Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Program afiliacyjny – co to jest?

Program afiliacyjny – co to jest? - zdjęcie nr 1

Program afiliacyjny – co to jest? - zdjęcie nr 2

Marketing afiliacyjny nie jest nowością, ale z roku na rok nabiera tempa. Dla reklamodawców jest szansą na pozyskanie nowych klientów i osiągnięcie założonych celów biznesowych, a dla wydawców – stanowi możliwość zarabiania na promowaniu konkretnych produktów / usług. Dowiedz się więcej, na czym polega program afiliacyjny i sprawdź, czy to metoda dobra także dla Ciebie.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Program afiliacyjny – co to jest?

Program afiliacyjny to zamienna nazwa programów partnerskich prowadzonych w ramach marketingu afiliacyjnego. Można go określić mianem techniki marketingu internetowego, która polega na prowadzeniu działań nie bezpośrednio przez sprzedawcę, ale przez niezależnych marketerów i wydawców.

Jak działa program afiliacyjny?

Program afiliacyjny opiera się na współpracy między sprzedawcą a partnerami. Jego istotą jest delegowanie przez reklamodawcę (sprzedawcę) działań marketingowych na partnerów. W zamian za efekty prowadzonych działań otrzymują oni prowizje.

Warto przy tym podkreślić, że partnerzy mają właściwie nieograniczone możliwości działania. Korzystają oni z dostępnych technik i metod w dowolny sposób – tak, aby opracowana strategia przyniosła oczekiwane efekty.

Uczestnicy programu afiliacyjnego

Chociaż trzon programu afiliacyjnego stanowią reklamodawca i wydawca, uczestników jest więcej.

  • Reklamodawca (sprzedawca) – informuje o promowanym produkcie i dostarcza konkretną kreację.
  • Sieć afiliacyjna – udostępnia otrzymaną kreację wydawcom.
  • Wydawca (partner) – umieszcza informację o produkcie w postaci linku afiliacyjnego.
  • Użytkownik – klika w link afiliacyjny i przechodzi do serwisu reklamodawcy, a następnie dokonuje zakupów.

Warto przy tym podkreślić, że programy partnerskie możliwe są także bez udziału sieci afiliacyjnej. Wielu reklamodawców decyduje się jednak na skorzystanie z jej pośrednictwa, ponieważ:

  • umożliwia nawiązanie relacji reklamodawców z wydawcami,
  • zarządza trackingiem,
  • zarządza płatnościami.

Typy programów partnerskich

Chociaż istota funkcjonowania programów partnerskich jest właściwie taka sama, różne są sposoby rozliczeń między reklamodawcą a wydawcą. Dlatego wyróżnia się trzy główne typy programów afiliacyjnych.

Pay Per Lead (PPL)

Przez Pay Per Lead należy rozumieć płatność za określone działanie, które wykona użytkownik po kliknięciu w link afiliacyjny. Może to być np. wypełnienie formularza, pozostawienie danych kontaktowych, zapisze się do newslettera itp.

Pay Per Sale (PPS)

Pay Per Sale to typ programu afiliacyjnego, który koncentruje się na sprzedaży i zakupach. Oznacza to, że wydawca otrzymuje od reklamodawcy prowizję w momencie, gdy użytkownik kliknie w link afiliacyjny i dokona zakupu. Wynagrodzenie stanowi procentową część wartości przedmiotu transakcji.

Pay Per Click (PPC)

Pay Per Click to typ programu partnerskiego, w którym rozliczenie odbywa się na podstawie kliknięć wykonanych przez użytkowników. Do wypłaty wynagrodzenia dochodzi niezależnie od liczby sprzedanych produktów. Z uwagi na ten fakt, niewiele jest programów partnerskich rozliczających się na takich zasadach, ponieważ często nie przekłada się na efektywność sprzedaży.

Warto także podkreślić, że istnieją dwa rodzaje programów afiliacyjnych:

  • jednopoziomowe – wydawca otrzymuje wynagrodzenie wyłącznie za własne działania,
  • dwupoziomowe – wydawca otrzymuje wynagrodzenie za własne działania oraz działania prowadzone przez stworzony przez siebie zespół.

Ważna rola linków afiliacyjnych

Mówiąc o programach partnerskich, należy wspomnieć o linkach afiliacyjnych. To właśnie dzięki nim użytkownik trafia na stronę reklamodawcy, a wydawca otrzymuje wynagrodzenie.

Mianem linku afiliacyjnego określa się unikalny adres URL, który przekierowuje potencjalnych klientów do serwisu reklamodawcy. Dzięki temu wiadomo, jaka część sprzedaży pochodzi z programu partnerskiego.
Zaletą linków afiliacyjnych są nieograniczone możliwości wykorzystania. Jest to wszechstronne narzędzie, które można zastosować niezależnie od rodzaju podejmowanych działań marketingowych. Tego rodzaju linki można umieszczać w wielu kanałach jednocześnie, np.

  • blogach,
  • kanałach YouTube,
  • mailingach,
  • portalach społecznościowych,
  • serwisach rabatowych,
  • serwisach tematycznych,
  • forach internetowych,
  • wyszukiwarkach i porównywarkach produktów.

Program afiliacyjny – od czego zacząć?

Jeżeli jesteś sprzedawcą i chcesz osiągnąć założone cele, musisz w pierwszej kolejności stworzyć program partnerski. Kolejny etap to zaproszenie wydawców do wzięcia w nim udziału. Chociaż możesz samodzielnie stworzyć sieć wydawców, na początek lepiej skorzystać ze wsparcia sieci afiliacyjnej. Zapewnia ona całe zaplecze technologiczne, narzędzia dla wydawców, a także narzędzia pozwalają na śledzenie statystyk przydatnych podczas optymalizowania kampanii.

Jeśli jesteś wydawcą, możesz poszukiwać reklamodawcy we własnym zakresie lub – podobnie jak w przypadku sprzedawców – dołączyć do sieci afiliacyjnej. Dzięki temu nie tylko zyskasz dostęp do aktywnych programów partnerskich, ale również pewność prawidłowego rozliczania się sprzedawców.

Programy afiliacyjne – czy to się opłaca?

Programy afiliacyjne to technika marketingowa, która niesie obopólne korzyści – zarówno z punktu widzenia reklamodawcy, jak i wydawcy.

Niski koszt reklamy

Reklamodawca ponosi dużo niższe koszty reklamy, ponieważ to wydawca odpowiedzialny jest za prowadzenie działań marketingowych. W zależności od wybranego typu programu, sprzedawca może na przykład rozliczać się wyłącznie za sprzedaż, dzięki czemu finalnie ponosi niższy koszt w porównaniu z samodzielnie prowadzonymi działaniami reklamowymi – nawet, jeśli prowizja za sprzedaż jest dość wysoka.

Szansa na atrakcyjne wynagrodzenie

Wydawca uczestniczący w programach partnerskich ma szansę uzyskać wysokie wynagrodzenie. Jest ono adekwatne do efektywności podejmowanych działań marketingowych, co stanowi motywację do intensywnego promowania produktu. Może przy tym korzystać z dowolnych narzędzi – tak, by zapewnić jak największą konwersję.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany