Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

Pozycjonowanie wizytówki Google

Pozycjonowanie wizytówki Google - zdjęcie nr 1

Pozycjonowanie wizytówki Google - zdjęcie nr 2

Istnieje wiele sposób na zaistnienie w wynikach wyszukiwania i tym samym zwiększenie widoczności swojej firmy w sieci. Jednym z tych najlepszych – zwłaszcza dla firm działających lokalnie – jest pozycjonowanie wizytówki Google w mapach. Co to takiego i na czym to polega? Jak pozycjonować wizytówkę Google? I w końcu – dlaczego w ogóle warto to robić? Sprawdźmy!

Czym jest pozycjonowanie wizytówki Google?

Wizytówka Google Moja Firma to specjalne narzędzie, które pozwala właścicielom przedsiębiorstw na zaprezentowanie ich działalności w Google – zarówno bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, jak i na mapach. Pozycjonowanie wizytówki Google ma na celu z jednej strony zwiększenie widoczności firmy w cyfrowym świecie, a z drugiej przekazanie potencjalnym i aktualnym klientom jak największej liczby informacji o prowadzonej działalności. Jeżeli więc prowadzisz biznes – zwłaszcza lokalnie – to jest to rozwiązanie, które pomoże Ci osiągnąć sukces.

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Zanim dowiesz się, jak wypozycjonować wizytówkę Google, musisz ją założyć. Nie jest to zadanie trudne i wymaga jedynie zalogowania się na swoim koncie Google, a następnie wejścia na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Teraz wystarczy wykonać kilka prostych kroków, w których będą konfigurowane poszczególne elementy wizytówki – te najważniejsze opisujemy poniżej.

Wizytówka Google – pozycjonowanie i elementy

Zastanawiasz się, jak pozycjonować wizytówkę Google? W pierwszej kolejności musisz poznać jej elementy składowe, które trzeba odpowiednio zoptymalizować. Zaliczamy do nich:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • kategorię działalności,
  • nazwę firmy,
  • adres,
  • godziny otwarcia,
  • numer telefonu,
  • link do firmowej strony,
  • opinie klientów,
  • zdjęcia i wideo,
  • posty,
  • pytania i odpowiedzi,
  • atrybuty.

Optymalizacja wizytówki Google to klucz do jej skutecznego pozycjonowania, dlatego przyjrzyjmy się bliżej jej poszczególnym elementom.

Kategoria

Wybór odpowiedniej kategorii, do której pasuje profil działalności firmy, to bardzo istotna kwestia. Warto określić ją bardzo dokładnie, co pozwoli na prawidłową optymalizację wizytówki Google i jej późniejsze pozycjonowanie. Masz problem z wyborem? Sprawdź, w jakiej kategorii znajdują się inne firmy reprezentujące Twoją branżę.

Nazwa i opis firmy

Wpisanie nazwy nie sprawi nikomu problemu, jednak opisu już tak. Powinien on przede wszystkim wskazywać na to, czym zajmuje się firma oraz jakie oferuje produkty i usługi, a także zawierać inne wartościowe dla potencjalnego klienta informacje. Warto przy tym pamiętać, by w opisie dodać słowa kluczowe, które znacząco ułatwiają pozycjonowanie wizytówek Google.

Jak wypozycjonować wizytówkę Google w skuteczny sposób? Podstawą jest oczywiście podanie bardzo dokładnych danych teleadresowych, dzięki którym lokalizacja zostanie wskazana na mapach Google. Konfigurując swoją wizytówkę, dodaj więc adres, numer telefonu, link do firmowej strony, a także inne niezbędne informacje (np. godziny otwarcia), co ułatwią znalezienie Twojej firmy oraz skontaktowanie się z nią.

Opinie

Ich wystawianiem zajmują się klienci, którzy mieli okazję skorzystać z usług Twojej firmy. Nie należy dodawać ich samodzielnie, np. ze sztucznie stworzonych kont, ponieważ może Cię to narazić na karę od Google. Zasada w tym przypadku jest prosta – im więcej pozytywnych opinii, tym lepiej nie tylko dla renomy Twojej marki, ale również dla wyników pozycjonowania wizytówek Google.

Zdjęcia i wideo

Twoi klienci w wielu przypadkach są wzrokowcami, którzy oceniają firmę na podstawie obrazów. Z tego powodu do wizytówki warto dodać zdjęcia siedziby, produktów czy dotychczasowych realizacji, by uwiarygodnić się w oczach internautów. Co więcej, zarówno zdjęcia, jak i obrazy mogą znacząco usprawnić pozycjonowanie firmy Google.

Posty

Tworzenie i prowadzenie wizytówki Google wymaga zaangażowania oraz regularności. Duże szanse na lepsze pozycjonowanie daje np. zamieszczanie postów, które informują o aktualnych wydarzeniach czy nowych ofertach. W ten sposób nie tylko dodasz nowe słowa kluczowe, ale również nawiążesz kontakt ze swoimi odbiorcami. Wszystko to wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma.

Pytania i odpowiedzi

W wizytówce Google możesz również umieścić swego rodzaju FAQ, w którym odpowiesz na pytania najczęściej zadawane przez Twoich klientów. To z jednej strony znakomity sposób na przekazanie internautom dodatkowych szczegółowych informacji na temat działalności, a z drugiej – na umieszczenie większej liczby słów kluczowych. A to właśnie one, jak wspominaliśmy wcześniej, mają ogromny wpływ na pozycjonowanie wizytówki Google w mapach i w wynikach wyszukiwania.

Atrybuty

Uzupełniając wizytówkę Google, warto także dodać dodatkowe atrybuty. Są to szczegółowe informacje, które są przypisane do konkretnych kategorii biznesowych. Możesz np. wskazać klientowi, jakie formy płatności są akceptowane w Twoim sklepie albo czy w budynku firmowym znajdują się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Jeżeli więc masz się czym pochwalić, zrób to – będzie to korzystne zarówno dla wizerunku firmy, jak i dla procesu pozycjonowania firmy (Google bierze to pod uwagę!).

Jak wypozycjonować wizytówkę Google? Kilka sprawdzonych porad

Powyższe opisy poszczególnych elementów powinny dać Ci odpowiedź na pytanie o to, jak pozycjonować wizytówkę Google. Nie wyczerpują one jednak tematu, ponieważ jest to bardzo złożony proces, a narzędzie wymaga jeszcze bardziej szczegółowych działań. Jakich? Oto 5 dodatkowych wskazówek, dzięki którym zyskasz możliwość efektywniejszego pozycjonowania wizytówki Google w mapach!

1. Wybierz odpowiednią kategorię

Kategorie pomagają wyszukiwarce Google zrozumieć, czym dokładnie zajmuje się Twoja firma, co pozwala na lepsze dopasowanie jej do odpowiednich zapytań użytkowników. Stanowią więc istotny czynnik rankingowy, którego nie wolno bagatelizować. Już na etapie zakładania i konfigurowania konta precyzyjnie określ dziedzinę, w jakiej specjalizuje się Twoja firma.

Pamiętaj! W niektórych branżach możesz mieć możliwość wyboru dodatkowych podkategorii, co pozwala na jeszcze precyzyjniejsze określenie zakresu Twojej działalności. Nie rezygnuj więc z tej możliwości, ponieważ może to wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma.

2. Zoptymalizuj wizytówkę

Mowa tu przede wszystkim o podaniu wszystkich możliwych informacji – nawet tych z pozoru błahych i mało istotnych. Im więcej danych oraz opisów zamieścisz, tym większe będą szanse na skuteczne pozycjonowanie wizytówki Google.

Nie zapominaj o linkach, zdjęciach, materiałach wideo, danych teleadresowych i kontaktowych, a także dodatkowych atrybutach, o których wspominaliśmy wcześniej.

3. Uzupełnij wizytówkę o słowa kluczowe

To bardzo istotny element każdej wizytówki Google. Pozycjonowanie nie będzie możliwe bez umieszczenia odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym potencjalni klienci mogą odnaleźć Twoją firmę. Dopasuj je i dodawaj do wszelkiego rodzaju opisów, jednak pamiętaj o tym, by pozostały naturalne – zbyt duża liczba fraz może zostać uznana przez Google za spam i doprowadzić nawet do usunięcia wizytówki!

4. Aktualizuj informacje i odpowiadaj na pytania

Aby pozycjonowanie wizytówek Google było skuteczne, nie wystarczy samo ich stworzenie. Trzeba również zadbać o to, by „żyły”. Warto więc regularnie publikować posty, a także odpowiadać na pytania oraz opinie użytkowników.

Szczególnie istotna jest ta ostatnia kwestia. Warto podziękować za pozytywną recenzję oraz ustosunkować się do negatywnego wpisu, wyjaśniając sytuację albo przepraszając za błąd. Pozwoli Ci to przede wszystkim zadbać o dobrą reputację firmy.

5. Dodawaj linki

Mowa tu zarówno o linkach do strony głównej, jak i do innych podstron – np. z wartościowymi artykułami blogowymi. Jak powszechnie wiadomo, budowanie zaplecza linkowego jest fundamentem skutecznego pozycjonowania i jednocześnie najważniejszym czynnikiem rankingowym Google, co tyczy się także samej wizytówki.

Nie zapominaj również o umieszczaniu linków do Twojej wizytówki oraz strony internetowej w zewnętrznych serwisach. Dzięki temu znacząco zwiększysz swoje szanse na sukces w wyszukiwarce.

Dlaczego pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma to dobry pomysł?

Optymalizacja wizytówki Google to sposób na jej zaistnienie w wynikach wyszukiwania. Dlaczego to tak istotne? Z kilku powodów:

  • zyskasz lepszą widoczność lokalną, co pozwoli potencjalnym klientom z okolicy znaleźć Twoją firmę i skorzystać z jej oferty;
  • zbudujesz pozytywny wizerunek firmy jako takiej, która nie ma niczego do ukrycia, ma stały kontakt z klientami i chętnie odpowiada na ich opinie czy pytania;
  • ułatwisz klientom bezpośredni kontakt z firmą, np. poprzez możliwość kontaktu telefonicznego czy wysłania e-maila;
  • siedziba Twojej firmy trafi do Map Google, które są powszechnie wykorzystywane przez potencjalnych klientów;
  • zyskasz większe możliwości związane z promocją swojej oferty albo organizowanych przez firmę wydarzeń;
  • zyskasz dostęp do raportów i statystyk od Google, a także do informacji zwrotnych od swoich klientów, co pozwoli Ci usprawnić działania w przyszłości.

Wizytówka Google – pozycjonowanie, z którego warto skorzystać!

Zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu firmy? Google Moja Firma to idealny sposób na to, by zwiększyć swoją widoczność w sieci i odnieść upragniony sukces. Zadbaj więc o optymalizację swojej wizytówki i pozyskuj klientów efektywniej niż dotychczas. Powodzenia!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany