Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Raport aukcji w Google AdWords – porównaj się z konkurencją!

Raport aukcji w Google AdWords – co to?

Raport aukcji w Google AdWords to świetne narzędzie, którego potencjał warto wykorzystać. Podpowie nam on jak wypadamy na tle konkurencji, a to zawsze jest przydatna wiedza.

Raport Analiza aukcji w Google AdWords pokazuje skuteczność reklam w odniesieniu do innych reklamowanych w tym samym czasie witryn. Tego typu raporty dostępne są jedynie dla kampanii w sieci wyszukiwania oraz kampanii produktowych i pozwalają na dokładną ocenę działań na podstawie określonych parametrów. Jakie są to parametry?
Parametry dla kampanii w sieci wyszukiwania: udział w wyświetleniach, śr. pozycja, współczynnik pokrycia, wyższa pozycja, nad wynikami wyszukiwania, udział w wygranych aukcjach.
Parametry dla kampanii produktowych: udział w wyświetleniach, współczynnik pokrycia, udział w wygranych aukcjach.

Przykład raportu z kampanii w sieci wyszukiwania.
Raport aukcji w Google AdWords

Przykład raportu z kampanii produktowej.
Raport aukcji w Google AdWords

Co oznaczają poszczególne kategorie?

  • udział w wyświetleniach – informuje nas o tym jak często odpowiadamy na zapytanie w stosunku do prognozowanej liczby możliwych wyświetleń,
  • średnia pozycja – to średnia pozycja reklamy uzyskana po wyświetleniu,
  • współczynnik pokrycia – pokazuje jak często inne reklamy wyświetlały się razem z naszymi,
  • wyższa pozycja – jak często reklama konkurenta wyświetlana była na wyższej pozycji niż nasza,
  • nad wynikami wyszukiwania – informuje jak często wyświetlaliśmy się nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania,
  • udział wygranych aukcji – jak często nasza reklama wyświetlała się wyżej niż konkurencyjna lub ile razy wyświetliła się nasza reklama, a nie konkurencyjna.

Warto co jakiś czas sprawdzać z kim konkurujemy w aukcjach AdWords oraz jakie wyniki osiągamy, aby efektywnie zaplanować dalsze działania reklamowe, cały czas mając na uwadze strategie wykorzystywane przez konkurencję. Raport aukcji w Google AdWords będzie najlepszym narzędziem do rzeczonego zadania!

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

marketing sklepu GSM
Marketing sklepu GSM
Barbara Oleszek

Prowadzisz sklep GSM? Ta nisza rynku rozwija się niezwykle dynamicznie, a klienci nieustannie potrzebują nowych produktów z mobilnego świata. To […]

VERSEO DAY – relacja z konferencji – kampanie SEM wykorzystujące machine learning
Maciej Popiołek

Kampanie SEM z wykorzystaniem machine learning Zapraszamy do obejrzenia relacji z Verseo Day – to pięć, godzinnych wykładów związanych z […]

Zrozumieć marketing online. Słownik terminów – część 2
Redakcja

Terminologia marketingu online nie jest łatwa w sytuacji, gdy dopiero rozpoczyna się swoją przygodę z reklamą w Sieci. Nazewnictwo związane […]

7 zasad tworzenia oraz optymalizacji kampanii AdWords wg Verseo
Martyna Mikołajczak

Optymalizacja kampanii AdWords, to klucz do jej sukcesu. Przeprowadzana uważnie i regularnie optymalizacja kampanii AdWords pozwoli naszej kampanii na rozwój, […]

Darmowy poradnik – TOP 24 narzędzia Google dla biznesu!
Maciej Popiołek

Poznaj najlepsze narzędzia Google na biznesu! Mamy to! Długo wyczekiwany poradnik opisujący funkcjonalności najlepszych – 24 narzędzi Google dla biznesu. […]

Status Produktu GMC teraz widoczny w Google AdWords
Dariusz Cichocki

Kolejna funkcjonalność w panelu AdWords! Na początku bieżącego roku Google dodało kolumnę w panelu AdWords, która pozwala określić informacje o […]