Cennik Google Ads (AdWords) Managed

Nasza obietnica: ciężka praca, pełne raportowanie, lepsze wyniki i partnerska relacja
ze specjalistą Google Ads. Cennik pakietów Verseo to:

Power Local

od 599 PLN

(obsługa miesięcznie)

dla budżetu Google Ads do
2 000 zł

Projekt i budowa architektury kampanii, 1200 zł na start dla każdego nowego konta, gratis banery reklamowe na start.
 

Starter

od 1 000 PLN Koszt obsługi kampanii przez certyfikowanego, doświadczonego eksperta. W zakres działań wchodzi m.in: stworzenie architektury reklam, planowanie strategii, stały kontakt, rekomendacje rozwojowe i bezpośrednie działania na koncie, aby zwiększać skuteczność i sprzedaż.

(obsługa miesięcznie)

dla budżetu Google Ads
od 4 000 PLN Kwota, jaką przeznaczasz miesięcznie na budżet reklamowy w Google Ads. Jest pobierana całkowicie przez Google na rzecz Twoich reklam i nie obejmuje prowizji za obsługę. Budżet możesz opłacać samodzielnie bezpośrednio w Google Ads lub zlecić to nam.

Zyskaj aktywne wsparcie eksperta, dostęp do wszystkich typów kampanii i reklamy oparte o najnowsze metodologie działań.

Standard

od 1 500 PLN Koszt obsługi kampanii przez certyfikowanego, doświadczonego eksperta. W zakres działań wchodzi m.in: stworzenie architektury reklam, planowanie strategii, stały kontakt, rekomendacje rozwojowe i bezpośrednie działania na koncie, aby zwiększać skuteczność i sprzedaż.

(obsługa miesięcznie)

dla budżetu Google Ads
od 8 000 PLN Kwota, jaką przeznaczasz miesięcznie na budżet reklamowy w Google Ads. Jest pobierana całkowicie przez Google na rzecz Twoich reklam i nie obejmuje prowizji za obsługę. Budżet możesz opłacać samodzielnie bezpośrednio w Google Ads lub zlecić to nam.

Optymalny pakiet dla firm szukających skutecznych rozwiązań reklamowych i decyzji marketingowych opartych o dane, by podnieść sprzedaż.

Najczęściej wybierany

Standard Plus

od 2 500 PLN Koszt obsługi kampanii przez certyfikowanego, doświadczonego eksperta. W zakres działań wchodzi m.in: stworzenie architektury reklam, planowanie strategii, stały kontakt, rekomendacje rozwojowe i bezpośrednie działania na koncie, aby zwiększać skuteczność i sprzedaż.

(obsługa miesięcznie)

dla budżetu Google Ads
od 15 000 PLN Kwota, jaką przeznaczasz miesięcznie na budżet reklamowy w Google Ads. Jest pobierana całkowicie przez Google na rzecz Twoich reklam i nie obejmuje prowizji za obsługę. Budżet możesz opłacać samodzielnie bezpośrednio w Google Ads lub zlecić to nam.

Rozwiązanie dla firm szukających maksymalizacji liczby konwersji, skalowania przychodów i obniżenia kosztów CPC.

Twój indywidualny pakiet

Operujesz na wyższych budżetach?

Nie wiesz, który plan jest dla Ciebie najlepszy? Skonsultuj się z nami!

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas!

kontakt@verseo.pl61 307 13 28

Wszystkie kwoty są kwotami netto w PLN.

Przed startem kampanii Google Ads zapewniamy

Projekt i budowa kampanii Google Ads (AdWords), dobór strategii, pomoc przy instalacji kodów śledzenia, integracja z Google Analytics, pomoc przy założeniu konta Google Merchant Center.

 

W każdym pakiecie Google Ads Managed otrzymujesz:

 

  • projekt i budowę kampanii Google Ads oraz pełny onboarding
  • ilość kampanii/grup reklam/ słów kluczowych bez limitu
  • pełne raportowanie (tygodniowe, miesięczne)
  • pomoc przy instalacji kodów śledzenia
  • opiekę i doradztwo dedykowanego i certyfikowanego specjalisty Google Ads lub działu Google Ads
  • wszystkie dostępne kanały i typy kampanii, które będą najskuteczniejsze dla Twojego biznesu
  • pomoc przy połączeniu Google Ads z innymi narzędziami jak Google Analytics, Hubspot, Callpage i inne
  • pomoc przy założeniu Google Merchant Center
  • webinary szkoleniowe i materiały edukacyjne premium

Opcje dodatkowe:

  • projekty banerów
  • konsultacje UX, by podnieść skuteczność sprzedażową strony internetowej
  • podpięcie do porównywarki cen Verseo CSS
  • rozszerzenie działań o inne kanały płatne oraz SEO
  • pogłębiona analityka internetowa

Google Ads Cennik – FAQ

 

Kampania Google Ads jest narzędziem, dzięki któremu dotarcie do potencjalnego klienta jest natychmiastowe. Ile kosztuje reklama w Google? Budżet jaki powinniśmy przeznaczyć na działania reklamowe w wyszukiwarce Google jest dowolny. Nie ma określonego kosztu takiego działania, a ustalenie budżetu uzależnione jest od wielu czynników.

