Spis treści
Czytasz teraz:
Mechanizm działania remarketingu
Zamknij
Remarketing to jedna z form reklamy Google AdWords; w tym przypadku reklamy wyświetlają się w sieci reklamowej partnerów Google i mają postać banerów – reklam graficznych. Jak działa mechanizm remarketingu?
Skąd brać odbiorców remarketingu?
Na stronie internetowej należy zainstalować prosty kod, który pozwala na zapisanie każdej odwiedzającej witrynę osobie „ciasteczka” w przeglądarce. Dzięki temu ta osoba zostaje dodana do listy remarketingowej. Osobom zapisanym do list remarketingowych można wyświetlać reklamy graficzne (lub tekstowe, choć te ostatnie są zdecydowanie rzadziej wykorzystywane w remarketingu). Trafią one na banery reklamowe w trakcie odwiedzania stron internetowych – w „udostępnionych miejscach reklamowych Google”.
Listy remarketingowe
System pozwala dokładnie określić i kontrolować ilość wyświetleń reklamy dla każdej osoby z listy remarketingowej. Okres obecności jednej osoby – jednego „ciasteczka” – może wynosić do 365 dni. Uzależnione jest to od indywidualnych ustawień list marketingowych.
Możemy swobodnie tworzyć listy „odbiorców/klientów”; przykładowe listy remarketingowe obejmować mogą osoby, które:
- oglądały ofertę sklepu (lub jej poszczególny dział – np. sukienki w sklepie z odzieżą damską),
- dokonały zakupu,
- zrezygnowały z koszyka,
- przeglądały promocje.
Każdej z tych grup możemy wyświetlać inną reklamę, adekwatną do ich zachowań na stronie. System także pokazuje aktualną liczbę osób zapisanych do każdej z list.
Jak działa to w praktyce? Wyodrębniamy listy remarketingowe i dopasowujemy reklamy do każdej z nich.
Reklama w listopadzie:
- Osoby, które przeglądały ofertę sukienek = reklama 1 z ofertą sukienek
- Osoby, które dokonały zakupu = reklama 2 z dodatkowym rabatem zachęcającym do zakupu
- Osoby, które przeglądały promocje = reklama 3 z najnowszymi aktualnymi promocjami
Reklama w lutym:
Mamy nową ofertę sukienek wiosennych, zmieniamy treści reklam dla odpowiedniej grupy:
- Osoby, które przeglądały ofertę sukienek = reklama 1 nowa reklama z najnowszą kolekcją sukienek
- Osoby, które dokonały zakupu = reklama 2 z dodatkowym rabatem zachęcającym do zakupu
- Osoby, które przeglądały promocje = reklama 3 z najnowszymi aktualnymi promocjami
Uwaga! Są to tylko przykładowe listy remarketingowe, istnieje możliwość w praktyce nieograniczonych możliwości definiowania i tworzenia list oraz kombinacji odbiorców.
Banery reklamowe
Dzięki ulepszonemu narzędziu do tworzenia reklam graficznych Google Adwords możemy samodzielnie – za darmo – utworzyć reklamy graficzne. Narzędzie to korzysta z grafik znajdujących się na wskazanej stronie internetowej i firmowego logo. Wystarcza to do utworzenia prostych reklam, które prezentują się całkiem dobrze. Ponieważ ich wykonanie nie wiąże się z kosztami, bez problemu można je modyfikować, zmieniać i dodawać nowe. Wykorzystanie większej ilości reklam graficznych pozwala także na dodatkową analizę wyświetlania się reklam i ocenę, którzy baner najbardziej wpływa na pożądane przez nas działania.
Koszty kampanii remarketingowej
Koszty kampanii zależą w głównej mierze od ruchu, jaki generuje strona. Im większy ruch na stronie, tym szybciej nasze listy odbiorców mogą się rozrastać, zwiększając tym samym zasięg naszej reklamy. Jak to w przypadku AdWords – nie płacimy za samo wyświetlenie reklamy, tylko za rzeczywiste „wejście na stronę”, a więc kliknięcie. Dzięki temu możemy relatywnie tanio budować wizerunek firmy w Sieci.
Uwaga! Jeśli na stronę wejdą osoby znające adres witryny np. z banerów reklamowych, jednak nie dzieje się to poprzez bezpośrednie kliknięcie w reklamę, to takie wejście nie generuje żadnych kosztów.Budżety kampanii można swobodnie edytować i ograniczać limitami dziennymi w celu efektywnej kontroli kosztów przeznaczanych na tę formę reklamy.
Mamy nadzieję, że choć trochę wyjaśniliśmy sposób działania Re-marketingu z Google Adwords.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.