Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Brak komentarzy

Agencja performance – 3 wyzwania w świecie opartym na danych

Agencja performance – 3 wyzwania w świecie opartym na danych - zdjęcie nr 1

Agencja performance – 3 wyzwania w świecie opartym na danych - zdjęcie nr 2

Agencja performance i nowe drogi rozwoju

Zarządzając Verseo często spotykam się z ludźmi ze świata performance marketingu – marketerami, handlowcami, właścicielami firm. Ostatnio coraz więcej z nich porusza temat związany z codziennymi zmaganiami agencji reklamowych z utrzymaniem znaczenia na rynku, który zmienia się szybciej niż można powiedzieć „dynamiczne reklamy w wyszukiwarce”.

Nie tak dawno temu marki domagały się, aby niektóre agencje marketingowe posiadały tajny przepis na sukces. Unique selling point jest oczywiście nadal ważny. To jakim wartościom się hołduje, to jak wyglądają relacje z klientami czy kwestie pracownicze. Dziś jednak dostępnych jest wiele narzędzi, które ułatwiają markom samodzielne prowadzenie kampanii PPC, więc agencje performance marketingowe są po prostu zmuszone poszukiwać konkurujących rozwiązań. Obojętnie bowiem jak bardzo by ktoś Cię nie lubił, jeżeli na rynku znajdzie się narzędzie skuteczniejsze, pogrąży ono lojalność wobec starych marek. Rodzi to trudne pytanie: czy przy tak wielu wyzwaniach do pokonania, model agencji performance może przetrwać i się rozwijać? A jeżeli tak, to gdzie leżą odpowiedzi?

Chociaż nie ma wątpliwości, że rynek marketingu i reklamy znacznie się zmienił w ciągu ostatniej dekady, agencje, które rozwijają się w tym hiper konkurencyjnym środowisku, to te, które nie boją się rozwiązywać swoich problemów. Podejmują te wyzwania jako nowe możliwości do rozwoju, adaptacji i zmiany.

Automatyzacja i uczenie maszynowe na dobre się zagościły w naszym środowisku

A doświadczone agencje performance nie ignorują technologii – znajdują sposoby, aby ją wykorzystać. Technologie te mogą pomóc agencjom marketingowym w taki sam sposób, w jaki pomagają innym firmom: efektywnie zarządzać ogólnymi i przyziemnymi zadaniami, dzięki czemu zespoły i najzdolniejsze umysły mogą skupić się na strategicznych działaniach, które napędzają rozwój firmy.

Spośród tych wiodących agencji, które twierdziły, że były w stanie lepiej spożytkować czas dzięki uczeniu maszynowemu, ponad połowa stwierdziła, że ​​przyniosła ponad 30% swojego czasu na bardziej strategiczne działania.

automatyzacja procesówAgencje chętne do automatyzacji mają większe szanse na rozwój w obecnym środowisku marketingowym.

Agencje te będą w stanie utrzymać przewagę konkurencyjną, koncentrując swoją uwagę na potrzebach klientów, takich jak strategie oparte na danych, insighty oraz doświadczenie klientów. Odchodząc od tak zwanych “ręcznych operacji”, agencje uzyskują więcej czasu na rozszerzenie istniejących relacji z klientami, oraz pójście w ślady nowych klientów i opracowanie dodatkowych usług, które nie zależą całkowicie od wydatków na reklamę klientów.

To, że zmienił się krajobraz marketingowy, nie oznacza, że ​​agencje performance marketingowe powinny całkowicie lekceważyć swoje korzenie. Zamiast tego zrozumienie wartości swojego dziedzictwa oraz intencjach konsumentów, znaczenia technologii oraz inwestycja w talent, pozwolą odkryć głębsze spostrzeżenia, które dodadzą jej wartości.

Doświadczenie agencji z wyszukiwarkami zapewnia najwyższej klasy zrozumienie intencji klienta. Obecnie są one w stanie zagłębić się w dane dotyczące wyszukiwania i wnikliwe informacje o kliencie, które nie tylko mają wpływ na kampanie, ale także na ogólną strategię marketingową i biznesową. To sprawia, że ​agencja marketingowa jest idealnym partnerem, który pomaga innym markom w rozwoju.

Liderzy z agencji performance marketingowych są o 74% bardziej skłonni powiedzieć, że używają uczenia maszynowego do przetwarzania danych, aby lepiej zrozumieć intencje konsumenta. Liderzy ci wykorzystują dane wyszukiwania, aby przewidzieć i uchwycić zamiary w innych kanałach medialnych, dzięki czemu mogą informować o pełnych strategiach marketingowych.

Sukces w biznesie zawsze wynikał ze zrozumienia ludzi i zaspokajania ich potrzeb. Jedynym sposobem, aby to zrobić skutecznie i na większą skalę, jest zrozumienie rozprzestrzeniania się i zarządzania danymi. Jednak wiele marek wciąż się z nimi zmaga.Wiele firm zbiera dane, które przedstawione w uporządkowany sposób w systemie, nie wnoszą żadnej wartości bez odpowiedniej interpretacji i ich wykorzystania.

Wiele odnoszących sukces agencji performance wykorzystuje już atrybuty oparte na danych, aby wspomagać strategie marketingowe swoich klientów i zwiększać zwrot z inwestycji.

Według Google agencje te mają wyjątkową siłę. Mogą bowiem pomóc klientom dokonać krytycznych zmian w sposobie mierzenia sukcesu – od tradycyjnych wskaźników medialnych po wyniki biznesowe, które faktycznie odzwierciedlają wzrost. Stwarza to fundament dla znacznie bardziej strategicznego partnerstwa między agencją a klientem, ponieważ agencje mogą pomóc markom w osiąganiu celów biznesowych, a nie tylko w marnych marketingowych KPI.

W Verseo przenosimy współpracę z klientami na wyższy poziom, poprzez gromadzenie zmiksowanych źródeł danych naszych klientów dotyczących m.in analityki strony internetowej i aplikacji, systemu CRM i wskaźników efektywności kampanii reklamowych – tak aby nasi klienci mogli zbudować całościową strategię marketingową opartą na ścieżce konsumenta.

Podsumowanie

Nie ma ucieczki od trudnej prawdy, że agencje performance marketingowe muszą dostosować się do obecnych czasów aby nadal odgrywać ważną rolę na dzisiejszym rynku. Dlatego ważne jest aby obrócić wyzwania do góry nogami i wykorzystywać możliwości rozwoju, jakie oferuje to nowe środowisko automatyzacji i człowieka.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany