Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Mechanizm działania remarketingu

Remarketing to jedna z form reklamy Google AdWords; w tym przypadku reklamy wyświetlają się w sieci reklamowej partnerów Google i mają postać banerów – reklam graficznych. Jak działa mechanizm remarketingu?

Skąd brać odbiorców remarketingu?

Na stronie internetowej należy zainstalować prosty kod, który pozwala na zapisanie każdej odwiedzającej witrynę osobie „ciasteczka” w przeglądarce. Dzięki temu ta osoba zostaje dodana do listy remarketingowej. Osobom zapisanym do list remarketingowych można wyświetlać reklamy graficzne (lub tekstowe, choć te ostatnie są zdecydowanie rzadziej wykorzystywane w remarketingu). Trafią one na banery reklamowe w trakcie odwiedzania stron internetowych – w „udostępnionych miejscach reklamowych Google”.

Listy remarketingowe

System pozwala dokładnie określić i kontrolować ilość wyświetleń reklamy dla każdej osoby z listy remarketingowej. Okres obecności jednej osoby – jednego „ciasteczka” – może wynosić do 365 dni. Uzależnione jest to od indywidualnych ustawień list marketingowych.

Możemy swobodnie tworzyć listy „odbiorców/klientów”; przykładowe listy remarketingowe obejmować mogą osoby, które:

  • oglądały ofertę sklepu (lub jej poszczególny dział – np. sukienki w sklepie z odzieżą damską),
  • dokonały zakupu,
  • zrezygnowały z koszyka,
  • przeglądały promocje.

Każdej z tych grup możemy wyświetlać inną reklamę, adekwatną do ich zachowań na stronie. System także pokazuje aktualną liczbę osób zapisanych do każdej z list.

Jak działa to w praktyce? Wyodrębniamy listy remarketingowe i dopasowujemy reklamy do każdej z nich.

Reklama w listopadzie:

  • Osoby, które przeglądały ofertę sukienek = reklama 1 z ofertą sukienek
  • Osoby, które dokonały zakupu = reklama 2 z dodatkowym rabatem zachęcającym do zakupu
  • Osoby, które przeglądały promocje = reklama 3 z najnowszymi aktualnymi promocjami

Reklama w lutym:

Mamy nową ofertę sukienek wiosennych, zmieniamy treści reklam dla odpowiedniej grupy:

  • Osoby, które przeglądały ofertę sukienek = reklama 1 nowa reklama z najnowszą kolekcją sukienek
  • Osoby, które dokonały zakupu = reklama 2 z dodatkowym rabatem zachęcającym do zakupu
  • Osoby, które przeglądały promocje = reklama 3 z najnowszymi aktualnymi promocjami

Uwaga! Są to tylko przykładowe listy remarketingowe, istnieje możliwość w praktyce nieograniczonych możliwości definiowania i tworzenia list oraz kombinacji odbiorców.

Banery reklamowe

Dzięki ulepszonemu narzędziu do tworzenia reklam graficznych Google Adwords możemy samodzielnie – za darmo – utworzyć reklamy graficzne. Narzędzie to korzysta z grafik znajdujących się na wskazanej stronie internetowej i firmowego logo. Wystarcza to do utworzenia prostych reklam, które prezentują się całkiem dobrze. Ponieważ ich wykonanie nie wiąże się z kosztami, bez problemu można je modyfikować, zmieniać i dodawać nowe. Wykorzystanie większej ilości reklam graficznych pozwala także na dodatkową analizę wyświetlania się reklam i ocenę, którzy baner najbardziej wpływa na pożądane przez nas działania.

Koszty kampanii remarketingowej

Koszty kampanii zależą w głównej mierze od ruchu, jaki generuje strona. Im większy ruch na stronie, tym szybciej nasze listy odbiorców mogą się rozrastać, zwiększając tym samym zasięg naszej reklamy. Jak to w przypadku AdWords – nie płacimy za samo wyświetlenie reklamy, tylko za rzeczywiste „wejście na stronę”, a więc kliknięcie. Dzięki temu możemy relatywnie tanio budować wizerunek firmy w Sieci.

Uwaga! Jeśli na stronę wejdą osoby znające adres witryny np. z banerów reklamowych, jednak nie dzieje się to poprzez bezpośrednie kliknięcie w reklamę, to takie wejście nie generuje żadnych kosztów.Budżety kampanii można swobodnie edytować i ograniczać limitami dziennymi w celu efektywnej kontroli kosztów przeznaczanych na tę formę reklamy.

Mamy nadzieję, że choć trochę wyjaśniliśmy sposób działania Re-marketingu z Google Adwords.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

1 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Nasz mały wulkan energii to czyste 5 lat doświadczenia w obszarze optymalizowania stron internetowych. Współtworzyła nasz poradnik z marketingu online - Verseo AdBook 2018. Przez kilka lat, w roli nauczyciela akademickiego przekazywała wiedzę i nieustająco próbuje odgrzać swój doktorat. Na blogu dzieli się z Wami wszystkim tym, co może pozwolić Wam polepszyć widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Przepada za literaturą faktu oraz podróżami w ciepłe miejsca z historią w tle.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Błędy w reklamach Google Ads
Martyna Mikołajczak

Jednym z najważniejszych elementów skutecznej promocji online są reklamy, które pojawiają się przed oczami internautów w sieci wyszukiwania Google. Reklamy […]

programmatic buying
Programmatic Buying – 7 najczęściej zadawanych pytań
Natalia Frąckowiak

Zautomatyzowany rynek reklam programatycznych bazujących na danych użytkowników zmienia oblicze digital marketingu. Rozwija się prężnie, z roku na rok zwiększając […]

Linki sponsorowane Google AdWords – co to jest?
Artykuł gościnny

Linki sponsorowane Google AdWords – co to jest? To piekielnie kaloryczne narzędzie reklamowe! Klientów warto szukać tam, gdzie jest ich […]

poradnik google ads dla ecommerce
Poradnik Google Ads dla e-commerce
Dominika Słomka

W Polsce istnieje ponad 40 000 sklepów internetowych*. Prowadzisz jeden z nich? Zatem biorąc pod uwagę najświeższe dane z raportu […]

Firma sprzątająca jak pozyskać klientów?
Artykuł gościnny

Firma sprzątająca jak pozyskać klientów? Rynek profesjonalnych usług sprzątających jest dość młodą, ale szybko rozwijającą się branżą w Polsce. Jednak […]

A Ty ile masz certyfikatów Google AdWords?
Artykuł gościnny

Google ostatnio zaskoczyło zdających egzaminy Google AdWords 😉 Zresztą zobaczcie sami! Nie, to nie jest efekt interwencji grafika.