Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Brak komentarzy

Kampania Google Ads – co to jest? Jak zacząć?

Kampania Google Ads – co to jest? Jak zacząć? - zdjęcie nr 1

Kampania Google Ads

Reklamy w sieci wyszukiwania Google należą obecnie do najpopularniejszych. To prosty i jedyny tak szybki sposób, by Twoja strona znalazła się na samym szczycie wyników wyszukiwania na daną frazę. Całe narzędzie jest intuicyjne i zapewnia wiele możliwości. Jak ustawić reklamę w Google Ads? Sprawdź nasz poradnik!

Kampania Google Ads – co to jest?

Google Ads to olbrzymia platforma umożliwiająca korzystanie z wielu typów reklam. Jednymi z najpopularniejszych są te umieszczane w sieci wyszukiwania, czyli w wynikach wyszukiwarki. Wyświetlają się użytkownikom wpisującym frazy, na które ustawiona jest dana kampania – zarówno ponad tzw. wynikami organicznymi, jak i pomiędzy nimi. 

To, w którym miejscu znajdzie się Twoja reklama, zależy od kwoty, jaką jesteś w stanie za nią zapłacić i od zainteresowania danym tematem. Reklamodawcy chcący przeprowadzić kampanię na tę samą frazę biorą bowiem udział w aukcji, która decyduje o tym, czy i gdzie wyświetlają się konkretne treści.

Reklama w sieci wyszukiwania – dlaczego warto?

Dlaczego wato zdecydować się na reklamę właśnie w sieci wyszukiwania? Jej główne zalety to:

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • kierowanie użytkowników bezpośrednio na Twoją stronę internetową – co wpływa na zwiększanie widoczności, ruchu i sprzedaży,
  • możliwość precyzyjnego targetowania – reklamodawca sam ustala, komu ma się wyświetlać jego reklama,
  • łatwa konfiguracja – stworzenie kampanii jest bardzo proste,
  • przystępne ceny – przy odpowiedniej konfiguracji reklam w sieci wyszukiwania można uzyskać bardzo dobre wyniki stosunkowo niewielkim kosztem.

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka świata, używana codziennie miliardy razy. Dlatego reklama w tym miejscu to na pewno dobry pomysł!

Dlaczego warto zainwestować w Google Ads? Ile to kosztuje? Sprawdź!

Rodzaje reklam internetowych w sieci wyszukiwania

Warto przyjrzeć się również rodzajom reklam w sieci wyszukiwania, zanim zaczniesz ustawianie swojej pierwszej kampanii. Można w niej zamieszczać:

  • reklamy tekstowe – przypominające organiczne wyniki wyszukiwania,
  • reklamy produktowe – mające formę kafelków na górze strony kierujących do strony konkretnego produktu w sklepie internetowym,
  • reklamy graficzne i wideo – publikowane u partnerów w sieci wyszukiwania.

Typ stosowanej kampanii możesz dobierać w zależności od celów, które chcesz osiągnąć. Reklamy tekstowe zwiększają przede wszystkim ruch na stronie, produktowe stymulują zakupy, a graficzne i wideo służą między innymi zwiększaniu świadomości marki i poprawie jej wizerunku. Dlatego warto zastanowić się zawczasu, na czym najbardziej Ci zależy!

Jak ustawić reklamę w Google – pierwsze kroki

Ustawienie reklamy w Google Ads nie jest wcale tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Instrukcję KROK PO KROKU Google Ads – jak zacząć, znajdziecie poniżej.

  1. Zacznij od zalogowania się na swoje konto i wybierz „Kampanie”, a następnie naciśnij ikonkę przedstawiającą znak plus (+) lub przyciska „Nowa kampania”. Tym samym przejdziesz do tworzenia swojej pierwszej reklamy.
  2. Zostaniesz przekierowany do wyboru celu. Musisz wybrać, jaki efekt ma pomóc osiągnąć kampania (sprzedaż, ruch w witrynie, świadomość marki itp.). Możesz też wybrać opcję „Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu”. Wówczas będziesz musiał sam ustawić wszystkie parametry.
  3. Trzeci krok to wybór typu kampanii. Google Ads proponuje kilka rodzajów reklam. Wybierz „Sieć wyszukiwania” i naciśnij „Dalej”.
  4. Kolejny krok to nadanie kampanii nazwy (na potrzeby reklamodawcy, która ułatwi jej identyfikację). W sekcji „Sieci” należy odznaczyć sieć reklamową Google. Łączenie kampanii w sieci reklamowej i sieci wyszukiwania zazwyczaj jest niezalecane, ponieważ są to kanały pozwalające osiągać odmienne cele.
  5. Po zakończeniu tych czynności Twoja kampania Google Ads będzie zapisana w wersjach roboczych. Możesz wrócić do konfiguracji w dowolnym momencie.

Ustawienia – kampania Google Ads krok po kroku

  1. Następny etap to szczegółowe ustawienia kampanii. Pozwalają one skierować reklamy do konkretnych odbiorców. Bardzo ważne, abyś przed przystąpieniem do tej części wiedział, kim są przedstawiciele Twojej grupy docelowej. Reklamę można oczywiście skierować do bardzo szerokiego grona odbiorców, ale zazwyczaj generuje to wysokie koszty, przynosząc marne rezultaty. Jakie ustawienia kierowania masz do wyboru?
  • Pierwsze pole to lokalizacja. Możesz skierować swoją reklamę do internautów z Polski, całego świata lub innej dowolnej lokalizacji. Wyświetlanie można zawęzić np. do osób przebywających w konkretnym województwie lub mieście. Możliwe jest też dodanie wykluczeń – dzięki temu można wybrać większy obszar kierowania reklamy z pominięciem konkretnych miejsc.
  • Następny etap to języki. Kierując reklamę do Polaków, warto wybrać zarówno polski, jak i angielski, ponieważ wiele osób w naszym kraju korzysta z przeglądarki ustawionej na język angielski.
  • Kolejna sekcja to „Odbiorcy”. Umożliwia ona wprowadzenie np. danych demograficznych, dotyczących aktywności online lub zainteresowań. Pozwala to na jeszcze większe sprecyzowanie zasięgu kierowania reklam. Jest to jednak nieobowiązkowe. Kryteria można zawęzić nawet podczas trwania kampanii. Możesz skorzystać z propozycji systemu, który podpowie, jak sprecyzować odbiorców reklamy. Dostępne są opcje „Kierowanie” pozwalająca zawęzić zasięg kampanii oraz „Obserwacja” umożliwiająca monitorowanie kryteriów i ustawienia niestandardowych stawek dla odbiorów.
  • Następny krok dotyczy ustalenia budżetu. Należy wpisać średnią dzienną kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na reklamę.
  • Następnie czeka Cię określenie modelu optymalizacji stawek. Możliwości w tym zakresie jest bardzo dużo. Można na przykład ustawić limit maksymalnej stawki za kliknięcie, albo skupić się na uzyskaniu maksymalnej liczby kliknięć przy określonym budżecie. W przypadku chęci zwiększenia sprzedaży przyda się natomiast śledzenie konwersji. Z kolei udział w wyświetleniach to opcja pozwalająca zmaksymalizować częstotliwość wyświetlania reklamy.

Po tym wszystkim kampania Google Ads jest już wstępnie skonfigurowana. 

To jednak nie koniec ustawień i możliwości, jakie dają!

Google Ads Automated – jak działa? Kto i co może zyskać?

Konfiguracja grup reklam

W oddali już widać metę! Trzeba jeszcze tylko skonfigurować grupy reklam uwzględniające podział produktów lub usług i umożliwiający trafne dopasowanie przekazu do odbiorcy. Można tworzyć reklamy standardowe lub dynamiczne. 

Reklamy standardowe i reklamy dynamiczne – różnice

  • Grupy standardowe bazują na słowach kluczowych wpisanych przez Ciebie.
  • Grupy dynamiczne powstają na podstawie analizy treści zamieszczonych w Twojej witrynie. Są tworzone automatycznie.

Dla każdej grupy można określić oddzielną stawkę. Słowa kluczowe można natomiast stosować z różnymi kryteriami dopasowania (np. ścisłe lub przybliżone).

Tworzenie reklamy tekstowej

Konfiguracja reklamy to jedno, ustawienie treść reklamy to drugie. Kreator umożliwia podejrzenie, w jaki sposób będzie się ona prezentować w wyszukiwarce. Należy wybrać adres URL, do jakiego będzie kierowany użytkownik oraz wybrać treść nagłówka i właściwej reklamy. 

Dobrze wiedzieć!

Nagłówek może się składać z maksymalnie trzech części, a opis może zawierać maksymalnie 2 linie tekstu. Limity znaków są podane przy każdym polu. 

Przy wyborze reklam dynamicznych adres URL i nagłówek są dobierane automatycznie. Użytkownik ma za zadanie jedynie stworzenie opisu reklamy zajmującego maksymalnie dwie linie tekstu.

Jak tworzyć treść reklamy?

Należy pamiętać przede wszystkim o jej dopasowaniu do słów kluczowych oraz grupy docelowej. Treść powinna zachęcać do kliknięcia. Najlepiej, jeśli zawiera główne słowo kluczowe. Po kliknięciu „Gotowe” można dodać kolejne reklamy do tej samej grupy.

Po zatwierdzeniu pozostaje tylko czekać na efekty. Trzeba jednak wiedzieć, że zatwierdzenie reklamy może zająć do kilku dni (zwykle jeden dzień roboczy). Następnie dobrze jest trzymać rękę na pulsie – śledzić, jak radzi sobie dana kampania i jakie rezultaty przynosi. Warto przy tym pamiętać, że nawet jeśli jednego dnia ustalony budżet będzie przekroczony, w skali miesiąca nie przekroczy on dozwolonej stawki. Dobrze ustawiona reklama Google Ads w sieci wyszukiwania powinna dość szybko zacząć się przekładać na realizację ustalonych celów. Niektóre parametry można również dostosować podczas jej trwania.

Komunikacja niewerbalna: Pokaż to, czego mi nie mówisz.

Skuteczna reklama tekstowa Google Ads – co warto wiedzieć?

Google Ads to narzędzie dające mnóstwo możliwości. Nawet prosta reklama tekstowa może być konfigurowana i dostosowywana na wiele sposobów. Przy odpowiednich ustawieniach jest też bardzo skuteczna. Jak dbać o optymalne wykorzystanie budżetu? 

Pamiętaj przede wszystkim o:

  • podkreślaniu unikalnych cech oferty,
  • wykorzystaniu słów kluczowych w tekście reklamy,
  • dopasowaniu reklamy do grupy docelowej (Twojego klienta),
  • spójności treści reklamy ze stroną, do której kieruje,
  • wykorzystaniu CTA (Call to Action, czyli wezwania do działania – np. „kup”, „sprawdź teraz”, „zarejestruj się”, „uzyskaj wycenę”),
  • dopasowaniu reklamy do użytkowników urządzeń mobilnych.

Nie bój się też eksperymentować – np. tworzyć kilka wariantów tej samej kampanii z różnymi ustawieniami, a następnie sprawdzać, które radzą sobie najlepiej. Dzięki temu szybko staniesz się ekspertem od efektywnych reklam! Przydatne są między innymi narzędzia od Google Ads – w swoim profilu znajdziesz wiele cennych danych na temat skuteczności reklamy. 

Śledź na przykład wynik jakości Google Ads. To współczynnik wyliczający, jak „odpowiednia” jest reklama i strona docelowa dla użytkowników wpisujących w wyszukiwarkę odpowiednie słowa kluczowe. Oczywiście jest to jedynie przybliżona ocena kampanii, ale dobrze sprawdzić, czy nie wymaga ona optymalizacji.

Dobrze wiedzieć…

Reklamy w Google Ads można ustawiać nawet z bardzo małym budżetem. Sprzyja to eksperymentom i badaniu różnych możliwości. Jest to również bardzo przystępne i intuicyjne narzędzie dostępne dla każdego. 

Skuteczna reklama tekstowa Google Ads może być ustawiona nawet przez kogoś bez doświadczenia. Jeśli jednak chcesz, możesz również skorzystać z profesjonalnej pomocy w tym zakresie. Zapraszamy do kontaktu! 🙂

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany