Ten tekst przeczytasz w 6 minut

2 komentarze

Thank you page: Po co i jak zrobić stronę z podziękowaniem? Sprawdź!

Thank you page: Po co i jak zrobić stronę z podziękowaniem? Sprawdź! - zdjęcie nr 1

Thank you page

Prowadzisz sklep internetowy? W takim razie wiesz, czym jest prawdziwa walka o klienta! Szeroki asortyment i wysoka jakość obsługi to jedno. Należy zadbać jeszcze o estetyczną i ciekawą z perspektywy odbiorcy witrynę, która będzie łatwa w nawigowaniu. To zwiększa szanse, że nie tylko najbardziej zdeterminowani wrzucą produkt do koszyka. Co jeszcze jest istotne? Oczywiście cena, doświadczenie klienta i cała ścieżka zakupowa. Jaki jest jej ostatni etap? Thank you page! Czy warto robić stronę z podziękowaniem? Jak napisać podziękowanie? Odpowiadamy.

Tworzone z sercem banery reklamowe i zakrojone akcje promujące Twój biznes w sieci przyniosły zamierzony efekt. Potencjalny klient wszedł na stronę sklepu i zdecydował się na zakup. Mało tego, właśnie doszło do finalizacji zamówienia! W naszych głowach dochodzi do eksplozji szczęścia, a w uszach słychać fanfary.

Fanfare

No dobrze, to nieme dźwięki, ale wyobraźnia działa. Niby wszystko dobrze, a jednak czujemy jakiś niedosyt, prawda? A nasz klient? To dopiero! Czego zabrakło? Odesłania na Thank you page!  Możesz być zaskoczony, ale w tej grze nie chodzi jedynie o podziękowanie za zakupy…

Thank you page – co to?

Najprościej rzecz ujmując, to „kropka nad i” udanej aktywności użytkownika. Może to być na przykład dokonanie przez niego zakupu, rejestracji, pobranie darmowego e-booka, zapis na newsletter, czy opłacenie abonamentu. Po wykonaniu tej czynności klient może (a nawet powinien!) zostać przekierowany na stronę z podziękowaniem. Co tam znajdzie? Oczywiście nasze wyrazy wdzięczności, ubrane w smaczną formę graficzną.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Dziękujemy nie tylko za „wrzucenie” oferowanego produktu do wirtualnego koszyka, ale także zaufanie, poświęcony czas i wybór naszego sklepu. W końcu konkurencja jest duża! To jednak nie wyczerpuje celowości przekierowania na thank you page…

To też świetny sposób na utrwalenie relacji. Uczyń z użytkownika wiernego i przywiązanego do Twojej marki klienta, który będzie do Ciebie wracać. Z obopólną przyjemnością. To się wszystkim opłaca!

Thank you

Dziękuję za zakupy. W jakim celu?

Odpowiedź jest krótka i mało zaskakująca. By przywiązać do siebie klienta i skłonić go do ponownego dokonania aktywności na naszej stronie. Możemy jednak wymienić minimum cztery inne podstawowe funkcje stron z podziękowaniem. 

1. Wizerunkowa – dobre słowo zawsze w cenie! W związku z tym, że do finalizacji transakcji online dochodzi zazwyczaj bez osobistego kontaktu z klientem, przyda się dodatkowy bodziec. Przyjemna forma podziękowania za zaufanie, docenienie doświadczenia lub zainteresowanie asortymentem sprawi, że użytkownik poczuje się podwójnie ukontentowany, w związku z dokonanym wyborem. Poza podziękowaniem dajemy mu „na tacy” potwierdzenie, że wybrał produkt od sprawdzonego kontrahenta. Wizerunek naszej firmy w jego oczach zdobywa właśnie szczyty! Podobnie, jak poczucie słuszności podjętej decyzji. Robi się naprawdę przyjemnie, a to nie wszystko! 

Możemy dodatkowo zaskoczyć bonusem, w formie materiałów do pobrania. Informacje o firmie? Sposób na najlepsze wykorzystanie zamówionego towaru? Ciekawostki na temat kategorii? Katalog pozostałych produktów? Wszystkie chwyty dozwolone! 

2. Pozyskująca lead – użytkownik stał się Twoim klientem. Zakupił produkt, ale… czy zarejestrował się i utworzył konto? Pozostawił zgodę na wysyłanie informacji marketingowych? Jeśli nie – thank you page może to zmienić! To idealne miejsce, by zachęcić go na przykład do zapisu na newsletter i do pozostania w kontakcie. W końcu jednym z naszych biznesowych celów jest nieustanne poszerzanie bazy. Na tym opiera się aktywna walka o wzrosty słupków sprzedaży. To też klucz do furtki z napisem „remarketing” i jedno z najbardziej skutecznych narzędzi w zakresie marketingu SEO. Jaki z tego morał? Wykorzystaj stronę z podziękowaniem, by zmobilizować do działania nieaktywnych klientów. Zakup produktu, subskrypcja kanału na YouTube, obserwowanie Twojego profilu w mediach społecznościowych… Wybieraj!

Przeczytaj także… Buyer Persona – wiesz komu sprzedajesz?

3. Informacyjna –  chodzi o zgrabne podsumowanie złożonego przez klienta zamówienia lub doinformowanie go, kiedy może spodziewać się pukania listonosza z przesyłką do drzwi. Jeśli konwersja odnosiła się do pobrania jakiegoś materiału lub zapisu na newsletter, możemy wypunktować korzyści wynikające z pozostania w kontakcie lub czerpania z naszych zasobów wiedzy. Chodziło o zapis na szkolenie? Przypomnij, kiedy rusza! 

4. Polecająca – zwiększająca zasięg. Marketing szeptany ma wielką moc! Zachęć zadowolonego klienta do zaoferowania Twojego produktu lub usługi znajomym. Jego zaangażowanie w promocję marki możesz nagrodzić na przykład zniżką na kolejne zakupy!

Przykład podziękowania prezentujemy poniżej.

Efekt? Najbardziej bezpośredni i też pożądany to po prostu poprawienie wyniku odwiedzin naszej strony. W celu podbicia sprzedaży możemy dodatkowo pokusić się o umieszczenie na stronie z podziękowaniami linku ułatwiającego złożenie ponownego zamówienia. Wszyscy szanujemy swój czas i lubimy wygodne rozwiązania. Taki zabieg zwiększa szanse na ponowną transakcję!

Podziękowanie za zakupy – tekst nie tylko na stronie www!

Wyrazić wdzięczność można na wiele sposobów! Co to oznacza, gdy odnosimy się do tematu thank you page? Że wcale nie musimy kierować naszego odbiorcy jedynie na dziękczynną podstronę.

Możemy na przykład wysłać do niego maila. Poza dobrym słowem zawieramy w nim link, który szybko przeniesie go na nasz blog firmowy. Dzięki temu zapewnimy sobie kolejne kliknięcia oraz poczęstowanie odbiorcy wartościową treścią. Pamiętaj! Nie ma nic cenniejszego, niż edukacja. No, może poza sprzedażą 🙂 

Twój klient chce wiedzieć, poszerzać horyzonty i stosownie wykorzystywać kupowane u Ciebie produkty. Zaserwuj mu wysokiej jakości content i miej pewność, że zawsze będzie odczuwać niedosyt dobrze skomponowanych treści. 

Thank you page: Po co i jak zrobić stronę z podziękowaniem? Sprawdź! - zdjęcie nr 6

Innym pomysłem będzie nagranie krótkiego VIDEO.  To świetny sposób, by: 

  • Dać znać, że rodząca się relacja jest dla nas wartościowa.
  • Jakie korzyści płyną z pozostania w kontakcie.
  • Poinformować, kiedy klient może spodziewać się realizacji zamówienia.

Komu mało, dorzucimy jeszcze sprawdzone sposoby na pozytywne zaskoczenie klienta „w realu”. Kompletując zamówienie, dorzućmy do przesyłki małą niespodziankę. Co to może być? Na przykład kupon zniżkowy, próbki produktów, mały podarunek, osobiste podziękowanie za złożone zamówienie, prośba o recenzję lub spersonalizowane opakowanie.

Thank you page i niespodzianka

Podziękowanie za zakupy i… cenna informacja zwrotna

Wiemy już, że dziękowanie ma wielką moc i może przybierać różne formy. W tym punkcie zdradzamy, jakie jeszcze korzyści przynosi dziękującemu.

Zaryzykujemy stwierdzeniem, że bezcenne. Chodzi o wiedzę, odnośnie doświadczenia zakupowego naszego klienta. Wysyłając mu maila z przyjemnym tekstem, możemy dodatkowo pokusić się o załączenie ankiety lub aktywnego formularza. Dzięki nim dowiemy się, jak użytkownik ocenił cały przebieg transakcji. Gdzie zbłądził, co go zirytowało, albo dlaczego zdecydował się Tobie zaufać. Otrzymując taką informację zwrotną, możesz udoskonalać funkcjonowanie swojego sklepu i czynić zakupy jeszcze przyjemniejszymi. 

Dodatkowo możesz zawalczyć o pozytywną opinię, która pojawi się na przykład w wizytówce Google. Dlaczego to tak istotne? Ponieważ statystycznie jeden zadowolony klient może sprowadzić do Twojej firmy kolejnych sześciu. 

Czy wiesz, że…

Według badań przeprowadzonych przez intle.pl, aż 78% klientów sprawdza opinie o sklepie, zanim zdecyduje się na zakup. Aż 70% użytkowników internetu potwierdza, że ufa opiniom innych internautów!

Thank you page – przykładowe podziękowania

Skoro spotykamy się w tym miejscu to pewnie jesteś zainteresowany stworzeniem thank you page. Jak napisać podziękowanie? Wzór i komentarz znajdziesz właśnie w tym miejscu.

Tworząc stronę z podziękowaniem za zakupy, warto postawić na dopracowany design, który nawiązuje do estetyki całej witryny. Do tego nieszablonowy pomysł i szczera treść, którą naprawdę chce się przeczytać. Jaki powinien być to komunikat? Dość krótki, ale treściwy. W przeciwnym razie nasz klient może „nie dobrnąć do końca” i ostatecznie nie dowiedzieć się, co autor miał na myśli 🙂 

Dodatkowo przed napisaniem podziękowań za zakupy określmy typ odbiorcy. Inaczej komunikujemy się z młodzieżą, a inaczej z CEO wielkiej korporacji. Czujesz tę „delikatną” różnicę, prawda? To teraz konkrety.

Jak napisać podziękowanie? Wzór

Thank You page - przykładowe podziękowania. Wzór

Strona z podziękowaniem – czy warto? Podsumowanie

Obił Ci się kiedyś o uszy tekst: „Zapraszamy ponownie”? Jeśli byłeś sympatycznym klientem restauracji lub zadowolonym kupującym nowy t-shirt, kelner lub sprzedawca mógł pożegnać Cię właśnie taką formułką. Jak zakończyć transakcję, gdy nie spotykamy się „twarzą w twarz”? 

Z pomocą przychodzi thank you page. To po prostu podziękowanie za zakupy, zaufanie i czas, jakimi obdarzyła nas osoba odwiedzająca naszą stronę. Dzięki temu wzmacniamy jej pozytywne odczucia związane z transakcją (niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż, czy zapis na newsletter). Strona z podziękowaniem może także być dla nas cennym źródłem informacji na temat oceny przebiegu całej operacji na naszym sklepie lub jakości oferowanego produktu. Dzięki niej możemy w wygodny sposób prosić o opinię oraz zapraszać do ponownego skorzystania z oferty. Bony rabatowe? Bonusy za polecenie? To przywiązuje klienta do Twojej marki. I się opłaca 🙂

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Thank you page: Po co i jak zrobić stronę z podziękowaniem? Sprawdź! - zdjęcie nr 10

    Kawa Robusta

    14 mar 2022, 09:23

    Bardzo dobry artykuł. Zgadzam się że strony z podziękowaniem są przydatne przy wzmacnianiu pozytywnych wrażeń u klienta korzystającego z strony

    • Thank you page: Po co i jak zrobić stronę z podziękowaniem? Sprawdź! - zdjęcie nr 11

      Monika Praczyk

      14 mar 2022, 09:37

      Taki komentarz to dopiero życiowe espresso! Thank u 🙂 Strona z podziękowaniem to kropka nad „i” procesu zakupowego. Jej stworzenie nie pochłonie morza środków – czasowych i finansowych, a pozytywne wrażenie klienta… jest na wagę złota. Zwiększają szansę na polecenia i ponowne dokonanie zakupów. Opłacalna sprawa 🙂