Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

4 komentarze

25 darmowych narzędzi dla marketingowca

25 darmowych narzędzi dla marketingowca - zdjęcie nr 1

25 darmowych narzędzi dla marketingowca - zdjęcie nr 2

Chcesz jeszcze efektywniej prowadzić działania marketingowe? Pomogą Ci w tym odpowiednie narzędzia, które nie tylko usprawniają pracę, ale również pozwalają na śledzenie efektów swoich poczynań. Warto z nich skorzystać – szczególnie, że wiele zaawansowanych aplikacji dostępnych jest za darmo.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Darmowe narzędzia do marketingu

Aby osiągać założone cele biznesowe, nie możesz działać metodą prób i błędów. Poruszanie się po omacku nie tylko zajmuje sporo czasu, ale też nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Jako marketingowiec musisz działać świadomie i efektywnie, w jak największym stopniu automatyzując swoją pracę. Nawet, jeśli masz już wypracowany schemat działania, warto wykorzystać potencjał drzemiący w narzędziach przydatnych w prowadzeniu działań marketingowych.

Poniżej znajdziesz listę darmowych narzędzi, które mogą wesprzeć Twoją pracę na kilku płaszczyznach jednocześnie. Poznaj je wszystkie, przetestuj, a następnie wdróż je w swoje codzienne działania. Szybko przekonasz się, że było warto.

Narzędzia do analityki

Kluczem do podejmowania trafnych decyzji jest mierzenie efektów dotychczas prowadzonych działań. Dlatego podstawowym elementem są narzędzia do analityki. Dzięki nim sprawdzisz, które działania przynoszą oczekiwane efekty, a które nic nie wnoszą. 

  1. Google Analytics

To najpopularniejsze narzędzie do analizy danych. Daje użytkownikowi szeroki wachlarz możliwości: począwszy od mierzenia ruchu na witrynie oraz konwersji, a skończywszy na tworzeniu spersonalizowanych raportów.

  1. Piwik Web Analytics

To narzędzie, które należy zainstalować na własnym serwerze – eliminuje to konieczność udostępniania swoich danych na zewnątrz. Nie ma tutaj limitów przetwarzania i gromadzenia danych. Daje użytkownikowi sporo możliwości w zakresie analityki, np. standardowe raporty, statystyki w czasie rzeczywistym, dashboardy, śledzenie stron błędów 404, automatyczne śledzenie linków wychodzących, automatycznie śledzenie pobierania plików.

  1. SiteTrail

Jest to narzędzie, które zapewnia wielopłaszczyznową analizę. Informuje o liczbie wizyt na stronie oraz profilach użytkowników. Przekazuje dane związane z social media.

  1. SumAll

Jest to narzędzie, które umożliwia śledzenie wskaźników biznesowych i społecznościowych. Pozwala pozyskać dane dotyczące mediów społecznościowych, e-mail marketingu, odwiedzinach strony, profilach użytkowników.

  1. Nibbler

To narzędzie analityczne, które umożliwia testowanie strony internetowej m.in. pod kątem takich aspektów jak: SEO, social media, dostępność. Minusem jest limit testowania 5 stron, brak możliwości eksportowania wyników i przechowywania raportów.

Narzędzia do planowania i delegowania zadań

Jako marketingowiec z pewnością nie działasz sam. Dlatego w swojej pracy warto wykorzystać narzędzia służące do planowania oraz delegowania zadań innym członkom zespołu.

  1. Asana

To aplikacja, która umożliwia zarządzanie projektami. Pozwala na planowanie zadań i przypisywanie ich konkretnym użytkownikom. Opcja śledzenia postępów daje cenną informację o wydajności zespołu oraz umożliwia zaplanowanie kolejnych działań.

  1. Trello

Jest to narzędzie, dzięki któremu lepiej zorganizujesz pracę – m.in. z powodu możliwości podzielenia zadań na mniejsze etapy.

  1. Dropbox

Jest to aplikacja, która daje dostęp do współdzielonych dokumentów – z opcją ich współedytowania.

  1. Google Drive

To narzędzie, które pozwala na przechowywanie plików, ich udostępnianie i współedytowanie.

  1. Slack

Jest to komunikator biznesowy, który wyróżnia się prostotą obsługi. W prosty sposób można wszystko otagować – po to, by odnaleźć pożądaną informację itp.