Kampania Google Ads dzieli się na kilka kanałów dotarcia do docelowego klienta.

  • Kampania Google Ads w Sieci Wyszukiwania – są to reklamy tekstowe, które wyświetlają się klientom, którzy wpisują do wyszukiwarki słowa kluczowe, które możemy umieścić w naszej kampanii. Reklamy mogą wyświetlać się powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania. Warto wspomnieć, że sieć wyszukiwania może wyświetlać reklamy na witrynach partnerskich Google, np. grupa Onet, Interia, etc.
  • Kampania Google Ads w Sieci Reklamowej – to ponad 2 miliony witryn, które docierają do ponad 90% użytkowników internetu na całym świecie. W sieci reklamowej Google Ads mamy kilka możliwości kierowań:

ile kosztuje reklama w google

  • kierowanie kontekstowe – Google selekcjonuje użytkowników, którym będzie wyświetlał Twoje reklamy na podstawie dodanych do kampanii słów kluczowych. Jeśli na przykład reklamujesz sprzęt sportowy, Google dopasuje odpowiednie fora, strony, aby wyświetlić Twoje reklamy.
  • kierowanie reklam na odbiorców. Możemy skorzystać z określonych już zainteresowań z przygotowanych list jakie posiada panel Google Ads.
  • kierowanie po tematach, tutaj podobnie jak w przypadku zainteresowań, również mamy możliwość wyboru tematyki. Tematów jest bardzo wiele, zatem z łatwością można wybrać odpowiednio dopasowaną dziedzinę wyświetlania reklam.
  • kierowanie na miejsca docelowe – dzięki temu rozwiązaniu, Google umożliwia dobór konkretnych witryn, gdzie będą emitowane reklamy.
  • kierowanie demograficzne oraz geograficzne – sieć reklamowa pozwala jeszcze precyzyjniej określić target do którego ma dotrzeć reklama. Możemy określić wiek, płeć oraz lokalizację,
  • kierowanie na urządzenia – komputery, komórki, tablety, systemy IOs, Android,

Warto wspomnieć, iż w sieci reklamowej możemy łączyć wszystkie powyższe typy kierowań reklam. Strategia ta niekiedy pozwala na jeszcze lepsze określenie grupy docelowej, do której ma trafić nasza reklama.

  • Remarketing – reklamy śledzące – Remarketing jest częścią sieci reklamowej Google. Remarketing dociera do użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę internetową i pozostawili swoje ciasteczko (cookies). Dzięki temu możemy powracać do klientów, a możliwości mamy bardzo wiele, np. nowi użytkownicy odwiedzający stronę, powracający, porzucający koszyk, dokonujący cyklicznych zakupów, etc.
  • Kampania produktowa Google Merchant Center – jest to porównywarka produktowa umieszczona na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, tuż pod wynikiem wyszukiwania, nad wynikami organicznymi. Słowa kluczowe, na które wyświetlają się reklamy zaciągane są bezpośrednio z pliku produktowego wygenerowanego przez moduł sklepowy Google Zakupy oraz z podstrony produktowej na sklepie.
  • Kolejnym kanałem dotarcia do potencjalnego klienta jest reklama Gmail Sponsored Promotion, czyli reklama kierowana do użytkowników, którzy posiadają pocztę Gmail. Reklamy na Gmail’u wyświetlane są w zakładce “oferty” i są w formie newslettera. Dopiero po kliknięciu w wiadomość, otwiera nam się pełna zawartość oferty. Wyświetlanie reklam uzależnione jest od kierowania, podobnie jak w kampanii na sieć reklamową.
  • Kampania YouTube – Kanał YouTube przeglądany jest przez miliardy użytkowników. Pozwala to na dotarcie do szerokiego grona klientów. Przykłady kampanii w serwisie YouTube:
  • reklama Discovery – ten format reklam wideo pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz stronach odtwarzania filmów na Youtube’ie (pasek po prawej stronie).
  • reklamy In-stream – reklamy tego typu pojawiają się na początku, w środku lub na końcu odtwarzanego filmu. Reklamy można pominąć po 5 sekundach.
  • Bumper Ads – najnowsza forma reklamy na YouTube, którą cechuje fakt, iż nie jest pomijalna, gdyż trwa jedynie 6 sekund. Podobnie jak w formacie In-Stream, reklamy pojawiają się w na początku, środku oraz na końcu wideo.
  • w kampanii YouTube możemy także skorzystać z rezerwacji miejsca reklamowego na głównej stronie YouTube. Koszt takiej rezerwacji to kilkadziesiąt tysięcy złotych, a sama realizacja takiej rezerwacji dokonywana jest przez zespół techniczny Google. Kierowania kampanii na YouTubie są następujące: słowa kluczowe, tematy (dopasowania do kanałów YT, odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, lokalizacja, demografia, oraz remarketing.

Ile kosztuje reklama w Google – modele rozliczeń

Kampania Google Ads posiada kilka modeli rozliczeniowych, które wykorzystywane są w powyższych typach kampanii. Warto poznać je wszystkie, a z pewnością pomoże to nam w osiągnięciu zamierzonego celu. Nie ma bowiem jednej dobrej odpowiedzi na pytanie ile kosztuje reklama w Google.

Najbardziej popularnym modelem rozliczeniowym jest CPC (cost per click) – oznacza on płatność dopiero w momencie, gdy użytkownik kliknie w reklamę. Wyświetlenie przekazu, nie powoduje więc żadnych dodatkowych kosztów. Tutaj warto wspomnieć, że reklamodawcy wykorzystujący model CPC, określają również max jaki mogą zapłacić za jedno kliknięcie w reklamę, tak zwane Max CPC. Często jednak kwota za kliknięcie jest dużo niższa niż sugerowany max jaki możemy zapłacić. Ostateczną sumę jaką ponosimy za jedno kliknięcie jest rzeczywiste CPC.

Rzeczywiste CPC – to minimalna kwota jaką ponosimy w aukcji, aby utrzymać pozycję.

W modelu CPC możemy samodzielnie określić stawki za kliknięcie, lub skorzystać z automatycznego określania stawek.

  • vCPM – (cost per mille) – oznacza płatność za 1000 widocznych wyświetleń naszej reklamy. Ten model rozliczeniowy sprawdza się w przypadku klientów, którym zależy na budowaniu świadomości marki.CPM wykorzystuje się w kampaniach w sieci reklamowej.
  • CPV – (cost per view) – model ten dotyczy kampanii Youtube i związany jest z kosztem obejrzenia wideo.
  • CPA – (cost per action) – koszt za działanie. Opłata pobierana jest dopiero wtedy, gdy użytkownik zapozna się z reklamą, kliknie w nią i wykona działanie.

Istotną kwestią w planowaniu budżetu kampanii Google Ads w modelu CPC jest zaplanowanie budżetu oraz określenie stawek.

Ile kosztuje kliknięcie w wybrane przez nas słowo kluczowe?

Google daje swoim użytkownikom bezpłatne narzędzie do planowania kampanii Planer słów kluczowych. Narzędzie pomaga nie tylko w określeniu Max CPC, ale także pomaga szukać odpowiednich haseł, które moglibyśmy użyć w kampanii.

Poniżej przykładowe słowa kluczowe z narzędzia:

 

ile kosztuje google adwords

 

Zasady wydatkowania budżetów w kampanii Google Ads

W kampanii Google Ads zakładamy budżet miesięczny. Wyodrębniamy także budżet dzienny, dzięki temu system Ads będzie wyświetlał reklamy, aż do wyczerpania budżetu. Po wyczerpaniu dziennego budżetu reklamy wstrzymują się do dnia następnego. Budżet dzienny traktowany jest jako średnia, zatem może wydarzy się tak, że zostanie wykorzystany nawet podwójnie, kiedy system Ads zauważy większy ruch. Nie musisz jednak obawiać się, że podwoi to Twoje miesięczne wydatki. Gdy system zadecyduje wydanie większego budżetu dziennego w kolejne dni kiedy ruch będzie mniejszy, zaoszczędzi wydaną kwotę.

Jak już wcześniej wspominałam budżet Ads może być nieograniczony i uzależniony od celu jaki chce osiągnąć reklamodawca. Kampania Google Ads dzięki swojej wielokanałowości może docierać do bardzo dużej grupy odbiorców, a co za tym idzie skłonić potencjalnego klienta do wykonania konwersji, która jest celem naszych działań w Internecie.

Mamy różne typy konwersji, np. zakup, wysłany formularz, wejście w odpowiednią zakładkę, zapisanie się do newslettera, telefon z reklamy, etc. Kampania może skupiać się na konwersji, ale także brandzie, czyli budowaniu świadomości marki.

Poniżej przedstawiam przykład kampanii lokalnej, gdzie budżet miesięczny nie przekracza 1000 zł w miesiącu, a efekty jej działań skutkują wzrostem zapytań na stronie, oraz zdecydowany przyrost liczy wykonanych połączeń telefonicznych.

Branża: usługi/szkolenia

Główny kanał: Kampania w sieci wyszukiwania

Model rozliczeniowy: CPC

Konwersja: Wysłany formularz

 

cena google adwords

 

Jak widać na załączonym obrazie kampania wydaje około 700 zł w miesiącu, a oczekiwane efekty są dla klienta satysfakcjonujące i wyniosły 17 konwersji na stronie.

Teraz już znasz schemat planowania działań i tego ile kosztuje reklama w Google, zatem nie czekaj i zacznij reklamować się z Ads już dziś!

Choć w odniesieniu do kampanii Google Ads często mówi się o licytacji stawek, to na końcowy koszt za kliknięcie wpływa nie tylko deklaracja maksymalnej kwoty, który jesteśmy zapłacić za jedno kliknięcie na reklamę. Równie ważny jest wynik jakości kampanii.

Co składa się na koszt kliknięcie w Google Ads?

Na koszt kliknięcia wpływa maksymalna kwota, jaką jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie oraz wynik jakości kampanii. Zależność pomiędzy tymi czynnikami wyrażana jest zazwyczaj takim wzorem:

[maksymalna kwota za kliknięcie] x [wynik jakości kampanii] = koszt pojedynczego kliknięcia

Jakie elementy składałyby się zatem na wynik jakości kampanii? Za najważniejsze można uznać:

  • historyczny wynik jakości konta,
  • wynik jakości słów kluczowych,
  • wynik jakości reklam,
  • wydatki całego konta,
  • współczynnik CTR słowa kluczowego,
  • współczynnik CTR reklam,
  • trafność słów kluczowych,
  • trafność reklam,
  • trafność witryny docelowej,
  • i wiele innych czynników.

Czynnikiem w dużym stopniu wpływającym na koszt kliknięcia, na który jednak osoba prowadząca kampanię nie ma wpływu, jest konkurencyjność danej branży. Reklamując np. kancelarię prawną w dużym mieście nie osiągnie się raczej stawki 0,29 zł za kliknięcie, nawet przy bardzo wysokim wyniku jakości kampanii. Natomiast dobrze skonfigurowana i prowadzona kampania Ads może zapewnić lepsze pozycje i efekty przy niższych kosztach.

Konkurencyjność panująca w branży jest istotnym elementem, który musi być brany pod uwagę w przypadku planowania budżetu na kampanię. Ograniczony budżet w przypadku konkurencyjnych branż może oznaczać brak satysfakcjonujących efektów kampanii i w konsekwencji zniechęcenie do Google Ads.

Kampanie Google Ads za ok. 3000 złotych

Czy budżet rzędu 3000 zł na reklamę w internecie ma sens? Pytania o opinię na temat budżetów to jedne z tych, które jako specjalistka kampanii Google Ads (a obecnie Product Designer) słyszę najczęściej. Właściciele firm, marketingowcy i specjaliści od sprzedaży w różnych branżach często głowią się nad tym, jaki budżet przeznaczyć na działania online, szczególnie na początku swojej drogi z Google Ads. Dlatego postanowiłam rozwiać wątpliwości i opisać, czy tania reklama w internecie może przynosić efekty.

Google Ads za 3000 zł – budżet mówi wszystko

Kampanie Google Ads w budżecie 3000 zł idealnie sprawdzą się w przypadku firm działających lokalnie, w których jednak konkurencja jest trochę większa, więc należy powalczyć o swoją pozycję w wyszukiwarce. Może to być więc na przykład firma sprzedająca nieruchomości / deweloper w Poznaniu czy innym większym mieście. Zakładamy, że poszukuje klientów w województwie wielkopolskim, więc na taki obszar kierujemy reklamę.

W Verseo dla firm w danym budżecie najczęściej proponujemy reklamę w sieci wyszukiwania Google oraz remarketing. W zależności od konkretnego przypadku, lokalizacji i ruchu na stronie, zwykle na początku przeznaczamy około 20% budżetu na remarketing, a potem weryfikujemy te założenia i ewentualnie modyfikujemy w zależności od wyników. Dzięki przyjęciu takiej strategii nawet tania reklama w internecie często przynosi dobre rezultaty.

Co stanowi główne zalety tego typu kampanii reklamowych? 

kampanie google ads zalety

  • możemy swobodnie określić lokalizację, gdzie wyświetlać się ma reklama oraz wykluczyć te miasta lub województwa, w których nie chcemy promować swojej oferty. Dostosowujemy wyświetlanie się reklam w danym obszarze, dzięki czemu docieramy do potencjalnie najbardziej zainteresowanych osób. Eliminujemy więc przypadki, w których nasza reklama pojawiłaby się osobom, które szukają mieszkań w innym mieście.
  • możemy w każdej chwili edytować treść reklamy, wprowadzając np. treści ważne z punktu widzenia odbiorcy lub nawiązując do aktualnych wydarzeń czy kusząc promocjami.
  • co więcej, możemy w każdej chwili wstrzymać lub ponownie aktywować kampanię reklamową (jeśli np. dany etap sprzedaży się zakończy)
  • jeżeli zaistnieje taka potrzeba, możemy dokładnie określić godziny i dni wyświetlania się reklam (na podstawie analizy klientów i czasu, w którym najczęściej szukają nowych mieszkań, możemy dostosować wyświetlanie się reklam właśnie w tych godzinach i dniach)
  • możemy też wybrać lub wykluczyć urządzenia, na których mają wyświetlać się nasze reklamy (możemy np. wyświetlać je na komputerach, komórkach i tabletach, ale w razie czego, możemy wykluczyć niektóre z nich lub zmniejszyć stawki na tych, z których mamy kiepski ruch lub brak konwersji)
  • możemy wybrać wiele słów kluczowych, ponieważ w ustawieniach założyliśmy wyświetlanie się reklamy tylko w okolicach Poznania, to nie musimy ograniczać się jedynie do kombinacji słów zawierających nazwę miasta, np.:
  • mieszkanie dwupokojowe,
  • nowe mieszkania,
  • mieszkania trzypokojowe,
  • tanie mieszkanie,
  • mieszkanie na sprzedaż,
  • mieszkanie pod klucz,
  • itp.
  • dodając rozszerzenia do reklam, takie jak np. rozszerzenie połączeń możemy ułatwić potencjalnym klientom kontakt z naszym przedstawicielem.
  • w remarketingu możemy zastosować zupełnie inny przekaz niż w sieci wyszukiwania. Bazując na modelu ścieżki zakupowej klienta, w remarketingu możemy dostosować treści do tych, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę i zapoznali się z naszą ofertą.

Kampanie Google Ads za 3000 zł – inne zalety dla działań lokalnych:

  • za reklamę płacimy tylko wtedy, kiedy ktoś w nią kliknie jest to więc stosunkowo tania reklama w internecie.
  • w systemie Google Ads mamy możliwość mierzenia, po jakich słowach kluczowych klienci wysyłają do nas zapytanie i dzięki temu starać się obliczyć koszt pozyskania 1 klienta.
  • korzystając zarówno z systemu reklamowego Google Ads jak i systemu analitycznego Google Analytics, możemy dokładnie prześledzić, co robią użytkownicy na naszej stronie i w jaki sposób na nią trafiają.
  • dzięki śledzeniu i monitorowaniu ruchu możemy podejmować decyzje pozwalające na obniżenie kosztów kampanii reklamowych. Na przykład sprawdzając które słowa kluczowe generują nam sprzedaż, możemy wstrzymać te mniej skuteczne słowa i obniżyć koszty lub mieć dodatkowy budżet na testy nowych słów.
  • podczas trwania kampanii reklamowych mamy stały dostęp do jej wyników i możemy szybko reagować na zmiany rynkowe czy zmiany w zachowaniach użytkowników. Widzimy też jak spadek czy wzrost naszych cen działa na decyzje o zakupie mieszkań
  • w systemie ustawiamy maksymalny dopuszczalny budżet, dzięki czemu mamy nad nim stałą kontrolę i z założenia tania reklama w internecie nie zmienia się nagle w zbyt dużą inwestycję.
  • możemy testować różne przekazy reklam i sprawdzać jakie treści i w jaki sposób ułożone teksty reklam performują najlepiej.
  • zbieramy dokładne informacje o tym, co najlepiej sprawdza się w przypadku naszej firmy. Dzięki temu wiemy na przykład, które słowa kluczowe warto wykorzystać również w procesie pozycjonowania naszej witryny.

Kampanie Google Ads zapewniają wysoką konkurencyjność w wyszukiwarce Google, jako że dzięki reklamom twoja strona może plasować się u góry wyników, zwiększając tym samym liczbę osób ją odwiedzających. Jest to jeden z szybszych “patentów” na to, by zaistnieć w oczach potencjalnych klientów, szczególnie jeśli nasze oferty są sezonowe lub mogą wkrótce nie być już dostępne.

Co więcej, jeżeli działamy na stosunkowo konkurencyjnym rynku, musimy wziąć pod uwagę, że grono naszych konkurentów prawdopodobnie korzysta już z kilku kanałów reklamowych. Nie oznacza to jednak, że by się przebić musimy zainwestować w kampanię jak największy budżet. Liczy się bowiem optymalizacja kampanii reklamowych, polegająca na analizie wyników i stawek i ich dostosowywanie pod zachowanie użytkowników.

  • w przypadku sklepu z zasłonami kampania może być też kierowana do osób, które szukają podobnych produktów, związanych np. z wykończeniem lub dekorowaniem domu. Jeśli więc sprzedajemy dany typ produktów, mamy możliwość kierowania reklam również do osób, które wyszukiwały podobne przedmioty lub mogą być potencjalnie zainteresowane redekoracją czy remontem domu/mieszkania.
    • wykorzystując system Google Ads oraz dane dostępne w Google Analytics, możesz dokładnie przeanalizować jak zachowują się użytkownicy trafiający na Twoją stronę internetową i jak się na niej zachowują.
    • kampanie prowadzone w systemie Google Ads dla sklepów internetowych dają możliwość wglądu w statystyki. Mając tak dużą ilość danych na temat zachowania kupujących możesz dostosowywać treści reklam, formaty oraz podejmować decyzję o wycofaniu danych produktów lub wprowadzeniu dodatkowych do oferty.
    • w przypadku sklepu z zasłonami kampania może być też kierowana do osób, które szukają podobnych produktów, związanych np. z wykończeniem lub dekorowaniem domu. Jeśli więc sprzedajemy dany typ produktów, mamy możliwość kierowania reklam również do osób, które wyszukiwały podobne przedmioty lub mogą być potencjalnie zainteresowane redekoracją czy remontem domu/mieszkania.

    Trzeba również pamiętać o tym, że budżet jest ważny, ale jakość kampanii reklamowych też ma znaczenie, ponieważ wysokiej jakości kampania reklamowa (zgodna z zasadami google i zbudowana w oparciu o dobre praktyki) pozwala w efekcie końcowym wyświetlać się na wysokich pozycjach za nieco niższe stawki (niż gdyby reklamy były kiepskiej jakości).  Ważne więc, by dbać przede wszystkim o jakość i stosować się m.in. do rekomendacji Google, które pojawiają się na koncie oraz wypracowanych przez doświadczenie specjalisty dobrych praktyk.

    Google Ads za ok. 5000 złotych

    Dla mniejszych lub średniej wielkości sklepów częstym budżetem początkowym proponowanym przez specjalistów Google Ads jest 5000 zł. (oczywiście zależy on od branży, dlatego na potrzeby tego artykułu wybraliśmy profil sklepu, który zdecydowanie mógłby rozpocząć od takiej sumy).

    Jakie rozwiązania reklamowe proponujemy w budżecie Google Ads za 5000 zł?

    Współpracując ze sklepami online bierzemy przede wszystkim pod uwagę wielkość sklepu (tj. liczbę produktów, które chcemy reklamować), konkurencyjność branży, typy i ceny produktów oraz ścieżkę zakupową klienta.  Dostosowywujemy więc rodzaj kampanii oraz treści reklamowe do tego co i gdzie promujemy, na jakim etapie ścieżki zakupowej znajduje się klient, a także do tego, czy reklamujemy produkty kupowane regularnie, czy jednorazowo. Do promowania sklepów online najczęściej wykorzystujemy:

    • kampanie produktowe (tzw. Google Zakupy / PLA) – najpopularniejsze i najskuteczniejsze kampanie służące do reklamowania sklepów online oraz przedstawiania internautom konkretnych produktów wraz z ich zdjęciami i cenami,
    • kampanie w sieci wyszukiwania – reklamy tekstowe skierowane do klientów na początkowym stadium ścieżki zakupowej, którzy dopiero szukają informacji o danym produkcie lub posługują się ogólnymi słowami kluczowymi albo hasłami zawierającymi nazwę marki,
    • remarketing – reklamy graficzne skierowanie do  klientów, którzy odwiedzili naszą stronę www, przeglądali produkty lub wrzucili je do koszyka, ale nie sfinalizowali swojej transakcji lub do klientów, których chcemy zachęcić do ponownego zakupu naszego produktu.

    W zależności od celu i przypadku, budżet 5000 zł zostaje odpowiednio podzielony na powyższe rodzaje kampanii. Najczęściej największa część budżetu (nawet do 70%) przydzielona zostaje do kampanii produktowej (gdyż ten typ kampanii jest najskuteczniejszą metodą promocji sklepów online oraz motorem napędowym ruchu i sprzedaży na stronie).

    Kolejne około 20% budżetu przeznaczamy na remarketing (tutaj warto zaznaczyć, że budżet remarketingowy będzie się różnić w zależności od branży – im droższy produkt reklamujemy, tym dłuższa może być ścieżka do jego zakupu. Wiele osób kupując droższe produkty, np. meble, AGD, czy RTV zdecydowanie bardziej porównuje konkurencję, sprawdza oferty różnych porównywarek cenowych i potrzebuje więcej czasu do namysłu. W tej sytuacji warto nieco intensywniej wracać do nich z reklamą lub przygotować osobną ofertę na opuszczony koszyk). Ostatnie około 10% budżetu przeznaczamy na tekstowe reklamy brandowe (ogromną zaletą reklam brandowych jest fakt, że kliknięcia w nie są bardzo tanie, a zatem nawet przy minimalnym budżecie można wygenerować z nich całkiem pokaźny ruch i sprzedaż).

    Pewnie zastanawiasz się gdzie się podział budżet na nie-brandowe reklamy tekstowe? Otóż przy średnich budżetach (tak, 5000 zł na e-commerce typu zasłony okienne to wcale nie jest bardzo duży budżet) w pierwszej kolejności najczęściej inwestujemy w reklamy produktowe. Po zebraniu odpowiedniej ilości danych weryfikujemy ustawienia kampanii, rozłożenie budżetów i zastanawiamy się czy warto dodać kolejną kampanię w wyszukiwarce np. na słowa kluczowe związane z produktami, które najlepiej sprzedają się w kampanii produktowej lub tymi, na których klient chce skupić się najbardziej.

    Co stanowi główne zalety wyżej opisanych kampanii? 

    zalety kampanii google ads za 5000zł

    • kampanie możesz kierować do osób na różnych etapach ścieżki zakupowej, dostosowując do nich treści reklamowe oraz formaty reklam,
    • masz możliwość dokładnego sprecyzowania treści reklam dla danej grupy odbiorców oraz przedstawienia swoich produktów w formie interesującej grafiki. Dzięki ciekawym tekstom reklamowym oraz odpowiednio skonstruowanemu wezwaniu do działania  osoby trafiające na reklamy wiedzą co powinny zrobić po kliknięciu w reklamę,
    • dzięki reklamom produktowym oszczędzasz koszty – internauci, którym wyświetlają się reklamy produktowe już w wynikach wyszukiwania widzą ich zdjęcie i cenę. Jeżeli uznają, że produkt im się nie podoba lub jego cena jest za wysoka nie klikną w reklamę, a Ty za wyświetlenie bez kliknięcia nie zapłacisz ani grosza,
    • możesz kierować internautów na właściwe podstrony dedykowane wyszukiwanym produktom. Dzięki temu potencjalni klienci oszczędzają czas, nie denerwują się koniecznością przeklikiwania się przez różne podstrony, co mogłoby skutecznie zniechęcić ich do zakupów w Twoim sklepie,
    • możesz testować różne opcje treści reklamowych, a co za tym idzie, po danym okresie prowadzenia kampanii, wyłonić najlepiej performujące reklamy, a wstrzymać te, które nie przynoszą efektów lub generują za duże koszty,
    • nic nie stoi na przeszkodzie, by chwilowo lub sezonowo wstrzymać kampanię,
    • również nie ma żadnego problemu ze zmianą lub dostosowaniem budżetu całej kampanii lub jej danej części,
    • korzystając z planera słów kluczowych masz możliwość wyszukiwania fraz najczęściej wpisywanych przez użytkowników szukających zasłon, dzięki czemu, prowadząc kampanię możesz dokładnie określić stawki za kliknięcie w reklamę wyświetlaną na daną frazę,
    • mamy więc całkowitą kontrolę nad stawkami za kliknięcie, a co za tym idzie, nad całościowym budżetem na kampanię,
    • dzięki rozszerzeniom reklam możemy zaprezentować dodatkowe informacje, które nie zmieściły się w tekście reklamy. Co więcej rozszerzenia zwiększą pole reklamowe i czynią przekaz ciekawszym (np. rozszerzenia objaśnień pozwalają dodać informację o darmowej dostawie, a rozszerzenia połączeń umożliwiają bezpośredni kontakt z infolinią w przypadku dodatkowych pytań o produkt)

    Dodatkowe zalety kampanii Google Ads dla mniejszych lub średnich sklepów internetowych:

    • wykorzystując system Google Ads oraz dane dostępne w Google Analytics, możesz dokładnie przeanalizować jak zachowują się użytkownicy trafiający na Twoją stronę internetową i jak się na niej zachowują.
    • kampanie prowadzone w systemie Google Ads dla sklepów internetowych dają możliwość wglądu w statystyki. Mając tak dużą ilość danych na temat zachowania kupujących możesz dostosowywać treści reklam, formaty oraz podejmować decyzję o wycofaniu danych produktów lub wprowadzeniu dodatkowych do oferty.
    • w przypadku sklepu z zasłonami kampania może być też kierowana do osób, które szukają podobnych produktów, związanych np. z wykończeniem lub dekorowaniem domu. Jeśli więc sprzedajemy dany typ produktów, mamy możliwość kierowania reklam również do osób, które wyszukiwały podobne przedmioty lub mogą być potencjalnie zainteresowane redekoracją czy remontem domu/mieszkania.

