Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Kilka słów o Google Hotel Ads

    Google Hotel Ads to sposób na szybsze i łatwiejsze dotarcie do najbardziej odpowiadającego potrzebom klienta hotelu i dokonanie w nim rezerwacji. To jednocześnie narzędzie stworzone z myślą o branży turystycznej, które pozwala na reklamowanie się bezpośrednio w usługach Google. Reklama Google Hotel Ads będzie widoczna m.in. wśród wyników organicznych, na mapach i wizytówkach Google czy na urządzeniach mobilnych.

     

    Co to jest Google Hotel Ads?

    To produkt Google znany wcześniej pod nazwami Hotel Price Ads czy Hotel Finder. Jest narzędziem zintegrowanym z wyszukiwarką Google. Pierwsza strona wyszukiwarki Google w coraz większym stopniu staje się przestrzenią do prezentowania reklam – oczywiście przede wszystkim AdWords. W przypadku branży hotelarskiej oprócz reklam AdWords pojawi się coś jeszcze. Wpisując w wyszukiwarkę hasło np. „hotel Poznań” natrafimy na boks powiązany z mapką Google. Na naszym screenie nieprzypadkowo nie ma organicznych wyników wyszukiwania – trzeba nieźle poprzewijać, by w końcu na nie trafić (i mamy już 4 reklamy Google AdWords).

    Wspomniany boks zawiera najważniejsze dane dotyczące hotelu uzupełnione o zdjęcie: jego lokalizację i umiejscowienie na mapie, klasę, cenę rezerwacji i oceny gości. Kliknięcie na taką wizytówkę hotelu przenosi do bardziej obszetrnej prezentacji wybranego hotelu; tu znaleźć można więcej zdjęć, widok z Google Street View, opinie czy możliwość wyboru kanału rezerwacji wraz z informacją o cenie. Google Hotel Ads staje się zatem połączeniem reklamy, strony z ocenami i opiniami klientów, mapy z nawigacją i portalu rezerwacyjnego. Oprócz opinii gości hotelowych i zbiorczej oceny jest także podsumowanie opinii wskazujące na mocne strony danego obiektu w kategoriach: „pokoje”, „lokalizacja”, „obsługa i udogodnienia” i osobne ich oceny.

    Google Hotel Ads wyświetla tylko trzy najlepsze reklamy, w przeciwieństwie do Google AdWords, które wyświetla nawet cztery reklamy u góry wyników i jeszcze kilka poniżej naturalnych wyników wyszukiwania. Licytacja jest więc w tym przypadku bardziej zażarta.

     

    Mobilna wersja Google Hotel Ads

    Zgodnie z polityką Google kładącą nacisk na dopasowanie do urządzeń mobilnych Google Hotel Ads działa także w wariancie mobilnym. Zachowane są w tym przypadku wszystkie funkcjonalności znane z wariantu na desktopy. Mamy zatem zdjęcia, oceny, mapę, informację o ilości gwiazdek hotelu i cenę. Kliknięcie w przycisk „witryna” przenosi nas na mobilną wersję strony hotelu (jeśli hotel ją oczywiście posiada, w przeciwnym wypadku trafimy na stronę, która może nie być dopasowana do urządzenia mobilnego). Chcąc dokonać rezerwacji także trafimy do panelu na portalu rezerwacyjnym dopasowanego do urządzeń mobilnych.

    Mobilna wersja Google Hotel Ads wyposażona jest w typowo mobilne funkcjonalności takie jak możliwość wytyczenia trasy dojazdu czy wykonania bezpośredniego połączenia telefonicznego, znane dobrze z mobilnych wariantów stron internetowych.

     

    Dla kogo jest Google Hotel Ads?

    Adresatem narzędzia Google Hotel Ads są hotele, a nie portale rezerwacyjne. Jest to narzędzie prezentujące dany hotel, a nie np. sieć danej marki. Istnieje możliwość przejścia na stronę danego hotelu, a nie na jego prezentację na portalu rezerwacyjnym. Dane teleadresowe także ułatwiają bezpośrednią telefoniczną rezerwację w hotelu. Jeśli jednak chcemy dokonać szybkiej rezerwacji online, to wtedy natrafimy na ceny i oferty z portali rezerwacyjnych (czyżby ukłon w stronę portali rezerwacyjnych, które na wielką skalę korzystają z reklamy w Google AdWords?). Tak jak w przypadku Google Moja Firma istnieje możliwość prezentowania np. najlepszych zdjęć i kształtowania w ten sposób wizerunku hotelu. Natrafić można także na możliwość rezerwacji online za pośrednictwem oficjalnej strony hotelu, jednak ta możliwość wyświetlała się poniżej portalu rezerwacyjnego.

    Za drugiego odbiorcę Google Hotel Ads należy uznać internautów. Google chce im dostarczać wyniki ich zapytań w nowej, atrakcyjnej, przejrzystej formie – wystarczy rzut oka na gwiazdki, oceny, mapę, zdjęcia i już wiadomo z jakim obiektem ma się do czynienia.

     

    Jak działa Google Hotel Ads?

    Google Hotel Ads opiera się o dobrze znany korzystającym z reklamy w Google AdWords model rozliczeń CPC czyli płaci się tylko za kliknięcie, a nie za samą ekspozycję reklamy. Podobnie jak w przypadku Google AdWords reklama hotelu podlega optymalizacji pod kątem wyniku jakości. Pozycja reklamy jest wypadkową stawek za kliknięcie i wyniku jakości samej reklamy. Oznacza to konieczność zadbania m.in. o wartościowy i unikalny content witryny, uzupełnienie meta tagów, właściwą strukturę strony i linków, a także optymalizację samej wizytówki (to nowość w stosunku do Google AdWords). Można jednak stwierdzić, że korzystający z Google AdWords poczują się zatem w Google Hotel Ads jak… w ulubionym hotelu. Istnieją jednak dwie interesujące różnice w stosunku do Google Hotel Ads.

    Wartą odnotowania różnicą w stosunku do Google Adwords jest to, że panel Google Hotel Ads obsługuje jedynie (na tę chwilę) amerykańską walutę. Nie oznacza to oczywiście, że gość hotelowy za rezerwację dokonywaną za pośrednictwem Google Hotel Ads zapłaci dolarami. Warto mieć to jednak na uwadze planując kampanię reklamową wykorzystującą Google Hotel Ads i szacując jej koszty – wahania kursu mogą odbić się na jej budżecie.

    Druga ważna różnica pomiędzy kampanią Google AdWords a Google Hotel Ads to fakt, że Google nie pozwala na korzystanie z Hotel Ads indywidualnym klientom. Są oni zobligowani do skorzystania z pomocy agencji prowadzącej tego typu kampanie. W przypadku Google AdWords nie ma takich ograniczeń i można swobodnie prowadzić kampanię reklamową na własną rękę i swoimi siłami, dokonując berpośrednich wpłat w Google.

     

    Cost per click – jedyny dostępny model rozliczeń?

    Na ten moment odpowiedź na powyższe pytanie brzmi „tak”. Nie ma możliwości rozliczania się za wyświetlenia jak ma to miejsce w przypadku Google AdWords np. w modelu cost per view. W Stanach Zjednoczonych testowany jest model prowizyjny – prowizja za rezerwacje dokonywane za pośrednictwem Google Hotel Ads. Jego upowszechnienie nie jest w tej chwili przesądzone, a sam model prowizyjny nie przechodzi testów w Polsce.

     

    Google Hotel Ads w Verseo

    Verseo prowadzi dla hoteli kampanie Google Hotel Ads. Z myślą o hotelach oczekujących kompleksowej promocji w Internecie przygotowaliśmy usługę Verseo Hotels (więcej na https://verseo.pl/verseo-hotels/). Możemy prowadzić także same kampanie Google Hotel Ads.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Udostępnij:

    0 osób uznało ten artykuł za przydatny

    Loading...

    Czy ten artykuł był przydatny?

    TAK NIE

    Autor artykułu

    Nasz mały wulkan energii to czyste 5 lat doświadczenia w obszarze optymalizowania stron internetowych. Współtworzyła nasz poradnik z marketingu online - Verseo AdBook 2018. Przez kilka lat, w roli nauczyciela akademickiego przekazywała wiedzę i nieustająco próbuje odgrzać swój doktorat. Na blogu dzieli się z Wami wszystkim tym, co może pozwolić Wam polepszyć widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Przepada za literaturą faktu oraz podróżami w ciepłe miejsca z historią w tle.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Content commerce – co to jest?
    Jakub Nowak

    Szukasz sposobu na zwiększenie ruchu i konwersji? Chcesz zadbać o kwestie wizerunkowe, prowadząc dobry PR? Poznaj istotę content commerce – […]

    reklama kontekstowa
    Reklama kontekstowa – co to jest?
    Maciej Popiołek

    Lubisz oglądać reklamy? Choć znajdą się pewnie tacy, którzy na to pytanie odpowiedzą „tak”, większość zareaguje energicznym kręceniem głową. Z […]

    analityka w ecommerce
    Analityka w ecommerce
    Barbara Oleszek

    Analityka internetowa to jeden z podstawowych elementów budowania obecności w sieci, a już w szczególności skutecznego e-commerce. Dlaczego warto analizować […]

    narzędzia do tworzenia webinarów
    Narzędzia do tworzenia webinarów – 10 przykładów
    Magdalena Walczak

    Rozwój technologii sprawił, że dziś wiele szkoleń czy prezentacji nie wymaga dojazdu, wynajmowania sal, organizowania rzutnika czy mikrofonu. Często dużo […]

    Digital Marketing – co to jest
    Maciej Popiołek

    Marketing tradycyjny i cyfrowy przeplatają się dziś ze sobą – niczym dwie strony medalu. Ale w ostatnich latach rola tego […]

    firma na youtube
    Firma na Youtube – tworzenie filmów i rozruch? Case study Verseo
    Rafał Napierała

    Mija dokładnie rok odkąd zaczęliśmy rozkręcać nasz kanał na Youtube i na poważnie wzięliśmy się za tworzenie filmików i zdobywanie […]