Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Zrozumieć marketing online. Słownik terminów – część 2

    Terminologia marketingu online nie jest łatwa w sytuacji, gdy dopiero rozpoczyna się swoją przygodę z reklamą w Sieci. Nazewnictwo związane z Google AdWords to nie wszystko, przedstawiamy podstawowe pojęcia związane z marketingiem online (i Google AdWords też).

    Reklama dispayowa – reklama wyświetlana w witrynie internetowej, a nie w wyszukiwarce. Reklamy dispalyowe dzielą się na animowane i statyczne; mogą zawierać w sobie obrazy, filmy, teksty, elementy interaktywne. Reklamy displayowe mogą wyświetlać się w kilku rozmiarach. Często korzysta się z nich w przypadku kampanii z remarketingiem.

    Marketing e-mailowy – to rozwiązanie wykorzystujące pocztę elektroniczną do promowania oferty firmy wśród potencjalnych klientów. Marketing e-mailowy nie jest równoznaczny z tzw. spamem (niechcianą pocztą elektroniczną o charakterze reklamowym). Marketing e-mailowy to np. newsletter.

    Marketing lokalny – to działania marketingowe podejmowane w celu promocji firmy wśród potencjalnych klientów z określonego regionu. Google Adwords pozwala na przeprowadzenie działań o charakterze marketingu lokalnego.

    Zwykłe wyniki wyszukiwania – są to wyniki wyświetlane w wyszukiwarce, w przeciwieństwie do linków sponsorowanych są to linki bezpłatne. Wyniki wyświetlania są tematycznie powiązane z wyszukiwanymi hasłami.

    Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) – to poprawianie widoczności

    witryny w zwykłych wynikach wyszukiwania.

    Marketing w wyszukiwarkach (SEM) – to umieszczanie reklam na stronach wyników

    wyszukiwarek, tak by internauci łatwiej mogli docierać do witryn odpowiadających ich zapytaniom. SEM łączy się z Google AdWords.

    Media społecznościowe – pod tym pojęciem kryją się witryny, blogi, fora, społeczności online, sieci społecznościowe oraz witryny pozwalające na utrzymywanie kontaktu z innymi osobami, udostępnianie informacji, obrazów, nagrań audio i video itp.

    Marketing w mediach społecznościowych – promocja firmy i jej oferty w mediach społecznościowych.

    Audyt Google Ads

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    Marketing internetowy – pdf poradnik AdBook 2018
    Redakcja

    Marketing internetowy – pdf poradnik od Verseo!  Problematyka marketingu internetowego jest dość szeroka, dlatego dobrze jest postarać się o przegląd […]

    Nowości w Google AdWords Editor
    Redakcja

    Google AdWords Editor w najnowszej wersji 11.2 przyniósł kilka nowości. Dotyczą one przede wszystkim prowadzenia kampanii dla Google Zakupy, połączeń telefonicznych, […]

    Jesteśmy na Akademii Google Partners!
    Redakcja

    Na tegorocznych szkoleniach z cyklu Akademia Google Partners nie mogło zabraknąć pracowników Verseo.pl. Reklama mobilna, reklama w Zakupach Google i […]

    Zalety Google Ads – kiedy i dlaczego warto?
    Dominika Słomka

    Poznaj zalety Google Ads już teraz! Ktokolwiek zapytany o najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, na pewno śmiało by przyznał, że jest nią […]

    Jak osiągnąć dobre wyniki dla reklam z PLA? Oto 10 zasad
    Redakcja

    Dobra widoczność reklamy to jeden z celów każdej kampanii. O czym warto pamiętać w przypadku tworzenia reklam PLA (Product Listing […]

    Google AdWords za 500 zł dla małej firmy?
    Krzysztof Masłowski

    W sieci niejednokrotnie natknąłem się na komentarze o Google AdWords – że jest drogie, że nie działa, że lepiej się […]