Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Mechanizm działania remarketingu

Remarketing to jedna z form reklamy Google AdWords; w tym przypadku reklamy wyświetlają się w sieci reklamowej partnerów Google i mają postać banerów – reklam graficznych. Jak działa mechanizm remarketingu?

Skąd brać odbiorców remarketingu?

Na stronie internetowej należy zainstalować prosty kod, który pozwala na zapisanie każdej odwiedzającej witrynę osobie „ciasteczka” w przeglądarce. Dzięki temu ta osoba zostaje dodana do listy remarketingowej. Osobom zapisanym do list remarketingowych można wyświetlać reklamy graficzne (lub tekstowe, choć te ostatnie są zdecydowanie rzadziej wykorzystywane w remarketingu). Trafią one na banery reklamowe w trakcie odwiedzania stron internetowych – w „udostępnionych miejscach reklamowych Google”.

Listy remarketingowe

System pozwala dokładnie określić i kontrolować ilość wyświetleń reklamy dla każdej osoby z listy remarketingowej. Okres obecności jednej osoby – jednego „ciasteczka” – może wynosić do 365 dni. Uzależnione jest to od indywidualnych ustawień list marketingowych.

Możemy swobodnie tworzyć listy „odbiorców/klientów”; przykładowe listy remarketingowe obejmować mogą osoby, które:

  • oglądały ofertę sklepu (lub jej poszczególny dział – np. sukienki w sklepie z odzieżą damską),
  • dokonały zakupu,
  • zrezygnowały z koszyka,
  • przeglądały promocje.

Każdej z tych grup możemy wyświetlać inną reklamę, adekwatną do ich zachowań na stronie. System także pokazuje aktualną liczbę osób zapisanych do każdej z list.

Jak działa to w praktyce? Wyodrębniamy listy remarketingowe i dopasowujemy reklamy do każdej z nich.

Reklama w listopadzie:

  • Osoby, które przeglądały ofertę sukienek = reklama 1 z ofertą sukienek
  • Osoby, które dokonały zakupu = reklama 2 z dodatkowym rabatem zachęcającym do zakupu
  • Osoby, które przeglądały promocje = reklama 3 z najnowszymi aktualnymi promocjami

Reklama w lutym:

Mamy nową ofertę sukienek wiosennych, zmieniamy treści reklam dla odpowiedniej grupy:

  • Osoby, które przeglądały ofertę sukienek = reklama 1 nowa reklama z najnowszą kolekcją sukienek
  • Osoby, które dokonały zakupu = reklama 2 z dodatkowym rabatem zachęcającym do zakupu
  • Osoby, które przeglądały promocje = reklama 3 z najnowszymi aktualnymi promocjami

Uwaga! Są to tylko przykładowe listy remarketingowe, istnieje możliwość w praktyce nieograniczonych możliwości definiowania i tworzenia list oraz kombinacji odbiorców.

Banery reklamowe

Dzięki ulepszonemu narzędziu do tworzenia reklam graficznych Google Adwords możemy samodzielnie – za darmo – utworzyć reklamy graficzne. Narzędzie to korzysta z grafik znajdujących się na wskazanej stronie internetowej i firmowego logo. Wystarcza to do utworzenia prostych reklam, które prezentują się całkiem dobrze. Ponieważ ich wykonanie nie wiąże się z kosztami, bez problemu można je modyfikować, zmieniać i dodawać nowe. Wykorzystanie większej ilości reklam graficznych pozwala także na dodatkową analizę wyświetlania się reklam i ocenę, którzy baner najbardziej wpływa na pożądane przez nas działania.

Koszty kampanii remarketingowej

Koszty kampanii zależą w głównej mierze od ruchu, jaki generuje strona. Im większy ruch na stronie, tym szybciej nasze listy odbiorców mogą się rozrastać, zwiększając tym samym zasięg naszej reklamy. Jak to w przypadku AdWords – nie płacimy za samo wyświetlenie reklamy, tylko za rzeczywiste „wejście na stronę”, a więc kliknięcie. Dzięki temu możemy relatywnie tanio budować wizerunek firmy w Sieci.

Uwaga! Jeśli na stronę wejdą osoby znające adres witryny np. z banerów reklamowych, jednak nie dzieje się to poprzez bezpośrednie kliknięcie w reklamę, to takie wejście nie generuje żadnych kosztów.Budżety kampanii można swobodnie edytować i ograniczać limitami dziennymi w celu efektywnej kontroli kosztów przeznaczanych na tę formę reklamy.

Mamy nadzieję, że choć trochę wyjaśniliśmy sposób działania Re-marketingu z Google Adwords.

Audyt Google Ads

Udostępnij:

1 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Nasz mały wulkan energii to czyste 5 lat doświadczenia w obszarze optymalizowania stron internetowych. Współtworzyła nasz poradnik z marketingu online - Verseo AdBook 2018. Przez kilka lat, w roli nauczyciela akademickiego przekazywała wiedzę i nieustająco próbuje odgrzać swój doktorat. Na blogu dzieli się z Wami wszystkim tym, co może pozwolić Wam polepszyć widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Przepada za literaturą faktu oraz podróżami w ciepłe miejsca z historią w tle.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Przewodnik Youtube – 3 zasady tworzenia skutecznej reklamy video!
Dominika Słomka

Zacznijmy od tego, że format wideo to #musthave 2019 roku. Mówią o tym media, dane z branżowych raportów, serwisy społecznościowe […]

Verseo nominowane do Premier Partner Performance Awards 2016
Joanna Michalska

Z radością możemy poinformować, że Verseo otrzymało nominację w konkursie Premier Partner Performance Awards 2016 organizowanym przez Google. O główną […]

Case study: Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet.
Redakcja

Kampanie AdWords a średni i duży budżet reklamowy – analiza W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak […]

reklama sklepu zoologicznego
Reklama sklepu zoologicznego
Dominika Słomka

Branża zoologiczna jest bardzo specyficzna, skierowana do konkretnego typu klienta. Prowadząc sklep z artykułami dla zwierząt, niekiedy trudno wyróżnić się […]

Google AdWords – opinie i rekomendacje klientów
Maciej Popiołek

Google AdWords – opinie i rekomendacje klientów Przeznaczanie środków na reklamę zazwyczaj kojarzone jest z brakiem konkretnej mierzalności efektów. Niejednokrotnie […]

Rozszerzenie cen w Google AdWords
Michał Białobrzeski

Rozszerzenia Google Adwords – czy nie tracisz? Linki sponsorowane w sieci wyszukiwania wciąż zwiększają swoją objętość. Klienci indywidualni i specjaliści […]