Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Co warto wiedzieć o Google Discovery Ads?

google discovery ads

Google Discovery Ads to format reklamowy, umożliwiający docieranie do szerokiego grona odbiorców w różnych miejscach w internecie. Do prowadzenia tego typu kampanii nie używamy gotowych reklam graficznych. Zamiast nich dajemy Google Ads zasoby, które system miksuje, tworząc z nich różne kreacje, dopasowane do potrzeb konkretnych użytkowników. Discovery Ads to reklamy w dużej mierze oparte na algorytmach samouczących się, które analizują zachowanie odbiorców i wyświetlają kreacje tym, którzy w danym momencie najprawdopodobniej będą zainteresowani daną usługą lub produktem. Gdzie konkretnie można zobaczyć reklamy Discovery i jak je tworzyć?

Google Discovery Ads – miejsca emisji

Discovery Ads swoim zasięgiem obejmują 3 miliardy użytkowników sieci. Jednocześnie jednak format ten pozwala na bardzo precyzyjny dobór grupy docelowej – możemy kierować reklamy na grupy odbiorców o konkretnych zachowaniach i cechach demograficznych, zainteresowaniach, ale też na stworzone przez nas listy odbiorców. Użytkownicy mogą zobaczyć nasze reklamy podczas codziennych aktywności w sieci, dzięki czemu informacje o produkcie lub usłudze docierają do nich na każdym etapie ścieżki zakupowej. Google Discovery Ads są wyświetlane w takich miejscach jak:

  • karty Discover – to karty w przeglądarce, w których Google wyświetla użytkownikowi spersonalizowane newsy, dopasowane do jego zainteresowań, na podstawie wcześniejszej aktywności w internecie,
  • w Gmailu – Discovery Ads zastąpiły tradycyjne reklamy na poczcie Gmail. Obecnie wyłącznie za ich pomocą można wyświetlać odbiorcom promowane treści w zakładkach “Oferty” i “Społeczności”,
  • na YouTube – na stronie głównej platformy lub w sekcji “Warte obejrzenia”.

W Google Discovery Ads system sam dobiera najlepsze miejsca wyświetlania dla konkretnej reklamy. Dostosowuje także dla niej stawki i przystosowuje jej rozmiar do miejsca emisji oraz rozmiarów urządzenia, na którym się ukazuje. 

Co zawiera Google Discovery Ads?

Discovery Ads, jak już wspominaliśmy, to typ kreacji, w którym system sam składa reklamę z dostępnych elementów. Dlatego zanim uruchomimy tego typu kampanię, należy dostarczyć do systemu odpowiednie zasoby. Są to:

  • nagłówki – maksymalnie 5 tytułów, każdy na nie więcej niż 40 znaków,
  • opisy – krótkie przedstawienie produktu lub usługi i korzyści, jakie płyną z ich nabycia. Można dodać 5 opisów, każdy na maksymalnie 90 znaków,
  • nazwa firmy,
  • logo firmy,
  • obrazy w formacie poziomego prostokąta oraz w formacie kwadratu. Może być ich maksymalnie 15,
  • końcowy adres URL – adres podstrony, na którą użytkownik zostanie skierowany po kliknięciu reklamy,
  • CTA – wezwanie do działania. Należy wybrać je z listy oferowanej przez system.

Nie jest konieczne wykorzystywanie wszystkich dostępnych obrazów, nagłówków czy tekstów reklam, ale warto pamiętać, że im więcej zasobów udostępnimy, tym większa jest szansa, że system znajdzie skuteczne połączenia dla danych odbiorców. 

Obrazy w tego typu reklamach mogą wyświetlać się na różne sposoby, dlatego najlepiej zrezygnować z umieszczania w nich logo czy napisów. Te elementy zostaną zaciągnięte z innych zasobów, które wgramy do kreatora kampanii. Warto też zadbać, aby wszystkie nagłówki, opisy i obrazy pasowały do siebie wzajemnie. Nie wiemy, w jakich konfiguracjach zostaną wyświetlone, więc należy zwrócić uwagę, by w każdej możliwej tworzyły razem spójny przekaz.  

Automatyczne kampanie Discovery – co dają, a co odbierają?

Google Discovery Ads, jako typ kampanii optymalizowany niemal wyłącznie przez algorytmy samouczące się, nie pozwala na stosowanie niektórych funkcji znanych z innych formatów Google Ads. W tego typu kampaniach nie możemy między innymi ustawiać kierowania na miejsca docelowe lub urządzenia, ograniczać liczbę wyświetleń dla danego odbiorcy czy wykluczać nieodpowiednie konteksty. Czy jednak te ograniczenia sprawiają, że trwonimy budżet? Wręcz przeciwnie, system jest już w tej chwili na tyle sprawny, że nie wyświetla reklam w nieodpowiednich kontekstach zagrażających marce czy nie bombarduje odbiorcy tą samą reklamą kilkadziesiąt razy dziennie. Co więcej, ma tyle informacji o zachowaniach i preferencjach odbiorców, że niemal zawsze potrafi dobrać parametry wyświetlania o wiele lepiej niż człowiek.

Dodatkowo Discovery Ads dają opcję automatycznego kierowania reklam – po włączeniu tej opcji system sam rozszerza grono odbiorców o nowych, którzy najprawdopodobniej będą skłonni skorzystać z oferty. Włączenie tego typu kierowania nie jest obowiązkowe, ale często zapewnia spore korzyści, zwłaszcza gdy reklama jest już w sieci na tyle długo, że wyczerpuje się potencjał list remarketingowych. 

Discovery Ads – dlaczego warto?

  • duży zasięg reklamy – kampanie Discovery mogą potencjalnie dotrzeć do miliardów ludzi na całym świecie, w różnych miejscach w sieci,
  • precyzyjne targetowanie – format ten daje wiele możliwości doboru grup docelowych, w tym możliwość targetowania na niestandardowe listy odbiorców i automatyczne kierowanie, dzięki któremu można dotrzeć do nowych, obiecujących odbiorców,
  • nowoczesny format multimedialny – Discovery Ads to reklamy dopasowane do potrzeb dzisiejszego odbiorcy. Nie mają sztywno określonej treści, dopasowują się do rozmiaru urządzenia oraz miejsca wyświetlania i wyświetlają dany produkt czy usługę właśnie wtedy, gdy użytkownik jej szuka,
  • wykorzystywanie budżetu do maksimum – dzięki inteligentnemu określaniu stawek system może precyzyjnie dysponować budżetem. To w połączeniu z dobrze dobraną grupą odbiorców zapobiega przepalaniu budżetu,
  • oszczędność czasu – system automatycznie optymalizuje kampanię, więc nie musimy tracić czasu na ręczne zmienianie ustawień. Oczywiście nie zwalnia to nas jednak z doglądania kampanii i monitorowania jej wyników. 

Google Discovery Ads to typ reklamy, który zdecydowanie warto poznać. Jest on znakomitym uzupełnieniem innych formatów, takich jak elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania, reklamy w Google Display Network czy YouTube Ads. Jeśli chcesz wykorzystać ten typ kampanii do promocji swojej marki, zapoznaj się z naszą podstroną ofertową. 

Audyt Google Ads

Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

Udostępnij:

0 osób uznało ten artykuł za przydatny

Loading...

Czy ten artykuł był przydatny?

TAK NIE

Autor artykułu

Polonistka z przypadku, książkoholiczka z natury. Z marketingiem związana przez czas dłuższy, niż chciałaby to przyznać, specjalizuje się w pisaniu tekstów wszelakich na bloga Verseo. Jest członkiem Działu Marketingu i pracuje przy różnych projektach, z których nie wszystkie ujrzały już światło dzienne. W pracy najbardziej lubi to, że nie musi się w niej pojawiać przed 9.00, w życiu - ludzi z absurdalnym poczuciem humoru. Według profesjonalnych testów internetowych w 90% jest kotem i jest warta absurdalnie mało wielbłądów.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Modyfikatory stawek Google AdWords
Dariusz Cichocki

Dzięki zaawansowanym funkcjom modyfikowania stawek, możemy trafniej kierować reklamę, mieć nad nią większą kontrolę i w efekcie lepiej optymalizować kampanie. […]

Re-marketing – czyli co to jest i jak to działa
Joanna Michalska

Jeśli słysząc hasło „remarketing”, stwierdzasz, że obiło się o uszy, ale czym tak właściwie on jest i jak działa, to […]

montres logo
Case study Montres (SEO, Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads)
Magdalena Walczak

Wiele firm zdążyło się już przekonać, że w dobie tak silnej konkurencji, jaką mamy obecnie, łączenie kanałów reklamowych jest nie […]

call to action - jak tworzyć
Call To Action – jak tworzyć, dlaczego warto?
Maciej Popiołek

Jedna z najważniejszych cech tekstów marketingowych to obecność tzw. Call To Action (CTA), czyli wezwania do działania – najczęściej w […]

poradnik google ads dla ecommerce
Poradnik Google Ads dla e-commerce
Dominika Słomka

W Polsce istnieje ponad 40 000 sklepów internetowych*. Prowadzisz jeden z nich? Zatem biorąc pod uwagę najświeższe dane z raportu […]

Duże zmiany w Google AdWords – sprawdź co się zmieniło!
Krzysztof Masłowski

Wrzesień to dla Google czas zmian. Przedstawiamy najważniejsze z nich spośród tych dotyczących Google AdWords. Wrzesień w Google zaczął się […]