Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Reklama sklepu ogrodniczego

reklama sklepu ogrodniczego

Ogrodnictwo to jedno z hobby, które w ostatnich czasach zyskuje na popularności. Polacy coraz chętniej dbają o swoje ogrody, tarasy i balkony, masowo zazieleniają też wnętrza. Jednocześnie przybywa również sklepów oferujących akcesoria i narzędzia ogrodnicze oraz rośliny. Dlatego, aby utrzymać się na rynku, trzeba postawić na solidny marketing. Sprawdź, jaka reklama sklepu ogrodniczego okaże się najlepsza i dlaczego?

SEO – reklama sklepu ogrodniczego w Internecie

Pierwszym i najważniejszym krokiem ku zwiększaniu rozpoznawalności marki i pozyskiwaniu nowych klientów powinno być stworzenie strony internetowej. Tak, potrzebujesz jej również wtedy, gdy prowadzisz wyłącznie sklep stacjonarny. To bowiem w Internecie większość Twoich potencjalnych klientów szuka wszelkich informacji. Własna strona to możliwość prowadzenia dowolnej narracji pozwalającej na kształtowanie wizerunku firmy, ale również sposób na zapewnienie sobie korzyści, jakie daje pozycjonowanie (SEO). W jaki sposób dotrzeć zarówno do nowych, jak i do obecnych klientów? Najlepiej przez wyszukiwarkę. Aby jednak w niej zaistnieć, trzeba się postarać.

SEO to wszystkie działania, które dążą do zwiększania widoczności witryny w sieci w kontekście konkretnych zapytań w wyszukiwarce (fraz lub słów kluczowych). Powinno się je prowadzić stale i w sposób spójny, a także na wielu polach. Trzy główne „składniki” dobrze wypozycjonowanej strony www to:

  • optymalizacja,
  • content marketing,
  • linkowanie.

Optymalizacja to działania związane z funkcjonowaniem witryny, jej konstrukcją, kodem źródłowym itd. W ramach tego punktu koryguje się pewne błędy powstałe przy tworzeniu strony, dbając o uporządkowanie kodu. Dodaje się brakujące meta dane i atrybuty, poprawia podział na zakładki i układ strony, tak aby były bardziej funkcjonalne i intuicyjne. Dba się o to, by szybko się wczytywała i prawidłowo działała na każdym urządzeniu oraz ekranie. Dodaje się również teksty, które powinny znajdować się na każdej podstronie i dokładnie opisywać temat, który ona porusza. Zasadniczo im więcej tekstu, tym lepiej, jednak musi on być konkretny, wartościowy i prawidłowo skonstruowany.

Na tekstach opiera się również content marketing (marketing treści). W kontekście pozycjonowania najkorzystniej założyć blog firmowy i publikować na nim artykuły eksperckie. Mogą one dotyczyć wszystkiego, co związane z działalnością strony www. W tekstach należy zawrzeć odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które posłużą do pozycjonowania.

Linki również pomagają w uzyskaniu wyższej pozycji w Google. Ważne są zarówno odnośniki prowadzące na stronę z zewnątrz (które koniecznie muszą być sensowne oraz wartościowe), jak i linkowanie wewnętrzne pomiędzy zakładkami serwisu.

Na jakie frazy pozycjonować sklep ogrodniczy? W przypadku sklepów stacjonarnych powinny to być przede wszystkim frazy z dołączoną lokalizacją (np. „Poznań”, „dolnośląskie” czy „Warszawa Wola”). Nie warto się jednak skupiać na tych najbardziej ogólnych słowach kluczowych (takich jak „sklep ogrodniczy Poznań”), ponieważ zwykle są one bardzo konkurencyjne. Lepsze rezultaty daje pozycjonowanie oparte o frazy long tail, czyli te dłuższe i bardziej szczegółowe. W przypadku reklamy sklepu ogrodniczego mogą to być np. takie wyrażenia jak: „kosiarka spalinowa z napędem”, „nawóz do trawy jesienny” czy „meble ogrodowe drewniane”. Tego typu wyrażenia należy umieszczać w opisach kategorii i produktów w sklepie internetowym, a także w artykułach na blogu, pamiętając o ich odpowiednim rozmieszczeniu i zagęszczeniu. Powinny się również pojawiać w nagłówkach czy meta danych.

Pozycjonowanie dla sklepu ogrodniczego – dlaczego warto?

