Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Zmierzch reklam flashowych

    Przed 1 września 2015 firmy prowadzące kampanie AdWords w sieci reklamowej czeka wielki przegląd swoich reklam. Google zapowiedziało, że od początku września reklamy AdWords wykonane w technologii Flash nie będą się już wyświetlać na przeglądarce Chrome. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce (i nie tylko) Google Chrome dzierży tytuł najpopularniejszej przeglądarki, warto ten przegląd wykonać wyjątkowo solidnie.

    Choć o odejściu od Flasha słychać było od kilku miesięcy, to bliskość jego definitywnego końca w reklamach wyświetlanych na Chrome sprawia, że temat ten znów nabiera atrakcyjności i aktualności. Kampanie w sieci reklamowej nie należą już do rzadkości, o korzyściach z remarketingu przekonała się niejedna firma, warto więc zadbać by początek roku szkolnego nie oznaczał końca dobrych wyników kampanii.

    Czy oznacza to zmierzch kolorowych, atrakcyjnych wizualnie reklam? Na szczęście nie. Jeśli nie Flash to zatem co? Google proponuje dokonanie konwersji dotychczasowych reklam wykonanych w technologii Flash na reklamy HTML5. Można dokonać tego za pomocą narzędzia Swiffy dostępnego pod adresem https://developers.google.com/swiffy/. Rozwiązaniem na przyszłość jest tworzenie nowych reklam, przyjaznych dla Chrome’a, przy wykorzystaniu Google Web Designera udostępnionego pod adresem https://www.google.com/webdesigner/.

    Decyzja o odejściu od reklam wykonanych we Flashu to dowód na to, że coraz ważniejsza staje się reklama na urządzenia mobilne, które nie wyświetlają Flasha. To kolejna w ostatnich tygodniach zmiana będąca ukłonem w stronę użytkowników tabletów i smartonów. Wystarczy wspomnieć tu choćby o pojawieniu się w Google Webmaster Tools oceny witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Samo Adobe w nowej wersji pakietu Creative Suite 5 umożliwiło dokonanie konwersji animacji we Flashu do HTML5.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Udostępnij:

    0 osób uznało ten artykuł za przydatny

    Loading...

    Czy ten artykuł był przydatny?

    TAK NIE

    Autor artykułu

    Nasz mały wulkan energii to czyste 5 lat doświadczenia w obszarze optymalizowania stron internetowych. Współtworzyła nasz poradnik z marketingu online - Verseo AdBook 2018. Przez kilka lat, w roli nauczyciela akademickiego przekazywała wiedzę i nieustająco próbuje odgrzać swój doktorat. Na blogu dzieli się z Wami wszystkim tym, co może pozwolić Wam polepszyć widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Przepada za literaturą faktu oraz podróżami w ciepłe miejsca z historią w tle.

    Komentarze

    1. jozekMex

      Witam wszystkich na tym forum.
      Nie wiem czy dobry dział wybrałem, ale obsługa tego forum jest skomplikowana jak dla mnie ( 56 lat)
      Ostanio moja wnuczka uczyła mnie jak pisać na klawiaturze, nawet mi kupiła lupe do monitora. Niektóre litery sa za małe jak na mój wzrok.
      Cieszę się, że moja wnuczka ciągle mi pomaga.

    2. seo europa

      Rośnie więc szansa, że nowi odwiedzający polubią naszą stronę i będą polecać ją dalej.

    Reklama kancelarii prawnej w Internecie.
    Jakub Nowak

    Reklama kancelarii prawnej w Google AdWords – co warto wiedzieć. Prawnicy należą do jednej z grup zawodowych objętych zakazem reklamy. […]

    Jakości strony docelowej Google AdWords
    Krzysztof Masłowski

    Przyjęło się, że jakość witryny, na którą składają się m. in. optymalizacja grafiki, teksty na niej zamieszczone, przejrzysty układ nawigacji […]

    Google AdWords i produkty finansowe – case study kampanii
    Artykuł gościnny

    Google AdWords i produkty finansowe – połączenie idealne? Tym, co pozwala ocenić skuteczność kampanii, jest ilość konwersji. Efektem udanej optymalizacji […]

    Jak napisać atrakcyjną reklamę Google AdWords?
    Artykuł gościnny

    Reklama tekstowa w Google AdWords to tylko cztery linijki. Warto zadbać o to, by jak najlepiej zaprezentowały naszą firmę lub […]

    montres logo
    Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads)
    Magdalena Walczak

    Wiele firm zdążyło się już przekonać, że w dobie tak silnej konkurencji, jaką mamy obecnie, łączenie kanałów reklamowych jest nie […]

    A Ty ile masz certyfikatów Google AdWords?
    Artykuł gościnny

    Google ostatnio zaskoczyło zdających egzaminy Google AdWords 😉 Zresztą zobaczcie sami! Nie, to nie jest efekt interwencji grafika.