Spis treści
Czytasz teraz:
Jak znaleźć słowa kluczowe?
Zamknij
Słowa kluczowe to słowa lub wyrażenia, które są niezbędne do połączenia zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę z ofertą, jaką chcesz promować. Jeśli istnieje zgodność między tymi elementami, to
Twoja reklama lub strona (przy spełnieniu innych warunków) ma szansę wyświetlić się w wynikach wyszukiwania. Jak zwiększyć tę szansę przy właściwym odnalezieniu i wykorzystaniu fraz kluczowych? Podpowiadamy.
Słowa kluczowe w praktyce
Masz ochotę na koreańską kuchnię, jednak nie znasz przepisów? Cyk — kuchnia koreańska przepisy — wpisujesz frazę w wyszukiwarkę i już wiesz, co dzisiaj zjesz. Szlag trafił hydraulikę pod Twoim zlewem, a Ty w panice wylewasz kolejne wiadra pełne wody? Cyk — hydraulik 24h – hasło wpisane i w ciągu godziny wybawca z kluczem francuskim melduje się w Twoich drzwiach… Twoi klienci działają w ten sam sposób — sprawdź, jak znaleźć słowa kluczowe, pod którymi szukają Twoich usług!
>> Słowa kluczowe w reklamach Google Ads – Poradnik KROK PO KROKU <<
Słowa kluczowe niczym okruszki chleba w bajce
Google to pierwszy przystanek w internetowych wyszukiwaniach — adres google.pl wpisujemy niemal odruchowo i to zarówno na telefonach komórkowych, jak i w trakcie korzystania z komputerów stacjonarnych. Wyszukiwarka Google podlega nieustannym zmianom, jednak podstawą jej wyszukiwań wciąż jest słowo.
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
Słowo kluczowe — czyli fraza składająca się z jednego lub wielu wyrazów, prowadzących użytkowników do poszukiwanych przez nich materiałów. Innymi słowy, mianem „słów kluczowych” określa się wszystkie hasła, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwarki:
W prostych wyszukiwarkach, np. szukajkach na stronach sklepu, fragment kodu odpowiedzialny za ten element skupia się na wyszukaniu ciągu znaków, który tworzy daną frazę. Bardziej zaawansowane wyszukiwarki – np. Google, Bing czy też Yandex, stosują skomplikowane algorytmy, pozwalające na dostarczenie najlepszych wyników. Zawiłości wyszukiwania powiązane są z ilością danych, jakie przetwarzają wyszukiwarki sortujące treści z całego internetu. W sytuacji, gdy wyniki na nawet najbardziej złożone hasła wyświetlane są na kilku tysiącach stron, wyszukiwanie ciągu znaków i prezentacja rezultatów w sposób alfabetyczny nie byłaby zbyt efektywna.
O tym co Google bierze pod uwagę poczytacie więcej w naszym poradniku – “123 czynnikach wpływających na pozycjonowanie”.
Słowa kluczowe – rodzaje i odmiany
Marketing w wyszukiwarkach — w wielkim skrócie — opiera się na dobraniu odpowiednich słów kluczowych i strategicznym rozmieszczeniu ich w obrębie witryny internetowej. Zanim jednak zaczniemy szukać odpowiedzi na pytanie „jak znaleźć słowa kluczowe” i przejdziemy do researchu, warto przyjrzeć się podstawowym rodzajom fraz, których będziemy poszukiwać:
- Słowa kluczowe krótki ogon (short-tail keywords) – czyli tak zwane „słowa kluczowe ogólne”. Tego typu frazy składają się z jednego lub dwóch wyrazów i charakteryzują się bardzo dużą wyszukiwalnością, a co za tym idzie — także i konkurencją. Inną cechą szczególną jest też ich dość spora ogólność, która raczej nie sprzyja konwersjom — ciężko w końcu znaleźć wymarzony model spódnicy, kierując się jedynie wynikami powiązanymi z hasłem „spódnica”. Podobnie jest z frazami wieloznacznymi — zależnie od kontekstu wyszukiwania, cel użytkownika może być zupełnie inny. Przykład? “Pavlova“ – szukając tej frazy, możemy mieć na myśli zarówno ciasto, jak i Annę Pavlovą, na której cześć ten konkretny wypiek powstał. Decydując się na wpisanie słowa w spolszczonej wersji – „Pawłowa” do tej mieszanki dorzucamy jeszcze rosyjskiego naukowca Iwana, opiekuna psa… notabene Pawłowa.
Krótkie ogólne frazy mogą wydawać się atrakcyjne, jednak koszt wywindowania strony na szczyt wyników wyszukiwania może nie być wart efektów – tj. nie przekładać się na ruch na stronie, kontakt czy też zakupy.
- Słowa kluczowe długi ogon (long-tail keywords) – rodzaj fraz, który składa się z minimum trzech wyrazów. Cechy charakterystyczne? Mniejsza częstotliwość wyszukiwań, ale również mniejsza konkurencja. Dłuższe frazy są bardziej szczegółowe i zdecydowanie łatwiejsze jest ustalenie celu, w jakim został wpisany do wyszukiwarki. Fraza „czarna spódnica plisowana midi” pozwala na określenie szczególnych cech poszukiwanego modelu — koloru, rodzaju ozdób oraz długości. Podobnie jest w przypadku “pavlovej” – dodanie dodatkowych elementów, np. „przepis na domową” lub „tancerka Anna” pozwala na określenie czy mamy ochotę „na coś słodkiego”, czy doskwiera nam jedynie głód wiedzy historycznej.
Trafne określenie dłuższych fraz kluczowych pozwala na skuteczne wstrzelenie się w potrzeby użytkowników wyszukiwarki i znacznie ułatwia osiągnięcie konwersji. Koszt pozycjonowania fraz z długiego ogona będzie różnić się między branżami — w niektórych jest to wciąż teren niezagospodarowany, a w innych — konkurencja jest równie zażarta, jak na frazach ogólnych.
- Brandowe słowa kluczowe — czyli słowa powiązane z marką. Frazy tego typu zawierają najczęściej całość lub część nazwy Twojej firmy. Do fraz brandowych zalicza się też hasła zawierające fragment strony www. Jeżeli nazwa Twojej firmy jest oryginalna, w większości przypadków frazy brandowe będą zwracać wyniki z Twojej domeny. W przypadku, gdy nazwa działalności ma cechy wspólne z nazwami konkurencji (cechuje to niektóre branże, np. fabryki i usługi montażowe okien zazwyczaj bazują na słowie „okno”, odmienione na wszystkie sposoby), warto zadbać o dodatkową promocję i zoptymalizować witrynę z uwzględnieniem interesujących fraz brandowych.
Uwaga! Pozycjonowanie się na nazwę konkurencji nie jest dobrym rozwiązaniem. Aby optymalizacja przyniosła skutki, konieczne jest umieszczenie wybranej frazy brandowej w obrębie witryny, co może prowadzić nie tylko do chaosu informacyjnego i wątpliwości ze strony potencjalnych klientów, ale również do nieprzyjemności ze strony konkurencji.
Powyższy podział słów kluczowych jest jednym z najczęściej stosowanych. Nie jest idealny — frazy kluczowe można podzielić na kilka innych sposobów, np…z uwzględnieniem „daty ich przydatności” – na „krótkoterminowe” (short-term fresh) i „wiecznie zielone” (evergreen). Do pierwszych można zaliczyć z pewnością frazy powstałe na bazie aktualnego trendu. W 2022 wśród takich haseł znalazł się m.in. Putin, czy pytanie „Jak pomóc Ukrainie?”. Frazy „wiecznie zielone” to te, których częstotliwość wyszukiwania nie zalicza zazwyczaj spektakularnych skoków popularności, np. zapytania o sposoby na odchudzanie, czy też np. informacje o dbaniu o rośliny doniczkowe.