Pozycjonowanie to wyższa pozycja w Google, a wyższa pozycja w Google to więcej klientów – konotacja jest prosta. Jeśli odnośnik do Twojej witryny znajduje się dopiero na drugiej stronie wyników wyszukiwania, istnieją marne szanse, że odnajdzie Cię wiele osób. Potwierdzają to statystyki, które mówią, że informacji na drugiej stronie decyduje się szukać zaledwie ok. 25% internautów. Dlatego SEO to podstawa dla reklamy sklepu ogrodniczego oraz biznesu należącego do dowolnej branży. Konsekwentne działania w tym zakresie zapewnią Ci:

  • stałe pozyskiwanie nowych klientów bez dodatkowego wysiłku,
  • większą rozpoznawalność marki,
  • wizerunek profesjonalnej, poważnej firmy,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • możliwość dotarcia do osób, które poszukują określonych produktów i usług,
  • skutki uboczne w postaci funkcjonalnej, dobrze działającej strony i zawartych na niej wartościowych treści.

Pamiętaj, by pozycjonowanie zlecać tylko specjalistom, ponieważ w tej dziedzinie bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia łatwo o kosztowne błędy!

Reklama sklepu ogrodniczego jest również możliwa w bardziej bezpośredni sposób. Google Ads (dawniej Adwords) to narzędzie umożliwiające wspieranie działań pozycjonujących oraz przeprowadzanie innych kampanii. Po pierwsze dzięki Google Ads możesz niejako przyspieszyć swoją drogę na szczyt w wynikach wyszukiwania. Umożliwia to tzw. reklama tekstowa. Dzięki niej możesz umieścić sponsorowany link do twojej witryny na samej górze strony z wynikami. Opłaty naliczane są korzystną dla reklamodawców metodą Pay Per Click (płatność za kliknięcie), a zatem reklama sklepu ogrodniczego kosztuje tylko wtedy, gdy ktoś skorzysta z promowanego odnośnika i znajdzie się na Twojej stronie. Należy jednak zwracać uwagę na to, ile kosztuje pojedyncze kliknięcie, ponieważ jego cena jest uzależniona od konkurencyjności danego słowa kluczowego. Jeśli jednak dobrze dobierzesz frazy i parametry kampanii, może ona być bardzo skuteczna.

Ponadto reklamodawcy mogą skorzystać z Google Display Network i publikować swoje materiały graficzne na różnych witrynach w sieci. Rozbudowane ustawienia kampanii pozwalają precyzyjnie określić, na jakich witrynach i komu będzie wyświetlana reklama. Dzięki temu bez trudu dotrzesz do swojej grupy docelowej. W ten sposób prowadzi się przede wszystkim kampanie wizerunkowe.

Podobnie wyglądają materiały remarketingowe, jednak ich funkcja jest nieco inna. W tym przypadku chodzi o wyświetlanie reklam tym użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili stronę Twojego sklepu. Remarketing bywa bardzo skuteczny zarówno w zakresie przypominania o ofercie tym, którzy jeszcze z niej nie korzystali, jak i byłym klientom sklepu.

Reklama sklepu ogrodniczego działającego online może bazować również na Product Listing Ads. To rodzaj promocji umożliwiający umieszczanie w górnej części strony z wynikami wyszukiwania odnośników do konkretnych towarów w sklepie. Taka reklama produktowa zawiera zdjęcie, nazwę oraz cenę i jest postrzegana przez użytkowników Google jako praktyczny dodatek. Dlatego też bywa bardzo skuteczna, pod warunkiem jednak, że jest odpowiednio zaplanowana.

Z Google Ads możesz natychmiast zwiększyć widoczność strony, również w zakresie tych najpopularniejszych fraz. Nie powinno więc dziwić, że jest to bardzo popularny rodzaj reklamy internetowej dla biznesów z różnych branż. Do największych zalet narzędzia można zaliczyć:

  • możliwość dotarcia do użytkowników poszukujących konkretnych produktów i usług,
  • natychmiastowe rezultaty w postaci zwiększenia ruchu na stronie,
  • możliwość prowadzenia szeroko zakrojonej promocji firmy,
  • możliwość prowadzenia kampanii lokalnych i ogólnopolskich,
  • rozbudowane opcje kampanii – łatwe dotarcie do określonej grupy docelowej,
  • korzystne rozliczenie Pay Per Click,
  • możliwość sprawdzania skuteczności kampanii.

Decydując się na skorzystanie z Google Ads, warto powierzyć przygotowanie kampanii fachowcom. Wówczas można liczyć na najlepsze wyniki przy zachowaniu relatywnie niskich kosztów. Przy promowaniu określonych produktów lub ich kategorii dobrze wziąć pod uwagę sezonowość, która w znacznym stopniu determinuje działalność branży ogrodniczej.

Reklama sklepu ogrodniczego poprzez Facebook Ads

Warto zadbać również o obecność sklepu w mediach społecznościowych, szczególnie na najpopularniejszym w naszym kraju Facebooku. Zakładając profil firmowy na portalu, możesz nie tylko prowadzić dialog z klientami i budować społeczność skupioną wokół sklepu, ale również korzystać z płatnych reklam. Facebook Ads to narzędzie umożliwiające kilka metod promocji. Możesz dowolnie wybrać cele kampanii, a następnie monitorować, czy i jak szybko są realizowane. Co ważne, koszt reklamy sklepu ogrodniczego na Facebooku wcale nie musi być wygórowany. Portal oferuje dość atrakcyjne stawki i różne formy rozliczenia.

Na Facebooku warto prowadzić kampanie, które przekierowują użytkowników na Twoją stronę www – szczególnie jeśli prowadzisz e-sklep. Zwiększy to wiarygodność Twojej firmy oraz pozwoli poprawić ruch w sklepie. W efekcie najprawdopodobniej będziesz mógł liczyć na nowych klientów i zwiększoną sprzedaż. 

Facebook Ads w reklamie sklepu ogrodniczego – dlaczego warto?

Reklama sklepu ogrodniczego na Facebooku może być bardzo dobrym pomysłem. Na portalu łatwo prowadzić kampanie skierowane do konkretnej grupy docelowej, a jej koszty zwykle są relatywnie niskie. Ponadto korzystając z Facebook Ads, możesz:

  • realizować różne cele kampanii,
  • kontrolować i mierzyć ich realizację,
  • zwiększać rozpoznawalność marki,
  • pracować na renomę firmy,
  • promować zarówno cały sklep, jak i pojedyncze produkty lub akcje.

Nie zapominaj, że Facebook to również idealne medium do komunikacji z klientami Twojej firmy. Angażujący, ciekawy profil z pewnością ich przyciągnie i pozwoli budować społeczność wokół marki.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

To już 8 lat, od kiedy postawił pierwsze kroki w świecie marketingu - szczególnie tego związanego z treściami. Dotychczas pracował dla polityków oraz branż b2b oraz b2c. Wyjątkowy fan content marketingu w strategii digital i tego jak wpływa na nawigowanie klientów oraz budowanie reputacji marek. Od 2 lat zainteresowany również kwestią Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw i w tym upatrujący trampoliny dla rozwoju komunikacyjnego wielu firm. W Verseo odpowiedzialny za marketing. Prywatnie czyta reportaże ze świata i literaturę naukową + sci-fi. :)

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

personalizacja w ecommerce
Personalizacja w e-commerce – jak możesz na tym zarobić?
Artykuł gościnny

Metod na zwiększenie konwersji w e-commerce jest mnóstwo. Pewnie nie raz Twój sklep internetowy przechodził lifting procesu składania zamówień albo […]

Reklamy kontaktowe na Facebooku i Instagramie: generowanie leadów z mediów społecznościowych
Artur Kwieciński

Generowanie leadów za pośrednictwem social mediów – witamy w XXI wieku! Czasy, w których panowało przekonanie, że „social media nie […]

kampania linkedin
Kampania reklamowa LinkedIn – Case Study
Adrianna Roszak

Kampania reklamowa na LinkedIn – przykład kampanii leadowej Kampanie nastawione na generowanie potencjalnych klientów to jeden z coraz częściej wybieranych […]

Mikromomenty – wykorzystaj je w biznesie!
Maciej Popiołek

Poczekalnia – czyli mikromomenty w służbie Twojego biznesu! Być może nie pamiętasz tego strasznego czasu, kiedy w poczekalniach do lekarzy […]

Opinie o Verseo – co mówią o nas inni?
Maciej Popiołek

Jakie są opinie o Verseo? Co sądzą nasi klienci o relacjach, które budujemy? Jak oceniają naszą pracę? A co mówimy […]

firma na youtube
Firma na Youtube – tworzenie filmów i rozruch? Case study Verseo
Rafał Napierała

Mija dokładnie rok odkąd zaczęliśmy rozkręcać nasz kanał na Youtube i na poważnie wzięliśmy się za tworzenie filmików i zdobywanie […]