Spis treści
Czytasz teraz:
Raport aukcji w Google AdWords – porównaj się z konkurencją!
Zamknij
Raport aukcji w Google AdWords – co to?
Raport aukcji w Google AdWords to świetne narzędzie, którego potencjał warto wykorzystać. Podpowie nam on jak wypadamy na tle konkurencji, a to zawsze jest przydatna wiedza.
Raport Analiza aukcji w Google AdWords pokazuje skuteczność reklam w odniesieniu do innych reklamowanych w tym samym czasie witryn. Tego typu raporty dostępne są jedynie dla kampanii w sieci wyszukiwania oraz kampanii produktowych i pozwalają na dokładną ocenę działań na podstawie określonych parametrów. Jakie są to parametry?
Parametry dla kampanii w sieci wyszukiwania: udział w wyświetleniach, śr. pozycja, współczynnik pokrycia, wyższa pozycja, nad wynikami wyszukiwania, udział w wygranych aukcjach.
Parametry dla kampanii produktowych: udział w wyświetleniach, współczynnik pokrycia, udział w wygranych aukcjach.
Przykład raportu z kampanii w sieci wyszukiwania.
Przykład raportu z kampanii produktowej.
Co oznaczają poszczególne kategorie?
- udział w wyświetleniach – informuje nas o tym jak często odpowiadamy na zapytanie w stosunku do prognozowanej liczby możliwych wyświetleń,
- średnia pozycja – to średnia pozycja reklamy uzyskana po wyświetleniu,
- współczynnik pokrycia – pokazuje jak często inne reklamy wyświetlały się razem z naszymi,
- wyższa pozycja – jak często reklama konkurenta wyświetlana była na wyższej pozycji niż nasza,
- nad wynikami wyszukiwania – informuje jak często wyświetlaliśmy się nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania,
- udział wygranych aukcji – jak często nasza reklama wyświetlała się wyżej niż konkurencyjna lub ile razy wyświetliła się nasza reklama, a nie konkurencyjna.
Warto co jakiś czas sprawdzać z kim konkurujemy w aukcjach AdWords oraz jakie wyniki osiągamy, aby efektywnie zaplanować dalsze działania reklamowe, cały czas mając na uwadze strategie wykorzystywane przez konkurencję. Raport aukcji w Google AdWords będzie najlepszym narzędziem do rzeczonego zadania!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.