Ten tekst przeczytasz w 3 minuty

Relacja i refleksje po 9 Festiwalu SEO w Katowicach!

festiwal seo katowice

    9. edycja Festiwalu SEO w Katowicach stała się celem podróży specjalistów w pozycjonowaniu (oraz prawie specjalistów) z całej Polski. My swoją rozpoczęliśmy z naszego biura już rano – po szybkim kubku kawy czy herbaty, wpakowaliśmy się w dwa samochody i udaliśmy się do odległych Katowic. Niewiele spóźnieni zajęliśmy miejsca w sali konferencyjnej, a tam czekało na nas 10 prelekcji przygotowanych przez specjalistów w swoich dziedzinach. Oto czym mieliśmy okazję nakarmić swoje uszy!

    • Czynniki algorytmiczne decydujące o sukcesie treści

    Damian Sałkowski (Senuto)
    Damian z Senuto, powołując się na swoje doświadczenia i badania, wziął na tapet najważniejsze czynniki wpływające na pozycje. W swojej prezentacji przedstawił takie wnioski jak m.in. brak wpływu długości treści i wieku domeny na pozycję w wyszukiwarce (wykluczając te świeżo założone) oraz duża zależność Topical Authority i zastosowania semantycznego SEO na miejsce w TOP10. Swoje badania oparł na współczynniku korelacji Pearsona.

    • Skuteczna analiza konkurencji w mniej niż 60 minut

    Gabriela Róg (PromoTraffic)

    Podczas tej prezentacji prelegentka doradziła, w jaki sposób jakościowo sprawdzić konkurencję. Rozmowa z klientem, korzystanie z narzędzi analitycznych i wyników wyszukiwania zostały określone jako kluczowe czynniki. Gabriela zasugerowała, aby prezentując analizę klientowi, zawrzeć w niej dane budżetowe – techniczne parametry dot. SEO mogą wydawać się maszynowym bełkotem, a przełożenie informacji na koszty, które może ponieść klient, są dla niego bardziej przejrzyste.

    • Czego się nauczyłem, „outriczując” do miliona stron www

    Miłosz Krasiński (Chill Fruit Web Consulting)

    O tym, jak ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu jest linkowanie, wielokrotnie piszemy na naszym blogu. Miłosz Krasiński w swojej prezentacji przypomina o pozyskiwaniu linków od dziennikarzy, freelancerów itp. Prelegent zaznaczył, że według niego tematyka stron ma mniejsze znaczenie, istotniejszy jest sam content, z którym będzie powiązany link.

    • …i nie będę dwa razy powtarzał! Czy rodzice mieli rację?

    Sebastian Heymann (EACTIVE)

    Prowadzący prelekcję Sebastian przyjrzał się bliżej, powszechnie uważanej za szkodliwą, duplikacji. W swojej prezentacji prelegent przedstawił tezę, że można kopiować treści w ramach różnych intencji – odpowiadając potrzebom użytkownika i używając odpowiednich anchorów i adresów URL. Przedstawił słuchaczom kilka przykładów fraz, w których przypadku tworzenie unikalnej treści nie zagwarantowało wyższej pozycji. Podał również akceptowalny współczynnik duplikacji na stronie – 5%. 

    • SEO Quick Wins. Elementy, które wzmocnią efekty Twojej strategii SEO

    Ewelina Podrez-Siama (Fox Strategy)

    Ewelina z Fox Strategy podzieliła się ze słuchaczami trikami, które pozwolą zwiększyć ruch na stronie. Oto niektóre z nich: ciągła analiza fraz poza TOP3, których podbicie o kilka pozycji daje od razu duże efekty; regularna weryfikacja site, cache, pagespeed, czyli elementów, o których pamiętamy na początku, a z czasem rzadziej się im przyglądamy; wykorzystywanie narzędzi takich jak Google Search Control, Google Analytics czy Screaming Frog. Zaznaczyła, jak ważny jest wartościowy content – publikacje zewnętrzne przecież też wpływają na sprzedaż.

    • Strategia content marketingowa tworzona przez algorytm

    Damian Kiełbasa (CONTADU)

    Prelegent opowiadał o korzyściach wykorzystania sztucznej inteligencji w planowaniu tematów do wybranych słów kluczowych. Algorytm, którego autorem jest Damian z Contadu, automatyzuje semantyczne SEO, o którym wspominaliśmy już na naszym blogu.

    • Udane migracje dużych witryn: proces

    Daniel Duris (Basta Digital)

    Pojawił się też anglojęzyczny gość. Daniel Duris upewnił nas, że migracja dużych witryn niewiele się różni od tych małych. Przypomniał najważniejsze kroki – spisaną w Excelu gotową checklistę mógł pobrać każdy uczestnik festiwalu. Nakreślił, jak istotna jest współpraca z deweloperami i że zawsze mogą wystąpić spadki, na co trzeba przygotować klienta.

    • Reputacja domeny – trust rank – jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google

    Tomasz Wieliczko (Xann Marketing)

    Prelegent opowiedział o przykładzie jednego ze swoich klientów – nie wykonywał żadnych optymalizacji, jedynie linkował i inwestował w dużą liczbę artykułów sponsorowanych. Strona wzbijała się w rankingach widoczności. Trudno spodziewać się, żeby taka strategia sprawdziła się w przypadku innych stron, a sama metoda uzyskania tak wysokiej widoczności nie była w pełni przedstawiona słuchaczom. 

    • Diabeł tkwi w szczegółach – ręczny audyt techniczny SEO

    Michał Borzyszkowski (Widoczni)

    Kontrastowo, po prelekcji, która żartobliwie mówiła, żeby nic nie robić, na scenę wkroczył Michał z Widocznych, który przedstawił najważniejsze zadania do wykonania podczas wstępnego audytu SEO. Używanie crawlera, ręczna analiza serwisu, sprawdzenie wersji mobilnej, site.xml czy sprawdzenie Google Search Console to audyt, który wykonuje Michał. Śmiało się pod tym podpisujemy, bo sami działamy podobnie. Prelegent zaznaczył też, jak ważne jest sprawdzanie kilkukrotnie pojedynczych podstron.

    • Whatever F*ckin Works Hat SEO, czyli o pragmatycznym podejściu do linkowania

    Maciej Chmurkowski i Szymon Słowik (Adinspire i Takaoto)

    Prelekcja dwóch specjalistów została poprowadzona narracją pojedynku dwóch wizji. Szymon z Takaoto przypomniał jak googlowskie aktualizacja (Pingwin i Panda) zmieniły wiele metod SEO i zmusiły do linkowania z artykułów sponsorowanych. Z kolei Maciej z Adinspire opierał swoją taktykę na zwanych przez niego PBN (private blog network), co my tłumaczymy jako zaplecza. Autor tego skrótu uważa, że do “zaplecz” jest przyklejona łatka Black Hat SEO. Prowadzący doradzali, w jaki sposób sprawdzić domeny, w których chcemy linkować stronę – np. sprawdzenie historii poprzez archive.org czy analiza profilu linków.

    W przerwach kawowych, gdzie mogliśmy zajadać się przepysznym poczęstunkiem, dyskutowaliśmy o przedstawionych testach, wnioskach, opiniach i doświadczeniach.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo ADS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Komentarze

    1. Szymon

      Cześć. Dzięki za fajną relację 🙂 Wkradł się mały chochlik 🙂 Napisałaś, że Maciek jest z Takaoto, a ja z Adisnpire 🙂 A jest dokładnie na odwrót 🙂

    Remarketing Facebook. Nie porzucaj klientów z Facebooka!
    Artur Kwieciński

    Remarketing Facebook – efektywne zwracanie uwagi klientów! W środowisku Google remarketing jest intensywnie wykorzystywanym narzędziem angażującym potencjalnych klientów w ponowny […]

    wyszukiwarki inne niż google
    Wyszukiwarki inne niż Google
    Adam Kubaszewski

    Google to bez dwóch zdań lider rynku wyszukiwarek internetowych. Zarówno silnik indeksujący, jak i cała gigantyczna sieć powiązanych ze sobą […]

    ux ui
    UX UI – co to jest i jakie są różnice?
    Adam Kubaszewski

    Stawiając kolejne kroki w świecie marketingu internetowego, prędzej czy później natkniemy się na pojęcia takie jak user interface (UI) oraz […]

    czym różni się copywriting od contentu marketingu
    Czym się różni copywriting od content marketingu?
    Maciej Popiołek

    Jeżeli chcesz wzmocnić świadomość marki i jednocześnie budować większe zasięgi w Internecie, potrzebujesz wartościowej treści. Dzięki niej dotrzesz do potencjalnych […]

    amazon sprzedaż w Polsce
    Amazon – sprzedaż w Polsce
    Maciej Popiołek

    Amazon to jedna z największych marek na świecie i prawdziwy gigant e-commerce. Amerykańskie przedsiębiorstwo stale się rozrasta i podbija nowe […]

    Wady i zalety reklamy internetowej
    Artykuł gościnny

    Kluczowe wady i zalety reklamy internetowej Reklama internetowa jest formą reklamy, która bardzo dynamicznie się rozwija, co jest związane z […]