Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy

Co warto wiedzieć o Google Discovery Ads?

Co warto wiedzieć o Google Discovery Ads? - zdjęcie nr 1

google discovery ads

Google Discovery Ads to format reklamowy, umożliwiający docieranie do szerokiego grona odbiorców w różnych miejscach w internecie. Do prowadzenia tego typu kampanii nie używamy gotowych reklam graficznych. Zamiast nich dajemy Google Ads zasoby, które system miksuje, tworząc z nich różne kreacje, dopasowane do potrzeb konkretnych użytkowników. Discovery Ads to reklamy w dużej mierze oparte na algorytmach samouczących się, które analizują zachowanie odbiorców i wyświetlają kreacje tym, którzy w danym momencie najprawdopodobniej będą zainteresowani daną usługą lub produktem. Gdzie konkretnie można zobaczyć reklamy Discovery i jak je tworzyć?

Google Discovery Ads – miejsca emisji

Discovery Ads swoim zasięgiem obejmują 3 miliardy użytkowników sieci. Jednocześnie jednak format ten pozwala na bardzo precyzyjny dobór grupy docelowej – możemy kierować reklamy na grupy odbiorców o konkretnych zachowaniach i cechach demograficznych, zainteresowaniach, ale też na stworzone przez nas listy odbiorców. Użytkownicy mogą zobaczyć nasze reklamy podczas codziennych aktywności w sieci, dzięki czemu informacje o produkcie lub usłudze docierają do nich na każdym etapie ścieżki zakupowej.

Gdzie wyświetla się Discovery Ads?

Google Discovery Ads są wyświetlane w takich miejscach jak:

  • karty Discover – to karty w przeglądarce, w których Google wyświetla użytkownikowi spersonalizowane newsy, dopasowane do jego zainteresowań, na podstawie wcześniejszej aktywności w internecie,
  • w Gmailu – Discovery Ads zastąpiły tradycyjne reklamy na poczcie Gmail. Obecnie wyłącznie za ich pomocą można wyświetlać odbiorcom promowane treści w zakładkach “Oferty” i “Społeczności”,
  • na YouTube – na stronie głównej platformy lub w sekcji “Warte obejrzenia”.

Kampania Discovery Ads – jak działa?

W Google Discovery Ads system sam dobiera najlepsze miejsca wyświetlania dla konkretnej reklamy. Dostosowuje także dla niej stawki i przystosowuje jej rozmiar do miejsca emisji oraz rozmiarów urządzenia, na którym się ukazuje. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Co zawiera Google Discovery Ads?

Google Discovery Ads, jak już wspominaliśmy, to typ kreacji, w którym system sam składa reklamę z dostępnych elementów. Dlatego zanim uruchomimy tego typu kampanię, należy dostarczyć do systemu odpowiednie zasoby. Są to:

  • nagłówki – maksymalnie 5 tytułów, każdy na nie więcej niż 40 znaków,
  • opisy – krótkie przedstawienie produktu lub usługi i korzyści, jakie płyną z ich nabycia. Można dodać 5 opisów, każdy na maksymalnie 90 znaków,
  • nazwa firmy,
  • logo firmy,
  • obrazy w formacie poziomego prostokąta oraz w formacie kwadratu. Może być ich maksymalnie 15,
  • końcowy adres URL – adres podstrony, na którą użytkownik zostanie skierowany po kliknięciu reklamy,
  • CTA – wezwanie do działania. Należy wybrać je z listy oferowanej przez system.

Nie jest konieczne wykorzystywanie wszystkich dostępnych obrazów, nagłówków czy tekstów reklam, ale warto pamiętać, że im więcej zasobów udostępnimy, tym większa jest szansa, że system znajdzie skuteczne połączenia dla danych odbiorców. 

Obrazy w tego typu reklamach mogą wyświetlać się na różne sposoby, dlatego najlepiej zrezygnować z umieszczania w nich logo czy napisów. Te elementy zostaną zaciągnięte z innych zasobów, które wgramy do kreatora kampanii. Warto też zadbać, aby wszystkie nagłówki, opisy i obrazy pasowały do siebie wzajemnie. Nie wiemy, w jakich konfiguracjach zostaną wyświetlone, więc należy zwrócić uwagę, by w każdej możliwej tworzyły razem spójny przekaz.  

Automatyczne kampanie Discovery – co dają, a co odbierają?

Google Discovery Ads, jako typ kampanii optymalizowany niemal wyłącznie przez algorytmy samouczące się, nie pozwala na stosowanie niektórych funkcji znanych z innych formatów Google Ads. W kampaniach Discovery Ads nie możemy między innymi ustawiać kierowania na miejsca docelowe lub urządzenia, ograniczać liczbę wyświetleń dla danego odbiorcy czy wykluczać nieodpowiednie konteksty. Czy jednak te ograniczenia sprawiają, że trwonimy budżet? Wręcz przeciwnie, system jest już w tej chwili na tyle sprawny, że nie wyświetla reklam w nieodpowiednich kontekstach zagrażających marce czy nie bombarduje odbiorcy tą samą reklamą kilkadziesiąt razy dziennie. Co więcej, ma tyle informacji o zachowaniach i preferencjach odbiorców, że niemal zawsze potrafi dobrać parametry wyświetlania o wiele lepiej niż człowiek.

Rezultaty Kampanii Google Discovery Ads

Dodatkowo Google Discovery Ads dają opcję automatycznego kierowania reklam – po włączeniu tej opcji system sam rozszerza grono odbiorców o nowych, którzy najprawdopodobniej będą skłonni skorzystać z oferty. Włączenie tego typu kierowania nie jest obowiązkowe, ale często zapewnia spore korzyści, zwłaszcza gdy reklama jest już w sieci na tyle długo, że wyczerpuje się potencjał list remarketingowych. 

Reklamy Discovery Ads – dlaczego warto?

  • duży zasięg reklamy – kampanie Discovery mogą potencjalnie dotrzeć do miliardów ludzi na całym świecie, w różnych miejscach w sieci,
  • precyzyjne targetowanie – format ten daje wiele możliwości doboru grup docelowych, w tym możliwość targetowania na niestandardowe listy odbiorców i automatyczne kierowanie, dzięki któremu można dotrzeć do nowych, obiecujących odbiorców,
  • nowoczesny format multimedialnyGoogle Discovery Ads to reklamy dopasowane do potrzeb dzisiejszego odbiorcy. Nie mają sztywno określonej treści, dopasowują się do rozmiaru urządzenia oraz miejsca wyświetlania i wyświetlają dany produkt czy usługę właśnie wtedy, gdy użytkownik jej szuka,
  • wykorzystywanie budżetu do maksimum – dzięki inteligentnemu określaniu stawek system może precyzyjnie dysponować budżetem. To w połączeniu z dobrze dobraną grupą odbiorców zapobiega przepalaniu budżetu,
  • oszczędność czasu – system automatycznie optymalizuje kampanię, więc nie musimy tracić czasu na ręczne zmienianie ustawień. Oczywiście nie zwalnia to nas jednak z doglądania kampanii i monitorowania jej wyników. 

Google Discovery Ads – jakie daje możliwości?

Google Discovery Ads to typ reklamy, który zdecydowanie warto poznać. Jest on znakomitym uzupełnieniem innych formatów, takich jak elastyczne reklamy w sieci wyszukiwania, reklamy w Google Display Network czy YouTube Ads. Jeśli chcesz wykorzystać ten typ kampanii do promocji swojej marki, zapoznaj się z naszą podstroną ofertową. 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany