Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama drogerii

reklama drogerii

Branża kosmetyczna w ostatnich latach bardzo się rozwinęła – zarówno w skali światowej, jak i w Polsce. Cały czas zwiększa się zarówno podaż, jak i popyt na produkty drogeryjne różnych typów. Dlatego prowadzenie sklepu nakierowanego właśnie na taki asortyment może być bardzo dobrym pomysłem. Największy problem to konkurencja, która w tym sektorze jest naprawdę spora. Jak sobie z nią poradzić? Najlepiej stawiając na efektywną reklamę! Podpowiadamy, w jaki sposób reklama drogerii będzie najefektywniejsza.

SEO – reklama drogerii w wyszukiwarce

Wywalczenie swojej pozycji na nasyconym rynku może wymagać sporo pracy. Dlatego warto już od początku podjąć intensywne działania z zakresu SEO mające na celu przede wszystkim polepszenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google. To najlepsza metoda, by trafić do osób, które szukają konkretnych produktów lub ich kategorii, a także zwiększyć rozpoznawalność marki. Jednocześnie działania SEO wpływają na prestiż, ponieważ dobrze wypozycjonowane, a jednocześnie profesjonalnie prowadzone strony uważane są za bardziej wiarygodne.

SEO charakteryzuje się koniecznością prowadzenia nieustających działań w zakresie optymalizacji witryny, pozyskiwania linków czy content marketingu. Jednocześnie jednak daje długofalowe rezultaty – raz uzyskaną pozycję w Google nie tak łatwo stracić, a dzięki niej stale będą trafiać do Ciebie nowi klienci. Ważne jednak, by SEO zajmować się umiejętnie – dlatego należy zlecić to zadanie profesjonaliście. Może to być zatrudniony bezpośrednio w firmie pracownik lub agencja. Zwykle to drugie rozwiązanie okazuje się korzystniejsze, szczególnie przy mniejszym budżecie. Na pewno nie warto samodzielnie zajmować się pozycjonowaniem bez odpowiedniej wiedzy, zakładając jednocześnie, że będą to zadania realizowane niejako przy okazji innych obowiązków. Chcąc uzyskać dobre rezultaty, należy temu poświęcić sporo czasu i uwagi, a także wiedzieć, jakich błędów się wystrzegać.

Reklama drogerii może być prowadzona poprzez pozycjonowanie na różnorodne frazy, należy się jednak skupić na tych typu long tail, a więc dłuższych i bardziej szczegółowych zapytaniach. Hasła takie jak „kosmetyki” czy „drogeria internetowa” są co prawda wyszukiwane znacznie częściej, ale też panuje w nich ogromna konkurencja. Jednocześnie są zbyt ogólne, by skierować do Twojego sklepu klientów zainteresowanych konkretnym zakupem. Dlatego drogerie zazwyczaj pozycjonuje się na hasła zawierające nazwy konkretnych marek plus słowa takie jak „kosmetyki”, „sklep”, „drogeria” czy „tanio”. Daje to zdecydowanie lepsze rezultaty. Warto śledzić aktualne trendy wyszukiwania (np. za pośrednictwem Google Trends), by wiedzieć, co aktualnie najbardziej interesuje Twoich potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie dla drogerii – dlaczego warto?

Na konkurencyjnym rynku beauty naprawdę trudno się wyróżnić. Coraz więcej drogerii oferuje bardzo podobny asortyment i ceny. Klientki – ponieważ grupą docelową tego rodzaju sklepów są głównie kobiety – wybierają przede wszystkim renomowanych, godnych zaufania sprzedawców. Dlatego warto dbać o wyrobienie sobie takiej opinii, m.in. poprzez pozycjonowanie. Ta forma reklamy przynosi wiele korzyści. Jej najważniejsze zalety to:

  • możliwość pozyskania klientów, którzy są zdecydowani na zakup konkretnych produktów,
  • możliwość dotarcia do wielu internautów,
  • długofalowe działanie,
  • budowanie prestiżu i rozpoznawalności marki,
  • „skutki uboczne” w postaci dobrze zoptymalizowanej, atrakcyjnej i pełnej wartościowych treści strony sklepu.

Współcześnie SEO powinno być podstawą dla wszystkich działań marketingowych i to właśnie nim należy się zająć w pierwszej kolejności, w zasadzie niezależnie od branży. 

Google Ads (dawniej Adwords) to najpopularniejsze narzędzie do prowadzenia kampanii reklamowych w internecie. Jest ono jednocześnie bardzo zróżnicowane – umożliwia skorzystanie z kilku form promocji. Google Ads wykorzystuje się do prowadzenia:

  • reklamy tekstowej,
  • reklamy graficznej,
  • remarketingu,
  • reklamy produktowej.

Wszystkie te narzędzia można wykorzystać w reklamie drogerii. Czym się od siebie różnią?

Reklama tekstowa to inaczej linki sponsorowane umieszczane pomiędzy „zwykłymi” wynikami wyszukiwania w Google. To niejako droga „na skróty” do znalezienia się na pierwszej stronie owych wyników. Tego typu reklama bywa bardzo skuteczna, szczególnie że jest uznawana przez odbiorców za nieinwazyjną. Na jej korzyść przemawia również forma rozliczenia – płaci się nie za wyświetlenia, a za każde kliknięcie (Pay Per Click), czyli potencjalnego klienta skierowanego do Twojego sklepu. Należy jednak pamiętać, że w przypadku konkurencyjnych słów kluczowych koszt pojedynczego kliknięcia może być dość wysoki.

W reklamę graficzną można zainwestować za pośrednictwem Google Display Network. Umożliwia ona wyświetlanie bannerów sklepu lub innych podobnych treści na różnych stronach internetowych zgodnych z kryteriami określonymi przez reklamodawcę. Tym sposobem możesz trafić do wielu potencjalnych klientów, ponieważ reklamy wyświetlane są na witrynach z tysiącami odsłon dziennie.

Podobnie działa remarketing, z tym że jest on skierowany do użytkowników, którzy odwiedzili już Twój sklep. Możesz sam zdecydować, czy obrać jako cel byłych klientów, czy też tych, którzy nie dokonali zakupu lub porzucili skompletowany koszyk. Tego rodzaju reklama drogerii może wyświetlać bannery o z góry ustalonej treści lub działać dynamicznie, a zatem pokazywać produkty oglądane wcześniej w sklepie przez danego klienta.

Reklama produktowa (Product Listing Ads) to bardzo ciekawe rozwiązanie dla sklepów internetowych. Świetnie sprawdza się również w przypadku reklamy drogerii. Dzięki niemu możesz umieścić konkretne produkty (wraz ze zdjęciem, ceną i bezpośrednim odnośnikiem do sklepu) tuż nad wynikami wyszukiwania Google. Z tego typu skrótów dość chętnie korzystają klienci. Wypromowanie w ten sposób wszystkich produktów ze sklepu jest jednak raczej nierealne, ponieważ generowałoby zbyt wysokie koszty.

Google Ads pozwala na uzyskanie natychmiastowych rezultatów, dlatego stanowi doskonałe uzupełnienie pozycjonowania. Umożliwia również osiąganie rozmaitych celów – zarówno zdobywanie nowych klientów, jak i podtrzymywanie obecnych, a także budowanie siły i rozpoznawalności marki. Ponadto Google Ads sprawdza się w reklamie drogerii ze względu na:

  • rozbudowane ustawienia reklam – możliwość sprecyzowania kryteriów, które pozwolą dotrzeć do grupy docelowej,
  • kilka typów promocji,
  • korzystny model rozliczenia – Pay Per Click,
  • dostępność narzędzi analitycznych, w tym możliwość śledzenia ścieżki konwersji.

Reklamy Google Ads mogą być bardzo skuteczne, o ile kampanie będą realizowane w sposób przemyślany. Dlatego warto powierzyć to zadanie specjalistom.

Facebook Ads – reklama drogerii na Facebooku

Reklama na Facebooku również jest popularna wśród przedstawicieli wielu branż. Z portalu korzysta aż 16 milionów Polaków, a ponad połowa z nich to kobiety, czyli potencjalne klientki sklepów z kosmetykami. Warto przy tym zauważyć, że według badań to właśnie użytkowniczki portalu są na nim bardziej aktywne, co sprawia, że jego potencjał reklamowy w zakresie promowania działalności drogerii staje się jeszcze większy. Podstawowym obszarem działalności na Facebooku powinien być fanpage sklepu, który jednocześnie stanowi idealne narzędzie do bezpośredniej komunikacji z klientami. Starannie prowadzony i estetyczny może doskonale promować działalność sklepu, a jednocześnie informować o nowościach, promocjach i innych ważnych z punktu widzenia klienta aktualnościach. Dodatkowo warto wykorzystać płatne opcje Facebooka do promowania postów lub samego fanpage’a. Portal daje bardzo szerokie możliwości dotarcia do dużego grona osób, a jednocześnie szczegółowe ustawienia pozwalają się upewnić, aby przekaz promocyjny trafił do określonej grupy docelowej.

Facebook Ads – dlaczego warto?

Facebook Ads pozwalają dotrzeć do wielu osób, które wpisują się w kryteria idealnego klienta drogerii. Dlatego z pewnością warto wykorzystać ich potencjał. Jednocześnie sam profil sklepu na Facebooku pomoże zbudować wizerunek marki. Na obecność na tym portalu i płatną promocję warto się zdecydować ze względu na:

  • kilka dostępnych formatów reklamy,
  • możliwość dotarcia do grupy docelowej sklepu,
  • możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów,
  • możliwość zdobycia rozpoznawalności marki,
  • łatwość podtrzymywania relacji z obecnymi klientami.

Poza Facebookiem warto również zwrócić uwagę na podległy mu Instagram, który oferuje podobne typy reklam i ustawienia dotyczące profilowania. Potencjalni klienci Twojej drogerii zapewne w znacznej ilości korzystają również z tego portalu.

Reklama drogerii na Pinterest

Pinterest to nieco inna platforma społecznościowa. Niemniej jednak znajdziesz tu wielu odbiorców swojej oferty. Na tym portalu warto prowadzić szczególnie promocję towarów i usług skierowanych do kobiet, ponieważ to one stanowią ok. ¾ wszystkich użytkowników portalu. Dlatego reklama drogerii na Pintereście może się bardzo opłacić. Warto założyć profil sklepu i regularnie publikować estetyczne, inspirujące posty. Mogą one zawierać porady dotyczące konkretnych produktów, pielęgnacji, makijażu, higieny czy innych tematów związanych z Twoją działalnością. Portal umożliwia bezpośrednie połączenie profilu ze sklepem i umieszczanie w postach odnośników, a także ważnych informacji (takich jak cena). Daje też możliwość płatnej promocji, proponując kilka formatów reklam i dostęp do statystyk pozwalających mierzyć ich skuteczność.

Reklama drogerii na Pinterest – dlaczego warto?

Pinterest jest uważany za dość niszowe medium, jednak liczba jego użytkowników w Polsce zbliża się już do 3 milionów – to ogromna publiczność, którą warto się zainteresować. Reklama drogerii na platformie może być bardzo skuteczna, a do jej największych zalet należą:

  • dostępność różnych formatów reklamowych,
  • demografia – w większości młode kobiety, czyli idealne klientki drogerii,
  • wysoka skuteczność w zakresie przekierowań na stronę sklepu,
  • trwałość postów – każdy tzw. pin „żyje” znacznie dłużej niż post z Facebooka czy Instagrama,
  • dostępność zaawansowanych danych statystycznych.

Jeśli chcesz zdobywać nowych klientów, a jednocześnie wzmacniać wizerunek firmy, reklama drogerii przez Pinterest jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Regularne uzupełnianie treści wymaga poświęcenia im jedynie odrobiny czasu, a sama obsługa portalu jest prosta. Można się tym zająć samodzielnie, choć najlepsze rezultaty można uzyskać z pomocą fachowca.

Audyt Google Ads

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Do Verseo dołączyła od razu po studiach z zarządzania projektami i digital marketingu - obecnie Content Marketing Manager. A więc jest jedną z tych szczęściarzy, którzy pasjonują się tym, co robią. Marketing i nowoczesne technologie to nie tylko jej praca, ale także zainteresowanie. Domi należy do tych ludzi, których wspaniale jest poznać. Oferuje bowiem bogactwo wyobraźni, mrówczą pracowitość i wiosenną otwartość. Niezwykle kompetentna jeżeli chodzi o LinkedIn, budowanie contentu i wykłady na temat zdrowego żywienia.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Powiązane artykuły

Content marketing krok po kroku
Maciej Popiołek

Content Marketing – co to jest? Content marketing to marketing treści. Strategia content marketingowa opiera się na dostarczaniu różnego typu […]

Jakich prezentów szukają klienci?
Dominika Słomka

Jakich prezentów szukają klienci? Nadchodzą święta i jak co roku marketerzy mają nadzieję, że miesiące planowania kampanii się opłacą, a […]

ile kosztuje reklama w internecie
Ile kosztuje reklama w internecie?
Dominika Słomka

Jeszcze niedawno słowo reklama kojarzyło się przede wszystkim z telewizyjnymi spotami czy też ulicznymi billboardami. Dziś skuteczna promocja działalności coraz […]

Czy każdy biznes wymaga strony internetowej
Czy każdy biznes wymaga strony internetowej?
Maciej Popiołek

Coraz częściej mówi się, że jeśli kogoś nie ma w internecie, to nie istnieje. Na pewno im więcej czasu tu […]

marketing prawniczy
Marketing prawniczy
Maciej Popiołek

Reklama nie zawsze jest tak prostym zagadnieniem, jak mogłoby się wydawać. Niekiedy podlega poważnym ograniczeniom – tak jest w przypadku […]

marketing konwersacyjny
Marketing konwersacyjny – co to jest?
Maciej Popiołek

Nowoczesny marketing to przede wszystkim kwintesencja zasady „frontem do klienta”. To konsument i jego potrzeby są najważniejsze i wytyczają ścieżki […]