowanie rzadziej z uwagi na wielkość wyświetlacza.
Od tego tygodnia na niektórych kontach w wersji beta jest już możliwość dodawania elastycznych reklam w wyszukiwarce, o których wspomniałem w artykule.