Spis treści
Czytasz teraz:
Reklamy kontaktowe na Facebooku i Instagramie: generowanie leadów z mediów społecznościowych
Zamknij
Generowanie leadów za pośrednictwem social mediów – witamy w XXI wieku!
Czasy, w których panowało przekonanie, że „social media nie sprzedają” na szczęście mamy już dawno za sobą. Coraz więcej marketerów przekonuje się, że reklamy w mediach społecznościowych mogą być doskonałym uzupełnieniem dla działań wyszukiwarce czy dla remarketingu w sieci reklamowej. Nie dotyczy to tylko produktów i usług b2c. Generowanie leadów sprzedażowych to kolejny element, w którym narzędzia social mediów będą nieodzowne!
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Generowanie leadów – krok po kroku w social mediach
Z myślą o reklamodawcach chcących pozyskiwać wartościowe zapytania Facebook przygotował format Lead Ads (po polsku reklamy kontaktowe lub pozyskiwanie kontaktów). Naliczanie opłat przy tym typie reklamy jest dostępne jedynie w oparciu o wyświetlenia. Na pierwszy rzut oka wizualnie reklamy nie wyróżniają się niczym szczególnym od pozostałych formatów i zawierają tekst, nagłówek i opis w aktualnościach, a w kwestii kreacji mamy do wyboru pojedynczy obraz, pojedynczy film, karuzelę i pokaz slajdów. Dostępne przyciski z wezwaniem do działania to: Zarejestruj się, Wyślij wniosek, Pobierz, Sprawdź cenę, Więcej informacji, Zarejestruj się, Subskrybuj. Umiejscowieniami reklam zarówno na Facebooku jak i na Instagramie są wyłącznie aktualności.
Różnice zaczynają się po kliknięciu reklamy, gdzie na potencjalnego klienta czeka opcjonalna karta kontekstowa, na której reklamodawca może zawrzeć dodatkowe informacje i podkreślić korzyści swojej oferty.
Generowanie leadów a zbierane dane.
Po przejściu do formularza kontaktowego potencjalny klient ujrzy swoje podstawowe dane, które udostępnia np. w celu logowania się na Facebooku jak adres mailowy. Pozostałe informacje jakich może oczekiwać reklamodawca to imię, nazwisko, adres, numer telefonu, służbowy adres mailowy, numer telefonu służbowego i inne. Ciekawą rzeczą jest to, że pola z informacjami o użytkowniku są wypełnione automatycznie o ile informacje te zostały podane w profilu na Facebooku. Facebook zaleca ograniczenie się do maksymalnie czterech pytań, gdyż większa ich ilość może zniechęcić użytkownika do wysłania formularza. Dodatkowo mamy możliwość zadania maksymalnie trzech pytań niestandardowych. Mogą to być pytania otwarte bądź wielokrotnego wyboru. W tym miejscu Facebook wymaga od nas także wskazania linku do zasad prywatności obowiązujących w firmie ze względu na gromadzenie informacji o klientach.
Po wysłanym formularzu reklamodawca ma także opcjonalnie możliwość dodania karty z własnym zastrzeżeniem np. ze zgodą na wysyłanie materiałów marketingowych jeśli reklamy kontaktowe służą rozbudowie bazy mailingowej. Jeśli nie wybierzemy dodatkowych zastrzeżeń potencjalny klient ujrzy ekran końcowy zawierający przycisk do naszej witryny internetowej.
Reklamy kontaktowe – cenne źródło danych o klientach
Oczywiście poza samym gromadzeniem danych osób zainteresowanych naszą ofertą ważną rzeczą jest nie pozostawienie ich bez kontaktu zwrotnego. W tym celu należy udać się do zakładki Narzędzia do publikowania strony na Facebooku i wybrać Bibliotekę formularzy. Następnie pobierz plik csv z danymi potencjalnych klientów. Czynność ta musi być wykonywana regularnie i mamy do wyboru pobranie wszystkich kontaktów według wybranego zakresu dat lub pobranie jedynie nowych kontaktów dodanych od ostatniego pobrania. W celu automatyzacji procesu dodawania kontaktów możemy sprawdzić czy nasz dostawca systemu CRM posiada integrację z Facebookiem. Jeśli tak nowe kontakty będa automatycznie dodawane do systemu CRM.
Reklamy kontaktowe mają wiele zastosowań i oprócz pozyskiwania leadów mogą nam służyć także do budowy list mailingowych. Zastosowanie przy rejestracji na jazdy próbne, rejestracji na webinaria czy dostarczaniu raportów i wersji demo dla potencjalnych klientów.
Reklamy kontaktowe mogą być bardzo wartościowym źródłem pozyskiwania nowych klientów oczywiście pod warunkiem, że będą kierowane do właściwych użytkowników. Jeśli chcemy ograniczyć wyświetlanie reklam kontaktowych naszym aktualnym klientom warto dodać ich adresy mailowe do grupy niestandardowych odbiorców. Dzięki temu wykluczysz ją z grupy docelowej kampanii.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.