Ten tekst przeczytasz w 1 minutę

Zrozumieć marketing online. Słownik terminów – część 2

    Terminologia marketingu online nie jest łatwa w sytuacji, gdy dopiero rozpoczyna się swoją przygodę z reklamą w Sieci. Nazewnictwo związane z Google AdWords to nie wszystko, przedstawiamy podstawowe pojęcia związane z marketingiem online (i Google AdWords też).

    Reklama dispayowa – reklama wyświetlana w witrynie internetowej, a nie w wyszukiwarce. Reklamy dispalyowe dzielą się na animowane i statyczne; mogą zawierać w sobie obrazy, filmy, teksty, elementy interaktywne. Reklamy displayowe mogą wyświetlać się w kilku rozmiarach. Często korzysta się z nich w przypadku kampanii z remarketingiem.

    Marketing e-mailowy – to rozwiązanie wykorzystujące pocztę elektroniczną do promowania oferty firmy wśród potencjalnych klientów. Marketing e-mailowy nie jest równoznaczny z tzw. spamem (niechcianą pocztą elektroniczną o charakterze reklamowym). Marketing e-mailowy to np. newsletter.

    Marketing lokalny – to działania marketingowe podejmowane w celu promocji firmy wśród potencjalnych klientów z określonego regionu. Google Adwords pozwala na przeprowadzenie działań o charakterze marketingu lokalnego.

    Zwykłe wyniki wyszukiwania – są to wyniki wyświetlane w wyszukiwarce, w przeciwieństwie do linków sponsorowanych są to linki bezpłatne. Wyniki wyświetlania są tematycznie powiązane z wyszukiwanymi hasłami.

    Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) – to poprawianie widoczności

    witryny w zwykłych wynikach wyszukiwania.

    Marketing w wyszukiwarkach (SEM) – to umieszczanie reklam na stronach wyników

    wyszukiwarek, tak by internauci łatwiej mogli docierać do witryn odpowiadających ich zapytaniom. SEM łączy się z Google AdWords.

    Media społecznościowe – pod tym pojęciem kryją się witryny, blogi, fora, społeczności online, sieci społecznościowe oraz witryny pozwalające na utrzymywanie kontaktu z innymi osobami, udostępnianie informacji, obrazów, nagrań audio i video itp.

    Marketing w mediach społecznościowych – promocja firmy i jej oferty w mediach społecznościowych.

    Audyt Google Ads

    Dołącz do załogi ponad 30 000 subskrybentów!

    Wyrusz w podróż do marketingowego świata pełnego ciekawostek o pozycjonowaniu stron, reklamie w Google, na Facebooku oraz YouTube!

    Administratorem danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Poznaniu (60 – 122), przy ul. Węglowej 1/3.Zobacz więcej... Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych 2016/679 („RODO”) w celu związanym ze świadczeniem usługi newsletter. Administrator gwarantuje spełnienie praw osób, których dane dotyczą. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce prywatności.

    Praktyczne porady i darmowe materiały otrzymasz w pakiecie.

    Bądź pierwszym który napisze komentarz.

    Powiązane artykuły

    Ile kosztuje reklama w Google?
    Monika Dudek

    Dowiedz się ile kosztuje reklama w Google! Kampania Google AdWords jest narzędziem, dzięki któremu dotarcie do potencjalnego klienta jest natychmiastowe. […]

    Case study: Kampanie Google AdWords – średni i duży budżet.
    Redakcja

    Kampanie AdWords a średni i duży budżet reklamowy – analiza W przypadku kampanii AdWords znaczenie ma każda złotówka. Dlatego tak […]

    Typy kierowań AdWords (Google Ads) – lista!
    Wiktor Cegłowski

    Poznaj typy kierowań AdWords Sieć reklamowa Google (GDN) jest największą siecią witryn online, zrzeszającą ponad 2 miliony stron oraz aplikacji, […]

    Zrozumieć Google AdWords. Słownik terminów
    Redakcja

    Czym się różni CTR od CPC? Czy docelowy adres kampanii musi być taki sam jak ten wyświetlany? Czy grupa kampanii […]

    Co to jest remarketing Google AdWords?
    Joanna Hałaszkiewicz

    Remarketing jest jednym z rodzajów kampanii AdWords. Bardzo często zadajemy sobie pytanie co to jest remarketing, do czego służy i […]

    Reklamy elastyczne w Google Adwords
    Joanna Hałaszkiewicz

    Ostatnio na naszych kontach AdWords (przy utworzeniu kampanii na Sieć Reklamową) pojawiła się nowa możliwość tworzenia REKLAM tzw. „reklamy elastyczne” […]