Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Pozycjonowanie Google – 7 dobrych praktyk

Pozycjonowanie Google – 7 dobrych praktyk - zdjęcie nr 1

Pozycjonowanie Google – 7 dobrych praktyk - zdjęcie nr 2

Pozycjonowanie Google – o czym musisz pamiętać?

Pozycjonowaniem strony internetowej nazywamy działania mające na celu wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce. Skuteczne praktyki pozycjonerskie umożliwiają umieszczenie strony internetowej w czołówce wyników organicznych danej wyszukiwarki, co bezpośrednio przekłada się liczbę kliknięć i wyniki sprzedaży. Sprawdź, jakie praktyki w pozycjonowaniu strony internetowej pozytywnie wpłyną na widoczność twojej witryny. Pozycjonowanie google powinno być systematyczne i zgodne z następującymi punktami:

1. Naucz się dobierać słowa kluczowe

Pozycjonowanie opiera się w dużej mierze na dobieraniu odpowiednich słów kluczowych i wplataniu ich w treści wpisów. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że nie wszystkie frazy kluczowe skutecznie zwiększają widoczność strony internetowej w wyszukiwarce. Aby samodzielnie dobrać prawidłowe słowa, warto korzystać z narzędzi, takich jak planer słów kluczowych Google AdWords. Ważnym aspektem doboru słów kluczowych jest również ich różnorodność – unikamy wplatania tych samych fraz we wszystkie teksty znajdujące się na stronie, dbając o to, by każda podstrona wyróżniała się własnymi słowami kluczowymi.

2. Zadbaj o unikalne treści

Nawet jeśli sprzedajesz części zamienne do motocykli i producent podaje ci gotowe opisy na tacy, zadbaj o to, by stworzyć unikalną treść na podstawie gotowych informacji. Dzięki temu twoja strona będzie wyróżniała się na tle konkurencyjnych witryn, które promują swoje produkty skopiowanymi od producenta tekstami. Wykaż się sprytem i fantazją, szczególnie jeśli w twojej branży większość sprzedawców stawia na teksty kopiowane. Zadbaj również o unikalne opisy pod dodawanymi grafikami i wyposaż je w słowa kluczowe – taki zabieg pomoże pozycjonować twoją stronę w wyszukiwarce internetowej grafiki (np. Google Grafika).

3. Załóż bloga

Coraz więcej firm decyduje się na założenie własnego bloga, którego zadaniem jest ukazanie przedsiębiorcy jako eksperta w danej dziedzinie. Prowadząc bloga, należy pamiętać o tym, by zamieszczane na nim treści pojawiały się regularnie, wyróżniały się wysoką jakością i były napisane w sposób interesujący. Zaletą bloga jest nie tylko tworzenie wizerunku eksperta, lecz również generowanie linków pozycjonujących przez blogerów lub osoby udzielające się na forach tematycznych, a także możliwość swobodnej komunikacji z klientem w komentarzach pod wpisami.

4. Nie zapominaj o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo w sieci jest tym, na co każdy użytkownik zwraca szczególną uwagę. Do bezpieczeństwa dużą wagę przywiązują również roboty sieciowe wyszukiwarek, które chętniej pozycjonują strony na stabilnych serwerach i z aktualnymi certyfikatami, nieborykające się z przerwami w działaniu lub włamaniami. Znajdujący się pod meta tytułem wpis „Ta witryna mogła paść ofiarą ataku hakerów” lub wyświetlający się po wejściu na stronę błąd zabezpieczeń „Strona, którą chcesz otworzyć, zawiera złośliwe oprogramowanie” automatycznie odbierają nam klientów.

5. Bądź szybki

A raczej niech twoja strona internetowa cechuje się szybkością. Im dłużej potencjalny klient będzie musiał czekać na wczytywanie się strony, tym większe jest prawdopodobieństwo, że wybierze ofertę firmy konkurencyjnej. Od 2010 roku szybkość wczytywania się strony internetowej jest jednym z czynników rankingowych Google mających wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

6. Ucz się od konkurencji

Chcesz, by twoja strona internetowa znajdowała się w czołówce rankingu wyszukiwania? Udaj się na zwiady i sprawdź, czym wyróżniają się konkurencyjne witryny internetowe, które wyświetlają się wysoko w wyszukiwarce. Regularne i profesjonalne wpisy na blogu? Odpowiednio dobrane słowa kluczowe? Unikalne opisy produktów? Zwróć uwagę na każdy szczegół i ucz się od najlepszych.

7. Nie zapominaj o kliencie

Pozycjonowanie jest działaniem wymierzonym bezpośrednio w roboty sieciowe wyszukiwarek, które decydują o widoczności danej strony internetowej. Nie można jednak w tym wszystkim zapominać o kliencie, do którego adresowana jest strona. Witryna naszpikowana frazami kluczowymi takimi jak „serwis samochodowy warszawa” ma szansę znaleźć się w czołówce wyników wyszukiwania, lecz równocześnie może zniechęcić potencjalnego klienta, który nie da się nabrać na tego rodzaju sztuczki.

Pozycjonowanie google to zatem proces, w którym trzeba wziąć wiele pod uwagę, ale w dłuższej perspektywie jest to piekielnie wartościowa praca!. Jeżeli stoisz przed dylematem na co postawić – pozycjonowanie czy reklama Google AdWords sprawdź ten wpis! A jeżeli chcesz wiedzieć więcej o pozycjonowaniu koniecznie zapisz się teraz na darmowy kurs 40 lekcji SEO! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany