Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u

Ponad pół roku temu została uruchomiona nowa usługa Google pozwalająca na kierowanie reklam do użytkowników poczty Gmail (po betach testach od grudnia usługa jest dostępna dla wszystkich).

Założenia:

Reklamy wyświetlają się użytkownikom usługi Gmail w górnej części widoku skrzynki odbiorczej. Po kliknięciu reklamy otwiera nam się jej pełna treść. Reklama może mieć postać klasycznego newslettera. Dostępne są różne formaty reklamy, które automatycznie dostosowują się do rozmiaru ekranu (tego typu reklamy przekierowują użytkownika bezpośrednio na stronę internetową).

gmail1

Podobnie jak w przypadku innych usług Google AdWords ponosimy koszt jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę. Mamy wiele opcji kierowania reklam:

  1. kontekstowo – na podstawie słów kluczowych
  2. zgodnie z zainteresowaniami użytkowników
  3. według powiązań z domeną (system analizuje linki, które występują w temacie i treści wiadomości użytkownika)
  4. według profilu zawodowego
  5. według rodzaju urządzenia (desktop, Android, IOS)
  6. według wieku, płci, lokalizacji, języka
  7. Purchases – użytkownicy, którzy w ostatnim czasie dokonali zakupów w wybranej kategorii
  8. mix powyższych

Reklama na Gmail łączy w sobie nie tylko precyzyjne i dokładne możliwości kierowania reklamy do wybranej grupy odbiorców, ale także umożliwia nam zastosowanie dobrej jakości elementów graficznych, które dodatkowo wzmocnią nasz przekaz reklamowy (mamy możliwość zakodowania reklamy w HTML). W zależności od naszych celów reklamy mogą z powodzeniem zwiększać świadomość produktów/usług lub zachęcać do wykonania konkretnej akcji.

reklama na gmailu fasardi 1

Każdą reklamę możemy odpowiednio otagować, co ułatwi nam analizę efektów kampanii w Google Analytics (oddzielne źródło w Google Analytics). Każdy newsletter możemy otagować osobno.gmail2

Kampania pozwoli nam poznać dokładne CTR (efektywność reklamy), koszt pojedynczego „kliku” w reklamę, koszt przejścia bezpośrednio do strony docelowej (external click) oraz ilość osób, które zapisały reklamę w swojej skrzynce czy udostępniły ją dalej (Forwards).

Poniżej podane są przykładowe dane dla kampanii testowej. Dane w wierszach pokazują efektywność reklamy w zależności od dnia.

gmail3

Dodatkowo mamy ciekawe opcje optymalizacji kampanii zgodnie z kosztem konwersji (jako konwersję możemy ustawić przejście do wybranej strony, wypełnienie danych w formularzu, zakup na serwisie, itp.)

Całość jest obudowana w panel zbierający i przedstawiający dane naszej kampanii w dość czytelnym zestawieniu.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Google Moja Firma, wyniki lokalne i jak to połączyć?
Jakub Szperkowski

W dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć kwestię tworzenia profilu Google Moja Firma, czyli tworzenia lokacji naszej firmy w mapach Google. Jest […]

pozycjonowanie w google maps
Pozycjonowanie w Google Maps
Barbara Oleszek

Działasz lokalnie? Nie zapomnij zadbać o swoją pozycję na Google Maps! Stwórz wizytówkę i daj się poznać potencjalnym klientom! Przy […]

reklama branża tekstylna
Case study – branża tekstylna (Google Ads)
Magdalena Walczak

Wielokrotnie już pisaliśmy, że regularna optymalizacja reklam Google Ads prowadzona przez profesjonalistów to niezbędny element udanych kampanii. Samo uruchomienie reklam […]

Agencja performance – 3 wyzwania w świecie opartym na danych
Krzysztof Masłowski

Agencja performance i nowe drogi rozwoju Zarządzając Verseo często spotykam się z ludźmi ze świata performance marketingu – marketerami, handlowcami, […]

Jak pozyskać klienta? 3 sposoby!
Maciej Popiołek

Jak pozyskać klienta? Daj się znaleźć! Biznes ruszył, koncepcja jest, strona stoi. Przed Tobą pytanie, jak pozyskać klienta? Wcześniej jednak […]

bounce rate co to jest
Bounce Rate – co to jest?
Adam Kubaszewski

Współczynnik odrzuceń (bounce rate) to jeden z parametrów, który daje nam obraz tego, jak angażująca jest treść danej witryny, a […]