Przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Ochrona marki hotelu w Google – jak ograniczyć prowizje portali rezerwacyjnych?

Ochrona marki hotelu w Google – jak ograniczyć prowizje portali rezerwacyjnych? - zdjęcie nr 1

Ochrona marki hotelu w Google – jak ograniczyć prowizje portali rezerwacyjnych? - zdjęcie nr 2
Ochrona marki hotelu w Google – jak ograniczyć prowizje portali rezerwacyjnych? - zdjęcie nr 3

Spis treści

Czytasz teraz:

Ochrona marki hotelu w Google – jak ograniczyć prowizje portali rezerwacyjnych?

Zamknij

Zadbaj o ochronę marki swojego hotelu w sieci!

Hotelarze bardzo często inwestują wiele czasu, pracy i ogromne środki finansowe w budowę pozytywnego wizerunku w Internecie. Rozpoznawalność hotelu to bezcenna wartość, a często jest ona zaburzana przez reklamy Google AdWords. Portale, wyświetlają się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce po wpisaniu nazwy konkretnego hotelu. Co ważne reklama ta jest w pełni legalna. Ochrona marki hotelu w Google – dlaczego to tak ważne? 

Jak radzić sobie z ochroną marki hotelu?

Największe platformy rezerwacyjne np. Booking.com dążąc do maksymalizacji zysków reklamują się nie tylko na ogólne słowa np. „hotel warszawa” , „hotel kraków”, ale także na marki poszczególnych hoteli, w efekcie gość podczas procesu decyzyjnego chcąc zarezerwować nocleg w wybranym hotelu, na ostatniej prostej jest jeszcze namawiany do złożenia rezerwacji przez portal. Prowizja stron pośredniczących w rezerwacjach hotelowych często wynosi około 15% wartości pobytu. Odpowiedzią na tego typu działania są kampanie reklamowe typu ochrona marki, które mają za zadanie wyświetlać się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania Google i w innych wyszukiwarkach na słowa związane z nazwą hotelu np. „nazwa hotelu” , „nazwa hotelu + miejscowość” i kierować potencjalnych gości na oficjalną stronę internetową hotelu i zachęcać ich do bezpośredniej rezerwacji.

Ochrona marki hotelu w Google Zaznaczona reklama ochrony marki hotelu, poniżej reklama pośrednika Booking.com

 

Jakie są korzyści ze stosowania reklamy?

  • Ograniczenie liczby rezerwacji dokonywanych przez portale pośredniczące,
  • Zwiększenie bezpośredniej sprzedaży,
  • Indywidualny przekaz marketingowy np. informacja o promocjach.
Koszty takich kampanii zależą przede wszystkim od siły marki i rozpoznawalności hotelu. Im więcej osób będzie wpisywało słowa z nazwą hotelu, tym większy budżet potrzebujemy na zabezpieczenie naszej reklamy w Google. Jest jednak jedno wyście z sytuacji, a mianowicie blokowanie reklam konkurencji na nazwę naszego hotelu. Google udostępnia narzędzie do blokowania takich reklam, ale jest ono przeznaczone tylko dla firm, które nazwę hotelu zarejestrowały w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej jako znak towarowy. Aby rozpocząć kampanię reklamową chroniącą markę obiektu wystarczy skontaktować się bezpośrednio ze mną. Dariusz Cichocki dariuszcichocki.pl
Podsumowanie

W powyższym artykule poruszone zostały tematy:

  • Znaczenie ochrony marki hotelowej w środowisku wyszukiwarki Google
  • Korzyści wynikające z wdrożenia kampanii reklamowych chroniących markę hotelu

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany