Spis treści
Czytasz teraz:
Uderz do tych najbardziej wartościowych – Display Select Keywords w pigułce
Zamknij
Display Select Keywords – potężne narzędzie targetowania
Display Select Keywords jest narzędziem Google AdWords, które z powodzeniem możemy wykorzystać w sieci reklamowej (GDN). Stanowi swoiste rozszerzenie GDN. Dzięki DSK otrzymujemy możliwość dotarcia do użytkowników odwiedzających strony blisko powiązane ze słowami kluczowymi wybranymi przez nas. Wprowadzony w tym rodzaju kampanii algorytm dokładnie selekcjonuje użytkowników zaangażowanych, najbardziej pożądanych, zwiększając jednocześnie prawdopodobieństwo osiągnięcia tego, co dla przedsiębiorcy oraz prowadzącego kampanię specjalisty AdWords jest najważniejsze, czyli konwersji.
Trafność i precyzja – dlaczego nie spróbować?
Prowadzona kampania DSK w porównaniu do klasycznej GDN ma zdecydowanie mniejszy zasięg. Statystyki mówią, że nawet o 90 %. Czy zatem warto ukierunkowywać swoje działania wprowadzając Display Select Keywords? Przecież nasze reklamy będą wyświetlały się zdecydowanie mniejszej ilości odbiorców. Otóż warto, ponieważ system skupi się na klientach, u których prawdopodobieństwo konwersji jest wyższe o 35 %. Każdemu przedsiębiorcy najbardziej zależy na dotarciu do realnie zainteresowanego użytkownika. Do użytkownika najbardziej zaangażowanego. DSK bez wątpienia pozwoli wyświetlić naszą reklamę w odpowiednim miejscu, czasie, a co najważniejsze odpowiedniej osobie poszukującej naszych produktów lub usług.
Kampania DSK z dużym prawdopodobieństwem wygeneruje mniej wyświetleń oraz mniej kliknięć. CTR powinien być nieco wyższy – w końcu docieramy do tych faktycznie zaangażowanych. Jednak z naszych doświadczeń wynika, że główną i niepodważalną zaletą DSK jest zmniejszenie kosztu konwersji przy zachowaniu podobnej ich ilości. Odpowiednio zbudowana i zoptymalizowana kampania bez wątpienia pomoże nam osiągnąć zamierzone cele i rozwinąć swoją firmę.
W jaki sposób dobrze prowadzić kampanię Display Select Keywords?
Podczas budowania tego typu kampanii należy pamiętać, aby unikać zbyt wąskiego kierowania na lokalizację. Sprawdzajmy jednak za pomocą raportu miejsc docelowych czy wszystkie witryny, na których system wyświetla reklamy są odpowiednie. Dodatkowo dostosujmy stawki na urządzenia mobilne. Ruch mobile wzrasta z miesiąca na miesiąc i właśnie tam rozpoczyna się tzw. „ścieżka konwersji”. Jeżeli nie chcemy, aby nasze reklamy wyświetlały się w aplikacjach dodajmy adsenseformobileapps.com jako wykluczenie. Dobrą radą jest dostosowanie stawek podczas startu kampanii takich jak w sieci wyszukiwania.
Należy zauważyć, że uruchomienie tego typu kampanii możliwe jest tylko i wyłącznie po uprzednim kontakcie z supportem Google. Należy zadzwonić i wskazać kampanię, w której chcemy uruchomić Display Select Keywords.
Jak widać sieć wyszukiwania, remarketing to nie wszystko. Prowadzisz firmę – poszukaj nowych sposobów na dotarcie do klienta. Pomóż mu odnaleźć Twoją firmę. Testuj nowe rozwiązania. Potraktuj przeznaczany budżet na nowe rozwiązania marketingowe jako inwestycję. Opisana w pigułce kampania Display Select Keywords w późniejszym czasie zwiększy ilość twoich konwersji docierając do najbardziej pożądanych klientów. Powodzenia!
Bądź pierwszym który napisze komentarz.