Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu papierniczego

reklama sklepu papierniczego

Specjalistyczne sklepy papiernicze ostatnimi czasy coraz częściej przegrywają bój o klienta z super- i hipermarketami, mimo że często mają nad nimi przewagę asortymentową, a niekiedy nawet cenową. Część winy za taki stan rzeczy zwykle ponosi niewystarczająco poważne podejście do marketingu. Sprawdź, jak może wyglądać reklama sklepu papierniczego i dlaczego warto postawić na konkretne rozwiązania.

SEO – pozycjonowanie sklepu papierniczego

Sklepy papiernicze działające wyłącznie online są coraz popularniejsze, jednak wciąż nie brakuje również tych całkowicie stacjonarnych. Tym, co je łączy, jest konieczność zainwestowania w stronę internetową i pozycjonowanie. Współczesny konsument poszukuje informacji na wszelkie tematy w internecie, dlatego jeśli Twojego sklepu tam nie ma (lub nie jest wystarczająco widoczny), to w zasadzie nie istnieje. Pozycjonowanie pozwala się zaś upewnić, że witryna internetowa będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania związanych z określonymi tematami – w tym przypadku z artykułami papierniczymi.

Pozycjonowanie (znane również jako SEO) to ciągły proces polegający przede wszystkim na optymalizacji witryny pod kątem wymagań wyszukiwarki (Google). Obejmuje on wiele prowadzonych równolegle działań, które powinny być spójne i zgodne z opracowaną wcześniej strategią. Celem jest pojawianie się danej witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Tak naprawdę liczy się tylko pierwsza dziesiątka, ponieważ zaledwie ¼ internautów decyduje się zajrzeć na drugą stronę wyników. 

Najwięcej internautów będzie szukało usług podobnych do Twoich, wpisując w wyszukiwarkę bardzo ogólne hasła, jak np. „sklep papierniczy’, „artykuły papiernicze” czy „artykuły szkolne”. To jednak zbyt szerokie frazy, co sprawia że w zakresie pozycjonowania są nieefektywne. Ze względu na ich dużą konkurencyjność trudno przebić się do pierwszej dziesiątki. Ponadto, takie zapytania nie sugerują konkretnych potrzeb, dlatego nawet jeśli potencjalny klient trafi do Twojego sklepu, może nie znaleźć tego, czego szuka. Słowa kluczowe, które powinny Cię najbardziej interesować, jeśli myślisz o reklamie sklepu papierniczego to przede wszystkim tzw. frazy typu long tail, czyli te długie i szczegółowe. Jest ich znacznie więcej i są wyszukiwane rzadziej, ale jednocześnie są mniej konkurencyjne. Oznacza to, że pozycjonowanie w tym zakresie jest łatwiejsze, a jednocześnie skuteczniejsze. Jeśli bowiem ktoś wpisuje w wyszukiwarkę hasło takie jak „bibuła do pakowania z nadrukiem”, „zakreślacze pastelowe stabilo” czy „papier kolorowy samoprzylepny”, najprawdopodobniej szuka konkretnych produktów, które chce lub potrzebuje kupić. Tym samym jeśli trafi na Twoja stronę i znajdzie odpowiednią ofertę, zapewne dokona zakupu.

Trzy główne filary pozycjonowania to:

  • optymalizacja: dostosowywanie konstrukcji, kodu i funkcjonowania strony do wymagań wyszukiwarki oraz użytkowników, uzupełnienie meta danych, atrybutów, tekstów, zdjęć itp.,
  • content marketing: tworzenie wartościowych, ciekawych z punktu widzenia użytkownika treści i publikowanie ich na stronie (najczęściej na blogu firmowym),
  • linkowanie: pozyskiwanie linków z zewnętrznych serwisów, ale również stosowanie wewnętrznych odnośników pomiędzy zakładkami witryny.

Połączenie tych wszystkich działań, oczywiście pod warunkiem, że są odpowiednio realizowane, powinno systematycznie polepszać pozycję witryny i zwiększać jej widoczność, tym samym umożliwiając Ci pozyskanie nowych klientów.

Pozycjonowanie dla sklepu papierniczego – dlaczego warto?

Jak wyjaśniono na początku – obecnie większość konsumentów korzysta z Google do znalezienia potrzebnych im produktów czy usług. Większość z nich znajduje to, czego szuka już w obrębie pierwszych kilku linków prezentowanych w wynikach wyszukiwania. Dlatego pozycjonowanie to prawdziwe „być albo nie być” dla wielu biznesów. Stosując tę metodę reklamy sklepu papierniczego możesz liczyć na korzyści takie jak:

  • możliwość dotarcia do klientów zainteresowanych zakupem konkretnych towarów,
  • stałe pozyskiwanie nowych nabywców za pośrednictwem wyszukiwarki,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • budowanie wizerunku renomowanej, profesjonalnej firmy,
  • zwiększanie rozpoznawalności marki.

Ponadto zaawansowana optymalizacja zapewnia „skutki uboczne” w postaci funkcjonalnej, przejrzystej witryny pełnej wartościowych treści i bloga ze specjalistycznymi, ciekawymi artykułami. To natomiast dodatkowo wpływa na pozytywny wizerunek marki i pozwala kierować do sklepu jeszcze więcej potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie jest bardzo ważne, ale na jego efekty trzeba czekać często nawet miesiącami. Dlatego warto zastosować również dodatkowe środki marketingowe. Dobrym rozwiązaniem może być m.in. inwestycja w Google Ads. Reklama sklepu papierniczego za pośrednictwem tego narzędzia może wyglądać bardzo różnie. Jakie możliwości mają reklamodawcy?

  • Reklama tekstowa (linki sponsorowane)

Dzięki reklamie tekstowej link do Twojego sklepu może się pojawić na samej górze wyników wyszukiwania dla określonej frazy. Daje to podobny efekt co topowa pozycja uzyskana „organicznie”, czyli na skutek działań SEO. Taka reklama jest zupełnie nieinwazyjna i nie wpływa negatywnie na wizerunek firmy, za to może być bardzo skuteczna w kierowaniu klientów w na stronę sklepu. Rozliczenie odbywa się najczęściej na podstawie kliknięć (Pay Per Click), a więc nie musisz płacić za wyświetlenia, które nie przynoszą żadnych wymiernych korzyści. Stawki są zróżnicowane w zależności od konkurencyjności słowa kluczowego.

  • Reklama graficzna

Jeśli zależy Ci na tym, by reklama sklepu papierniczego przede wszystkim zwiększała rozpoznawalność Twojej marki, warto zainwestować w reklamę graficzną. Sieć Reklamowa Google pozwala na publikowanie banerów reklamowych na różnych witrynach w sieci. Dzięki rozbudowanym ustawieniom możesz precyzyjnie określić, na jakich stronach i komu będzie wyświetlana reklama. Oznacza to łatwość dotarcia do dowolnej grupy docelowej.

  • Remarketing

Kampanie remarketingowe wyglądają podobnie, ale służą temu, by przypomnieć ofertę Twojego sklepu klientom, którzy już odwiedzili jego stronę. Taka reklama może być skierowana do tych, którzy w przeszłości dokonali zakupu, opuścili stronę po jej przejrzeniu lub też porzucili skompletowane koszyki – wybór należy do Ciebie. Możesz zastosować uniwersalne bannery – takie same dla każdego klienta lub też tzw. reklamę dynamiczną. Wówczas odbiorca zobaczy produkty, które wcześniej oglądał lub pokrewne towary.

  • Reklama produktowa

Reklama produktowa (Product Listing Ads) to świetne narzędzie dla sklepów internetowych. Dzięki niej po wpisaniu konkretnego hasła w wyszukiwarkę na samej górze strony może się pojawić produkt z Twojego sklepu. Reklama ma formę odnośnika ze zdjęciem, nazwą i ceną. Tego typu kampanie mogą być bardzo skuteczne, ale muszą być dobrze zaplanowane, ponieważ promują tylko jeden towar. 

Dzięki Google Ads możliwe jest osiągnięcie różnych celów reklamowych – począwszy od zwiększenia rozpoznawalności marki, a skończywszy na zwiększeniu sprzedaży. Tego typu kampanie mają wiele atutów – to dlatego są tak popularne. Korzystając z Google Ads, możesz liczyć m.in. na:

  • wymierne efekty kampanii w postaci zwiększonego ruchu na stronie, wyższej sprzedaży lub lepszej rozpoznawalności marki,
  • natychmiastowe rezultaty,
  • możliwość dotarcia do bardzo konkretnej grupy docelowej.
  • możliwość prowadzenia kampanii na dowolną skalę,
  • korzystne rozliczenia Pay Per Click,
  • kontrolę skuteczności kampanii dzięki szczegółowym danym w panelu.

Stosując z Google Ads możesz reklamować zarówno cały sklep, jak i konkretne produkty, np. wtedy, gdy występuje na nie zapotrzebowanie. Warto jednak powierzyć prowadzenie kampanii specjalistom – tedy będą one najskuteczniejsze.

Reklama sklepu papierniczego poprzez Facebook Ads

Jest jeszcze jedno ważne miejsce, w którym na pewno znajdziesz wielu swoich klientów – to Facebook. Obecnie każda szanująca się firma ma profil na tym portalu. Zdecydowanie warto do nich dołączyć – chociażby po to, by móc skorzystać z Facebook Ads. Programy reklamowe na platformie umożliwiają osiąganie różnych celów, począwszy od pozyskiwania „lajków”, a skończywszy na kierowaniu użytkowników na Twoją stronę www. Na uwagę zasługują przystępne ceny reklam oraz szerokie możliwości ich targetowania.

Facebook to również idealna platforma do komunikacji. Twoi klienci na pewno docenią ciekawe posty i częste aktualizacje, a także możliwość bezpośredniego zwrócenia się do firmy. Warto tu być i dbać o wysoką jakość profilu – to idealne uzupełnienie firmowej witryny i bloga.

Facebook Ads w reklamie sklepu papierniczego – dlaczego warto?

Reklama sklepu papierniczego na Facebooku może Ci pozwolić dotrzeć do zupełnie nowych klientów. W panelu reklamowym możesz dokładnie ustawić target kampanii, a następnie mierzyć jej skuteczność. Ponadto Facebook Ads to:

  • natychmiastowe rezultaty,
  • relatywnie przystępne ceny,
  • różne metody rozliczenia,
  • możliwość prowadzenia różnych typów kampanii.

Starannie zaplanowane kampanie mogą być bardzo skuteczne. Warto pamiętać, że Facebook liczy aż 16 mln polskich użytkowników, co stanowi ogromna publiczność.

Reklama sklepu papierniczego na LinkedIn

Reklama sklepu papierniczego jest możliwa również na LinkedIn. To idealne miejsce do szukania klientów biznesowych. Jeśli jesteś w stanie zapewnić stałe dostawy artykułów biurowych, Twoja firma odnajdzie się tu doskonale. LinkedIn to oczywiście portal do podtrzymywania kontaktów, networkingu i szukania pracowników. Ale możliwe jest również zastosowanie płatnej promocji swojej działalności, podobnie jak np. na Facebooku. Tym sposobem możesz rozszerzyć swoją działalność o nowe rynki zbytu, budując jednocześnie wizerunek marki. Na LinkedIn publiczność jest ograniczona, ale specyficzna. Ponadto panuje tu niewielka konkurencja, ponieważ mało firm decyduje się na taką reklamę

Reklama na LinkedIn – dlaczego warto?

Reklama sklepu papierniczego na LinkedIn to z pewnością oryginalny wybór. Do jej zalet można zaliczyć:

  • możliwość dotarcia do klienta biznesowego – realizacji dużych zamówień,
  • niewielką konkurencję,
  • mało inwazyjną formę reklam,
  • dostępność różnych typów kampanii.

Obecność na LinkedIn może Ci się bardzo opłacić! Dlatego nie bój się zaryzykować i uzupełnić swojej strategii marketingowej właśnie o reklamę na tym portalu.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

reklama sklepu obuwniczego
Reklama sklepu obuwniczego
Dominika Słomka

Starsze pokolenie jeszcze pamięta czasy, w których zakup pary butów wyróżniającej się na ulicy graniczył z cudem, ale dla młodszych […]

reklama sklepu sportowego
Reklama sklepu sportowego
Daria Nawrocka

W ostatnich latach zdecydowanie da się zauważyć rosnące zainteresowanie Polaków zdrowym stylem życia oraz sportem (i to nie tym oglądanym […]

reklama sklepu z grami
Reklama sklepu z grami
Maciej Popiołek

Granie w planszówki, układanie puzzli – te formy aktywności przeżywają w ostatnich latach prawdziwy renesans. Nie sposób się nie uśmiechnąć, […]

reklama księgarni
Reklama księgarni
Maciej Popiołek

Już od dawna mówi się o upadku czytelnictwa w Polsce. Coroczne badanie pokazują, jak niewielka część społeczeństwa regularnie sięga po […]

Drugie podejście Google do mediów społecznościowych. Testy Shoelace!
Jakub Nowak

Amerykańska firma nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa na rynku social media. Po zamknięciu Google+ przyszedł czas na kolejną inicjatywę. Nowy […]

Reklama LinkedIn dla początkujących
Dominika Słomka

Reklama na LinkedIn dla początkujących – warto? LinkedIn staje się coraz ważniejszym narzędziem marketingowym. Badanie przeprowadzone przez Digiday wskazuje, że […]