Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

3 komentarze

Marketing restauracji – 5 porad

Marketing restauracji – 5 porad - zdjęcie nr 1

Marketing restauracji – 5 porad - zdjęcie nr 2

Marketing restauracji – sprawdź co działa!

Każda restauracja potrzebuje marketingu, aby zaistnieć na konkurencyjnym rynku i dotrzeć ze swoimi usługami do określonej grupy docelowej. Zarówno małe, prywatne firmy, jak i większe przedsiębiorstwa, wykorzystują nowoczesne kanały promocji, aby zdobyć nowych klientów. Niezwykle istotny okazuje się także efektywny marketing dla restauracji, który pozwala wyróżnić się spośród konkurencyjnych firm i utrwalić wizerunek restauracji w świadomości konsumentów. Warto więc dowiedzieć się, jak promować restaurację, aby ta stała się nie tylko popularna, ale także przynosząca zyski. A zatem – marketing restauracji – z czym to się je?

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Portale społecznościowe dla promocji usług gastronomicznych

W marketingu restauracji niezwykle skuteczne okazuje się wykorzystanie nowoczesnych kanałów social-media. Media społecznościowe nie tylko skracają dystans na linii klient-firma, ale także w korzystny, przystępny sposób przedstawiają usługi i produkty, stając się internetową wizytówką restauracji. Doświadczone agencje marketingowe doradzają więc, aby restauracje, kawiarnie i punkty gastronomiczne, prowadziły profile w mediach społecznościowych. Warto samodzielnie zabrać się za promowanie restauracji w sieci lub zatrudnić profesjonalistę, który wie najlepiej, jakie treści oferować, aby szybko zdobyć obserwujących i rozpromować daną restaurację.

Akcje dla stałych klientów

Istnienie restauracji w mediach społecznościowych to także niezawodny sposób kreowania wizerunku i komunikacji. Konsekwentnie udostępniany content, wygląd profilu nawiązujący do wyglądu restauracji oraz czasowo organizowane w Internecie konkursy i akcje rabatowe, szybko przyciągną nowych followersów, którzy staną się klientami danego lokalu. Należy także pamiętać o skuteczności konkursów z nagrodami oraz zniżek dla stałych klientów. Takie posty mogą być udostępniane na profilach w mediach społecznościowych. Takie niewielkie aktywności mogą w szybki sposób skutkować nie tylko znacznym zwiększeniem ruchu na profilu, ale także przyciągnięciem nowych zainteresowanych do samego lokalu.

Gdzie się promować?

Jakie media społecznościowe wybierać, aby skutecznie promować restaurację? Najpopularniejsze kanały, które po prostu opłaca się znać, to zdecydowanie:

Facebook,
YouTube,
Twitter,
Instagram,
Google+,
Snapchat,
WhatsApp i wiele innych.

Opinie, gwiazdki i renoma

Chcąc prowadzić skuteczny marketing dla restauracji, niezwykle ważny jest także prestiż lokalu. W tym przypadku, jak nigdy, liczą się oceny klientów, komentarze, opinie oraz gwiazdki przyznawane w popularnych portalach. Użytkownicy oceniają nie tylko smak, wygląd i podanie jedzenia. Liczy się także jakość obsługi, wystrój oraz ogólną atmosferę, która panuje w restauracji. Lokale, które mają większość pozytywnych opinii, będą chętniej i częściej wybierane przez nowych klientów, bo to właśnie te są wiarygodne i sprawdzone.

Najbardziej znane miejsca, gdzie użytkownik sieci może wystawić opinię o restauracji, to przede wszystkim jest fanpage na Facebooku oraz wizytówka Google. Poszukując nowych miejsc do odwiedzenia, potencjalny klient, sprawdza przede wszystkim wyżej wymienione profile. Jeśli restauracja, którą chce odwiedzić, posiada negatywne komentarze na Facebooku, bardziej możliwe jest, że zrezygnuje z odwiedzić. Pozytywne opinie natomiast, tworzą dobre wyobrażenie o lokalu i przyciągają nowych klientów.

Jak dbać o renomę?

