Prowadzenie kampanii Google AdWords wymaga jasnego określenia celu kampanii. Jeśli potrafimy go wyraźnie wskazać, to wtedy samo Google AdWords podpowie nam jak go osiągnąć. Informacje i wskazówki na ten temat znaleźć można na swoim koncie Google AdWords w zakładce „Możliwości”.
Zakładka „Możliwości” przydaje się, gdy chcemy dokonać optymalizacji kampanii pod kątem swoich celów biznesowych. W tym miejscu można znaleźć m. in. propozycje słów kluczowych dla kampanii, budżetu czy stawek za kliknięcie. Nie są to sugestie bez uzasadnienia – każda propozycja zawiera także informację o tym jaki będzie prognozowany wpływ ewentualnych zmian na liczbę wyświetleń, kliknięć na reklamę i oczywiście kosztów. Jak to działa w praktyce?
Wybierz swój cel
Do wyboru użytkownicy Google AdWords mają 3 cele:
- Zrównoważenie ilości odwiedzin i kosztów – to strategia, która może być najlepszym punktem wyjścia na początek kampanii. Dzięki temu w trakcie jej trwania przekonasz się czego potrzebuje Twoja kampania. Atutem tej strategii jest stabilny przyrost ilości potencjalnych klientów bez dużego zwiększenia wydatków na kampanię. Ta zrównoważona strategia zalecana jest zwłaszcza dla osób, które dopiero rozpoczynają działania z Google AdWords.
- Obniżenie wydatków na reklamę – to sposób na oszczędności wydatków na kampanię bez jednoczesnej nieobecności wśród reklam. Ta strategia sprawdza się np. w przypadku tzw. „martwego sezonu” (jeśli takie zjawisko występuje w danej branży) lub momentu, gdy nie potrzebujemy aż tak intensywnej promocji (duża ilość zleceń, mała ilość wolnych terminów itp.).
- Zwiększenie ilości odwiedzin – to odwrotność strategii oszczędnej. Ten cel sprawdza się gdy zależy nam na przyciągnięciu uwagi jak największej grupy osób. To strategia na czas promocji, okres przedświątecznych zakupów, szczyt sezonu, moment małej ilości zamówień czy zleceń. Warto pamiętać o tym, że wzrost liczby wejść na stronę oznacza wzrost kosztów reklamy.
Wprowadzanie zmian
Zasugerowane w zakładce „Możliwości” zmiany mogą zostać dopasowane do indywidualnych oczekiwań klienta. Można wprowadzić wszystkie zasugerowane zmiany, ich część lub żadnej. Można też nie wprowadzać ich na stałe, lecz przeprowadzić eksperyment – służy do tego funkcja „Eksperyment”, która testuje propozycje zmian przez 30 dni. W tym przypadku należy pamiętać o zapewnieniu stale środków na koncie kampanii, tak, by eksperyment mógł przebiegać bez zakłóceń.
Nowe propozycje w zakładce „Możliwości” pojawiają się co kilka tygodni i odzwierciedlają zmiany zachodzące w kampanii i jej aktualne statystyki.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.