Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Google Sponsored Promotions, czyli reklama na Gmail’u

Ponad pół roku temu została uruchomiona nowa usługa Google pozwalająca na kierowanie reklam do użytkowników poczty Gmail (po betach testach od grudnia usługa jest dostępna dla wszystkich).

Założenia:

Reklamy wyświetlają się użytkownikom usługi Gmail w górnej części widoku skrzynki odbiorczej. Po kliknięciu reklamy otwiera nam się jej pełna treść. Reklama może mieć postać klasycznego newslettera. Dostępne są różne formaty reklamy, które automatycznie dostosowują się do rozmiaru ekranu (tego typu reklamy przekierowują użytkownika bezpośrednio na stronę internetową).

gmail1

Podobnie jak w przypadku innych usług Google AdWords ponosimy koszt jedynie wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę. Mamy wiele opcji kierowania reklam:

  1. kontekstowo – na podstawie słów kluczowych
  2. zgodnie z zainteresowaniami użytkowników
  3. według powiązań z domeną (system analizuje linki, które występują w temacie i treści wiadomości użytkownika)
  4. według profilu zawodowego
  5. według rodzaju urządzenia (desktop, Android, IOS)
  6. według wieku, płci, lokalizacji, języka
  7. Purchases – użytkownicy, którzy w ostatnim czasie dokonali zakupów w wybranej kategorii
  8. mix powyższych

Reklama na Gmail łączy w sobie nie tylko precyzyjne i dokładne możliwości kierowania reklamy do wybranej grupy odbiorców, ale także umożliwia nam zastosowanie dobrej jakości elementów graficznych, które dodatkowo wzmocnią nasz przekaz reklamowy (mamy możliwość zakodowania reklamy w HTML). W zależności od naszych celów reklamy mogą z powodzeniem zwiększać świadomość produktów/usług lub zachęcać do wykonania konkretnej akcji.

reklama na gmailu fasardi 1

Każdą reklamę możemy odpowiednio otagować, co ułatwi nam analizę efektów kampanii w Google Analytics (oddzielne źródło w Google Analytics). Każdy newsletter możemy otagować osobno.gmail2

Kampania pozwoli nam poznać dokładne CTR (efektywność reklamy), koszt pojedynczego „kliku” w reklamę, koszt przejścia bezpośrednio do strony docelowej (external click) oraz ilość osób, które zapisały reklamę w swojej skrzynce czy udostępniły ją dalej (Forwards).

Poniżej podane są przykładowe dane dla kampanii testowej. Dane w wierszach pokazują efektywność reklamy w zależności od dnia.

gmail3

Dodatkowo mamy ciekawe opcje optymalizacji kampanii zgodnie z kosztem konwersji (jako konwersję możemy ustawić przejście do wybranej strony, wypełnienie danych w formularzu, zakup na serwisie, itp.)

Całość jest obudowana w panel zbierający i przedstawiający dane naszej kampanii w dość czytelnym zestawieniu.

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Media społecznościowe i psychologia – 4 lekcje z nauką w tle
Maciej Popiołek

Zrozumienie swojej grupy docelowej jest kluczowe w przypadku mediów społecznościowych. Aby to zrobić, najlepiej poznać przynajmniej podstawowe zasady psychologii, które […]

25 darmowych narzędzi dla marketingowca
Dominika Słomka

Chcesz jeszcze efektywniej prowadzić działania marketingowe? Pomogą Ci w tym odpowiednie narzędzia, które nie tylko usprawniają pracę, ale również pozwalają […]

Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy
Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?
Dominika Słomka

Pomysł na sklep internetowy jest. Platforma e-commerce wybrana. Produkty wprowadzone do systemu. Wszystko działa, tylko… klientów brak? Aby w e-sklepie […]

Wady i zalety reklamy radiowej
Maciej Popiołek

Reklama radiowa – czym jest oraz jej główne wady i zalety Dzisiejszy rynek produktów i usług jest rynkiem na którym […]

inbound czy outbound marketing
Inbound czy outbound marketing? Co wybrać?
Maciej Popiołek

Marketing to coś, bez czego nie da się zaistnieć na rynku, szczególnie obecnie, gdy jest on bardzo konkurencyjny. Na szczęście […]

Wady i zalety reklamy prasowej
Maciej Popiołek

Wady i zalety reklamy prasowej Pojęcie i rodzaje reklamy prasowej Reklama prasowa jest to rodzaj reklamy, który wykorzystuje jako środek przekazu […]