Terminologia marketingu online nie jest łatwa w sytuacji, gdy dopiero rozpoczyna się swoją przygodę z reklamą w Sieci. Nazewnictwo związane z Google AdWords to nie wszystko, przedstawiamy podstawowe pojęcia związane z marketingiem online (i Google AdWords też).
Reklama dispayowa – reklama wyświetlana w witrynie internetowej, a nie w wyszukiwarce. Reklamy dispalyowe dzielą się na animowane i statyczne; mogą zawierać w sobie obrazy, filmy, teksty, elementy interaktywne. Reklamy displayowe mogą wyświetlać się w kilku rozmiarach. Często korzysta się z nich w przypadku kampanii z remarketingiem.
Marketing e-mailowy – to rozwiązanie wykorzystujące pocztę elektroniczną do promowania oferty firmy wśród potencjalnych klientów. Marketing e-mailowy nie jest równoznaczny z tzw. spamem (niechcianą pocztą elektroniczną o charakterze reklamowym). Marketing e-mailowy to np. newsletter.
Marketing lokalny – to działania marketingowe podejmowane w celu promocji firmy wśród potencjalnych klientów z określonego regionu. Google Adwords pozwala na przeprowadzenie działań o charakterze marketingu lokalnego.
Zwykłe wyniki wyszukiwania – są to wyniki wyświetlane w wyszukiwarce, w przeciwieństwie do linków sponsorowanych są to linki bezpłatne. Wyniki wyświetlania są tematycznie powiązane z wyszukiwanymi hasłami.
Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) – to poprawianie widoczności
witryny w zwykłych wynikach wyszukiwania.
Marketing w wyszukiwarkach (SEM) – to umieszczanie reklam na stronach wyników
(Dalszą część artykułu znajdziesz pod formularzem)
Wypełnij formularz i odbierz wycenę
Zapoznamy się z Twoim biznesem i przygotujemy indywidualną ofertę cenową na optymalny dla Ciebie mix marketingowy. Zupełnie za darmo.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verseo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Węglowej 1/3.
O Verseo
Siedziba Spółki znajduje się w Poznaniu. Spółka jest wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000910174, NIP: 7773257986. Możesz skontaktować się z nami listownie na podany wyżej adres lub e-mailem na adres: ochronadanych@verseo.pl
Masz prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych,
- żądania usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody.
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Twoje dane przetwarzamy w celu:
- obsługi Twojego zapytania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- marketingowym polegającym na promocji naszych towarów i usług oraz nas samych w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
- zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń w związku z naszym uzasadnionym interesem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f. RODO.
Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne. Przy czym, bez ich podania nie będziesz mógł wysłać wiadomości do nas, a my nie będziemy mogli Tobie udzielić odpowiedzieć.
Twoje dane możemy przekazywać zaufanym odbiorcom:
- dostawcom narzędzi do: analityki ruchu na stronie, wysyłki informacji marketingowych.
- podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) strony oraz danych osobowych.
Twoje dane będziemy przetwarzać przez czas:
- niezbędny do zrealizowania określonego celu, w którym zostały zebrane, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
- w przypadku przetwarzanie danych na podstawie zgody do czasu jej odwołania. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób, który wiązałby się z podejmowaniem wyłącznie zautomatyzowanych decyzji co do Twojej osoby. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych zawarliśmy w Polityce prywatności.
wyszukiwarek, tak by internauci łatwiej mogli docierać do witryn odpowiadających ich zapytaniom. SEM łączy się z Google AdWords.
Media społecznościowe – pod tym pojęciem kryją się witryny, blogi, fora, społeczności online, sieci społecznościowe oraz witryny pozwalające na utrzymywanie kontaktu z innymi osobami, udostępnianie informacji, obrazów, nagrań audio i video itp.
Marketing w mediach społecznościowych – promocja firmy i jej oferty w mediach społecznościowych.
Bądź pierwszym który napisze komentarz.