Idealnym rozwiązaniem jest znalezienie słów kluczowych z każdej z grup — tego typu dywersyfikacja umożliwia dotarcie do zróżnicowanych grup odbiorców. Pojawianie się w wynikach wyszukiwania na różnego rodzaju frazy pozwala też na zwiększenie swoich zasięgów oraz na podniesienie świadomości marki. Jeżeli przy pierwszym zetknięciu się z naszym brandem użytkownik uzyskał satysfakcjonujące odpowiedzi, jest szansa, że przy kolejnej okazji również wybierze nasz link.
Jak znaleźć słowa kluczowe odpowiednie dla witryny internetowej?
Słowa kluczowe może wyszukać z pomocą wielu dostępnych narzędzi internetowych. Zanim jednak zabierzemy się za korzystanie z dostępnego oprogramowania, poświęćmy chwilę na mniej techniczne spojrzenie na keyword research.
Podobnie jak w przypadku stawiania strony internetowej, tak i w momencie poszukiwania słów kluczowych warto określić CEL, który przyświeca naszym działaniom. Jeżeli celem tworzenia witryny była sprzedaż, należy skoncentrować się na frazach, pod którymi klienci będą poszukiwać produktów. W sytuacji, gdy strona ma umacniać naszą pozycję jako eksperta w danej niszy, frazy, na których będziemy się skupiać, pozwolą na zaprezentowanie swojej wiedzy z danego tematu.
Strona internetowa może równocześnie spełniać różnego rodzaju cele, np. sprzedawać produkty i być źródłem porad branżowych. W ten sposób działają m.in. sklepy budowlane czy też witryny księgarskie, które są równocześnie portalami o tematyce kulturalnej. Warto również pamiętać o tym, że cel witryny może zmienić się po kilku miesiącach czy latach działalności. Zmiana jest stałym elementem prowadzenia biznesu, a jej natężenie i częstotliwość jest zależne od branży oraz oczekiwań użytkowników.
Drugą istotną kwestią jest ANALIZA NISZY. Analiza działań branżowych w internecie jest równie istotne dla nowych biznesów, jak i dla tych starszych, które dopiero “wchodzą w Internet”. Działania marketingowe w sieci i kontakty z klientami różnią się od tych tradycyjnych i wymagają innego zestawu umiejętności i narzędzi.
Analizowanie internetowej odsłony swojej branży warto zacząć na forach i grupach zrzeszających osoby zainteresowane naszą tematyką, np. na Facebooku:
Na co zwrócić uwagę? Warto przyjrzeć się, o czym rozmawiają osoby zainteresowane naszą tematykę, jakie pytania tam padają (to też świetne miejsce na czerpanie inspiracji na teksty blogowe!) i jakim językiem się posługują. Research warto też uzupełnić o analizę konkurencji — sprawdzić jak komunikują się z klientami na stronie i na swoich profilach w social mediach. Dodatkowych informacji dostarczyć może też lektura komentarzy — w przypadku nietrafionych pomysłów, użytkownicy portali społecznościowych raczej nie mają problemów z krytyką działań podejmowanych przez firmę.
Określenie CELU naszych działań oraz zorientowanie się skutecznych metodach w naszej NISZY pozwoli na wyznaczenie nam kierunku, w jakim powinniśmy podążać podczas wyszukiwania słów kluczowych. Już wstępna analiza ułatwi wyłonienie głównych słów kluczowych — haseł o większym stopniu ogólności, które będą bazą dla dalszego wyszukiwania keywordsów. Określenie tej podstawy ułatwi korzystania z narzędzi ułatwiających znalezienie fraz kluczowych.
Myślisz jak klient, przeprowadziłeś burzę mózgów, emocje w jej trakcie sięgały zenitu i masz wytypowaną listę słów kluczowych – czy to oznacza, że to już koniec? Niestety nie. Praca nad słowami kluczowymi, chociaż wydaje się prosta, składa się z kilku etapów i warto poświęcić jej dostatecznie dużo czasu. Musimy je poddać rzetelnej analizie pod względem przydatności do wykorzystania w kampanii i zderzyć z brutalną rzeczywistością, czyli cenami i budżetem, jakim dysponujemy — wyjaśnia Danuta Janicka, Digital Ads & Optimization Specialist w Verseo, autorka poradnika Słowa kluczowe w reklamach Google Ads KROK PO KROKU, w którym znajdziesz więcej przydatnych podpowiedzi.
Jak znaleźć słowa kluczowe? Wybierz swoje narzędzia!
Trafny dobór słów kluczowych to podstawa optymalizacji i całego procesu pozycjonowania strony. Skupienie się na frazach, które będą konwertować, jest jednym z elementów sukcesu, na który nastawione są działania SEO. W znalezieniu słów, które będą zgodne z naszym celem, pomocne będą narzędzia dostępne w internecie.
Korzystając określonych wcześniej słów kluczowych, możemy rozbudować swoją bazę fraz o kolejne, pokrewne im hasła.
Wyszukiwarka Google ma na celu dostarczenie swoim użytkownikom jak najlepszych odpowiedzi na szukane przez nich pytania. W tym celu stosuje m.in. podpowiedzi ułatwiające formułowanie trafnych zapytań:
Autouzupełnianie tworzone jest na bazie popularności i podobieństwa wpisywanych przez użytkownika fraz. Wyszukiwarka kładzie spory nacisk na personalizację serwowanych swoim użytkowników treści, stąd też część podpowiedzi będzie oparta o historię wyszukiwań na naszym koncie. Bardziej uniwersalne podpowiedzi pojawią się podczas korzystania z trybu incognito.
Podobne podpowiedzi stosuje również na podstronie z wynikami wyszukiwania. Listy z podobnymi hasłami należy szukać pod koniec dziesiątki:
Podpowiedzi słów kluczowych to niejedyny sposób na znalezienie atrakcyjnych fraz przy wykorzystaniu danych wyszukiwarki.
Przydatnym narzędziem jest Planer słów kluczowych. Dzięki niemu możemy sprawdzić orientacyjną liczbę wyszukiwań dla wybranej frazy, określić, z jak dużą konkurencją mamy do czynienia, oraz poznać szacunkowe stawki za kliknięcie dla każdej z nich. Narzędzie to pozwala również uzyskać prognozy dla wybranych haseł przy różnych scenariuszach poziomu wydatków i uwzględnieniu czynnika sezonowości — punktuje Danuta Janicka.
Informacje, jak z niego korzystać, odnajdziesz poniżej oraz w bezpłatnym poradniku Słowa kluczowe w reklamie Google Ads KROK PO KROKU.
PLANER SŁÓW KLUCZOWYCH – planer to narzędzie dedykowane kampaniom Google Ads. Z powodzeniem można jednak korzystać z niego w trakcie poszukiwania słów kluczowych do pozycjonowania. Jak znaleźć słowa kluczowe, które będą odpowiadać naszym potrzebom?
Zacznij od przejścia na stronę planera słów kluczowych i zaloguj się na swoje konto Google.
Pamiętasz o swoich głównych słowach kluczowych? Na ich podstawie możesz określić kolejne frazy, które będą lepiej oddawać Twój biznes. Podczas korzystania z narzędzia, pamiętaj o zaznaczeniu języka i państwa na którego rejon pragniesz kierować swoje usługi.
Propozycje słów kluczowych warto przejrzeć pod kątem liczby wyszukiwań. Uwaga – „konkurencyjność” tych fraz liczona jest dla Google Ads, w trakcie szukania fraz do pozycjonowania, nie ma konieczność uwzględniania danych zgromadzonych w tej kolumnie.
KEYWORDTOOL.IO – rozwiązanie alternatywne dla Planera słów kluczowych, przez wielu specjalistów uznawane za “najlepsze”. W opcji bezpłatnej dostarcza ograniczoną ilość słów bez dodatkowych statystyk – wciąż jednak wystarczającą aby uzupełnić listę interesujących nas fraz kluczowych. Keywordtool.io pozwala rozszerzyć poszukiwania haseł także o inne media, w tym inne wyszukiwarki (Yahoo, Bing) oraz platformy typu Youtube czy Instagram.
UBERSUGGEST.IO – to rozwiązanie, które nie tylko pomaga znaleźć słowa kluczowe, ale również dostarcza całkiem sporo danych na ich temat:
Na wykresie pokazana jest częstotliwość wyszukiwań interesującej nas frazy, z podziałem na urządzenia mobilne i stacjonarne. Poniżej znajdują się również informacje na temat klikalności danego hasła oraz wieku użytkowników.
Słowa kluczowe pokrewne do wpisanego przez nas znajdują się w tabelce pod wykresami.
Rozwinięcie tabeli umożliwia podgląd top10 dla każdego hasła – łącznie z szacunkową liczbą klików dla każdej pozycji oraz dodatkowymi informacjami, takimi jak ilość linków czy ilość udostępnień w wybranych social mediach.
Wersja darmowa umożliwia zebranie szczegółowych danych tylko dla pierwszej dziesiątki wyników.
ANSWERTHEPUBLIC.COM — kultowe narzędzie copywriterów pozwala na znalezienie poszukiwanych przez użytkowników fraz. Doskonale sprawdza się zwłaszcza podczas poszukiwania dłuższych słów kluczowych oraz inspiracji na tematy do artykułów blogowych.
Na rynku świetnie radzą sobie również narzędzia o polskich korzeniach:
SEMSTORM – skorzystanie z narzędzia wymaga założenia konta. Po zalogowaniu, wystarczy wybrać zakładkę “SŁOWA KLUCZOWE” i wpisać jedną z głównych fraz. Słowa kluczowe są tu podzielone na:
- proste odpowiedzi
- słowa z przyimkami
- pytania
oraz video. W wynikach dostępna jest również alfabetycznie posortowana lista fraz kluczowych. Pełen dostęp do konta pozwala na wyszukiwania podzielone na bardziej szczegółową analizę – m.in. wyszukiwanie nakierowane na frazy z tytułów i opisów alternatywnych grafik, charakterystyczne dla e-commerce, czy też wyszukiwarkę hashtagów.
SENUTO – w tym programie słów kluczowych będziemy szukać w “Bazie słów kluczowych”, do której to kategorii dostęp otrzymamy po założeniu konta. Po wpisaniu głównych fraz, narzędzie zwraca nam listę haseł pokrewnych.
Podobnie jak w przypadku innych tego typu rozwiązań, dzieli frazy na podstawowe, pytania, czy grupy słów. Pozwala też na różne formy filtrowania wyników – np. uwzględniające konkretne sformułowania.
SURFER SEO – poszukiwanie słów kluczowych w tym narzędziu rozpoczyna się od zakładki Keywords Research. Po wpisaniu interesującej nas frazy, narzędzie udostępnia wyniki składające się z fraz podobnych do tej wyszukiwanej, zawierające ją oraz pytania.
Aby uzyskać te dane bez konieczności opłacania abonamentu, można również skorzystać z darmowej wtyczki do Chrome – Keyword Surfer. Rozszerzenie pozwala na uzyskanie większej ilości informacji o danych frazach bezpośrednio podczas wyszukiwania w Google.
Jak znaleźć… jeszcze więcej słów kluczowych?
Ewolucja bazy słów kluczowych dla naszej witryny jest nieunikniona, zwłaszcza jeżeli planujemy dalsze zwiększanie widoczności w obrębie wyszukiwarki Google. W tym celu warto przyjrzeć się frazom na jakie nasza strona już rankuje – tj, pod jakim hasłem wyświetla się użytkownikom.
Jak sprawdzić popularność strony?
W tym celu warto zajrzeć do Google Search Console, do zakładki SKUTECZNOŚĆ. Informacje o zapytaniach znajdują się w tabelce:
Dane zebrane w GSC przydają się zwłaszcza wtedy, gdy chcemy jak najwięcej wycisnąć ze stron, które już istnieją i zapisały się na łamach indeksu Google. Być może wśród tych haseł są takie, których nie braliśmy wcześniej pod uwagę, a które mają spory potencjał na zwiększenie ilości użytkowników na naszej stronie? Narzędzie pokazuje nam nie tylko średnią pozycję naszej witryny — po kliknięciu hasła uzyskamy również adres podstrony, która na nie rankuje oraz rodzaj urządzenia.
Dodatkowych informacji dostarczyć może również analiza haseł szukajki — jeśli umieścimy takową na naszej stronie. Tego typu dane z powodzeniem zbiera Google Analytics.
I więcej i więcej i więcej… już nam nie trzeba
W poszukiwaniu słów kluczowych niezbędny jest umiar i dopasowanie ich liczby do wielkości witryny. Miejsce w kluczowych punktach każdej podstrony (title, nagłówki) jest ograniczone, podobnie jak i możliwość przetworzenia informacji przez roboty sieciowe i użytkownika.
Tworząc listy fraz kluczowych warto zaplanować ich rozmieszczenie w sposób który pozwala na optymalizację zgodną z wymogami Google, tj. bez upychania słów kluczowych „na siłę”. Więcej o tym przeczytacie w polecanym wcześniej darmowym poradniku.
Rozwój bazy słów kluczowych nie musi być przez to zahamowany — wystarczy, że będziemy dbać o poszerzanie warstwy contentowej poprzez bloga lub sekcji aktualności. W przypadku sklepów stosować można również inne tricki – np. tworzenie różnego rodzaju nieszablonowych kategorii produktów, które okrasić można okolicznościowymi tekstami.
A zreszta… Twoi klienci sami podpowiedzą Ci, co jest im potrzebne — wystarczy ich chwilę poobserwować! 🙂
Agnieszka Pawlak Stylowy Malec
02 lis 2020, 13:36
Pierwszy raz mam okazję używać programu Keywordtool, jestem mile zaskoczona jak wiele słów kluczowych wyszukał do hasła ubrania dla chłopców. Na pewno przyda się w codziennej pracy. Pozdrawiam
contrade.pl
13 sty 2021, 16:51
Podręcznikowo zoptymalizowany tekst pod frazę „jak znaleźć słowa kluczowe” i, automatycznie, „słowa kluczowe” brawo! 🙂
Moim zdaniem Semstorm jest raczej kiepski w poszukiwaniach słów kluczowych, Senuto jest o niebo lepsze, ale też ma swoje wady. Akurat używam obu i według mnie świetnie się te aplikacje uzupełniają.
Maciej Popiołek
14 sty 2021, 09:32
Ja znowuż głównie jadę na ahrefsie 😀
tymon
13 lip 2023, 15:58
Jako osoba z doświadczeniem w marketingu w wyszukiwarkach, zgadzam się z podziałem słów kluczowych na różne rodzaje. Słowa kluczowe krótkiego ogona są ogólne i mają dużą konkurencję. Słowa kluczowe długiego ogona są bardziej szczegółowe i mają mniejszą konkurencję. Brandowe słowa kluczowe powiązane z nazwą firmy są również ważne. Dywersyfikacja słów kluczowych pozwala dotrzeć do różnych grup odbiorców i zwiększa widoczność marki. Ważne jest dostarczanie użytkownikom satysfakcjonujących odpowiedzi na ich zapytania.