Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Jak osiągnąć dobre wyniki dla reklam z PLA? Oto 10 zasad

    Dobra widoczność reklamy to jeden z celów każdej kampanii. O czym warto pamiętać w przypadku tworzenia reklam PLA (Product Listing Ads)? Oto garść sprawdzonych rad, dzięki którym Twoje reklamy z PLA osiągną dobre wyniki.

    Zasada 1. Aktywne konto Google Merchant Center – w tym celu warto ustawić odpowiednie powiadomienia mailowe oraz systematycznie sprawdzać zakładkę Dashboard.

    Zasada 2. Wysoka jakość feedu w Google Merchant Center – tak jak w przypadku „klasycznej” kampanii w Google AdWords: wysoka jakość przykłada się na lepszą widoczność reklamy. Jak pomóc swojej reklamie? Zaglądając do zakładki Diagnostic, wyszukując wskazane tam błędy w feedzie i poprawiając je.

    Zasada 3. Unikalny produkt w reklamie – nie oznacza to oczywiście pochwały rękodzieła i (bardzo) krótkich serii produktów, tylko umieszczenie w feedzie unikalnego identyfikatora produktu. Może być to np. GTIN (Global Trade Item Number – Globalny Numer Jednostki Handlowej), numery katalogowe lub oznaczenia związane z marką produktu. Dlaczego jest to tak ważne? Umieszczenie takiego oznaczenia podnosi wiarygodność reklamy, ułatwia dotarcie potencjalnemu klientowi do produktu, którego poszukuje, lepiej dopasowuje je do zapytania. Google to lubi, więc szansa na pokazanie naszej reklamy wysoko w PLA rośnie.

    Zasada 4. Najczęściej wyszukiwane hasła, które pasują do naszej oferty, powinny znaleźć się w tytułach właściwych dla nich produktów. Chcesz mieć pewność, że sięgasz po faktycznie najczęściej wybierane i wpisywane przez internautów hasła? Skorzystaj z odpowiednich narzędzi: Raport Wyszukiwania Haseł w Google AdWords, raport Search Terms w Google Analytics lub Search Queries w Google Webmaster Tools.

    Zasada 5. Grafika dobrej jakości w reklamie. Twoja reklama będzie chętniej wyświetlana jeśli grafika użyta w feedzie będzie wysokiej jakości: rozsądny warunek minimum to 800×800 pikseli, pojedyncza grafika nie powinna jednak ważyć więcej niż 4MB. Oczywiście warto zadbać o oto, by grafika wyraźnie przedstawiała produkt i eksponowała jego charakterystyczne i kluczowe dla potencjalnego klienta cechy – tak by nie musiał on poszukiwać innych, bardziej reprezentatywnych zdjęć.

    Zasada 6. Uzupełnij feed o atrybut Google Product Category lub Product Type. To ułatwi wyświetlanie Twoich reklam.

    Zasada 7. Dodaj inne pomocne atrybuty danego produktu w feedzie; to nie tylko ułatwi wyświetlanie Twoich reklam, ale także pomoże podjąć odpowiednią decyzję potencjalnym klientom. Za pomocne atrybuty można uznać np. kolor, rozmiar, numer identyfikacyjny (np. fasonu w przypadku odzieży) – po prostu wszystko, co pomoże w odnalezieniu się wśród różnych wariantów tego samego produktu.

    Zasada 8. Dobra ekspozycja produktu w wyszukiwarce podstawą sukcesu. Na dobrą widoczność produktów wpływa regularne sprawdzanie m.in. benchmarków CPC i CTR, raportów Auction Insight czy symulatorów stawek.

    Zasada 9. Wykorzystaj możliwość nadania priorytetów swoim kampaniom. W ustawieniach kampanii PLA do wyboru są trzy warianty: priorytet niski, średni i wysoki. Dopasuj to do swoich celów biznesowych.

    Zasada 10. Zadbaj o spójność Twojej oferty z trendami w wyszukiwaniach. Sprawdzaj co wyszukują Twoi potencjalni klienci i pod tym kątem kształtuj swoje kampanie oraz działania marketingowe. Trzymanie ręki na pulsie jest tym, co doceniają internauci. Nie bój się więc nawiązań do tego, czym żyje aktualnie Twoja grupa docelowa (oczywiście jeśli pasuje to w niewymuszony sposób do Twojej oferty). Zostań swoim własnym trendsetterem zapoznając się z zawartością www.google.com/trends. Sprawdź jaki temat zyskuje na popularności i czym żył Internet w tym roku (Uwaga! Przeglądanie trendów naprawdę wciąga!)

    Audyt Google Ads

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    Black Friday, Google Ads i mobile – trójkąt doskonały!
    Maciej Popiołek

    Black Friday, Google Ads i mobile – triumwirat gigantów Black Friday – święto handlu i pustych portfeli w tym roku […]

    Nowa wersja panelu Google AdWords
    Agnieszka Talarska

    Panel Google AdWords i jego dotychczasowe zmiany! W 2016 roku Google przedstawiło nową wersję panelu AdWords, która w 2017 została poddana […]

    Feed produktowy – zasady budowy pliku produktowego
    Paweł Dalecki

    Zasady budowy pliku produktowego – jak przygotować właściwą strukturę Wielu reklamodawców, którzy posiadają sklepy internetowe, decyduje się na wdrożenie Kampanii […]

    Jak napisać atrakcyjną reklamę Google AdWords?
    Redakcja

    Reklama tekstowa w Google AdWords to tylko cztery linijki. Warto zadbać o to, by jak najlepiej zaprezentowały naszą firmę lub […]

    Kampanie zakupowe Google AdWords – strategia, budowa i optymalizacja
    Paweł Dalecki

    Kampanie zakupowe – must have nowoczesnego marketingu! Kampanie przygotowywane dla sklepów internetowych należą do tych o najbardziej skomplikowanej strukturze. Reklamodawcy, […]

    Reklama w telewizji VS reklama na Youtube
    Martyna Mikołajczak

    Już na wstępie zaznaczam, że niniejszy wpis ma subiektywny charakter. Wynika z mojego doświadczenia, ważenia danych i tego, czym zarabiam […]