Wizerunek restauracji wpływa na jej renomę i postrzeganie przez klientów. Lokal, który jest zadbany, przyjazny klientom, oferuje smaczne jedzenie w niewygórowanych cenach oraz promuje swoje usługi w Internecie, jest z zasady częściej wybierany niż ten, który ma niemodny wystrój, nie skupia się na jakości serwowanych dań oraz zarzuca kreowanie wizerunku i marketing dla restauracji. Aby otrzymywać pozytywne opinie i komentarze, które w sposób bezpośredni wpływają na wybory konsumentów, trzeba więc na samym początku zadbać właśnie o renomę i postrzeganie restauracji.

Reklama AdWords, czyli daj się odnaleźć

W marketingu dla restauracji, niezwykle istotne okazuje się także wykorzystanie kampanii reklamowych Google AdWords. Dzięki takim rozwiązaniom klient ma możliwość odnalezienia restauracji w momencie, kiedy wpisuje odpowiednie frazy do wyszukiwarki. Dodatkowym atutem jest fakt, że właściciel restauracji zlecający reklamę AdWords, zapłaci za nią jedynie wtedy, kiedy użytkownik zdecyduje się w nią kliknąć. Dlaczego jeszcze warto korzystać z reklam AdWords? Przede wszystkim taka forma promocji pomaga dotrzeć do nowych klientów i zdobyć ich zainteresowanie. Google AdWords pomaga zarówno małym, jak i większym firmom, które chcą prowadzić efektywny marketing internetowy.

Reklama dla wszystkich, niezależnie od środków

Google AdWords umożliwia rozpoczęcie kampanii bez względu na posiadany budżet oraz środki. Klient płaci jedynie za efekty akcji promocyjnej, dlatego może w odpowiedni sposób kontrolować napływ nowych zainteresowanych. Kliknięcie reklamy lub przejście na stronę jest płatne, ale wiąże się z wywołaniem zainteresowania wśród odpowiedniej grupy docelowej. A jeśli strona internetowa lub profil w mediach społecznościowych jest prowadzony ciekawie i konsekwentnie, szansa na odwiedziny w lokalu jest bardzo duża. Warto więc zdecydować się na kampanie AdWords, to klient nic nie traci, a może zyskać nowych, stałych klientów, którzy będą następnie mówić o świetnych potrawach i doskonałej obsłudze w danym lokalu. A należy pamiętać, że marketing restauracji polegający na oralnej wymianie opinii, mimo łatwodostępnych i bardzo nowoczesnych technik reklamowania, wciąż nie traci na wartości. Ile razy zdarzyło się, że odwiedziliśmy restaurację z polecenia znajomego lub rodziny? Taka sytuacja zdarza się dość często, dlatego warto dbać, aby o restauracji mówiono wyłącznie dobrze. To tzw. marketing referencyjny, z którego poziomami warto zapoznać się w tym wpisie. 

Marketing dla restauracji pozwoli w szybki i trwały sposób zdobyć nowych klientów. Nowoczesne kanały społecznościowe, reklama Google AdWords, ale także tradycyjny marketing polegający na wymianie opinii, sprawdza się w promowaniu usług gastronomicznych. Warto więc prowadzić takie działania i niezmiennie dbać o renomę i prestiż lokalu.

Potrzebujesz więcej informacji o metodach marketingu online? Ściągnij darmowy poradnik marketingu internetowego – Verseo AdBook 2018!

Komentarze (3)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Marketing restauracji – 5 porad - zdjęcie nr 5

    Kaśka

    24 cze 2018, 14:09

    Wydaje mi się,że dobra formą reklamy jest strona internetowa. Internet w tych czasach dociera do ogromnej ilości osób ! Warto również zainwestować w współprace z agencją która pozycjonuje tę stronkę .

  • Marketing restauracji – 5 porad - zdjęcie nr 6

    zosiavv

    28 sie 2018, 21:30

    Na pewno warto mieć w swojej restauracji aplikację, dzięki której klienci mogą zamwiać potrawy do domu. To z pewnością zwiększy ilość osób odwiedzających 🙂

  • Marketing restauracji – 5 porad - zdjęcie nr 7

    syla

    05 paź 2018, 13:21

    Instagram jako kanał promocji jest świetny, można tam chwalić sie pięknymi zdjęciami potraw 😉

    ____________________________