Ten tekst przeczytasz w 2 minuty

Brak komentarzy

Aplikacje zakupowe – statystyki przekonują!

Aplikacje zakupowe – statystyki przekonują! - zdjęcie nr 1

Aplikacje zakupowe – statystyki przekonują! - zdjęcie nr 2

Kogo my tu mamy – czyli aplikacje zakupowe a użytkownicy.

Już 91% użytkowników smartfonów używa aplikacji mobilnych. Oznacza to, że korzystamy z aplikacji tak samo często, jak nastawiamy budzik na telefonie. 🙂 No dobrze – widzimy zatem skalę popularności aplikacji. Ale kto jest po drugiej stronie? Kim jest przeciętny użytkownik aplikacji i jakie wnioski płyną z tego dla właścicieli sklepów internetowych? Trzymajcie się mocno bo aplikacje zakupowe mogą i będą doskonałym narzędziem dla wzrostu Twojej sprzedaży!

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

Primo – aplikacje to domena shopperów!

81% użytkowników aplikacji mobilnych deklaruje, że to właśnie oni najczęściej dokonują zakupów i zarządzają “rodzinnym budżetem”. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego powinieneś zdecydowanie wziąć to pod uwagę! Aplikacje zakupowe generują już ponad 40% przychodów w branży e-commerce na rozwiniętym rynku Stanów Zjednoczonych. Czego szukają użytkownicy aplikacji? Przede wszystkim informacji, rozrywki, statystyk ćwiczeń, okazji oraz łatwego dostępu i procesu zakupowego dla swoich ulubionych produktów.

62 minuty

Użytkownicy aplikacji i stricte aplikacji zakupowych ze Stanów Zjednoczonych spędzają średnio w nich ponad godzinę! Zbliżają się do nich również Europejczycy, którzy mają na swoich koncie 54 minuty dziennie! Ruch mobile rośnie znacząco, już nie tylko w statystykach rok do roku, ale nawet miesiąc do miesiąca. Trend jest galopujący!

Rodzaj aplikacji a płeć

Okazuje się, że 52% użytkowników gier na smartfonach stanowią… kobiety, To ciekawe albowiem tradycyjnie – wśród respondentów – nie są wybierane jako potencjalni użytkownicy gier na smartfonach.

Aplikacje różnego typu najczęściej są używane w trakcie czasu wolnego – co nie dziwi. Natomiast prawie równo często są używane podczas oglądania telewizji, co potwierdza tylko tezę, że telewizja stanowi medium “tła”, w którym reklamodawcy muszą wykładać naprawdę duże środki, by zachować sporą częstotliwość wyświetlania i tym samym wielokrotnie zaznaczać swoją obecność, by osadzić się w percepcji widza.

Na trzecim miejscu – wśród sytuacji, w których używamy aplikacji – jest czas bezpośrednio poprzedzający sen. Dzień chyli się ku końcowi, więc chcemy wycisnąć z niego jeszcze coś – i wtedy pojawia się nasz telefon z aplikacjami. To również cenna informacja dla potencjalnych reklamodawców i twórców aplikacji.

Zaniedbana połowa

Każdy z nas ma ulubioną markę. Usługę lub produkt, bez których nie wyobrażamy sobie życia. Okazuje się jednak, że 53% użytkowników smartfonów NIE MA zainstalowanej aplikacji swojej ulubionej marki na swoim telefonie. Nie ma sensu jednak zmuszać tej grupy do ściągania aplikacji, ponieważ ponad 60% z nich deklaruję, że w przypadku obligatoryjnego ściągnięcia, po uzyskaniu założonego wyniku, zaraz by ją usunęło. Dlatego Twoje aplikacje zakupowe muszą oferować realne i odmienne korzyści z jej użytkowania. Coś, co będzie napędzało do jej odwiedzania relatywnie często. Inaczej, trafią do zbioru ponad 95% z nich, które są porzucane po pierwszym miesiącu.

2 na 3

Na trzech użytkowników smartfonów, dwóch z nich przyznaje, że mogą osiągnąć na stronie swojej ulubionej marki dokładnie to samo co w aplikacji. Generalnie świadczy to o braku zrozumienia potrzeb przy projektowaniu mobilnych apek – również aplikacji zakupowych, które mają być proste w nawigacji, posiadać możliwości wchodzenia z nimi w interakcję oraz dostarczać innych wrażeń niż klasyczna strona desktopowa czy dostosowana do urządzeń mobilnych.

Chcesz dowiedzieć się więcej o dynamicznym środowisku konsumentów aplikacji mobilnych? A możesz interesuje Cię reklama aplikacji, tak, by wciąż zyskiwać pobrania i użytkowników? Ściągnij nasz poradnik AdBook teraz! 

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany