Spis treści
Czytasz teraz:
25 darmowych narzędzi dla marketingowca
Zamknij
Chcesz jeszcze efektywniej prowadzić działania marketingowe? Pomogą Ci w tym odpowiednie narzędzia, które nie tylko usprawniają pracę, ale również pozwalają na śledzenie efektów swoich poczynań. Warto z nich skorzystać – szczególnie, że wiele zaawansowanych aplikacji dostępnych jest za darmo.
Darmowe narzędzia do marketingu
Aby osiągać założone cele biznesowe, nie możesz działać metodą prób i błędów. Poruszanie się po omacku nie tylko zajmuje sporo czasu, ale też nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Jako marketingowiec musisz działać świadomie i efektywnie, w jak największym stopniu automatyzując swoją pracę. Nawet, jeśli masz już wypracowany schemat działania, warto wykorzystać potencjał drzemiący w narzędziach przydatnych w prowadzeniu działań marketingowych.
Poniżej znajdziesz listę darmowych narzędzi, które mogą wesprzeć Twoją pracę na kilku płaszczyznach jednocześnie. Poznaj je wszystkie, przetestuj, a następnie wdróż je w swoje codzienne działania. Szybko przekonasz się, że było warto.
Narzędzia do analityki
Kluczem do podejmowania trafnych decyzji jest mierzenie efektów dotychczas prowadzonych działań. Dlatego podstawowym elementem są narzędzia do analityki. Dzięki nim sprawdzisz, które działania przynoszą oczekiwane efekty, a które nic nie wnoszą.
To najpopularniejsze narzędzie do analizy danych. Daje użytkownikowi szeroki wachlarz możliwości: począwszy od mierzenia ruchu na witrynie oraz konwersji, a skończywszy na tworzeniu spersonalizowanych raportów.
- Piwik Web Analytics
To narzędzie, które należy zainstalować na własnym serwerze – eliminuje to konieczność udostępniania swoich danych na zewnątrz. Nie ma tutaj limitów przetwarzania i gromadzenia danych. Daje użytkownikowi sporo możliwości w zakresie analityki, np. standardowe raporty, statystyki w czasie rzeczywistym, dashboardy, śledzenie stron błędów 404, automatyczne śledzenie linków wychodzących, automatycznie śledzenie pobierania plików.
- SiteTrail
Jest to narzędzie, które zapewnia wielopłaszczyznową analizę. Informuje o liczbie wizyt na stronie oraz profilach użytkowników. Przekazuje dane związane z social media.
- SumAll
Jest to narzędzie, które umożliwia śledzenie wskaźników biznesowych i społecznościowych. Pozwala pozyskać dane dotyczące mediów społecznościowych, e-mail marketingu, odwiedzinach strony, profilach użytkowników.
- Nibbler
To narzędzie analityczne, które umożliwia testowanie strony internetowej m.in. pod kątem takich aspektów jak: SEO, social media, dostępność. Minusem jest limit testowania 5 stron, brak możliwości eksportowania wyników i przechowywania raportów.
Narzędzia do planowania i delegowania zadań
Jako marketingowiec z pewnością nie działasz sam. Dlatego w swojej pracy warto wykorzystać narzędzia służące do planowania oraz delegowania zadań innym członkom zespołu.
- Asana
To aplikacja, która umożliwia zarządzanie projektami. Pozwala na planowanie zadań i przypisywanie ich konkretnym użytkownikom. Opcja śledzenia postępów daje cenną informację o wydajności zespołu oraz umożliwia zaplanowanie kolejnych działań.
- Trello
Jest to narzędzie, dzięki któremu lepiej zorganizujesz pracę – m.in. z powodu możliwości podzielenia zadań na mniejsze etapy.
- Dropbox
Jest to aplikacja, która daje dostęp do współdzielonych dokumentów – z opcją ich współedytowania.
- Google Drive
To narzędzie, które pozwala na przechowywanie plików, ich udostępnianie i współedytowanie.
- Slack
Jest to komunikator biznesowy, który wyróżnia się prostotą obsługi. W prosty sposób można wszystko otagować – po to, by odnaleźć pożądaną informację itp.
Narzędzia do e-mail marketingu
E-mail marketing stanowi nieodłączny element marketingu internetowego. Tworząc kampanie, warto skorzystać z kilku darmowych narzędzi.
- Flashissue
Za pomocą tego narzędzia zaprojektujesz designerskiego maila. Ponadto stworzysz listę mailingową i prześledzisz efekty wysyłki wiadomości.
- Boomerang
Jest to narzędzie, które pozwoli na zorganizowanie wysyłki maili. Zaplanujesz, jaką wiadomość wysłać do jakiego odbiorcy i w jakim czasie.
- Klaviyo
To narzędzie, dzięki któremu stworzysz spersonalizowane treści, listy odbiorców i więcej.
- Lyris Content Checker
Korzystając z tego narzędzia sprawdzisz treść wiadomości pod kątem tzw. spam rate. Dzięki temu dowiesz się, jakie jest prawdopodobieństwo, że e-mail trafi do skrzynki odbiorczej.
- Hello Bar
To narzędzie przydatne wówczas, gdy chcesz poszerzyć bazę mailingową. Pozwala na umieszczanie formularza zapisu do newslettera itp.
Narzędzia przydatne w social media
Jako marketingowiec powinieneś prowadzić działania w różnych kanałach, także social media. Skorzystaj z poniższych narzędzi, aby ułatwić swoją pracę.
- Buffer
Za jego pomocą będziesz efektywnie zarządzać wszystkimi kontami z różnych portali społecznościowych.
17. Hootsuite
Jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania kontami z nawet 35 różnych mediów społecznościowych.
- Fanpage Karma
Jest to narzędzie, które pozwala na analizę i optymalizację profili na Facebooku. Dzięki temu działania można jeszcze lepiej dopasować do oczekiwań użytkowników.
- Filament
Dzięki niemu stworzysz spersonalizowany sharing tag, co znacznie ułatwi udostępnianie treści.
- LaterBro
Jest to narzędzie, które pozwala na publikację postów w mediach społecznościowych z późniejszym terminie.
Narzędzia do tworzenia treści
Ważnym elementem działań marketingu internetowego są treści. Wykorzystaj poniższe narzędzia, aby ułatwić sobie pracę.
- Evernote
Jest to notatnik online, który pozwala nie tylko na pisanie tekstów. Możesz dodawać zdjęcia czy wideo. Atutem jest współdzielenie.
- Jasnopis
Stanowi polski odpowiednik Hemingwaya. To narzędzie do pisania i edycji tekstów online. Pozwala wyeliminować długie i niezrozumiałe zdania itp. poprzez zaznaczenie trudnych wyrazów.
- Liberio
Przyda się wówczas, gdy kampania content marketingowa uwzględnia tworzenie e-booków. Z tym narzędziem zrobisz to znacznie łatwiej.
- PiktoChart
Z tym narzędziem stworzysz infografiki w oparciu o proste szablony. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych szablonów.
- Picmonkey
Jest to narzędzie, które pozwala na dokonanie edycji zdjęć.
To zaledwie krótka lista darmowych narzędzi, które mogą przydać się w pracy marketingowca. Warto je przetestować, a następnie wybrać te najbardziej praktyczne.
Tomek
19 sie 2019, 11:35
Te dwa poniżej to darmowe narzędzia?
Buffer – płatny
Hootsuite – płatny
Dominika
21 sie 2019, 09:21
Cześć Tomek, racja nie zupełnie darmowe! Buffer daje 1 lub 2-dwu tygodniowy free trial, w zależności od pakietu, który wybierzemy. A Hootsuite darmowy dla max. 30 publikacji.
Jakub
20 sie 2019, 13:37
Pani Dominiko proszę jeszcze sprawdzić Taagly.com Jest to system do zarządzania zadaniami i projektami. Taka polska alternatywa dla Trello i Asany 🙂
Dominika
21 sie 2019, 09:24
Cześć Jakub, sprawdzę, dzięki 🙂