Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Jeden komentarz

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło!

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło! - zdjęcie nr 1

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło! - zdjęcie nr 2

Wrzesień to dla Google czas zmian. Przedstawiamy najważniejsze z nich spośród tych dotyczących Google AdWords.

Wrzesień w Google zaczął się bardzo intensywnie. Wszyscy skrupulatnie śledzą zmiany w wynikach Google, gdzie pozycje skaczą jak szalone, szukają korelacji, czyżby nowa zmiana algorytmu? Jednak i my w Adwords mamy kilka ważnych zmian na które warto zwrócić uwagę. Zmiany w Adwords i w wynikach Google dzieją się na zupełnie różnych płaszczyznach, ale od dawna zauważyliśmy, że dziwnym trafem zbiegają się w zbliżonym czasie. 😉

Co się zmieniło w Adwords? Bardzo dużo. Od 25 sierpnia mamy możliwość ustawiania modyfikatorów stawek na 3 różne typy urządzeń.
Dla przypomnienia mamy 3 kategorie urządzeń w AdWords:

  • Komputery,
  • Komórki wyposażone w przeglądarkę z pełną funkcjonalnością,
  • Tablety wyposażone w przeglądarkę z pełną funkcjonalnością.

Do tej pory mogliśmy tylko dostosowywać stawki na poziomie komórek w zakresie od -100% do +300%. Jeśli mieliśmy kampanie w której zauważyliśmy, że ruch z komórek gorzej konwertował, można było obniżyć stawki dla tego ruchu używając modyfikatora w wybranym przez nas zakresie (lub całkowicie go wykluczyć)).
Nie działało to jednak w drugą stronę, nie mogliśmy ustawić modyfikatora dla komputerów i tabletów w celu odpowiedniego dostosowania stawek. Generowało to wiele problemów, gdy chcieliśmy targetować kampanie tylko na komórki. Oczywiście są specjalne kampanie do promowania aplikacji tylko w sieci mobilnej Google itp. , ale gdy już chcieliśmy zrobić zwykłą kampanie w sieci reklamowej z wykorzystaniem grafik tylko dla komórek trzeba było używać różnych sztuczek żeby obejść te ustawienia, nie wspominając już o standardowych kampaniach w wyszukiwarce google.pl

Obecnie jednak od 25 sierpnia (jest to uruchomione już na większości kont) mamy opcje dostosowania stawek na wszystkie 3 typy urządzeń. Oznacza to, że teoretycznie możemy w tej chwili zrobić 3 takie same kampanie w wyszukiwarce google.pl na 3 różne urządzenia (w każdej z nich wykluczając pozostałe) i ustawiać różne strategie stawek dla każdej z nich. Można także mieć 3 kampanie w 1 i zarządzać stawkami poprzez modyfikatory.
dostosowanie-stawek-obrazek
Co w praktyce lepiej się sprawdzi? Na pewno kampania 3w1 będzie mniej pracochłonna. Trzeba się jednak dobrze zastanowić czy rozdzielanie kampanii na 3 różne typy ma sens z biznesowego punktu widzenia i czy na pewno zapewni nam to lepsze wyniki – w końcu mając wszystkie ustawienia w jednej kampanii mamy więcej wymiarów, przez które możemy zarządzać kampaniami.
Myślę, że każdy fanatyk AdWords sam zrobi odpowiednie testy i wysunie własne wnioski. I jak to z AdWords bywa w jednej branży dane ustawienia mogą się świetnie sprawdzić, a w innej będzie trzeba odwracać ustawienia. Zawsze jednak dobrze mieć wybór, by samodzielnie ocenić użyteczność tej zmiany. Jest to mała, ale bardzo istotna zmiana.

Drugą ważną zmianą, jest zmiana w sposobie obliczenia wyniki jakości w Google Adwords, niezwykle ważnego czynnika, który ma znaczący wpływ na ostateczne stawki jakie płacimy za klik.
Do tej pory każde słowo kluczowe w systemie miało wynik jakości – jeśli było nowe, to domyślnie miało ustawiony wynik jakości 6/10. Obecnie dodano jeszcze dodatkowy warunek, że każde słowo kluczowe musi wygenerować odpowiednią ilość kliknięć i wyświetleń, żeby system mógł dla niego dokładnie obliczyć wynik jakości. Gdy nie będzie wyniku jakości zobaczymy przy danym słowie kluczowym znak „—„. Co ważne, będziemy mogli filtrować słowa kluczowe po „–” , choć nie będą one widoczne w raportach i regułach automatycznych.
Co to oznacza w praktyce? Gdy robimy kampanie na tzw. „długi ogon” i zbieramy ruch z wielu niszowych słów kluczowych może się okazać, że w pierwszej fazie na wiele z nich nie będzie miało przypisanego wyniku jakości. Z drugiej strony kampanie tego typu będą miały mniejszy wpływ na Wynik Jakości w naszych standardowych głównych kampaniach.

Niebawem przekonamy się co oznaczają te zmiany w praktyce.

Komentarze (1)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło! - zdjęcie nr 5

    Paweł

    16 wrz 2016, 21:54

    Zmiany z pewnością ciekawe. Szczególnie jeśli chodzi o możliwość dostosowania stawek na tablety i komputery. Z pewnością jest to pole do jeszcze lepszej optymalizacji kampanii.