Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Remarketing – co to jest? Sprawdź teraz!

Remarketing – skrzydłowy każdego marketingowca?

Wielu z nas wychodzi z założenia, że internauci nie cierpią reklam w Internecie. Według danych zgromadzonych przez Interactive Advertising Bureau 26% użytkowników komputerów osobistych oraz 15% użytkowników urządzeń mobilnych posiada AdBlocka.

Z drugiej strony, badanie przeprowadzone przez Hubspota wykazało, że 77% osób wolałoby zainstalować oprogramowanie filtrujące reklamy, niż całkowicie je blokujące. Pokazuje to, że internauci cenią informacje dostarczane im przez reklamy, jednak muszą być one do nich dostosowane, co zresztą opłaca się również reklamodawcom.

Jak zatem dotrzeć do potencjalnych klientów z reklamami, które sami chcieliby widzieć? Jedną z odpowiedzi jest remarketing. To świetne narzędzie, zwłaszcza jeżeli proces sprzedażowy jest długi, skomplikowany lub obarczony potrzebą wielokrotnego przemyślenia przez potencjalnego klienta. Czym jednak dokładnie jest remarketing i jaką możesz odnieść z niego korzyść? 

Czym jest remarketing w Google Ads?

Remarketing obejmuje strategie, które mają na celu dotarcie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę internetową lub wykazały zainteresowanie Twoimi produktami, usługami lub innymi przejawami Twojego marketingu (np. obejrzały konkretny film na Facebooku). Metoda ta pomaga skoncentrować swoje wysiłki na potencjalnych klientach, którzy są już na nieco dalszym etapie lejka sprzedażowego.

Oprogramowanie stosowane do remarketingu można wykorzystać na wybranych podstronach Twojej witryny. Na przykład wiele firm śledzi koszyki zakupowe swoich klientów, dzięki czemu mogą zastosować remarketing do tych, którzy je porzucili, wyświetlając produkty, które zostały „prawie” zamówione.

Załóżmy, że zajmujesz się sprzedażą sprzętu kuchennego. Możesz wówczas np. stworzyć kampanię remarketingową, która zostanie nakierowana na osoby związane ze słowem kluczowym „blender”. Obejmie ona tych, którzy odwiedzili Twoją podstronę z ofertami różnych blenderów. W rezultacie reklamy Twoich produktów ukażą się im na innych stronach internetowych, które będą później odwiedzać. Już wiesz, że są potencjalnie zainteresowani Twoim asortymentem. Możesz ich zatem bardziej zachęcić do kupna, wspominając w reklamie o darmowej dostawie lub przełamując inne bariery, które mogły zdecydować o porzuceniu strony lub koszyka.

Jak działa remarketing Google?

Do wprowadzenia takich metod niezbędne jest dodanie na swojej stronie kawałka kodu, nazywanego także tagiem remarketingowym lub pikselem (w zależności od miejsca, gdzie chcemy wyświetlać remarketing). Dzięki temu odwiedzający Twoją witrynę będą automatycznie dodawani do listy remarketingowej poprzez pliki cookies. Sam kod może być różnie dostosowywany w zależności od określonych podstron oraz kategorii.

Dla przykładu możesz mieć osobne listy na potencjalnych klientów w różnym wieku oraz zainteresowanych innymi kategoriami produktów/usług.

Następnie reklamy skierowane do takich grup będą wyświetlać się na stronach, które akceptują reklamy z Sieci Reklamowej Google. Istnieją oczywiście też inne kanały, w których możesz posłużyć się remarketingiem.

Jakie kanały wykorzystuje remarketing?

  1. Sieć reklamowa Google

Wspomniana wyżej sieć to najpopularniejszy sposób na wykorzystanie remarketingu w Google Ads. Twoje reklamy będą wyświetlały się w miejscach, które właściciele innych serwisów internetowych udostępnili w celu wyświetlania reklam Google. Możesz oczywiście dopasować banery remarketingowe tak, by wyświetlały się na określonych stronach tematycznych lub wedle innych wybranych przez Ciebie kryteriów.

  1. E-mail

Masz możliwość targetowania osób, które znajdują się na Twojej liście mailingowej. Jako że się na nią już zapisali, zademonstrowali już pewne zainteresowanie Twoją marką i produktami.

  1. Wyszukiwania internetowe

To unikalna forma wykorzystania remarketingu Google Ads. Dzięki temu trafisz do osób, które wpisywały w wyszukiwarkę internetową hasła powiązane z Twoją ofertą. Wprowadzały przykładowo nazwy sprzedawanych przez Ciebie produktów, ale nie odwiedziły Twojej strony. Dodatkowo od razu zaczniesz nakierowywać się na osoby, które są zainteresowane ofertą konkurencji.

  1. Video

Możesz dotrzeć swoimi reklamami także do osób korzystających z YouTube. Przygotowane przez Ciebie reklamy video będą wyświetlały się podczas oglądania materiałów na popularnej platformie. Możesz też zaplanować sekwencję reklamy wideo tak, by wyświetlały się odbiorcy w określonej kolejności. 

Możesz też wykorzystywać remarketing na Facebooku lub np. na LinkedIn i docierać do swoich klientów w bardziej „społecznościowym” kontekście. Warto przemyśleć również tę opcję, bowiem to na Facebooku spędzamy obecnie najwięcej czasu, korzystając z internetu. O remarketingu na Facebooku szerzej piszemy w tym poście.

Korzyści wynikające z remarketingu

Remarketing Google Ads i w social mediach to potężne narzędzie, jeśli oczywiście odpowiednio z niego skorzystasz. Przyjrzyjmy się bliżej oferowanym przez niego korzyściom.

  1. Zwiększenie rozpoznawalności marki

Reklamy powracające do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą pomagają im przypomnieć o istnieniu Twojej marki. Oprócz tego takie reklamy mogą przywołać w pamięci treści oglądane na Twojej witrynie.

  1. Lepsze konwersje

Traf do osób, które utknęły w procesie sprzedaży. Dla przykładu sklep internetowy może celować w klientów, którzy dotarli w ramach witryny aż do etapu płatności. Inną opcją jest nakierowywanie się tylko na te leady, które pobrały jakiś content (np. e-book) z Twojej strony.

  1. Większa precyzja reklam

Remarketing działa tak dobrze, gdyż pozwala sprzedawcom dostosowywać reklamy na podstawie wcześniejszych zachowań potencjalnych klientów. Jeśli przykładowo odwiedzający obejrzy daną stronę produktową, retargetowana reklama będzie wyświetlała właśnie ten konkretny produkt lub inne, które mogą potencjalnie zainteresować kogoś poszukującego danego rozwiązania.

Ciekawe możliwości daje także segmentacja zachowań. Dzięki niej, nie musimy wyświetlać zwykłej reklamy, ale taką z dostosowaną zawartością.

  1. Elastyczny budżet

Tak samo, jak w przypadku innych narzędzi reklamowych od Google czy Facebooka, tutaj też masz pełną kontrolę nad wykorzystywanymi środkami. Oprócz tego otrzymujesz rozbudowane narzędzia do raportowania, które pomagają podejmować dobre decyzje.

  1. Mniejsze straty

Tak naprawdę najważniejszą cechą remarketingu jest docieranie do osób, które nie są już obecne na Twojej stronie firmowej/sklepie internetowym. Wspomniane wcześniej korzyści to po prostu elementy tej cechy, dzięki której dajesz swoim klientom „drugą szansę”. Dlatego remarketing w Google Ads i social mediach szczególnie dobrze sprawdza się, by umocnić świadomość marek wśród potencjalnych odbiorców.

Remarketing jest zatem świetnym uzupełnieniem takich działań reklamowych jak SEO, aktywność w mediach społecznościowych, jak również tradycyjnych form docierania do klientów. Redukcja strat będzie tak wysoka nie tylko dzięki zapobiegnięciu utraty leadów. Głównym powodem będzie to, że przyciągnięci z powrotem potencjalni klienci wykazują już pewną gotowość do dokonania zakupu lub po raz kolejny „spotykają się” z Twoim brandem.

Podsumowanie

Remarketing daje naprawdę wspaniałe możliwości. Dzięki niemu dotrzesz do klientów, którzy mogli wydawać się już straceni. Jeśli jeszcze nie korzystasz z tej metody, na pewno warto zacząć. Pamiętaj oczywiście, że dalej wymaga ona dbania o inne kanały reklamy jak SEO, social media czy e-mail marketing. Dzięki takiemu połączeniu Twoja sprzedaż osiągnie znacznie lepsze wyniki. Potrzebujesz pomocy w implementacji remarketingu? Napisz do nas! 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Co to jest Google Doubleclick
Joanna Michalska

Praca przy kampaniach AdWords to ogrom pracy związanej z m.in. tworzeniem kampanii, jej optymalizacją, ustaleniem stawek i wprowadzaniem zmian. Ilość […]

reklama kwiaciarni
Reklama kwiaciarni
Izabela Pirańska

Branża florystyczna jest bardzo specyficzna, m.in. ze względu na występujące falami okresy zwiększonego popytu. Prowadzenie kwiaciarni może się wydawać prostym […]

Zakupy świąteczne – klienci błagają o Twoją pomoc!
Dominika Słomka

Klienci i ich zakupy świąteczne – jak nawigują pod koniec 2018 roku? Dzisiejsi klienci używają przynajmniej 3 lub więcej kanałów […]

Reklama firmy w Google – dlaczego warto
Artykuł gościnny

Reklama firmy w Google – dlaczego warto? Posiadanie swojej firmy w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularną drogą jako rozwinięcie […]

Diagnostyka kampanii w wyszukiwarce, narzędzie Google
Agnieszka Talarska

Narzędzie diagnostyki kampanii w wyszukiwarce od Google! Google wprowadza w wersji Beta narzędzie, które podpowiada jak dobrze skonfigurowane są aktualne […]

Google Merchant Center – obowiązkowa informacja o dostawie!
Maksymilian Melion

Zmiany w Google Merchant Center Google rozszerzyło listę krajów, dla których ustawianie informacji o kosztach dostawy w Google Merchant Center […]