Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło!

    Wrzesień to dla Google czas zmian. Przedstawiamy najważniejsze z nich spośród tych dotyczących Google AdWords.

    Wrzesień w Google zaczął się bardzo intensywnie. Wszyscy skrupulatnie śledzą zmiany w wynikach Google, gdzie pozycje skaczą jak szalone, szukają korelacji, czyżby nowa zmiana algorytmu? Jednak i my w Adwords mamy kilka ważnych zmian na które warto zwrócić uwagę. Zmiany w Adwords i w wynikach Google dzieją się na zupełnie różnych płaszczyznach, ale od dawna zauważyliśmy, że dziwnym trafem zbiegają się w zbliżonym czasie. 😉

    Co się zmieniło w Adwords? Bardzo dużo. Od 25 sierpnia mamy możliwość ustawiania modyfikatorów stawek na 3 różne typy urządzeń.
    Dla przypomnienia mamy 3 kategorie urządzeń w AdWords:

    • Komputery,
    • Komórki wyposażone w przeglądarkę z pełną funkcjonalnością,
    • Tablety wyposażone w przeglądarkę z pełną funkcjonalnością.

    Do tej pory mogliśmy tylko dostosowywać stawki na poziomie komórek w zakresie od -100% do +300%. Jeśli mieliśmy kampanie w której zauważyliśmy, że ruch z komórek gorzej konwertował, można było obniżyć stawki dla tego ruchu używając modyfikatora w wybranym przez nas zakresie (lub całkowicie go wykluczyć)).
    Nie działało to jednak w drugą stronę, nie mogliśmy ustawić modyfikatora dla komputerów i tabletów w celu odpowiedniego dostosowania stawek. Generowało to wiele problemów, gdy chcieliśmy targetować kampanie tylko na komórki. Oczywiście są specjalne kampanie do promowania aplikacji tylko w sieci mobilnej Google itp. , ale gdy już chcieliśmy zrobić zwykłą kampanie w sieci reklamowej z wykorzystaniem grafik tylko dla komórek trzeba było używać różnych sztuczek żeby obejść te ustawienia, nie wspominając już o standardowych kampaniach w wyszukiwarce google.pl

    Obecnie jednak od 25 sierpnia (jest to uruchomione już na większości kont) mamy opcje dostosowania stawek na wszystkie 3 typy urządzeń. Oznacza to, że teoretycznie możemy w tej chwili zrobić 3 takie same kampanie w wyszukiwarce google.pl na 3 różne urządzenia (w każdej z nich wykluczając pozostałe) i ustawiać różne strategie stawek dla każdej z nich. Można także mieć 3 kampanie w 1 i zarządzać stawkami poprzez modyfikatory.
    dostosowanie-stawek-obrazek
    Co w praktyce lepiej się sprawdzi? Na pewno kampania 3w1 będzie mniej pracochłonna. Trzeba się jednak dobrze zastanowić czy rozdzielanie kampanii na 3 różne typy ma sens z biznesowego punktu widzenia i czy na pewno zapewni nam to lepsze wyniki – w końcu mając wszystkie ustawienia w jednej kampanii mamy więcej wymiarów, przez które możemy zarządzać kampaniami.
    Myślę, że każdy fanatyk AdWords sam zrobi odpowiednie testy i wysunie własne wnioski. I jak to z AdWords bywa w jednej branży dane ustawienia mogą się świetnie sprawdzić, a w innej będzie trzeba odwracać ustawienia. Zawsze jednak dobrze mieć wybór, by samodzielnie ocenić użyteczność tej zmiany. Jest to mała, ale bardzo istotna zmiana.

    Drugą ważną zmianą, jest zmiana w sposobie obliczenia wyniki jakości w Google Adwords, niezwykle ważnego czynnika, który ma znaczący wpływ na ostateczne stawki jakie płacimy za klik.
    Do tej pory każde słowo kluczowe w systemie miało wynik jakości – jeśli było nowe, to domyślnie miało ustawiony wynik jakości 6/10. Obecnie dodano jeszcze dodatkowy warunek, że każde słowo kluczowe musi wygenerować odpowiednią ilość kliknięć i wyświetleń, żeby system mógł dla niego dokładnie obliczyć wynik jakości. Gdy nie będzie wyniku jakości zobaczymy przy danym słowie kluczowym znak „—„. Co ważne, będziemy mogli filtrować słowa kluczowe po „–” , choć nie będą one widoczne w raportach i regułach automatycznych.
    Co to oznacza w praktyce? Gdy robimy kampanie na tzw. „długi ogon” i zbieramy ruch z wielu niszowych słów kluczowych może się okazać, że w pierwszej fazie na wiele z nich nie będzie miało przypisanego wyniku jakości. Z drugiej strony kampanie tego typu będą miały mniejszy wpływ na Wynik Jakości w naszych standardowych głównych kampaniach.

    Niebawem przekonamy się co oznaczają te zmiany w praktyce.

    Audyt Google Ads

    Udostępnij:

    0 osób uznało ten artykuł za przydatny

    Loading...

    Czy ten artykuł był przydatny?

    TAK NIE

    Autor artykułu

    Razem z Mateuszem Bieganowskim założyli agencję Verseo, która obecnie jest największą agencją SEM w Polsce. Krzysztof posiada status Certyfikowanego Trenera Google AdWords (Google Ads) i samodzielnie przeprowadził już kilkaset kampanii - z miesięcznym budżetem od 50 do 300.000 złotych. Szczególnie zafascynowany optymalizacją kampanii Google za pośrednictwem metody machine learning - co skutecznie w Verseo wprowadzamy za pośrednictwem naszej platformy Verseo Campaign Manager.

    Komentarze

    1. Paweł

      Zmiany z pewnością ciekawe. Szczególnie jeśli chodzi o możliwość dostosowania stawek na tablety i komputery. Z pewnością jest to pole do jeszcze lepszej optymalizacji kampanii.

    Powiązane artykuły

    Darmowy poradnik – TOP 24 narzędzia Google dla biznesu!
    Maciej Popiołek

    Poznaj najlepsze narzędzia Google na biznesu! Mamy to! Długo wyczekiwany poradnik opisujący funkcjonalności najlepszych – 24 narzędzi Google dla biznesu. […]

    Jesteśmy na Akademii Google Partners!
    Redakcja

    Na tegorocznych szkoleniach z cyklu Akademia Google Partners nie mogło zabraknąć pracowników Verseo.pl. Reklama mobilna, reklama w Zakupach Google i […]

    Zalety Google Ads – kiedy i dlaczego warto?
    Dominika Słomka

    Poznaj zalety Google Ads już teraz! Ktokolwiek zapytany o najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, na pewno śmiało by przyznał, że jest nią […]

    Reklama firmy w Internecie – 5 wskazówek!
    Olga Badeusz

    Reklama firmy – 5 podstawowych sposobów! Na początku swojej działalności małe i średnie firmy zawsze powinny zainwestować w marketing, tak […]

    Świąteczna kampania Google Ads – startuj z planem już teraz!
    Redakcja

    Świąteczna kampania Google Ads – wrzesień to czas najwyższy!  Okres Świąteczny może wywołać burzliwą i stresującą atmosferę. Przygotuj się wcześniej, […]

    Działania marketingowe, które wspierają kampanie Google Ads
    Wiktor Cegłowski

    Masz ochotę na działania marketingowe? Oto 5 przykładów reklamy internetowej. Chcesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, dlatego sporo pieniędzy […]