Spis treści
Czytasz teraz:
Reklamy kontaktowe na Facebooku i Instagramie: generowanie leadów z mediów społecznościowych
Zamknij
Generowanie leadów za pośrednictwem social mediów – witamy w XXI wieku!
Czasy, w których panowało przekonanie, że „social media nie sprzedają” na szczęście mamy już dawno za sobą. Coraz więcej marketerów przekonuje się, że reklamy w mediach społecznościowych mogą być doskonałym uzupełnieniem dla działań wyszukiwarce czy dla remarketingu w sieci reklamowej. Nie dotyczy to tylko produktów i usług b2c. Generowanie leadów sprzedażowych to kolejny element, w którym narzędzia social mediów będą nieodzowne!
Generowanie leadów – krok po kroku w social mediach
Z myślą o reklamodawcach chcących pozyskiwać wartościowe zapytania Facebook przygotował format Lead Ads (po polsku reklamy kontaktowe lub pozyskiwanie kontaktów). Naliczanie opłat przy tym typie reklamy jest dostępne jedynie w oparciu o wyświetlenia. Na pierwszy rzut oka wizualnie reklamy nie wyróżniają się niczym szczególnym od pozostałych formatów i zawierają tekst, nagłówek i opis w aktualnościach, a w kwestii kreacji mamy do wyboru pojedynczy obraz, pojedynczy film, karuzelę i pokaz slajdów. Dostępne przyciski z wezwaniem do działania to: Zarejestruj się, Wyślij wniosek, Pobierz, Sprawdź cenę, Więcej informacji, Zarejestruj się, Subskrybuj. Umiejscowieniami reklam zarówno na Facebooku jak i na Instagramie są wyłącznie aktualności.
Różnice zaczynają się po kliknięciu reklamy, gdzie na potencjalnego klienta czeka opcjonalna karta kontekstowa, na której reklamodawca może zawrzeć dodatkowe informacje i podkreślić korzyści swojej oferty.
Generowanie leadów a zbierane dane.
Po przejściu do formularza kontaktowego potencjalny klient ujrzy swoje podstawowe dane, które udostępnia np. w celu logowania się na Facebooku jak adres mailowy. Pozostałe informacje jakich może oczekiwać reklamodawca to imię, nazwisko, adres, numer telefonu, służbowy adres mailowy, numer telefonu służbowego i inne. Ciekawą rzeczą jest to, że pola z informacjami o użytkowniku są wypełnione automatycznie o ile informacje te zostały podane w profilu na Facebooku. Facebook zaleca ograniczenie się do maksymalnie czterech pytań, gdyż większa ich ilość może zniechęcić użytkownika do wysłania formularza. Dodatkowo mamy możliwość zadania maksymalnie trzech pytań niestandardowych. Mogą to być pytania otwarte bądź wielokrotnego wyboru. W tym miejscu Facebook wymaga od nas także wskazania linku do zasad prywatności obowiązujących w firmie ze względu na gromadzenie informacji o klientach.
Po wysłanym formularzu reklamodawca ma także opcjonalnie możliwość dodania karty z własnym zastrzeżeniem np. ze zgodą na wysyłanie materiałów marketingowych jeśli reklamy kontaktowe służą rozbudowie bazy mailingowej. Jeśli nie wybierzemy dodatkowych zastrzeżeń potencjalny klient ujrzy ekran końcowy zawierający przycisk do naszej witryny internetowej.
Reklamy kontaktowe – cenne źródło danych o klientach
Oczywiście poza samym gromadzeniem danych osób zainteresowanych naszą ofertą ważną rzeczą jest nie pozostawienie ich bez kontaktu zwrotnego. W tym celu należy udać się do zakładki Narzędzia do publikowania strony na Facebooku i wybrać Bibliotekę formularzy. Następnie pobierz plik csv z danymi potencjalnych klientów. Czynność ta musi być wykonywana regularnie i mamy do wyboru pobranie wszystkich kontaktów według wybranego zakresu dat lub pobranie jedynie nowych kontaktów dodanych od ostatniego pobrania. W celu automatyzacji procesu dodawania kontaktów możemy sprawdzić czy nasz dostawca systemu CRM posiada integrację z Facebookiem. Jeśli tak nowe kontakty będa automatycznie dodawane do systemu CRM.
Reklamy kontaktowe mają wiele zastosowań i oprócz pozyskiwania leadów mogą nam służyć także do budowy list mailingowych. Zastosowanie przy rejestracji na jazdy próbne, rejestracji na webinaria czy dostarczaniu raportów i wersji demo dla potencjalnych klientów.
Reklamy kontaktowe mogą być bardzo wartościowym źródłem pozyskiwania nowych klientów oczywiście pod warunkiem, że będą kierowane do właściwych użytkowników. Jeśli chcemy ograniczyć wyświetlanie reklam kontaktowych naszym aktualnym klientom warto dodać ich adresy mailowe do grupy niestandardowych odbiorców. Dzięki temu wykluczysz ją z grupy docelowej kampanii.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.