Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Google Ads a wtyczki blokujące reklamy

Google Ads to jeden z prostszych sposobów na promowanie swojej witryny w internecie. Intuicyjne i przystępne narzędzie zapewnia bardzo dobre rezultaty nawet przy niewielkich budżetach. Wykupione w ten sposób reklamy nie wyświetlają się jednak wszystkim – wyjątkiem są użytkownicy programów, które je blokują. Sprawdź, jak poradzić sobie z blokowaniem reklam.

>> Dlaczego warto zainwestować w Google Ads? <<

Blokowanie reklam – co to takiego i jak działa?

Każdego dnia jesteśmy bombardowani przekazem reklamowym – radio, telewizja, plakaty porozwieszane w przestrzeni miejskiej. Ten trend nie omija również Internetu – reklamy atakują nas wszędzie. Nierzadko są one uciążliwe dla użytkowników – np. zasłaniają pole widzenia lub straszą głośnym dźwiękiem. Trudno się dziwić, że blokowanie reklam w ostatnich latach stało się tak popularne. Służy do tego specjalne oprogramowanie (np. AdBlock) instalowane najczęściej jako wtyczka do przeglądarki internetowej.

Popularność oprogramowania do blokowania reklam wzrasta na całym świecie, a Polacy są jednymi z liderów w stosowaniu tego typu narzędzi.

Według badań z 2020 roku na swoim prywatnym komputerze AdBlocka (lub inne podobne oprogramowanie) ma zainstalowane aż 87% internautów.

Co więcej, użytkownicy przeglądarki Chrome mogą korzystać z jej wbudowanej funkcji pozwalającej na blokowanie najbardziej nachalnego przekazu.

New call-to-action
New call-to-action

Inna popularna przeglądarka – Opera – blokuje automatycznie wszystkie reklamy typu display.
Wszystko to sprawia, że sytuacja reklamodawców nie wygląda zbyt różowo. A jednak reklamy Google nadal pozostają jednym z najlepszych sposobów na promocję firmy. Jak to możliwe i jak mimo AdBlocka cieszyć się skutecznymi reklamami? Czytaj dalej!

>> Marketing internetowy: SEO i Google Ads to nie wszystko <<

Oprogramowanie typu AdBlock a reklamy

Dlaczego programy typu AdBlock są tak popularne? Większość użytkowników wskazuje, że korzysta z nich ze względu na zbyt dużą liczbę reklam lub też ich irytujący charakter. Stąd też starania gigantów technologicznych takich jak Google, którzy zarabiają na reklamodawcach, o ograniczenie nachalnego i przytłaczającego przekazu. Przeglądarka Chrome (produkt Google) automatycznie blokuje irytujące reklamy niespełniające kryteriów Better Ads Standards.

Better Ads Standards – co to?

Google zaprosił do specjalnego badania ponad 150 konsumentów. Ci wypełnili ankiety, który wynik stał się bazą do wytyczenia standardów doświadczeń reklamowych – zarówno tych poniżej progu akceptacji, jak i najbardziej pożądanych przez konsumentów. Dzięki temu reklamodawcy uzyskują rzetelne informacje, jak powinny wyglądać reklamy, by nie wywoływały negatywnych odczuć u odbiorców, a w konsekwencji nie skłaniały ich do instalowania programów blokujących.

Czego należy unikać? Między innymi:

  • Przekazów reklamowych z wyskakującymi okienkami, które uniemożliwiają przejrzenie zawartości strony.
  • Blokowania przycisku „Wstecz” w okienku przeglądarki.
  • Wolno ładujących się stron.
  • Wymogu pobrana aplikacji, w celu wyświetlenia strony docelowej.

Również AdBlock w standardzie dopuszcza pewne reklamy, które nie są irytujące i nie przeszkadzają w przeglądaniu stron. Jego twórcy doskonale zdają sobie bowiem sprawę, że to dzięki reklamom w internecie można znaleźć tak wiele darmowych treści. Użytkownicy AdBlocka mają standardowo włączoną funkcję Acceptable Ads (ang. akceptowalne reklamy), która dopuszcza wyświetlanie reklam uznanych przez algorytm za neutralne. Abonenci programu AdBlock mogą wyłączyć tę funkcję, blokując w zasadzie cały przekaz reklamowy. Z opcji korzysta jednak mniej niż 20% użytkowników. W ten sposób standardy co do jakości przekazu reklamowego publikowanego w internecie stale się zwiększają. Reklamy są bardziej przyjazne, dzięki czemu użytkownicy nie czują potrzeby ich blokowania. To natomiast daje nadzieję na większą skuteczność promocji.

New call-to-action
New call-to-action

Jak uniknąć blokowania Twoich reklam?

Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy dotarły do szerokiego grona odbiorców, musisz zadbać przede wszystkim o to, aby były przyjazne i nienachalne. Dzięki temu nie będą blokowane przez przeglądarkę Chrome ani standardową wersję AdBlocka. Warto sprawdzić wymogi Better Ads Standards i zweryfikować stosowane metody. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli użytkownik zdecyduje się wyłączyć opcję dopuszczającą wyświetlanie niektórych treści reklamowych (Accepltable Ads) nie zobaczy żadnych reklam – ani w Google, ani na Twojej stronie, ani nigdzie indziej.

Widoczność reklam Google można sprawdzić za pomocą Search Console (POBIERZ PORADNIK). W panelu użytkownika dostępne są informacje dotyczące widoczności dla każdej z reklam z podziałem na komputery oraz urządzenia mobilne. To niezwykle pomocna opcja pozwalająca zweryfikować, czy stosowane przez Ciebie zabiegi promocyjne nie są irytujące dla użytkownika.

Jeśli publikujesz reklamy na swojej stronie internetowej i chcesz, by dotarły do jak największej liczny osób, możesz pokusić się o wyświetlenie informacji z prośbą o wyłączenie oprogramowania blokującego reklamy. Jest to jednak ryzykowne, ponieważ w takiej sytuacji wielu użytkowników rezygnuje z przeglądania strony i szuka informacji gdzie indziej. Komunikat musi być więc odpowiednio skonstruowany, aby nie przyniósł skutku odwrotnego do zamierzonego. Należy również zadbać o to, by wszelkie reklamy na stronie były możliwie dyskretne i nieuciążliwe.

>> Kampania Google Ads – co to jest? Jak zacząć? <<

Czy jest sens inwestować w reklamę w internecie, skoro tak wiele osób korzysta z oprogramowania blokującego? Powszechność AdBlocka i innych podobnych programów utrudnia dotarcie z przekazem reklamowym do odbiorców, ale go nie uniemożliwia.

Po pierwsze, nadal istnieją miliony internautów, którzy nie korzystają z blokowania reklam.
Po drugie, najczęściej tego typu oprogramowanie jest instalowane w przeglądarkach internetowych na komputerach osobistych. Komputery firmowe zazwyczaj są go pozbawione.
Co więcej, wersje mobilne przeglądarek (np. Chrome) nie pozwalają na instalowanie wtyczek. To oznacza, że użytkownicy korzystający z tej aplikacji na telefonie (a także np. z mobilnej wyszukiwarki Google i innych aplikacji wyświetlających reklamy) nie mają możliwości blokowania reklam. Ich obejście wymaga znacznie bardziej skomplikowanych działań niż tylko instalacji wtyczki.

New call-to-action
Zarejestruj się w Akademii Verseo

Co to oznacza? Na pewno to, że warto dalej inwestować w reklamy Google. Dotychczasowi użytkownicy potwierdzają, że jest to bardzo dobry sposób na pozyskanie ruchu, zwiększenie sprzedaży i osiągnięcie innych celów biznesowych. Z całą pewnością nie warto zapominać o użytkownikach mobilnych, kierując właśnie do nich przynajmniej część przekazu reklamowego. Uzupełnieniem działań może być np. reklama natywna, która nie jest blokowana przez żadne programy i często zapewnia bardzo dobre wyniki.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany