Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Reklama sklepu z bielizną

reklama sklepu z bielizną

Sklepy z bielizną powstają w ostatnich latach niczym przysłowiowe grzyby po deszczu. Nie ma się czemu dziwić – rosnie również liczba produktów dostępnych na rynku oraz zainteresowanie nimi klientów. To dobra wiadomość dla tych, którzy chcą rozpocząć działalność w tej branży, ale jednocześnie spore wyzwanie. Im większa konkurencja, tym ważniejsza staje się skuteczna reklama sklepu z bielizną. Jak poprowadzić kampanię, aby osiągnąć mierzalne sukcesy? Oto nasze wskazówki.

Pozycjonowanie sklepu z bielizną

Pierwszym i najważniejszym celem, dla którego powinna być prowadzona reklama sklepu z bielizną, jest zwiększenie jego widoczności w internecie. O co chodzi? Mówiąc najprościej: o to, aby klient, który poszukuje za pośrednictwem wyszukiwarki bielizny, mógł trafić do Twojego sklepu za pośrednictwem wyników wyszukiwania w Google. To istotne bez względu na to, jak szeroki asortyment produktów oferujesz oraz na profil działalności – nawet jeżeli sprzedajesz głównie stacjonarnie, warto wzmocnić wizerunek marki i przyciągnąć nowych klientów.

Na rynku sklepów z bielizną panuje duża konkurencja. A to oznacza, że pozycjonowanie może stanowić wyzwanie – szczególnie, że zapewne w Twoim e-sklepie znajduje się szeroki wybór kategorii produktów i jeszcze więcej samych towarów. Dlatego trzeba zadbać zarówno o wyselekcjonowanie podstron, które powinny być uwzględnione w kolejnych fazach działań SEO, jak również dobór odpowiednich słów kluczowych. Cały proces – począwszy od przeanalizowania możliwości i wyznaczenia celów oraz wytycznych kampanii, aż po jego wdrożenie w życie i monitorowanie rezultatów – będzie długotrwały. Jednak warto uzbroić się w cierpliwość, ponieważ taka reklama sklepu z bielizną prowadzona w sieci przyniesie długofalowe efekty!

Rezultaty, których oczekujesz, osiągniesz wówczas, gdy działania w obszarze SEO połączysz z innymi z obszaru marketingu internetowego. Ważne jest również opracowanie spójnej i jednolitej kampanii – takiej, dzięki której będziesz w stanie dotrzeć do maksymalnie dużego grona właściwie stargetowanych odbiorców, a jednocześnie zoptymalizujesz wydatki na kampanię.

Jak zaplanować pozycjonowanie i dlaczego warto?

Pozycjonowanie e-sklepu wymaga nie tylko starannego wytyczenia celów kampanii. Podstawa to dobór odpowiednich słów kluczowych, na które będzie nakierowana promocja. Dlaczego? To proste! Klienci poszukują bielizny w internecie, wpisując określone frazy. W teorii więc wystarczyłoby zwiększyć liczbę ogólnych keywordów powiązanych z Twoją działalnością, na przykład takich jak „bielizna damska”, „bielizna wyszczuplająca” czy „biustonosze”. W praktyce jednak… na rynku sklepów z bielizną panuje duża konkurencja. Musisz więc być świadomy, że pozostałe firmy z branży również sięgają po takie określenia. Dlatego uzyskanie bardzo wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na nie, choć jest możliwe, będzie bardzo trudne do osiągnięcia. Potrwa to bardzo długi czas i poniesie za sobą bardzo wysokie nakłady finansowe.

Z tego powodu specjaliści od e-marketingu polecają inne rozwiązania. Chodzi tutaj przede wszystkim o pozycjonowanie w modeli long-tail, które oznacza rozszerzenie spektrum słów kluczowych na szeroki zestaw haseł oraz wyrażeń powiązanych z działalnością. Mogą to być np. wpisywane przez internautów pytania, typu „jaką bieliznę wybrać na prezent dla dziewczyny”, jak również konkretne określenia poszczególnych grup produktów.

Ale uwaga: dobór fraz, na które będzie prowadzone pozycjonowanie, absolutnie nie może być przypadkowy. Co to oznacza w praktyce? Tyle, że to specjalista, sięgając po właściwie dobrane narzędzia, musi przyjrzeć się bliżej potencjałowi poszczególnych keywordów, a następnie przypisać je do poszczególnych podstron serwisu. Tylko tak można uniknąć problemu dublowania się fraz, który będzie utrudniał uzyskanie pożądanego rezultatu.

Mimo wszystko, dobrze zaplanowana strategia działań SEO przyniesie Twojemu sklepowi szeroką gamę korzyści, i to w długofalowej perspektywie. Możesz oczekiwać, że pozycjonowanie przełoży się na:

  • wzbogacenie serwisu o dobrej jakości treści, które wesprą także działania wizerunkowe, w długiej perspektywie,
  • poprawę funkcjonalności serwisu, ponieważ jest to również element pozycjonowania,
  • wzmocnienie zasięgów strony oraz zwiększenie konwersji,
  • większą rozpoznawalność marki sklepu.

Dlatego to inwestycja, która na pewno się zwróci. Warto więc uzbroić się w cierpliwość i wybrać dobrego współpracownika do poprowadzenia kampanii.

New call-to-action
New call-to-action

Płatna reklama sklepu z bielizną – Google Ads

Pozycjonowanie to nie wszystko, co możesz zrobić, aby zwiększyć widoczność serwisu i zacząć pozyskiwać duże grono klientów. Równie ważną kwestią jest płatna reklama sklepu z bielizną. Podstawa to skorzystanie z systemu Google Ads.

Dlaczego właśnie reklamy Google? Odpowiedź jest bardzo prosta – to właśnie ta wyszukiwarka dociera do największej liczby ludzi w Polsce i na świecie, a co za tym idzie, daje największy potencjał na szybkie uzyskanie oczekiwanych rezultatów.

Warto wiedzieć, że prowadząc sklep z bielizną, możesz skorzystać z szerokiego katalogu narzędzi przygotowanych przez Google Ads. Oto te najważniejsze.

Linki sponsorowane

Najbardziej podstawowa forma reklamy w Google. Prosta w swojej formie, a zarazem wyjątkowo skuteczna. Jak to działa? Ustawiasz kampanię na to, aby link do Twojej oferty pojawiał się nad organicznymi wynikami wyszukiwania na frazy powiązane z prowadzoną działalnością. Przykładowo, jeśli użytkownik o określonych przez Ciebie cechach wpisze w Google frazę „sklep z bielizną” albo „dobra bielizna”, nad listą wyników wyświetlą mu się linki sponsorowane. Jednym z nich będzie Twój. Tak wysoka pozycja w rankingu sprawia, że szanse na to, iż użytkownik kliknie w odnośnik do Twojego serwisu, znacznie rośnie.

Product Listing Ads

To narzędzie, którego mechanizm działania jest podobny jak w przypadku linków sponsorowanych. Kiedy użytkownik wpisze odpowiednią frazę, z boku wyszukiwarki (lub u góry, w zależności od urządzenia, z którego będzie korzystał) wyświetlą mu się boxy z konkretnymi ofertami produktów. Będą opatrzone zdjęciem, ceną oraz linkiem do konkretnego sklepu. Ta forma promocji doskonale sprawdza się, gdy reklama sklepu z bielizną ma się koncentrować na określonych artykułach. Przykładowo, Twój potencjalny klient, po wpisaniu hasła „stanik Triumph 80 C” zobaczy prezentację konkretnego modelu i, jeśli go zainteresuje, przejdzie do tej konkretnej propozycji. Taka forma promocji znacznie zwiększa potencjał konwersji.

Google Display Network

… czyli zewnętrzna reklama sklepu z bielizną w partnerskich serwisach Google. Pod tą nazwą kryją się nie tylko strony Google, ale również wszelkiego rodzaju portale on-line, które odwiedzają Twoi klienci. Mogą to być np. serwisy z wiadomościami, lifestylowe, jak również popularne blogi i wiele innych. 

New call-to-action
New call-to-action

Najciekawszą odsłoną tej formy reklamy jest remarketingu. Polega on na tym, że bardzo spersonalizowane komunikaty promocyjne są wyświetlane osobom, które już odwiedziły Twój sklep, ale z jakiegoś powodu nie dokonały zakupu. Na banerach zobaczą one np. przeglądane konkretne produkty – tak, aby mogły łatwiej do nich powrócić i ostatecznie zamówić.

Jakie zalety ma reklama sklepu z bielizną w Google Ads?

Google Ads pozwala Ci przede wszystkim dotrzeć do bardzo dobrze sprecyzowanego grona odbiorców – osób, które pod względem profilu demograficznego pasują do person Twoich potencjalnych klientów. To jednak nie wszystko. Google Ads to:

  • bogata gama narzędzi, przy pomocy których możesz promować swoją działalność e-commerce,
  • jasny system płatności za kampanię – zazwyczaj płacisz jedynie za wyświetlone lub kliknięte komunikaty reklamowe,
  • możliwość monitorowania odbioru kampanii – otrzymujesz dostęp do pogłębionych danych analitycznych, które pozwalają ocenić efektywność zastosowanych narzędzi reklamowych, jak również zaplanować kolejne,
  • szybkie efekty – rozpoczęcie wyświetlania dobrze zaplanowanych reklam pozwoli szybko dostrzec przyrost ruchu na stronie, a nawet wzrost sprzedaży, zwłaszcza jeśli będzie realizowana kampania krótkoterminowa.

Trzeba tu jednak pamiętać, że podobnie jak w przypadku pozycjonowania, działania najlepiej realizować przy wsparciu doświadczonej agencji digital – to sposób na naprawdę efektywne wykorzystanie budżetu na marketing.

Reklama sklepu z bielizną w social mediach

Zasada prowadzenia reklamy sklepu z bielizną jest bardzo prosta: bądź tam, gdzie są Twoi odbiorcy. Co to oznacza w praktyce? Tyle, że warto prowadzić komunikację również na portalach społecznościowych. Szczególnie duży potencjał będzie miał Facebook i Instagram – zarówno z uwagi na bardzo szeroki katalog narzędzi reklamowych, jak i możliwość budowania zasięgów.

Twoja kampania na Facebooku może być skierowana na realizację jednego z określonych celów, na przykład na: generowanie ruchu na fanpage’u oraz stronie sklepu, pozyskiwanie leadów, wzmacnianie działań wizerunkowych czy też podnoszenie konwersji. Możesz nie tylko promować posty przygotowane na fanpage, ale tworzyć atrakcyjne reklamy kontekstowe – wyświetlane zarówno w newsfeedzie, jak również w innych sekcjach portalu.

Kampanie Facebook są rozliczane na podobnych zasadach jak Google Ads, a więc płacisz tylko za odsłony komunikatu reklamowego.

Reklama sklepu z bielizną może również objąć prowadzenie kampanii na Pinterest – na tym portalu, skupionym głównie na aspekcie wizualnym (podobnie jak Instagram), możesz zaprezentować najciekawsze (i aktualnie promowane) modele z katalogu. Dzięki temu przyciągniesz uwagę odbiorców i wzmocnisz wizerunek marki swojego serwisu.

Jak widać, sposobów, na które może być prowadzona reklama sklepu z bielizną w sieci, jest bardzo wiele. Chcesz wybrać najlepsze narzędzia? Skontaktuj się i podejmij współpracę ze sprawdzoną agencją digital!

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Oceń ten artykuł:

Średnia ocena: 0/5 ( na podstawie 0 ocen )

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Zaloguj się, lub wypełnij poniższe pola, aby dodać komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany