Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

2 komentarze

Relacja i refleksje po 9 Festiwalu SEO w Katowicach!

Relacja i refleksje po 9 Festiwalu SEO w Katowicach! - zdjęcie nr 1

festiwal seo katowice

9. edycja Festiwalu SEO w Katowicach stała się celem podróży specjalistów w pozycjonowaniu (oraz prawie specjalistów) z całej Polski. My swoją rozpoczęliśmy z naszego biura już rano – po szybkim kubku kawy czy herbaty, wpakowaliśmy się w dwa samochody i udaliśmy się do odległych Katowic. Niewiele spóźnieni zajęliśmy miejsca w sali konferencyjnej, a tam czekało na nas 10 prelekcji przygotowanych przez specjalistów w swoich dziedzinach. Oto czym mieliśmy okazję nakarmić swoje uszy!

  • Czynniki algorytmiczne decydujące o sukcesie treści

Damian Sałkowski (Senuto)
Damian z Senuto, powołując się na swoje doświadczenia i badania, wziął na tapet najważniejsze czynniki wpływające na pozycje. W swojej prezentacji przedstawił takie wnioski jak m.in. brak wpływu długości treści i wieku domeny na pozycję w wyszukiwarce (wykluczając te świeżo założone) oraz duża zależność Topical Authority i zastosowania semantycznego SEO na miejsce w TOP10. Swoje badania oparł na współczynniku korelacji Pearsona.

  • Skuteczna analiza konkurencji w mniej niż 60 minut

Gabriela Róg (PromoTraffic)

Podczas tej prezentacji prelegentka doradziła, w jaki sposób jakościowo sprawdzić konkurencję. Rozmowa z klientem, korzystanie z narzędzi analitycznych i wyników wyszukiwania zostały określone jako kluczowe czynniki. Gabriela zasugerowała, aby prezentując analizę klientowi, zawrzeć w niej dane budżetowe – techniczne parametry dot. SEO mogą wydawać się maszynowym bełkotem, a przełożenie informacji na koszty, które może ponieść klient, są dla niego bardziej przejrzyste.

  • Czego się nauczyłem, „outriczując” do miliona stron www

Miłosz Krasiński (Chill Fruit Web Consulting)

O tym, jak ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu jest linkowanie, wielokrotnie piszemy na naszym blogu. Miłosz Krasiński w swojej prezentacji przypomina o pozyskiwaniu linków od dziennikarzy, freelancerów itp. Prelegent zaznaczył, że według niego tematyka stron ma mniejsze znaczenie, istotniejszy jest sam content, z którym będzie powiązany link.

  • …i nie będę dwa razy powtarzał! Czy rodzice mieli rację?

Sebastian Heymann (EACTIVE)

Prowadzący prelekcję Sebastian przyjrzał się bliżej, powszechnie uważanej za szkodliwą, duplikacji. W swojej prezentacji prelegent przedstawił tezę, że można kopiować treści w ramach różnych intencji – odpowiadając potrzebom użytkownika i używając odpowiednich anchorów i adresów URL. Przedstawił słuchaczom kilka przykładów fraz, w których przypadku tworzenie unikalnej treści nie zagwarantowało wyższej pozycji. Podał również akceptowalny współczynnik duplikacji na stronie – 5%. 

(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)

Wypełnij formularz i odbierz wycenę

Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.

Twoje dane są bezpieczne. Więcej o ochronie danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.

O Verseo

Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl

Masz prawo do:

  1. dostępu do swoich danych,
  2. sprostowania swoich danych,
  3. żądania usunięcia danych,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
  6. przenoszenia danych osobowych,
  7. cofnięcia zgody.

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Twoje dane przetwarzamy w celu:

  1. obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  2. marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.

Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.

Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:

  1. dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
  2. podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.

Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:

  1. niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
  2. w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.

  • SEO Quick Wins. Elementy, które wzmocnią efekty Twojej strategii SEO

Ewelina Podrez-Siama (Fox Strategy)

Ewelina z Fox Strategy podzieliła się ze słuchaczami trikami, które pozwolą zwiększyć ruch na stronie. Oto niektóre z nich: ciągła analiza fraz poza TOP3, których podbicie o kilka pozycji daje od razu duże efekty; regularna weryfikacja site, cache, pagespeed, czyli elementów, o których pamiętamy na początku, a z czasem rzadziej się im przyglądamy; wykorzystywanie narzędzi takich jak Google Search Control, Google Analytics czy Screaming Frog. Zaznaczyła, jak ważny jest wartościowy content – publikacje zewnętrzne przecież też wpływają na sprzedaż.

  • Strategia content marketingowa tworzona przez algorytm

Damian Kiełbasa (CONTADU)

Prelegent opowiadał o korzyściach wykorzystania sztucznej inteligencji w planowaniu tematów do wybranych słów kluczowych. Algorytm, którego autorem jest Damian z Contadu, automatyzuje semantyczne SEO, o którym wspominaliśmy już na naszym blogu.

  • Udane migracje dużych witryn: proces

Daniel Duris (Basta Digital)

Pojawił się też anglojęzyczny gość. Daniel Duris upewnił nas, że migracja dużych witryn niewiele się różni od tych małych. Przypomniał najważniejsze kroki – spisaną w Excelu gotową checklistę mógł pobrać każdy uczestnik festiwalu. Nakreślił, jak istotna jest współpraca z deweloperami i że zawsze mogą wystąpić spadki, na co trzeba przygotować klienta.

  • Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google

Tomasz Wieliczko (Xann Marketing)

Prelegent opowiedział o przykładzie jednego ze swoich klientów – nie wykonywał żadnych optymalizacji, jedynie linkował i inwestował w dużą liczbę artykułów sponsorowanych. Strona wzbijała się w rankingach widoczności. Trudno spodziewać się, żeby taka strategia sprawdziła się w przypadku innych stron, a sama metoda uzyskania tak wysokiej widoczności nie była w pełni przedstawiona słuchaczom. 

  • Diabeł tkwi w szczegółach – ręczny audyt techniczny SEO

Michał Borzyszkowski (Widoczni)

Kontrastowo, po prelekcji, która żartobliwie mówiła, żeby nic nie robić, na scenę wkroczył Michał z Widocznych, który przedstawił najważniejsze zadania do wykonania podczas wstępnego audytu SEO. Używanie crawlera, ręczna analiza serwisu, sprawdzenie wersji mobilnej, site.xml czy sprawdzenie Google Search Console to audyt, który wykonuje Michał. Śmiało się pod tym podpisujemy, bo sami działamy podobnie. Prelegent zaznaczył też, jak ważne jest sprawdzanie kilkukrotnie pojedynczych podstron.

  • Whatever F*ckin Works Hat SEO, czyli o pragmatycznym podejściu do linkowania

Maciej Chmurkowski i Szymon Słowik (Adinspire i Takaoto)

Prelekcja dwóch specjalistów została poprowadzona narracją pojedynku dwóch wizji. Szymon z Takaoto przypomniał jak googlowskie aktualizacja (Pingwin i Panda) zmieniły wiele metod SEO i zmusiły do linkowania z artykułów sponsorowanych. Z kolei Maciej z Adinspire opierał swoją taktykę na zwanych przez niego PBN (private blog network), co my tłumaczymy jako zaplecza. Autor tego skrótu uważa, że do “zaplecz” jest przyklejona łatka Black Hat SEO. Prowadzący doradzali, w jaki sposób sprawdzić domeny, w których chcemy linkować stronę – np. sprawdzenie historii poprzez archive.org czy analiza profilu linków.

W przerwach kawowych, gdzie mogliśmy zajadać się przepysznym poczęstunkiem, dyskutowaliśmy o przedstawionych testach, wnioskach, opiniach i doświadczeniach.

Komentarze (2)

Wymagany, ale nie będzie opublikowany
  • Relacja i refleksje po 9 Festiwalu SEO w Katowicach! - zdjęcie nr 4

    Szymon

    15 lis 2021, 12:21

    Cześć. Dzięki za fajną relację 🙂 Wkradł się mały chochlik 🙂 Napisałaś, że Maciek jest z Takaoto, a ja z Adisnpire 🙂 A jest dokładnie na odwrót 🙂