Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Marketing internetowy definicja

Marketing internetowy definicja - zdjęcie nr 1

Marketing internetowy definicja - zdjęcie nr 2

Marketing internetowy definicja

Marketing internetowy to stosunkowa nowa forma marketingu, używająca jako medium internetu. Służy do pozyskiwania nowych klientów oraz do przesyłania informacji marketingowych. Dobrym przykładem marketingu internetowego są różnorakie reklamy multimedialne, banery, reklamy na serwisach społecznościowych, interstitale oraz e-maile reklamowe. Historia marketingu internetowego sięga 1994 roku kiedy to HotWire sprzedał pierwszy baner reklamowy. Marketing internetowy definicja: jest to rodzaj działań marketingowych prowadzonych z użyciem stron internetowych, social mediów, poczty internetowej oraz innych szeroko pojętych internetowych środków.

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Rodzaje marketingu internetowego

Reklama graficzna

  • Baner – to najstarsza i najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Ma formę np. prostokąta, który wyświetla się podczas przeglądania strony internetowej. Jego zaletą jest niska inwazyjność i małe obciążenie zasobów komputera
  • Billboard (megabaner, superbaner) jest obecnie najpopularniejszą formą reklamy internetowej. Wyświetlany jest najczęściej w najlepszej, górnej części strony internetowej
  • Skyscraper jest reklamą wyświetlaną z boku strony, zazwyczaj zajmuje dużą powierzchnię
  • Box śródtekstowy to baner graficzny umieszczany pomiędzy akapitami tekstu. Jego zaletą jest możliwość reklamy produktu, który jest opisywany w tekście
  • Button (przycisk) to po prostu niewielki baner graficzny, umieszczany w okolicach panelu nawigacyjnego strony internetowej

E-mail marketing jest drugim (po reklamie graficznej) najpopularniejszym sposobem reklamy internetowej. Marketing e-mail jest formą reklamy przesyłanej konsumentom na ich konta e-mail. Reklama wysyłana w ten sposób często przybiera formę spamu. Inną formą reklamy wysyłanej przez e-mail jest newsletter, który jest bardziej skuteczny i reklamuje produkty, które są potrzebne konsumentowi, ponieważ konsument musi wyrazić chęć otrzymywania newslettera. Z tego samego powodu zasięg tej reklamy jest mniejszy niż klasycznego spamu e-mail.

Marketing partnerski jest formą reklamy internetowej polegającej na tym, że reklamodawca umieszcza reklamy na stronie internetowej swojego partnera. Reklamodawca w ten sposób sam wybiera współpracowników i strony, które przeglądają ludzie, którzy mogą być zainteresowani jego produktem. Z kolei właściciel strony ma zysk od każdego kliknięcia w reklamę, bądź od każdego zakupionego produktu dzięki reklamie zamieszczonej na jego stronie.

Remarketing to sposób reklamy polegającej na dostosowywaniu reklam do użytkownika. Dla przykładu: jeśli użytkownik szuka informacji na temat komputerów oraz ich podzespołów to wyświetlają my się reklamy takich części. Jeżeli odwiedził sklep internetowy z rowerami, to przez jakiś czas może on otrzymywać reklamy, które będą zachęcać do powrotu na stronę lub nawet na podstronę z konkretnym produktem.

Reklama semantyczna to rodzaj reklamy polegającej na semantycznej analizie stron internetowych. Proces ten prowadzi do wypełnienia powierzchni reklamowej targetowanymi reklamami, które mają maksymalną szansę na zaabsorbowanie uwagi konsumenta. Przykładem takich reklam kontekstowych jest Google AdWords. Ten typ reklamy jest obecnie dominujący.

Video marketing. Dzięki tej formie marketingu można zareklamować produkt o wiele skuteczniej i udzielić potencjalnemu konsumentowi więcej informacji. Świetnym środowiskiem do video marketingu jest serwis Youtube. Przykładowe rodzaje video marketingu: video-blogi, video-poradniki video-recenzje.

Marketing internetowy – modele biznesowe

Modele biznesowe marketingu internetowego można podzielić na trzy grupy: sprzedaż na podstawie liczby odsłon, sprzedaż na podstawie rozliczeń za konkretne działania konsumenta oraz model łączący oba te sposoby. Najbardziej powszechne sposoby za pomocą których reklamy internetowe są kupowanie to:

  • CPM (cost per mile) jest najbardziej popularną metodą modelu biznesowego. Reklamodawca płaci za wyświetlenie reklamy określonej ilości czytelników. Najczęściej jest to tysiąc, stąd też nazwa tej metody
  • CPV (cost per visitor) występuje kiedy reklamodawca płaci za przekierowywanie użytkowników na swoją stronę
  • CPV (cost per view) występuje, kiedy reklamodawca płaci za każdorazowe wyświetlenie reklamy.
  • CPC (cost per click) występuje, kiedy reklamodawca płaci za klikanie w jego reklamę. CPC różni się od CPV tym, że reklamodawca płaci za każde kliknięcie niezależnie od tego, czy użytkownik dotrze do docelowej strony
  • CPA (cost per action) jest szczególnie przydatne w marketingu partnerskim. Całą odpowiedzialność za skuteczność reklam bierze na siebie właściciel strony internetowej. Reklamodawca płaci tylko za działanie klienta spowodowane reklamą, np. zakup reklamowanego produktu lub wypełnienie ankiety
  • Cost per convertion opisuje koszt pozyskania pojedynczego klienta poprzez zastosowanie prostego działania: koszt kampanii reklamowej dzielony jest przez ilość pozyskanych klientów
  • CPD (cost per day) to metoda stosowana w przypadku długiej i owocnej współpracy z właścicielem witryny internetowej. Jest to po prostu umowa, na podstawie której reklamodawca płaci określoną kwotę za każdy dzień wyświetlania reklamy na stronie

Marketing internetowy w liczbach

Przewaga marketingu internetowego nad swoim klasycznym odpowiednikiem to szybkość publikowania treści. Taka reklama jest też zdecydowanie tańsza od konwencjonalnej.  Kolejną zaletą reklam internetowych jest możliwość ich dopasowania do preferencji konsumenta (patrz: Google Adwords). Największym dostawcą reklam jest Google, które kontroluje ok. 70% rynku reklamy internetowej. Innymi dużymi dostawcami są: Yahoo! (362 miliony widzów reklam rocznie) MSN (309 milinów) AOL (156 milinów) Adbrite (73 miliony).

Marketing internetowy to zagadnienie, którego definicja jest bardzo szeroka i niesprecyzowana. Warto jednak korzystać z jego dobrodziejstw, ponieważ jest przyszłościowym rozwiązaniem, które wypiera standardowy marketing i przewyższa go w mierzalności efektów.

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź nasz podręcznik 21 sposobów marketingu w sieci – Verseo AdBook 2018! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany