Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Brak komentarzy

e-commerce marketing – najlepsze kanały promocji

e-commerce marketing – najlepsze kanały promocji - zdjęcie nr 1

e-commerce marketing – najlepsze kanały promocji - zdjęcie nr 2

E-commerce marketing – najlepsze kanały promocji.

E-commerce (e-handel) oznacza handel elektroniczny. W Polsce GUS określił e-commerce jako elektroniczny handel dokonywany przez sieci wykorzystujące protokół IP. Najbardziej spopularyzowaną formą e-commerce są sklepy internetowe. W Polsce na 26,5 milionów internautów, aż 54% dokonywała zakupów przez Internet. Jest to bardzo atrakcyjny kanał sprzedaży, który zyskuje coraz więcej zwolenników. Ale jak go reklamować? E-commerce marketing to dziedzina, której musisz przyjrzeć się bliżej!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

E-commerce to zalety zarówno dla kupującego jak też dla sprzedającego. Sprzedający znacznie obniża koszty działalności na zatrudnieniu, magazynowaniu (jeżeli sprzedaje produkty, które nie wymagają dużej powierzchni), zezwoleniach. Oferta e-commerce ma bardzo szeroki zasięg, ponieważ może dotrzeć do odbiorcy z każdego i do każdego zakątka świata, a sprzedaż odbywa się całodobowo. Dla kupującego taka forma transakcji jest również bardzo korzystna, ponieważ może robić zakupy z dowolnego miejsca na ziemi, w dowolnym czasie, skorzystać z płatności online, a  oferowana cena jest zwykle bardzo konkurencyjna w porównaniu do tradycyjnych sklepów.

Kanały marketingu e-commerce.

E-commerce marketing to działania zmierzające do pozyskania klientów kupujących on-line. Najlepsze kanały promocji to: pozycjonowanie strony sklepu, dodatkowa sprzedaż przez aukcje internetowe, sprzedaż przez komórki i tablety, dodawanie produktów do porównywarki cenowej, prowadzenie bloga, wykorzystanie social mediów oraz oczywiście reklamy Google Ads. 

Pozycjonowanie strony sklepu.

E-commerce marketing to przede wszystkim pozycjonowanie sklepu internetowego, którego celem jest podniesienie pozycji strony sklepu w rankingach wyszukiwarek. Jeżeli chcemy przyciągnąć jak największą liczbę kupujących strona powinna znaleźć się w TOP 10 w rankingu wyszukiwarek na wiele słów kluczowych tematycznie związanych z obszarem naszego działania..

W pierwszym kroku należy zdefiniować kim są nasi potencjalni klienci, żeby określić słowa jakie wpisują do wyszukiwarki szukając określonego produktu lub usługi. Zabieg ten pozwoli na określenie słów kluczowych i fraz, które powinny znajdować się w nagłówkach, opisach kategorii, podkategorii, nazw produktów sklepu i wszelkich udostępnianych treściach jak blog czy aktualności. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym i na efekty trzeba poczekać od 1 miesiąca do pół roku, jednak jest bardzo skutecznym kanałem marketingowym. Jest to proces, który wymaga stałych działań z uwagi na zmieniające się algorytmy wyszukiwarek. Wybrane słowa najlepiej wyselekcjonować za pośrednictwem Planera Słów Kluczowych Google lub narzędzi jak Semstorm.

Praca na witryną sklepu wymaga również przeglądu technicznego pod kątem prawidłowości jej działania. Kluczowa jest szybkość działania strony, prawidłowe likowania wewnętrzne (klient powinien bez problemu poruszać się po sklepie od kategorii do podkategorii i produktów), usuniecie błędów, jak strony ślepe uliczki.

Ważne jest również ciągłe optymalizowanie i późniejsze regularne dodawanie treści. W przypadku sklepów istotne jest, aby słowa kluczowe i frazy, przy pomocy których ma trafić do sklepu potencjalny klient zawarte były w naturalny sposób w nagłówkach oraz opisach. Niezwykle istotne jest stworzenie unikatowych treści. Sprzedawcy muszą mieć świadomość, że zamieszczanie opisów od producenta lub brak opisów kategorii czy podkategorii wpłynie negatywnie na pozycję strony w wyszukiwarce. Opisy powinny mieć charakter reklamowy, mający skłonić klienta do zakupu produktu. Do produktu powinno być załączone atrakcyjne zdjęcie, ponieważ obraz jest doskonałym uzupełnieniem słowa.

Dodatkowa sprzedaż przez aukcje internetowe.

Zgodnie z raportem Gemius z 2017 dotyczącym e-commerce w Polsce najbardziej rozpoznawalną marką ze wszystkich polskich serwisów sprzedażowych jest Allegro. W pierwszych latach działalności na Allegro sporadycznie zdarzała się sprzedaż bez aukcji.  Obecnie panuje odwrotny trend – na Allegro w wielu przypadkach jest dokonywana zwykła sprzedaż bez przeprowadzania aukcji internetowej. Pozwalają na to ustawienia na platformie z czego korzystają operatywni sprzedawcy. Wprawdzie internauci już od dawna kupują nie tylko za pośrednictwem serwisów aukcyjnych to jednak nadal jest to świetny kanał sprzedaży, który należy umiejętnie wykorzystywać. Allegro również – jako duży portal – dobrze się pozycjonuje. Wcześniej przygotowany ciekawy opis produktu wraz z interesującym zdjęciem pozwala na szybkie dodatnie produktu do sprzedaży przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym. W tym przypadku warto wykorzystać możliwość jaką daje większość platform sklepowych tj. zintegrowanie sklepu z aukcjami internetowymi.

Sprzedaż przez komórki i tablety.

Zgodnie z raportem Gemius w Polsce do zakupów internetowych wykorzystujemy laptopy (80%), komputer stacjonarny (61%), smartfon (47%), tablet (21%) i czytnik e-booków (3%). Analizując powyższe dane oraz patrząc na szybki rozwój aplikacji na smartfony oraz tablety należy uznać, że dostosowanie sklepów do zakupów przez komórki i tablety jest koniecznością dla każdego sprzedawcy. Jest to bardzo istotny kanał sprzedaży, który będzie się rozwijać w następnych latach dynamiczniej niż pozostałe. Stworzenie specjalnej aplikacji zakupowej nie będzie ekstrawagancją czy innowacyjnym pomysłem, lecz czymś, bez czego Twój sklep internetowy nie będzie mógł się obejść. Inaczej straci bowiem mnóstwo klientów.

Dodanie produktu do porównywarki cenowej.

Jednym z ważniejszych aspektów, jakie są brane pod uwagę przy zakupach, jest cena produktu. Użytkownicy korzystają z pomocnych porównywarek cenowych. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które podjęły decyzję jaki produkt chcą zakupić i chcą dowiedzieć się jakie ceny są oferowane przez różnych sprzedawców. W zależności od rodzaju produktu rozpiętość cenowa może być niewielka lub bardzo duża. Jeżeli ceny, które oferujemy są konkurencyjne lub np. oferujmy tańszą lub szybszą dostawę należy koniecznie dodać nasze produkty do porównywarek cenowych.

Wykupienie płatnej reklamy sklepu.

E-commerce marketing to także możliwość wykupienia płatnej reklamy typu Google Ads (stare Google AdWords). Reklama płatna powoduje, że nasza strona w krótkim czasie trafia na pierwszą stronę w wynikach wyszukiwania. Tego rodzaju rozwiązanie jest zalecane dla sklepów, które oczekują natychmiastowych efektów. Reklama płatna w środowisku Google Ads jest elastyczna budżetowo, oferuje doskonałą analitykę, a co najważniejsze – możesz płacić tylko za kliki – czyli bezpośrednie przejścia na Twoją stronę. Sprawdź film, na którym jeden z naszych klientów przekonuje właśnie do tego typu reklamy! 

Prowadzenie bloga i budowanie eksperckiego wizerunku.

Doskonałym narzędziem e-commerce marketingu jest prowadzenie bloga na stronie sklepu. Na stronie mogą być zamieszczane teksty o charakterze poradnikowym, eksperckim co daje możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami przy pomocy komentarzy, jak również buduje renomę i określony wizerunek u sprzedawcy, który doskonale orientuje się w szerokich aspektach związanych ze sprzedawanym produktem. To bezpośrednio przekłada się na wzrost zaufania klientów i generuje dodatkowy ruch w witrynie.

Social media

Umiejętny specjalista wykorzysta do promocji sklepu social media, poprzez utworzenie np. fanpage na Facebook`u na którym można zamieszczać aktualne informacje o cenach, promocjach czy konkursach. Zaletą tej formy promocji jest brak jakiegokolwiek kosztu (chociaż faktem jest, że by osiągnąć regularne i jednocześnie spore zasięgi – inwestowanie będzie już konieczne). Można w ten sposób budować pozytywny wizerunek firmy i trafić do potencjalnych klientów. Oprócz Facebook`a można też z najpopularniejszych platform wymieć Instagram, Snapchat czy Twitter lub Pinterest. Pewnego rodzaju medium społecznościowym, na które warto zwrócić szczególną uwagę – łączącym w sobie jednocześnie cechy wyszukiwarki internetowej – jest Youtube, który szerzej omawiamy w tym artykule.

Podsumowanie.

Powyżej zostały przedstawione najlepsze kanały promocji, jednak e-marketing commerce daje szerokie spektrum możliwości. Warto sięgnąć np. po współprace z influencerami lub stworzyć sieć afiliacyjną. Umiejętne wykorzystanie kanałów promocji pomoże sprzedawcy w skutecznym wypromowaniu sklepu!

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany