Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Brak komentarzy

Zrozumieć marketing online. Słownik terminów – część 2

Zrozumieć marketing online. Słownik terminów – część 2 - zdjęcie nr 1

Zrozumieć marketing online. Słownik terminów – część 2 - zdjęcie nr 2

Terminologia marketingu online nie jest łatwa w sytuacji, gdy dopiero rozpoczyna się swoją przygodę z reklamą w Sieci. Nazewnictwo związane z Google AdWords to nie wszystko, przedstawiamy podstawowe pojęcia związane z marketingiem online (i Google AdWords też).

Reklama dispayowa – reklama wyświetlana w witrynie internetowej, a nie w wyszukiwarce. Reklamy dispalyowe dzielą się na animowane i statyczne; mogą zawierać w sobie obrazy, filmy, teksty, elementy interaktywne. Reklamy displayowe mogą wyświetlać się w kilku rozmiarach. Często korzysta się z nich w przypadku kampanii z remarketingiem.

Marketing e-mailowy – to rozwiązanie wykorzystujące pocztę elektroniczną do promowania oferty firmy wśród potencjalnych klientów. Marketing e-mailowy nie jest równoznaczny z tzw. spamem (niechcianą pocztą elektroniczną o charakterze reklamowym). Marketing e-mailowy to np. newsletter.

Marketing lokalny – to działania marketingowe podejmowane w celu promocji firmy wśród potencjalnych klientów z określonego regionu. Google Adwords pozwala na przeprowadzenie działań o charakterze marketingu lokalnego.

Zwykłe wyniki wyszukiwania – są to wyniki wyświetlane w wyszukiwarce, w przeciwieństwie do linków sponsorowanych są to linki bezpłatne. Wyniki wyświetlania są tematycznie powiązane z wyszukiwanymi hasłami.

Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) – to poprawianie widoczności

witryny w zwykłych wynikach wyszukiwania.

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) – to umieszczanie reklam na stronach wyników

wyszukiwarek, tak by internauci łatwiej mogli docierać do witryn odpowiadających ich zapytaniom. SEM łączy się z Google AdWords.

Media społecznościowe – pod tym pojęciem kryją się witryny, blogi, fora, społeczności online, sieci społecznościowe oraz witryny pozwalające na utrzymywanie kontaktu z innymi osobami, udostępnianie informacji, obrazów, nagrań audio i video itp.

Marketing w mediach społecznościowych – promocja firmy i jej oferty w mediach społecznościowych.

Bądź pierwszym który napisze komentarz.

Wymagany, ale nie będzie opublikowany