    Prowadząc kampanie w Google Shopping Twoje produkty będą wyświetlały się w ogólnych wynikach wyszukiwania Google oraz w zakładce Zakupy. Po wpisaniu przez użytkownika interesującej go frazy, np. “zasłony do salonu” na samej górze wyników pojawią się propozycje produktów. Wyświetlone reklamy to te, które – dzięki odpowiednio ustawionej stawce za kliknięcie – wzięły udział w aukcji o prawo do wyświetlania i ją wygrały (TAK, reklamodawcy wystawiają swoje reklamy/produkty do rywalizacji o obecność w przestrzeni reklamowej)

    Korzystając z Verseo CSS masz przewagę już na tym etapie. Jak to możliwe? 

    Dafsu6dpostzaudoxxlw7d25i7ojtfyvphpxjaonwzpk6 Qpvhj7lzvxhblzk5yp9tocgzbscwfrcwnren9p7xfj6oleaq8cfqnoztgtmfrei 2oq1oca4falbngi13dfpdim8k

    Dodając produkty do porównywarki cenowej Verseo CSS koszty kampanii zakupowej są niższe o 20% w porównaniu z porównywarką cenową Google (ponieważ nie obowiązuje tutaj nakładana przez Google marża). Dlatego prowadząc sklep internetowy i decydując się na swoją pierwszą kampanię reklamową w wysokości 5000 zł warto skorzystać z tej oferty i obniżyć koszty inwestycji już na samym początku. 

    Budżet na kampanie reklamowe Google Ads składa się z dwóch elementów.

    Koszt wyświetlania reklam w Google Ads

    Pierwszym jest koszt wyświetlania samych reklam. Opłaty są pobierane wyłącznie wówczas, gdy odbiorca wykona pożądaną akcję – a więc najczęściej kliknie w link czy baner i przejdzie na Twoją stronę internetową. Jest to więc opłata podobna to tej za „przestrzeń reklamową” w tradycyjnych mediach – np. w prasie czy na bilbordach.

    Prowizja za obsługę kampanii Google Ads

    Drugi składnik to koszt związany z obsługą kampanii Google Ads przez agencję marketingową. To opłata za pracę, którą wykonają specjaliści w celu:

    • opracowania założeń kampanii,
    • przygotowaniu reklam (np. treści do reklam tekstowych / grafik do banerów reklamowych),
    • skonfigurowania kampanii w systemie – tak, by przyniosła maksymalny zwrot z inwestycji,
    • monitorowania jej postępów i podejmowania zmian, aby zoptymalizować kampanię.

    Budżet kampanii Google Ads ustala się zawsze przed jej rozpoczęciem. Jeżeli pojawi się potrzeba jego poszerzenia, agencja marketingowa potwierdza to z klientem. Nie musisz się więc obawiać nieprzewidzianych wydatków.

    Kampanie Google Ads i określenie budżetu

    Jeżeli więc ktoś zapyta, czy kampania za kilka tysięcy złotych ma sens dla firmy lokalnej z większą konkurencją, to zdecydowanie tak! W Google Ads mamy tę możliwość, by kontrolować koszty pozyskania klientów i ściągania ruchu na stronę, dzięki czemu możemy odpowiednio dopasować budżet i jeśli np. zajdzie potrzeba, obniżyć go, lub chcąc zebrać w danym okresie więcej zapytań – odpowiednio go zwiększyć. Dzięki temu Google Ads to sposób na tanią reklamę w internecie.

    Nie musimy jednak “wróżyć z fusów” i przeznaczać ogromnych budżetów na kampanię, nie wiedząc, w jaki sposób działa konkurencja. Po upływie pierwszego miesiąca prowadzenia kampanii reklamowych powinniśmy zebrać odpowiednio dużo danych, tak aby w kolejnym okresie móc łatwiej określić potrzebny budżet.

    Agnieszka Talarska
    Customer Development Manager

    Agnieszka Talarska 1 E1581064395387

    Nie wiesz, który plan Google Ads jest dla Ciebie? Napisz do nas

    Darmowa wycena

    Minuta z zaletami Google Ads.

    Minuta z zaletami Google Ads.

    Klienci coraz częściej zauważają potężne zalety Google Ads względem innych kanałów reklamowych.

    Kinga Dudzińska
    Project Manager