Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Black Friday, Google Ads i mobile – trójkąt doskonały!

Black Friday, Google Ads i mobile – triumwirat gigantów

Black Friday – święto handlu i pustych portfeli w tym roku już za nami. W Verseo to bardzo intensywny czas. Jeszcze przed Black Friday musimy zaprojektować sporo kampanii, które uwzględnią ten kontekst dla naszych klientów, a później – już w trakcie trwania promocji – musimy cały czas monitorować wydawanie się budżetu, by działał poprawnie i maksymalnie efektywnie. W trakcie tego typu wydarzeń monitorowanie sytuacji jest szczególnie ważne, by klienci zyskiwali możliwie najwięcej. Dla e-commerce to naprawdę wyjątkowy dzień o czym świadczą statystyki, którymi dzisiaj się z Wami podzielimy. To statystyki naszych klientów i dobitnie świadczą o tym, że black friday to coś obok czego żaden sklep czy usługa nie powinny przechodzić obojętnie. Szczególnie jeżeli reklamują się w Google Ads! Black Friday i Google Ads to bowiem małżeństwo doskonałe i mamy na to dowody!

Wzrost konwersji o 162,5%

W Black Friday, klienci przez nas obsługiwani, zanotowali dzięki reklamie Google Ads łącznie 15500 konwersji. W przypadku piątku, który był tydzień wcześniej było to 5850 konwersji. Konwersja to cel ustawiony w kampanii, który pozwala nam zmierzyć jej efekty. W przypadku e-commerców – a to u nich branża reklamowa notuje największe skoki w takie dni – konwersją jest po prostu zakup produktu. Black Friday oznaczał zatem wzrost o 162,5%!

Koszt konwersji – spadek o 51%

Ponieważ klienci odwiedzający sklep w trakcie Black Friday są bardziej skłonni do zakupów niż zazwyczaj, koszt konwersji jest niższy. I to na tyle niższy, że wyznacza zupełnie inną opłacalność kampanii. W piątek 23 listopada średnia dla wszystkich kampanii Verseo wynosiła poniżej 13 złotych (oczywiście wchodzą w to przeróżne branże i strony – zarówno e-sklepy z zabawkami, jak i usługi prawnicze). Sumarycznie to bardzo niska kwota, która w “zwykłe” dni potrafi być 2 krotnie wyższa.

Wartość konwersji – wzrost o 174%

Wiele promocji w czasie Black Friday jest uzależniona od wartości koszyka zakupowego. Np. kup produkty za 200 złotych, a otrzymasz lakier w cenie 1zł, lub rabat 20% od zamówień powyżej 300 złotych. To – oraz odkładanie zakupów stricte na ten dzień – sprawia, że średnia wartość koszyka była wyższa w ten dzień o 174% względem piątku tydzień wcześniej.

300.000 kliknięć

W przypadku kliknięć wzrosły one do 300.000 w porównaniu do piątku tydzień wcześniej, kiedy we wszystkich kampaniach odnotowaliśmy 240.000 klików. Teoretycznie 60.000 to dużo, ale w odniesieniu do innych statystyk to stosunkowo mały wzrost. Oznacza to zatem, że faktycznie klienci wchodzili na strony z reklam z o wiele silniejszą intencją zakupową niż zazwyczaj.

Udział ruchu mobile rok do roku

Piekielnie ważna statystyka to udział ruchu mobile w kampaniach i zdecydowany wzrost zamówień z tego kanału. W 2017 roku, w trakcie Black Friday, udział komórek w kliknięciach stanowił 37% ogółu kliknięć i 31% wszystkich konwersji. W 2018 roku, kliknięcia na smartfonach to już 57% ogółu, natomiast konwersje to już 49%. Nie zdziwimy się zatem, jeżeli 2019 rok, znowu zostanie okrzyknięty “rokiem mobile”. 🙂

Podsumowanie

Potężna wartość zakupowa w czasie Black Friday wynika z kilku czynników, ale każdy z nich jest dla marketera i sprzedawcy istotny.

Po pierwsze – o tej porze roku – klienci są bombardowani informacjami o potencjalnych korzyściach wynikających z zakupu. Wszystkie reklamy zapowiadają duże obniżki i prędzej czy później znajdzie się i taka, na produkt, o którego zakupie myśleliśmy.

Po drugie – kupujący wiedzą o nadchodzącym Black Friday – odkładają zatem większe zakupy przez tydzień lub dwa – by skorzystać z nadchodzących promocji.

Po trzecie – tego dnia wydatki reklamowe zdecydowanie rosną. Nie ma bowiem możliwości, by zaistnieć na szerszą skalę bez odpowiednich nakładów.

Ale czym byłyby liczby bez postawionych wobec nich pytań? My mamy dla Ciebie trzy:

  • Z jaką agencją zrobisz przyszłą kampanię na Black Friday?
  • Jaką promocję wymyślisz, by przyciągnąć możliwie największą ilość obecnych i nowych klientów?
  • Czy Twoja strona jest przygotowana na przyjęcie użytkowników z kanału mobile?

Napisz do nas! Za darmo wycenimy działania, które przyniosą Ci korzyść i to nie tylko w trakcie czarnego piątku! 😉

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

poprawne zliczanie konwersjii w google analytics
Poprawne zliczanie konwersji w Google Analytics
Barbara Oleszek

Cel – element niezbędny do wytyczania prawidłowej drogi dla twojego biznesu. Zdefiniowanie celu pozwala na ustalenie priorytetów, rozdysponowanie zasobów, a […]

Nigdy więcej błędów w kampaniach Google Ads – czyli odpowiedzi na pytania uczestników webinaru Callpage
Redakcja

Masz pytania odnośnie Google Ads? Zerknij – może właśnie udzieliliśmy odpowiedzi! 30 października Daniel Chruściński – czyli jeden z naszych […]

Ile kosztuje jedno kliknięcie w AdWords?
Krzysztof Masłowski

Choć w odniesieniu do kampanii AdWords często mówi się o licytacji stawek, to na końcowy koszt za kliknięcie wpływa nie […]

Co to jest Google Ads i jak wykorzystać to w biznesie
Dominika Słomka

Co to jest Google Ads? Rozważając podjęcie działań marketingowych i wybór kanałów promocji naszej strony internetowej na pewno spotkamy się […]

Reklama Youtube – dlaczego warto i co działa?
Maciej Popiołek

Reklama Youtube – ewolucja contentu? Jeszcze do niedawna content marketing polegał głównie na tworzeniu wpisów na blogi, infografik, e-booków oraz […]

Banery remarketingowe – techniczne wymagania
Redakcja

Skuteczność kampanii remarketingowej zależy nie tylko od jej konfiguracji, ale też od banerów, które wykorzystamy w remarketingu. Liczy się tu […]