Narzędzia do e-mail marketingu

E-mail marketing stanowi nieodłączny element marketingu internetowego. Tworząc kampanie, warto skorzystać z kilku darmowych narzędzi.

  1. Flashissue

Za pomocą tego narzędzia zaprojektujesz designerskiego maila. Ponadto stworzysz listę mailingową i prześledzisz efekty wysyłki wiadomości.

  1. Boomerang

Jest to narzędzie, które pozwoli na zorganizowanie wysyłki maili. Zaplanujesz, jaką wiadomość wysłać do jakiego odbiorcy i w jakim czasie.

  1. Klaviyo

To narzędzie, dzięki któremu stworzysz spersonalizowane treści, listy odbiorców i więcej.

  1. Lyris Content Checker

Korzystając z tego narzędzia sprawdzisz treść wiadomości pod kątem tzw. spam rate. Dzięki temu dowiesz się, jakie jest prawdopodobieństwo, że e-mail trafi do skrzynki odbiorczej.

  1. Hello Bar

To narzędzie przydatne wówczas, gdy chcesz poszerzyć bazę mailingową. Pozwala na umieszczanie formularza zapisu do newslettera itp.  

Narzędzia przydatne w social media

Jako marketingowiec powinieneś prowadzić działania w różnych kanałach, także social media. Skorzystaj z poniższych narzędzi, aby ułatwić swoją pracę.

  1. Buffer

Za jego pomocą będziesz efektywnie zarządzać wszystkimi kontami z różnych portali społecznościowych.

   17. Hootsuite

Jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania kontami z nawet 35 różnych mediów społecznościowych.

  1.  Fanpage Karma

Jest to narzędzie, które pozwala na analizę i optymalizację profili na Facebooku. Dzięki temu działania można jeszcze lepiej dopasować do oczekiwań użytkowników.

  1. Filament

Dzięki niemu stworzysz spersonalizowany sharing tag, co znacznie ułatwi udostępnianie treści.

  1. LaterBro

Jest to narzędzie, które pozwala na publikację postów w mediach społecznościowych z późniejszym terminie.

Narzędzia do tworzenia treści

Ważnym elementem działań marketingu internetowego są treści. Wykorzystaj poniższe narzędzia, aby ułatwić sobie pracę.

  1. Evernote

Jest to notatnik online, który pozwala nie tylko na pisanie tekstów. Możesz dodawać zdjęcia czy wideo. Atutem jest współdzielenie.

  1. Jasnopis

Stanowi polski odpowiednik Hemingwaya. To narzędzie do pisania i edycji tekstów online. Pozwala wyeliminować długie i niezrozumiałe zdania itp. poprzez zaznaczenie trudnych wyrazów.

  1. Liberio

Przyda się wówczas, gdy kampania content marketingowa uwzględnia tworzenie e-booków. Z tym narzędziem zrobisz to znacznie łatwiej.

  1. PiktoChart

Z tym narzędziem stworzysz infografiki w oparciu o proste szablony. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych szablonów.

  1. Picmonkey

Jest to narzędzie, które pozwala na dokonanie edycji zdjęć.

To zaledwie krótka lista darmowych narzędzi, które mogą przydać się w pracy marketingowca. Warto je przetestować, a następnie wybrać te najbardziej praktyczne.

Komentarze (4)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • 25 darmowych narzędzi dla marketingowca - zdjęcie nr 5

    Tomek

    19 sie 2019, 11:35

    Te dwa poniżej to darmowe narzędzia?
    Buffer – płatny
    Hootsuite – płatny

    • 25 darmowych narzędzi dla marketingowca - zdjęcie nr 6

      Dominika

      21 sie 2019, 09:21

      Cześć Tomek, racja nie zupełnie darmowe! Buffer daje 1 lub 2-dwu tygodniowy free trial, w zależności od pakietu, który wybierzemy. A Hootsuite darmowy dla max. 30 publikacji.

  • 25 darmowych narzędzi dla marketingowca - zdjęcie nr 7

    Jakub

    20 sie 2019, 13:37

    Pani Dominiko proszę jeszcze sprawdzić Taagly.com Jest to system do zarządzania zadaniami i projektami. Taka polska alternatywa dla Trello i Asany 🙂